abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66619760
Afgelopen juli heb ik mijn laptop (fujitsu siemens XA2528) aangeschaft via deze website. Deze website werd aangeraden voor school en via internet was er niets jegens het bedrijf te vinden als een redelijk oude klacht. Zo gevonden, zo besteld, zo betaald. Ontvangst zou zijn met 6 dagen, dit werden er al 21. Toen had ik al een raar gevoel bij mijn bestelling, zeker toen het een doa bleek te zijn. DOA = dead on arrival.

Na een 2 weken kreeg ik een nieuwe laptop en bij deze is ondertussen al 6 maal het moederbord vervangen. Ik heb al meerdere malen gevraagd om een nieuwe laptop of om mijn aankoopbedrag terug. Dit werkt niet. Elke keer word mijn melding in behandeling genomen, 5 dagen er na word ik aan het eind van de middag gebeld voor een afspraak voor de volgende dag. Als ik die afspraak weiger zeggen ze me niet meer te kunnen helpen en moet ik opnieuw een melding plaatsen.

Eenmaal teruggekomen van stage blijkt nu dus dat ik niet de enige ben met het probleem. Andere klachten zijn:

- het veel te laat ophalen van de laptop
- het langdurig weg zijn van de laptop
- het onvriendelijk te woord staan (bij mij ook gebeurd trouwens)
- nog veel meer klachten.

Het idee is nu om als leerlingenraad alle gegevens van school te gaan verzamelen en te zorgen dat we fatsoenlijk worden afgehandeld met onze klachten. Er is al een leraar die heeft toegezegd dit te willen ondersteunen.

Enkel nu nog mijn vraag, hoe pak ik dit het beste aan? De komende 2 weken ben ik waarschijnlijk nog bezig met het verzamelen van klachten ed. Alleen wat is belangrijk dat er in de klachten komt te staan? Wat is belangrijk om van de personen te registreren? Hoe moeten we dit aan gaan leveren enz?

Kortom, al het advies is 100% welkom.

Groeten, Paula
pi_66620238
Werd de site door of voor school aangeraden?
So we just called him Fred too
pi_66620942
Ik denk dat je niet alleen naar klachten moet kijken maar vooral naar rechten.

Jullie kunnen allemaal bij elkaar uithuilen dat je zo onbeleefd te woord werd gestaan, maar daar heb je gewoon niks aan.

Je recht (als consument) op garantie zegt onder andere:
- je moet gebreken tijdig melden (heb je gedaan)
- je moet de leverancier de kans geven om het gebrek te herstellen (heb je gedaan)
- daarna kun je de leverancier in gebreke stellen. Dan kun je bijvoorbeeld inzetten op terugdraaien van de koop en een schadevergoeding voor de tijd dat je die laptop niet kon gebruiken.

Of je dat laatste (punt 3) zonder meer krijgt is de vraag. Desondanks kun je het wel vragen.
Dus moet je kijken hoe ver je wilt gaan. Durf je een rechtszaak aan of laat je je afbluffen?

Tips:
- Opereer als groep.
- Doe geen 2 weken over het verzamelen van klachten. Zoek gelijkgestemden en rond het verzamelen in een paar dagen af. Het is vrij overbodig om te documenteren dat die-en-die toen-en-toen vier dagen moest wachten.
- richt je op klachten die met je rechten te maken hebben en niet op onbeleefdheid en dingetjes die jouw gevoelens gekwetst hebben. Als de klachtenafhandeling bij iedereen categorisch slecht is mag je dat wel beschrijven, maar Blijf Zakelijk!
- Schrijf een brief uit naam van alle klagenden, waarin je uiteenzet wat de problemen zijn, wat jullie rechten zijn en wat jullie eisen. Zie boven, over garantie. Vraag (uit naam van de groep) een gesprek aan. Als dat gesprek niet op redelijke termijn komt (3 weken bijv.) nemen jullie (als groep) stappen als een consumentenprogramma of een gang naar de rechter.
- Kijk wat voor antwoord je op die brief krijgt.
pi_66624904
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:01 schreef Cothen het volgende:
Werd de site door of voor school aangeraden?
School heeft een brief gestuurd richting huis met de mededeling dat hier laptops op stonden die aangeraden werden door ze, maar niet verplicht.
pi_66624934
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:19 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat je niet alleen naar klachten moet kijken maar vooral naar rechten.

Jullie kunnen allemaal bij elkaar uithuilen dat je zo onbeleefd te woord werd gestaan, maar daar heb je gewoon niks aan.

Je recht (als consument) op garantie zegt onder andere:
- je moet gebreken tijdig melden (heb je gedaan)
- je moet de leverancier de kans geven om het gebrek te herstellen (heb je gedaan)
- daarna kun je de leverancier in gebreke stellen. Dan kun je bijvoorbeeld inzetten op terugdraaien van de koop en een schadevergoeding voor de tijd dat je die laptop niet kon gebruiken.

Of je dat laatste (punt 3) zonder meer krijgt is de vraag. Desondanks kun je het wel vragen.
Dus moet je kijken hoe ver je wilt gaan. Durf je een rechtszaak aan of laat je je afbluffen?

Tips:
- Opereer als groep.
- Doe geen 2 weken over het verzamelen van klachten. Zoek gelijkgestemden en rond het verzamelen in een paar dagen af. Het is vrij overbodig om te documenteren dat die-en-die toen-en-toen vier dagen moest wachten.
- richt je op klachten die met je rechten te maken hebben en niet op onbeleefdheid en dingetjes die jouw gevoelens gekwetst hebben. Als de klachtenafhandeling bij iedereen categorisch slecht is mag je dat wel beschrijven, maar Blijf Zakelijk!
- Schrijf een brief uit naam van alle klagenden, waarin je uiteenzet wat de problemen zijn, wat jullie rechten zijn en wat jullie eisen. Zie boven, over garantie. Vraag (uit naam van de groep) een gesprek aan. Als dat gesprek niet op redelijke termijn komt (3 weken bijv.) nemen jullie (als groep) stappen als een consumentenprogramma of een gang naar de rechter.
- Kijk wat voor antwoord je op die brief krijgt.

De reden waarom ik er lang over zal doen is omdat mijn school bestaat uit 7 kleine vestigingen en ik van elke vestiging mensen wil hebben eigenlijk. In elk geval zal ik overal moeten kijken of er problemen zijn, dit staat nergens ook geregistreerd.

Voor de rest ontzettend bedankt voor je tips
pi_66625888
Stuur een aangetekende ingebrekesteling met een tijdslimiet. Voldoen ze hier niet aan eis dan ontbinding van de koopovereenkomst.
pi_66636890
Vraag het je leraar, die is er om het je te leren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')