Met een kind van twee? dat worden leuke gesprekken hahaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:42 schreef wijsneus het volgende:
Mischien een idee om met hem de dag door te nemen zodat hij dingen beter kan verwerken?
Veelgemaakte fout. Een kind van twee begrijpt veel meer taal dan hij zelf kan spreken. Zelfs al begrijpen ze niet alles, dan nog vangen ze de woorden op die ze kennen en zie je de hersentjes werken (Opa, Oma, Spelen, Blokken, Eten... etc). Wij nemen na een drukte altijd de dag door met onze dochter van net twee. Als we dat niet doen, kan ze de dag erna heel vervelend zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:48 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Met een kind van twee? dat worden leuke gesprekken haha
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:58 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Veelgemaakte fout. Een kind van twee begrijpt veel meer taal dan hij zelf kan spreken. Zelfs al begrijpen ze niet alles, dan nog vangen ze de woorden op die ze kennen en zie je de hersentjes werken (Opa, Oma, Spelen, Blokken, Eten... etc). Wij nemen na een drukte altijd de dag door met onze dochter van net twee. Als we dat niet doen, kan ze de dag erna heel vervelend zijn.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef YPPY het volgende:
Onze dochter is ook veel drukker na een dag kdv. Voor ze gaat slapen, praten we bijna altijd over wat ze heeft gedaan, sinds ze een jaar over anderhalf is. Ze wordt daar wel rustiger van heb ik het idee. Inmiddels vertelt ze het ook, maar ik denk wel dat ze het wel meekreeg toen ze jonger was.
Het helpt ook niet. Alles is verkeerd op zulke momenten. En met een kind op schoot proberen te sussen, zachtjes praten met gekrijs in je oor....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:35 schreef Belana het volgende:
getroost wil hij niet worden? gewoon lekker even bij papa of mama zitten/hangen?
Ik moest even hardop lachenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:06 schreef aldo71 het volgende:
[..]
Het helpt ook niet. Alles is verkeerd op zulke momenten. En met een kind op schoot proberen te sussen, zachtjes praten met gekrijs in je oor....
Dat werkt hier redelijk, maar niet perfect hoor. Verwacht er niet teveel van. Ik probeer meestal grapjes te maken en dan gaat hij (1,5 jaar oud nu) lachen, maar kan daarna weer gaan huilen of krijsen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:02 schreef aldo71 het volgende:
Door de verwaring zou hij uit zijn bui gehaald worden.
Dat klinkt niet zo heel erg consequent eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:33 schreef aldo71 het volgende:
Vaak is praten niet mogelijk, en is hij bijna hysterisch te noemen. We hebben vandaag hem eerst allebei proberen rustig te krijgen door zachtjes tegen hem te praten. Toen heben we hem op zijn strafplek gezet. En toen dat niet hielp naar zijn bed gebracht. Even laten liggen (krijsend) en er maar weer uitgehaald.
Hij is wel sinds kort naar het peutergroepje. Maar daar gaat het ook allemaal erg goed.
Hij is daar steeds een paar uur gaan spelen. Steeds langer om de overgang makkelijker te maken.
Vaak op de weg naar huis (5 minuten lopen) begint hij al herrie te schoppen. Aangezien hij krijst (120 decibel) is dit dodelijk vermoeiend. Dus alle tips zijn welkom.
Dat zou ik dus niet doenquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:02 schreef aldo71 het volgende:
Een collega zei nog dat hem zogenaamd niet bergijpen als hij zo aan het krijsen is.
Dus "ooh wat ben je mooi aan het zingen !" en een beetje mee "zingen". Door de verwaring zou hij uit zijn bui gehaald worden.
Dan zou je natuurlijk ook even samen kunnen gaan schreeuwenquote:Op donderdag 5 maart 2009 08:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou ik dus niet doenJe mag je kind best laten weten dat het helemaal niet erg is om moe en chagrijnig te zijn na zo'n drukke dag. Erken zijn gevoelens. Laat hem even razen, probeer hem te laten vertellen, maar neem hem wel serieus.
Ik vind het sowieso wel belangrijk zijn gevoelens niet te bagatelliseren. Mijn vader, hele lieve man verder, die deed dat ook wel eens, en nog wel. Ik kan daar heel slecht tegen. Ook een kind kan frustratie, verdriet, stress of wat dan ook ervaren, en moet daar uiting aan geven. Dat moet kunnen zonder dat ie voor de gek wordt gehouden of niet serieus genomen, vind ik.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:05 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dan zou je natuurlijk ook even samen kunnen gaan schreeuwen
"oh, je bent boos?" 'mama doet even mee"
is ook raar en vreemd, en haalt hem hopelijk wel uit zijn bui, zonder zijn gevoelens te bagatelliseren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |