Ik zal eens kijkenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:43 schreef elcastel het volgende:
Heb je geen online loket op de website van je gemeente ? Ik heb daar net gecheked hoe het zit, hoe het zat en hoe het om me heen zit.
Dank, staan leuke tipsquote:Op maandag 2 maart 2009 12:46 schreef E- het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)e_WOZ-taxatie__.html
Bij mij wel, maar als ik inlog met mijn Digid, krijg ik te zien dat ik geen rechten heb om die pagina te bezoeken.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:43 schreef elcastel het volgende:
Heb je geen online loket op de website van je gemeente ? Ik heb daar net gechecked hoe het zit, hoe het zat en hoe het om me heen zit.
Vraag anders bij het Kadaster een lijst van recente transacties bij jou in de buurt op. Kan helemaal online, kost iets van 2 euro geloof ik en je krijgt netjes een lijst als pdf gemailed. Zo heb ik vorig jaar en het jaar ervoor toch elke keer met succes bezwaar gemaakt. Dit jaar proberen ze het niet eens meer en hebben ze maar hetzelfde bedrag al vorig jaar aanghouden.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:24 schreef Bastard het volgende:
Even in de gaten houden.. mijn WOZ is 35.000 euro meer als waarvoor ik het huis een paar maanden ervoor gekocht heb.
Lijkt me toch voldoende om een koopakte oid waar de prijs op staat te geven.. straat achter me staat een huis te koop van 5 ton dus dat geeft een vertekend beeld.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Vraag anders bij het Kadaster een lijst van recente transacties bij jou in de buurt op. Kan helemaal online, kost iets van 2 euro geloof ik en je krijgt netjes een lijst als pdf gemailed. Zo heb ik vorig jaar en het jaar ervoor toch elke keer met succes bezwaar gemaakt. Dit jaar proberen ze het niet eens meer en hebben ze maar hetzelfde bedrag al vorig jaar aanghouden.
Voor een huurhuis hoef je geen WOZ te betalen, alleen koophuizen.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:33 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb een huurhuis, dus over de verkoopprijs valt niets te vinden. In mijn buurt een aantal flatgebouwen, maar bv ook koophuizen.
Klopt, maar alle andere belastingen zijn ook gebaseerd op de waarde van mijn huis en die wil ik dus wel weten.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:44 schreef Freudie het volgende:
[..]
Voor een huurhuis hoef je geen WOZ te betalen, alleen koophuizen.
OZB en waterschapsgheffing bedoelde ik dusquote:De gemeente maakt de waarde kenbaar aan de belanghebbende door middel van een voor bezwaar vatbare beschikking. Dit gebeurt normaliter tegelijkertijd met het verzenden van de OZB-aanslag, in de eerste acht weken van het jaar. Binnen zes weken na dagtekening van de beschikking kan de belanghebbende bezwaar maken tegen de vastgestelde waarde. In 2008 diende 3,5% van de ontvangers van een woz-beschikking een bezwaar in. De gemeente beoordeelt de situatie opnieuw en doet uiterlijk op 31 december uitspraak. Als de belanghebbende het hiermee niet eens is kan hij of zij beroep aantekenen bij de rechtbank. Daarna staan nog de beroepmogelijkheid bij het Gerechtshof en cassatie bij de Hoge Raad open.
Men dient zich te realiseren dat de WOZ-waarde een grondslag is voor de OZB, waterschapsheffing en de inkomstenbelasting. Wie het niet met de waarde eens is, zal dus tegen de WOZ-beschikking bezwaar moeten maken (binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag/beschikking). Bezwaar tegen latere aanslagen op grond van de WOZ-waarde zal niet ontvankelijk worden verklaard. De waarde kan ondanks een niet-ontvankelijk verklaring nog wel worden verlaagd, maar alleen als blijkt dat de waarde meer dan 20% en tenminste ¤ 5.000 lager had moeten zijn. Is de waarde dus te hoog vastgesteld en maakt men geen bezwaar, dan zit men voor het gehele jaar aan de (te) hoge waarde vast.
Navragen waarom ze jou op 228 zetten en niet op 210.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb het taxatierapport binnen. Drie referentiewoningen worden genoemd, qua grootte inderdaad te vergelijken....
Er staan 2 stuks van rond de 210 en een eentje van 228. Mijn woning kennen ze dus toe voor 228k.![]()
![]()
Belachelijk natuurlijk, want waarom dan geen 210?????
Kan ik iets hiermee?
Ik ga in ieder geval bezwaar aantekenen. Het is verschil is in ieder geval meer dan de marge van vier % (min. 10.000 euro).quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Navragen waarom ze jou op 228 zetten en niet op 210.
Bij mij dus ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:03 schreef Bastard het volgende:
http://www.kadaster.nl/particulier/
Als ik deze berekening uitvoer is de woning (en er omheen) zelfs in waarde gedaald in afgelopen half jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |