abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66645695
Ik zal mijn situatie in het kort even samenvatten:

Ik heb nu een half jaar met mijn vriendin, die ik een maandje of 8 geleden heb leren kennen.
Toen kwam ik net uit een moeilijk relatie, die abrupt werd beeindigd door mijn ex. Hier tussen heeft een
periode tussen gezeten van ongeveer 2 maanden. De relatie met mijn huidige vriendin is velen malen beter en ik voel me goed als ik bij haar ben. Per toeval bleek dat we ook dichtbij elkaar woonden en dat mijn familie het ook goed met haar kon vinden.

Zover dus alles goed. Problemen begonnen echter een week geleden toen ik voorstelde om wat te doen. Zij kon niet en ook toen ik een paar dagen daarna vroeg of ze langskwam zei ze nee. Ik was toen een beetje gepikeerd en zei dat ik de in 't weekend ging stappen met vrienden. De spanning bleef toen een beetje gesneden, alhoewel we het telefonisch hadden uitgesproken. Toen ik haar gister zag vroeg ik wat er aan de hand was, vertelde ze me dat haar thuissituatie op dit moment niet goed is. Haar ouders hadden de laatste tijd vaak heftige ruzie en dat trok ze zichzelf erg aan. Dit reageerde ze weer op mij af, waardoor onze relatie ook verslechterd..

Ik vraag me nu echt wat ik moet doen. Aan de ene kant vraag ik me ook af of ze nog wel verliefd op me is en dat ze de ruzie van haar ouders als excusses gebruikt om te zeggen dat ze niet zo gelukkig meer is. Of dat er daadwerkelijke ruzie is en ik haar moet steunen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:07:34 #2
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_66645773
Heb je dan niet doorgevraagd toen ze vertelde over haar thuis situatie ?
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
pi_66645839
Tja.. het is hoeveel ze voor je waard kan zijn.. wil je door het vuur gaan, dan moet je gewoon strijden tot het bitterste eind, en ondanks dat haar de ruimte gunnen.
Als ze niet goed in haar vel zit dan moet jij alles doen om haar situatie niet te verslechteren.. denk aan het ook ruzie zoeken.
Iets waar ze totaal niet op zit te wachten.. dus je moet eigenlijk onwijs veel geduld hebben.
Laat haar merken dat ze iets aan je heeft snappie?
The Hunter Will Be The Hunted
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:11:53 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66645895
je kan haar het beste gewoon steunen... meer kan je niet doen..
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:15:56 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66646015
Het feit dat je je dit nu afvraagt, is volgens mij het grootste teken dat je haar aan de kant moet zetten.
Als jij het niet op kan brengen om haar nu te steunen, hoor je niet in een relatie met haar te zitten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_66646059
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
je kan haar het beste gewoon steunen... meer kan je niet doen..
dat dus. Als ze het als excuus gebruikt kom je er vanzelf wel achter maar tot die tijd moet je haar steunen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_66646084
Tja, iedereen is anders. Als ik thuis zou wonen en m'n ouders zouden veel ruzie hebben, dan zou ik juist graag even weg zijn en afspreken. Maar misschien speelt er het een en ander en voelt ze zich te rot om af te spreken. Ik denk dat je het beste gewoon haar kunt steunen daarin. En even praten, want zij moet toch ook begrijpen dat jij 't rot vindt dat ze (ineens) niet wil afspreken, terwijl je graag bij haar bent. Maar laat 't steunen de overhand hebben, want jij zou ook niet willen dat als je een rotte thuissituatie hebt, dat dan je vriendin ook nog eens moeilijk gaat doen in plaats van je te steunen, wanneer je 't nodig hebt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:33:17 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66646581
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:05 schreef Patrick_25 het volgende:
Aan de ene kant vraag ik me ook af of ze nog wel verliefd op me is en dat ze de ruzie van haar ouders als excusses gebruikt om te zeggen dat ze niet zo gelukkig meer is. Of dat er daadwerkelijke ruzie is en ik haar moet steunen.
Waarom stel je haar die vraag dan niet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:38:04 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66646729
en waarom zou ze zo'n lame excuus verzinnen om tot uiting te brengen dat ze niet gelukkig is? Ben je spijkers op laag water aan het zoeken, een uitweg?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66646807
Ik heb gisteravond wel aangegeven dat ik er voor haar wil zijn en graag wil helpen als dat kan.
Het enige probleem is dat ik de oplossing ook niet weet. Ik heb tegen haar gezegd dat alles goed komt en
dat ik een vechter ben en niet zomaar wil opgeven. Op een gegeven moment werd het haar teveel en is ze weggegaan. Ik vroeg nog wanneer ik haar weer zou zien, maar dat liet ze nog weten...

Voordat ik ging slapen nog een sms gestuurd en gezegd dat ik haar wil helpen om weer de oude te worden, maar niets meer gehoord...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:43:00 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66646910
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:40 schreef Patrick_25 het volgende:
Ik heb gisteravond wel aangegeven dat ik er voor haar wil zijn en graag wil helpen als dat kan.
Het enige probleem is dat ik de oplossing ook niet weet.
Die oplossing hoef jij ook niet aan te dragen, dat is immers iets tussen haar ouders.
Het enige wat jij kunt doen is er voor haar zijn, een luisterend oor en een troostende schouder aanbieden als ze daar behoefte aan heeft.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:44:31 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66646952
oh, zo, jullie hebben het dus al over de relatie opgeven gehad?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:06:38 #13
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_66647579
Als haar ouders spanning veroorzaken, vraag dan naar die situatie en laat haar d'r hart luchten. Ik begrijp je gedrag niet helemaal. Zij wil een keer niet met je afspreken en jij gaat als een soort tegenactie opeens in het weekend 'met je vrienden uit'.

Vervolgens ga je dramatisch lopen doen over dat je 'een vechter bent en niet zomaar zult opgeven'. Wat niet opgeven? En waarom zeg je dat alles goed komt? Dat weet je helemaal niet, misschien gaat het wel hartstikke fout.

Het komt op mij over dat zij onder druk staat en dat jij - ipv die druk te verlagen - de druk alleen maar verder opvoert. Voornamelijk omdat je aandacht wilt en blijlbaar erg snel twijfelt aan de relatie die je met je vriendin hebt.

Geef haar de ruimte en sta open voor haar verhaal over de blijkbaar rottige thuissituatie. Ga die crisis niet in jullie eigen relatie importeren, daar bereik je niks mee.
Stop the world, I want to get out.
pi_66648139
LKW, je hebt wel gelijk dat ik nu door dit hele gebeuren wat ben gaan twijfelen. Ik had voorheen ook niet de dringende behoefte om een bevestiging, maar nu wel jah. Dat komt ook doordat ik haar graag wil helpen en ze precies een jaar geleden ook zo'n zelfde rottige tijd achter de rug heeft gehad. Ik wil nu niet weer dat ze zich zo gaat voelen en heb de relatie zeker niet opgegeven.

Het is niet zo zwart-wit dat ze één keer niet wil afspreken en ik gelijk met vrienden ga stappen. Ik merkte gewoon dat de laatste week dat ze minder enthousiast is over ons. Vroeger wilde ze graag dingen met me doen, stuurde ze me iedere dag een paar smsjes, waaruit dan blijkt dat ze me leuk vindt. Nu is het vaak kort en zakelijk. En stappen met je vrienden moet af en toe ook kunnenlijk me.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:31:57 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66648262
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:27 schreef Patrick_25 het volgende:

Het is niet zo zwart-wit dat ze één keer niet wil afspreken en ik gelijk met vrienden ga stappen. Ik merkte gewoon dat de laatste week dat ze minder enthousiast is over ons. Vroeger wilde ze graag dingen met me doen, stuurde ze me iedere dag een paar smsjes, waaruit dan blijkt dat ze me leuk vindt. Nu is het vaak kort en zakelijk. En stappen met je vrienden moet af en toe ook kunnenlijk me.
Ze heeft nu blijkbaar wel even andere dingen aan haar hoofd. Betrek het niet meteen zo op jezelf, zeker nu ze al heeft aangegeven waar ze met haar hoofd zit.
Verder: niks mis met stappen met vrienden, maar wel een beetje kinderachtig om dat als 'wapen' te gebruiken, zoals ik het tenminste in je OP lees.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:47:23 #16
236088 Tydarr
Louter kwaliteit!
pi_66648731
Je zegt dat je haar weer wilt helpen de oude te worden? ZO van''ik accepteer je niet zoals je nu bent?''
Denk dat ze op die manier deze relatie meer als last ziet dan steun.
Je bekijkt het ONTZETTEND egoïstisch alsof alles om jou draait in haar leven of hoort te draaien.

Steun haar, kijk hoe het loopt nadat de situatie wat verbeterd is ipv
''OMGOMG ze heeft problemen dus onze relatie verslechterd dat kan toch niet zomaar zeker''
The more time you spend talking big, the less you get done
pi_66649626
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:27 schreef Patrick_25 het volgende:
Ik merkte gewoon dat de laatste week dat ze minder enthousiast is over ons. Vroeger wilde ze graag dingen met me doen, stuurde ze me iedere dag een paar smsjes, waaruit dan blijkt dat ze me leuk vindt.
Fijn voor haar dat wanneer ze het moeilijk heeft en ze (een week!) "iets minder enthousiast is", jij meteen zo reageert.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_66652056
Ik accepteer haar wel degelijk hoe ze is, alleen is het niet leuk als je ziet dat je vriendin ongelukkig is. Ik ben van nature iemand die graag in een leuke sfeer met elkaar omgaat ipv kortaf te doen tegen elkaar. Volgens mij reageerde ik helemaal niet raar, want ik was juist geinterresseerd in wat er speelde en heb meerder malen aangegeven dat als er wat is, ze altijd bij mij terecht kan.

Ik vraag me alleen af of ik juist contact moet gaan zoeken, of dat ik haar even met rust moet laten en wacht tot zij contact opneemt.
pi_66652860
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Patrick_25 het volgende:
Ik accepteer haar wel degelijk hoe ze is, alleen is het niet leuk als je ziet dat je vriendin ongelukkig is. Ik ben van nature iemand die graag in een leuke sfeer met elkaar omgaat ipv kortaf te doen tegen elkaar. Volgens mij reageerde ik helemaal niet raar, want ik was juist geinterresseerd in wat er speelde en heb meerder malen aangegeven dat als er wat is, ze altijd bij mij terecht kan.

Ik vraag me alleen af of ik juist contact moet gaan zoeken, of dat ik haar even met rust moet laten en wacht tot zij contact opneemt.
Als ik het goed lees wil jij graag dat ze "in een leuke sfeer met jou om blijft gaan", dus vraag je haar eigenlijk om zich leuk voor te doen, terwijl ze zich kut voelt.
Volgens mij heeft ze nu een sterke vriend nodig die haar blijft steunen, niet 1 die onzeker wordt als zij het moeilijk heeft of zich anders gaat gedragen.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 3 maart 2009 @ 15:11:36 #20
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66653578
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Patrick_25 het volgende:

Dan vraag je aan haar of ze graag even met rust gelaten wil worden of dat ze het wel fijn vind als je contact blijft opnemen op die manier zegmaar.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:22:22 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66654022
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:11 schreef ChipsZak. het volgende:
Dan vraag je aan haar of ze graag even met rust gelaten wil worden of dat ze het wel fijn vind als je contact blijft opnemen op die manier zegmaar.
Doe eens niet net alsof het allemaal zo simpel kan zijn!
pi_66894730
Wel erg makkelijk van dr om op jou af te reageren, laat dr gewoon een tijdje doet ze nog steeds zo onredelijk dan zou ik me afvragen of ze nog bij je wil blijven
pi_66901394
Ik zou haar gewoon eventjes met rust laten. Als ze echt gek van je is, dan komt ze vanzelf wel terug. Jij kan helemaal niks aan die situatie doen, sterker nog, het zou voor haar een uitvlucht kunnen zijn om bij jou te zijn, en even de rompslomp thuis te kunnen vergeten.
pi_66903451
Als goede vriend zijnde heb je natuurlijk ook meteen voorgesteld of ze misschien even een tijdje bij jou wil blijven logeren om haar wat rust te gunnen toch?
deal with it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')