abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66640783
De belasting op alcohol moet sterk omhoog om drankmisbruik onder kinderen goed aan te pakken. Zo bespaart de overheid ook meteen miljarden euro’s doordat de problemen die jongeren veroorzaken afnemen.

Dat stellen Stichting Alcoholpreventie (Stap), criminoloog Jan van Dijk en kinderarts Nico van der Lely. Volgens Van Dijk is het tijd voor drastische maatregelen. ,,We zijn al twintig jaar te soft bezig: reclamebeperking, voorlichting, leeftijdslegitimatie. Het haalt allemaal niets uit. Daarom moet de belasting op alcohol minimaal worden verdubbeld.’’

Stap noemt de prijs ‘het allerbelangrijkste wapen’. ,,Zolang je de zeer lage prijs van bier niet aanpakt, slaag je er niet in het excessieve gebruik onder jongeren te tackelen,’’ zegt directeur Wim van Dalen.

Volgens de drie pleitbezorgers kunnen gezondheidszorg en justitie miljarden besparen als het alcoholmisbruik onder jongeren daalt. Van der Lely: ,,De politie heeft haar handen vol aan geweld van jongeren, veroorzaakt door alcohol. En wat te denken van het potentieel dat door alcohol wordt vernietigd.’’

Hoogleraar Van Dijk trekt een vergelijking met de sigaret. ,,Accijnsverhoging was tientallen jaren onbespreekbaar, maar is uiteindelijk wel doorgevoerd. Met daling van het aantal rokers als gevolg.’’

Bierbrouwerijen menen dat de huidige maatregelen wel werken en noemen belastingverhoging onwenselijk. ,,Uit onderzoek van het CBS bleek onlangs dat jongeren onder de 16 minder zijn gaan drinken. We kunnen de jongeren met voorlichting dus wel bereiken,’’ zegt een woordvoerder van het Centraal Brouwerij Kantoor.

,,Het aantal opnamen van jongeren met alcoholvergiftiging blijft stijgen,’’ stelt Van der Lely evenwel.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) maakte gisteren bekend dat controleurs tijdens carnaval veel jonge tieners hebben gezien die alcohol dronken.

Bron AD.nl

Wtf. Omdat ouders hun kutkoters niet aangelijnd kunnen houden moeten wij als volwassene straks dubbel gaan betalen?
Flikker op met je hoeren accijns .
oftewel
BLIJF MET JE TYFUSPOTEN VAN ONS BIER AF
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66640805
Goh, weer van die muppets die internationaal beleid proberen te pushen om meer poen te vergaren voor de
bankiers

http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/7917824.stm
pi_66640817
Lage prijs van bier? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYAHHAHAHAHAHAHA

Ik heb in Tsjechie gewoond en daar betaalde ik relatief gezien veeeeeeeeeeeeeeel minder aan dezelfde hoeveelheid drank als in NL. 5 Euro voor een halve liter bier in de kroeg in Amsterdam, rot toch op man.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 3 maart 2009 @ 03:48:04 #4
84524 Morwen
I got life
pi_66640819
A, daar hebben we dat grijze stokpaard weer. Alsof het verdubbelen van de prijs van bier de consumptie onder dat soort randdebielen gaat verminderen. De enige die ze ermee pakken is Jan onder-modaal die na zijn onderbetaalde werk thuis een paar pilsjes drinkt.

Way to go weer, maar ach, dat is al jaren zo. Het èchte probleem aanpakken is allemaal veels te moeilijk. Nu kunnen ze roepen dat ZIJ er alles aan gedaan hebben en schoppen de bal weer keihard naar een open doel waarvan niemand weet welke keeper er in hoort te staan.

Zakkenvullers, niks meer niks minder.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 3 maart 2009 @ 03:50:33 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66640823
Gewoon veel hogere straffen uitdelen aan zowel de verkopers alswel aan de minderjarige gebruikers, ipv de normale gebruikers nu te 'straffen' door ze weer extra te laten dokken.

Het probleem is niet dat de prijzen te laag zijn, maar het probleem is dat er blijkbaar nog steeds drank verkocht kan worden aan minderjarigen, en dat daar verder ook weinig/geen gevolgen aan vast zitten.
pi_66640829
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Lage prijs van bier? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYAHHAHAHAHAHAHA

Ik heb in Tsjechie gewoond en daar betaalde ik relatief gezien veeeeeeeeeeeeeeel minder aan dezelfde hoeveelheid drank als in NL. 5 Euro voor een halve liter bier in de kroeg in Amsterdam, rot toch op man.
Euroshopper bier op je zolderkamer is ook goedkoper.
Mensen die oostblok landen met onze hoofdstad vergelijken
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66640831
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:52 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Alsof het Oostblok niet goed vertegenwoordigd is in Amsterdam in een zekere handel in vrouwen. Enzo.
pi_66640835
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:50 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon veel hogere straffen uitdelen aan zowel de verkopers alswel aan de minderjarige gebruikers, ipv de normale gebruikers nu te 'straffen' door ze weer extra te laten dokken.

Het probleem is niet dat de prijzen te laag zijn, maar het probleem is dat er blijkbaar nog steeds drank verkocht kan worden aan minderjarigen, en dat daar verder ook weinig/geen gevolgen aan vast zitten.
Het probleem ligt aan de betutteling . Ik heb op mijn 15e ook wel eens straal tyfuslam op de wc liggen slapen. So what? Ja ik had ook dood kunnen gaan door een alcoholvergiftiging. Is niet gebeurt . Big deal zeg pubers blijven toch wel expirimenteren
pi_66640836
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:52 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik vergelijk de prijzen in de kroeg in Praag en in Amsterdam. En Euroshopperbier. Kom op hey, nagenoeg elk merk bier in Tsjechie kan zich meten met de topmerken in Nederland.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66640837
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Alsof het Oostblok niet goed vertegenwoordigd is in Amsterdam in een zekere handel in vrouwen. Enzo.
Ik had het even niet over de Wallen
Avondje stappen in Amsterdam mag best wat kosten vind je niet?
pi_66640840
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:54 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ik vergelijk de prijzen in de kroeg in Praag en in Amsterdam. En Euroshopperbier. Kom op hey, nagenoeg elk merk bier in Tsjechie kan zich meten met de topmerken in Nederland.
Waarom zou je Amsterdam vergelijken met Praag? Praag is en blijft een pauperstad. Best leuk voor een goedkoop weekendje comazuipen met vrienden . Maar Amsterdam is kwalitatief toch net wat beter dan Praag(hoewel je daar ook aardig kunt stappen)
pi_66640841
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik had het even niet over de Wallen
Avondje stappen in Amsterdam mag best wat kosten vind je niet?
De kosten voor ondernemers in Amsterdam liggen hoger dan elders, dus zullen de prijzen verhoudingsgewijs ook hoger liggen. Moet kunnen.
pi_66640844
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De kosten voor ondernemers in Amsterdam liggen hoger dan elders, dus zullen de prijzen verhoudingsgewijs ook hoger liggen. Moet kunnen.
Precies. En het gemiddelde inkomen in Amsterdam zal ook vele malen hoger liggen dan in Praag. Al vind ik 5 euro voor een glas bier ( 10 gulden +) zwaar overdreven.
Mja zo goed gaat het niet in de horeca. Dan nog een kredietcrisis en ze moeten op een gegeven moment de prijzen wel omlaag pleuren. 1 euro 50 voor een biertje meer dan genoeg en dan 2,50 voor een halve liter.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:00:55 #14
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640850
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:57 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Waarom zou je Amsterdam vergelijken met Praag? Praag is en blijft een pauperstad. Best leuk voor een goedkoop weekendje comazuipen met vrienden . Maar Amsterdam is kwalitatief toch net wat beter dan Praag(hoewel je daar ook aardig kunt stappen)
Pas als je daar woont kom je veel dieper in het nachtleven terecht van Praag wat echt veeeel beter is dan Amsterdam of elke andere stad in Nederland. En Praag een pauperstad noemen. Het stikt er tegenwoordig van de rijken. Vooral Russen.
pi_66640851
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:00 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Pas als je daar woont kom je veel dieper in het nachtleven terecht van Praag wat echt veeeel beter is dan Amsterdam of elke andere stad in Nederland. En Praag een pauperstad noemen. Het stikt er tegenwoordig van de rijken. Vooral Russen.
Ja tieft dan op naar Praag als het daar zoveel beter is
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:02:00 #16
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640852
Ga vooral de prijs van alcohol omhoog gooien, dan is de stap naar drugs ook weer veel sneller gezet
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_66640853
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:02 schreef Red_Cat het volgende:
Ga vooral de prijs van alcohol omhoog gooien, dan is de stap naar drugs ook weer veel sneller gezet
Owja en alcohol = geen drugs?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:03:14 #18
84524 Morwen
I got life
pi_66640854
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:50 schreef Yi-Long het volgende:

En die jongeren hebben natuurlijk geen oudere vrienden die het wel kunnen kopen. Compleet zinloos om dit op dat niveau aan te pakken. Ze weten gewoon niet hoe ze het wel aan moeten pakken, daarom verhogen ze de prijzen en trekken op die manier de handen ervan af. Terwijl dat natuurlijk complete BS is, want als wij kunnen verzinnen dat dat niet werkt kunnen zij dat ook neem ik aan......

Lekker met rust laten die prijzen, je pakt er de verkeerde mensen mee. Alsof dat ze ook maar iets kan schelen
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_66640859
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:03 schreef Morwen het volgende:

[..]

En die jongeren hebben natuurlijk geen oudere vrienden die het wel kunnen kopen. Compleet zinloos om dit op dat niveau aan te pakken. Ze weten gewoon niet hoe ze het wel aan moeten pakken, daarom verhogen ze de prijzen en trekken op die manier de handen ervan af. Terwijl dat natuurlijk complete BS is, want als wij kunnen verzinnen dat dat niet werkt kunnen zij dat ook neem ik aan......

Lekker met rust laten die prijzen, je pakt er de verkeerde mensen mee. Alsof dat ze ook maar iets kan schelen
het is gewoon de zoveelste melkkoe
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:04:28 #20
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640860
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Owja en alcohol = geen drugs?
Dat heb je mij niet horen zeggen, maar liever tien maal alcohol dan tien maal drugs. Dat kan namelijk veel eerder fout gaan dan met alcohol.
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:06:01 #21
165512 MASD
Music is dead.
pi_66640862
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet horen zeggen, maar liever tien maal alcohol dan tien maal drugs. Dat kan namelijk veel eerder fout gaan dan met alcohol.
Alcohol = drugs.
Long live music.
pi_66640864
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op . Alcohol kun je ook gewoon dood aan gaan.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:06:18 #23
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640865
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja tieft dan op naar Praag als het daar zoveel beter is
Dat zeg ik niet huilebalk.

Relatief gezien t.o.v. je salaris betaal je daar veel minder voor alcohol en vooral bier dan in Nederland. En dan durven ze in het artikel in de OP te stellen dat bier goedkoop is in Nederland. Flikker toch op.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:07:58 #24
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640871
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op . Alcohol kun je ook gewoon dood aan gaan.
Ach kom op man. Ja je kan aan alles doodgaan tegenwoordig! Maar maak even de vergelijking hoeveel mensen er out gaan op een party van alcohol en hoeveel er out gaan van drugs
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:08:15 #25
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640872
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef MASD het volgende:

[..]

Alcohol = drugs.
Dat zeg ik net
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')