quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:42 schreef Maeghan het volgende:[..]
Dat is waar. Maar hij zal het ook zelf moeten inzien. Je kan hem niet dwingen de situatie te zien zoals jij die ziet. Het is een proces van jaren en dat zal iedereen die in die situatie heeft gezeten beamen. En hoe veel jij ook om je vriend geeft en hoe graag jij ook zou zien dat hij iets tegen zijn zus en moeder zegt, hij moet het wel zelf willen.
Investeer gewoon in je relatie met je vriend en probeer hem te geven wat hij van z'n moeder en zus niet krijgt. Als ze zeggen dat hij iets niet goed doet, laat dan weten dat jij vindt dat hij het wel goed doet (zonder meteen zijn zus/moeder af te kraken). Of stimuleer hem het er eens met een ander over te hebben, als hij iets doet en z'n moeder vindt het niet goed. Als hij meningen van anderen hoort en die zijn het wel met hem eens, zal het kwartje ook wel vallen.
Maar alles wat jij doet tegen zijn moeder of zus gaat tenkoste van je relatie.
Meer wil ik er niet over zeggen, het moet geen discussie worden hier, maar denk er gewoon eens over na.
ik ben het op 1 punt na helemaal met je eens. Ik probeer hem te geven wat hij van hen niet krijgt. Verder krijgt hij ook van meerdere mensen t horen dat hij dingen goed heeft gedaan. Dit werkt zeker positief.
Alleen als zij dan weer komt heeft ze altijd iets af te kraken. Mijn vriend wordt door zijn moeder en zus afgekraakt, dus waarom zou je hen dan andersom niet af mogen kraken? Het is niet netjes, maar dat zijn zij naar hem toe ook niet. En ik blijf erbij dat je dit soort mensen met harde hand moet aanpakken. Zij betrekken jou niet bij bepaalde gelegenheden, dan kom jij niet meer. Jij wordt niet betrokken bij je neefje/nichtje, dan geef je geen aandacht meer aan dat kindje, dus geen verjaardagen e.d.. Er wordt niet tegen je gepraat tijdens verjaardagen e.d. daar kom je dan ook niet meer enz enz. Die overheersendheid en respectloos gedrag moet gewoon stoppen en ik denk dat dit een goed methode daarvoor is. Leuk is het niet, maar dan moeten ze je maar met respect behandelen.