abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66616312
Je hoort het wel degelijk. Ik heb laatst ook zo'n portable amp gekocht, daarbij, ik gebruik in plaats van de gewone line-out de iPhone dock line-out, en hoge tonen zijn beter, en vollere strakke bas.
pi_66616472
Je kan wel twintig kastjes aan je iPod knopen, dan nog zit de DA converter in je iPod en niet daarbuiten. En ik kan me niet voorstellen dat die dingen van superfantastische kwaliteit zijn, eigenlijk.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:25:11 #53
122997 zquing
Drama Junk
pi_66616600
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:21 schreef Thomass het volgende:
Je kan wel twintig kastjes aan je iPod knopen, dan nog zit de DA converter in je iPod en niet daarbuiten. En ik kan me niet voorstellen dat die dingen van superfantastische kwaliteit zijn, eigenlijk.
Zit je toch verkeerd, de DAC in een iPod is bijzonder behoorlijk goed
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 2 maart 2009 @ 14:26:57 #54
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66616671
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:17 schreef boskameel het volgende:
Je hoort het wel degelijk. Ik heb laatst ook zo'n portable amp gekocht, daarbij, ik gebruik in plaats van de gewone line-out de iPhone dock line-out, en hoge tonen zijn beter, en vollere strakke bas.
Maar goed, dat is allemaal redelijk eenvoudig te verklaren.

Het gaat hier eigenlijk over mensen die denken dat hun nullen en enen mooier klinken door een duurdere USB of ethernet-kabel.
pi_66616824
Maar ze kraken ook apparaten af die dus wel werken.

Overigens, mensen die HDMI kabels kopen van 100+ euro .
pi_66616914
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:25 schreef zquing het volgende:

[..]

Zit je toch verkeerd, de DAC in een iPod is bijzonder behoorlijk goed
Ah dat wist ik niet, ik heb er verder weinig verstand van trouwens. Het leek mij alleen overkill om iets heel goeds in een apparaatje te stoppen waarnaar je 99% van de tijd naar luistert met oordoppen.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:39:53 #57
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66617135
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:33 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, ik heb er verder weinig verstand van trouwens. Het leek mij alleen overkill om iets heel goeds in een apparaatje te stoppen waarnaar je 99% van de tijd naar luistert met oordoppen.
Ik vind het verschil ook goed te horen met oordopjes... Wel van een redelijk merk natuurlijk. Vooral mid-range vind ik beter bij de iPod. Sowieso zijn portables niet te vergelijken met HiFi apparatuur maar ik merk wel dat Apple er niet op beknibbeld heeft.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:56:55 #58
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_66622415
Mensen die 'eargasm' zeggen.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_66622754
Een eenvoudige reactie van mijn kant:

LOLkabels!

Ik ben audiofiel maar tot nu toe heeft niemand mij kunnen bewijzen en laten horen dat zijn duizenden-euro-kabels beter zijn dan mijn Van den Hul. En die heb ik ook alleen maar omdat ik ze heul goedkoop kon krijgen.

Dus: LOLkabels!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  maandag 2 maart 2009 @ 17:08:10 #60
122997 zquing
Drama Junk
pi_66622797
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:06 schreef sinadO het volgende:
Een eenvoudige reactie van mijn kant:

LOLkabels!

Ik ben audiofiel maar tot nu toe heeft niemand mij kunnen bewijzen en laten horen dat zijn duizenden-euro-kabels beter zijn dan mijn Van den Hul. En die heb ik ook alleen maar omdat ik ze heul goedkoop kon krijgen.

Dus: LOLkabels!
je beseft wel dat je van den huls waarschijnlijk al duurder zijn dan wat een groot deel ervoor wil betalen of niet?
  maandag 2 maart 2009 @ 17:22:40 #61
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66623271
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:08 schreef zquing het volgende:

[..]

je beseft wel dat je van den huls waarschijnlijk al duurder zijn dan wat een groot deel ervoor wil betalen of niet?
Ik kan me nog een leuke discussie herinneren tussen een zekere meneer van den Hul en ondergetekende op tweakers.net, waarin vdH claimde dat met hun HDMI-kabels de kleuren 'sprankelender' werden
(disclaimer : ik heb wel vdHul speakerkabels liggen hoor, daar niet van )
zzz
pi_66624706
Of mensen die geloven dat je kabels moet inspelen....
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:08:24 #63
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66624806
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:05 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Ja, of invriezen.

Ik hou het altijd gewoon bij een kort & goed gesprek. Veel sneller en dus effectiever. Moet je eens zien hoe soepel die elektronen dan bewegen ineens.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:20:45 #64
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_66625209
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:53 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Maar het hangt zoals gezegd meer van de dikte van de kabel af dan van het al-dan-niet dure materiaal.
Lees bv dit : http://www.bluejeanscable.com/store/speaker/index.htm
Zij leggen onder andere studiobekabeling aan.

Zo mooi, mensen met kabel van 300 euro per meter kabel thuis - terwijl dat spul echt niet in de opnamestudio ligt hoor

"The biggest issue in speaker cables, from the point of view of sound quality, is simply conductivity; the lower the resistance of the cable, the lower the contribution of the speaker cable's resistance to the damping factor, and the flatter the frequency response will be. While one can spend thousands of dollars on exotic speaker cable, in the end analysis, it's the sheer conductivity of the cable, and (barring a really odd design, which may introduce various undesirable effects) little else that matters. The answer to keeping conductivity high is simple: the larger the wire, the lower the resistance, and the higher the conductivity.
"
sommige studio's zijn dan ook gewoon pauper
pi_66625249
Audiofiel+ Usb gaat dat samen dan ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 2 maart 2009 @ 18:22:18 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_66625265
quote:

[..]

ah, als je oordopjes koopt bij de aldi heb je al duurder spul dan menig fokker wilt betalen
pi_66625397
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:05 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Sommige zijn gek genoeg om dat te geloven idd. Ik ben zelf wel een muziekliefhebber, maar kabels boeien me weinig. De audioboer waar ik mijn speakers heb gekocht gaf zelf ook al aan dat je echt geen peperdure kabels nodig hebt. Laat staan dat ze ingespeeld moeten worden
  maandag 2 maart 2009 @ 18:29:44 #68
122997 zquing
Drama Junk
pi_66625478
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:21 schreef Steve-O het volgende:
Audiofiel+ Usb gaat dat samen dan ?
Waarom niet?
  maandag 2 maart 2009 @ 18:31:23 #69
131603 Afwazig
Serious business
pi_66625521
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:53 schreef Eutow het volgende:

[..]

Dat zal vast het geval zijn. Je bent alleen het voordeel van een kleine speler een beetje kwijt.

Daarnaast is dit denk ik een beter voorbeeld:

[ afbeelding ]
Koop dan in ieder geval een mp3 speler met een redelijke geluidskwaliteit
  maandag 2 maart 2009 @ 18:36:00 #70
131603 Afwazig
Serious business
pi_66625659
quote:
Michael McKinley - See all my reviews
(REAL NAME)
A caution to people buying these: if you do not follow the "directional markings" on the cables, your music will play backwards. Please check that before mentioning it in your reviews.

I was disappointed. I consider myself an audiophile - I regularly spend over $1000 on cables to get the ultimate sound. I keep my music-listening room in a Faraday cage to prevent any interference that could alter my music-listening experience. Sending any signal down ordinary copper can degrade the signal considerably. While ordinary listeners might not notice, to somebody with even a rudimentary knowledge of sound, the artifacts are glaring. Denon should have used silver wiring (hermetically sealed inside the rubber sheath to prevent any tarnishing, of course), which has a significantly higher conductivity than copper. Furthermore, Denon needs to treat the wires they use in the cable with a polarity inductor to ensure minimal phase variance.

Needless to say, I returned the cable and wrote an angry letter to the so-called engineers at Denon.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:42:40 #71
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_66625858
Tering, ik hoop toch echt dat sommige mensen in dit topic niet serieus zijn.
pi_66627020
quote:

[..]

Zelfs duurder dan hetgeen ik ervoor betalen wil. Ik heb model 122 speakerkabel, die kost normaalgesproken 20 euro de meter. Ik heb in totaal 21 meter hier liggen waar ik precies 0,00 euro voor betaalde.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  maandag 2 maart 2009 @ 19:30:00 #73
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66627401
Een klein klokje in je huiskamer kan ook wonderen doen trouwens ($ 199).
quote:
The Clever Little Clock is a small, battery-powered travel alarm clock that has been extensively modified using a number of highly specialized techniques. The Clever Little Clock does not plug into the wall and has no influence on house wiring, audio components, cables, interconnects, power cords or acoustic waves in the room. Yet the Clock has a pronounced affect on the sound heard by listeners in the room. In addition, any video systems in the house will be improved - the picture will be clearer, with better color saturation and contrast.
Er zijn ook speciale chips die je in je CD-speler kunt monteren, maar daar kun je helaas maar 20 cd's mee "upgraden" ($ 50)

Aan de andere kant zijn ze wel "intelligent"
quote:
One reason the Chip is called "Intelligent" is that if one attempts to treat a CD that's already been treated the Chip will expend no further energy on that CD -- the Chip recognizes that the CD has already been treated.
En dan zijn er nog de "brilliant pebbles". Gelukkig lossen die al je resonantieproblemen op! ($ 39 - $ 159)

En hebben jullie wel in de gaten dat microseismische trillingen de geluidskwaliteit van je versterker verpesten? Gelukkig is daar ook een oplossing voor:

Ik kan nog wel even doorgaan. Zo verkopen ze ook "teleportation tweaks" (duurt maar 20 seconden!). Maar je kunt beter zelf even kijken: http://www.machinadynamica.com/index.html

Lees ook de testimonials: http://www.machinadynamica.com/machina19.htm
  maandag 2 maart 2009 @ 19:32:43 #74
122997 zquing
Drama Junk
pi_66627485

ook wel interessant om te zien
pi_66627928
Dat verhaal over die kabels dat ze terug in de tijd gaan
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,