abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71537939
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:42 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar hij zal het ook zelf moeten inzien. Je kan hem niet dwingen de situatie te zien zoals jij die ziet. Het is een proces van jaren en dat zal iedereen die in die situatie heeft gezeten beamen. En hoe veel jij ook om je vriend geeft en hoe graag jij ook zou zien dat hij iets tegen zijn zus en moeder zegt, hij moet het wel zelf willen.

Investeer gewoon in je relatie met je vriend en probeer hem te geven wat hij van z'n moeder en zus niet krijgt. Als ze zeggen dat hij iets niet goed doet, laat dan weten dat jij vindt dat hij het wel goed doet (zonder meteen zijn zus/moeder af te kraken). Of stimuleer hem het er eens met een ander over te hebben, als hij iets doet en z'n moeder vindt het niet goed. Als hij meningen van anderen hoort en die zijn het wel met hem eens, zal het kwartje ook wel vallen.

Maar alles wat jij doet tegen zijn moeder of zus gaat tenkoste van je relatie.

Meer wil ik er niet over zeggen, het moet geen discussie worden hier, maar denk er gewoon eens over na.
ik ben het op 1 punt na helemaal met je eens. Ik probeer hem te geven wat hij van hen niet krijgt. Verder krijgt hij ook van meerdere mensen t horen dat hij dingen goed heeft gedaan. Dit werkt zeker positief.

Alleen als zij dan weer komt heeft ze altijd iets af te kraken. Mijn vriend wordt door zijn moeder en zus afgekraakt, dus waarom zou je hen dan andersom niet af mogen kraken? Het is niet netjes, maar dat zijn zij naar hem toe ook niet. En ik blijf erbij dat je dit soort mensen met harde hand moet aanpakken. Zij betrekken jou niet bij bepaalde gelegenheden, dan kom jij niet meer. Jij wordt niet betrokken bij je neefje/nichtje, dan geef je geen aandacht meer aan dat kindje, dus geen verjaardagen e.d.. Er wordt niet tegen je gepraat tijdens verjaardagen e.d. daar kom je dan ook niet meer enz enz. Die overheersendheid en respectloos gedrag moet gewoon stoppen en ik denk dat dit een goed methode daarvoor is. Leuk is het niet, maar dan moeten ze je maar met respect behandelen.
pi_71537996
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je helpt hem in ieder geval niet door ruzie te gaan maken met z'n moeder en zus.
je hebt helemaal gelijk. Maar mijn geduld met deze mensen is helemaal op. Zo ga je niet met je eigen zoon of broer om. Als ze toch niets positiefs over hem te zeggen hebben, dan moeten ze ons mooi met rust laten en iemand anders gaan zoeken om hun frustraties op af te reageren. Punt.
pi_71538264
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:45 schreef cat2 het volgende:

[..]

Hij is niet anders gewend en denkt dat dit normaal is. Verder is hij bang voor zijn moeder en durft niet goed tegen haar in te gaan. Ik heb er boeken over gelezen, over dit soort ouders en het effect wat hun gedrag op hun kinderen heeft. Daar wordt je niet vrolijk van. De kinderen stellen zich als onderdanen op tov hun ouders, durven er niet tegenin te gaan. De ouder zal daarom nooit stoppen met het kleinerende gedrag.
Ik laat mijn vriend inzien dat hun gedrag niet normaal is en dat het ten koste is gegaan van zijn zelfvertrouwen. Je kan dat slecht noemen. Ik vind dat ik mijn vriend er een dienst mee bewijs als hij het inziet en dat hij er veel sterker uit komt.
Ben jij daar de aangewezen persoon voor? Je bent zijn vriendin, niet z'n therapeut. Wil je dat je relatie zo'n vorm aanneemt? Het zou mijn keuze niet zijn in ieder geval.
Sanity is (not) statistical
pi_71538393
Als ik het niet zou doen had mijn leven er nu zo uit gezien: 4/5 keer per week op bezoek bij schoonmama of andersom waarbij vriend constant wordt afgekraakt en les wordt gelezen wat hij moet doen. Waarbij moeder en zusje zeggenschap denken te hebben in ons huis en alles naar eigen wens verzetten en doen. Verder veel geschreeuw en gedram tegen mijn vriend als hij hen geen gelijk geeft of niet doet wat ze zeggen, waarbij duidelijk wordt gemaakt dat mijn vriend een nietsnut is die niets weet en niets kan. En ik zou dit dan zwijgend moeten toezien, want hij moet het zelf oplossen en zelf optreden tegen hen. Aangezien hij denkt dat ze gelijk hebben en dus niet tegen ze optreedt, zal dit gedrag tot in de eeuwigheid door gaan. Nee bedankt.

Om op je vraag terug te komen: iemand moet het doen. Ik vind dat niet erg. Mijn vriend ziet dit niet in dat hun gedrag niet normaal is. Hij zou zelf geen hulp oid hiervoor vragen. Zodra hij het wel inziet en hier eventueel hulp voor zou zoeken, treed ik wel weer op de achtergrond wat dit punt betreft.

[ Bericht 9% gewijzigd door cat2 op 02-08-2009 15:18:07 ]
pi_71768876
Had mail van m'n ouders. Dat ze ander emailadressen gebruikten nu en dat ik het maar moest latenw eten als ik contact wilde, want het was toch niet de bedoeling dat het nooit meer goed kwam.... Nou, ik weet niet eens hoe ik erop moet reageren. M'n ogen branden meteen, ik ben boos en gekwetst, dat ze nu gewoon nog niet snappen dat het niet zomaar weer even goed is. Ik heb maar niks teruggemaild, want alles wat ik nu zou zeggen komt er toch alleen maar hatelijk uit.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')