abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66592579
Deel 1
Mijn uitgever
Mijn boek

Omdat dit topic misschien nog meer mensen over de streep trekt om hun eigen schrijfsels uit te geven.
Want het is hardstikke leuk, spannend en bijzonder om mee te maken allemaal
  zondag 1 maart 2009 @ 20:05:31 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66592595
tvp'tje
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Trouwste user 2022 zondag 1 maart 2009 @ 20:15:29 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_66592916
TVP

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 20:51:27 #4
42184 crew  DaMart
pi_66594281
Ik heb er wel eens aan gedacht om een online uitgeverij te gebruiken voor mijn eigen verhalen. Maar zelf de promotie moeten doen en het bij winkels onder de aandacht brengen weerhoudt me er toch van.

Wat dat betreft gaat mijn voorkeur toch uit naar een traditionele uitgeverij, die zelf ook de commerciële kant op zich neemt. Al is de kans om daar binnen te komen wel erg klein, helaas .
  zondag 1 maart 2009 @ 21:09:58 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66595121
terugvindboek
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 maart 2009 @ 21:11:38 #6
71919 wonderer
pi_66595192
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:51 schreef DaMart het volgende:
Ik heb er wel eens aan gedacht om een online uitgeverij te gebruiken voor mijn eigen verhalen. Maar zelf de promotie moeten doen en het bij winkels onder de aandacht brengen weerhoudt me er toch van.

Wat dat betreft gaat mijn voorkeur toch uit naar een traditionele uitgeverij, die zelf ook de commerciële kant op zich neemt. Al is de kans om daar binnen te komen wel erg klein, helaas .
Klein is niet nul.

Overigens moet je ook bij een regulier hard aan de slag voor promotie, maar zij hebben wel meer ingangen, dat scheelt wel. En op een gegeven moment wil je het zelf ook, hoor. Lekker reclame maken voor je eigen boek
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_66596096
Heeft de Libris jury hem al Bluezz?
pi_66596356
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:33 schreef SCH het volgende:
Heeft de Libris jury hem al Bluezz?
Dit is de intekenweek, hij is pas beschikbaar op 9 maart. Hebbie haaSCHt
  zondag 1 maart 2009 @ 21:39:44 #9
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66596388
Wanneer wordt dat ding eens bezorgd?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 21:50:45 #10
42184 crew  DaMart
pi_66596839
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Klein is niet nul.

Overigens moet je ook bij een regulier hard aan de slag voor promotie, maar zij hebben wel meer ingangen, dat scheelt wel. En op een gegeven moment wil je het zelf ook, hoor. Lekker reclame maken voor je eigen boek
Een kleine kans is inderdaad ook een kans. Daarom houd ik ook hoop dat het me nog een keer gaat lukken. Wat dat betreft hoop ik eind deze maand een stap te kunnen zetten. Er is dan een mogelijkheid om een manuscript kort voor te leggen aan redacteuren van uitgeverijen.

En mocht het bij de reguliere uitgevers niet lukken, dan sluit ik zeker niet uit dat ik toch een online uitgeverij inschakel. Daarom vind ik dit soort topics, waarin anderen hun ervaringen met online uitgeverijen delen, erg interessant om te lezen .
  zondag 1 maart 2009 @ 21:52:47 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66596936
ja, weer volgen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66597260
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Een kleine kans is inderdaad ook een kans. Daarom houd ik ook hoop dat het me nog een keer gaat lukken. Wat dat betreft hoop ik eind deze maand een stap te kunnen zetten. Er is dan een mogelijkheid om een manuscript kort voor te leggen aan redacteuren van uitgeverijen.

En mocht het bij de reguliere uitgevers niet lukken, dan sluit ik zeker niet uit dat ik toch een online uitgeverij inschakel. Daarom vind ik dit soort topics, waarin anderen hun ervaringen met online uitgeverijen delen, erg interessant om te lezen .
Wat heb je geschreven DaMart en wat is dat voor mogelijkheid om het aan redacteuren voor te leggen?
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 22:07:34 #13
42184 crew  DaMart
pi_66597605
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heb je geschreven DaMart en wat is dat voor mogelijkheid om het aan redacteuren voor te leggen?
Ik ben nu bezig met een boek. Het verhaal zit al wat langer in mijn hoofd. Eind deze maand is er in Amsterdam ter afsluiting van de Boekenweek een editie van Nightwriters. Onderdeel daarvan is een speeddate met redacteuren. Daar wil ik wat ik tot dan heb geschreven aan voorleggen, al is het maar voor het kleinste beetje opbouwende kritiek dat ze in de korte tijd die er is, kunnen geven.

Maar de komende weken moet ik nog even flink doorschrijven dan .
pi_66597796
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:11 schreef wonderer het volgende:

Precies! En onderschat je vrienden- en kennissenkring niet qua web voor promotie
Het zelf timmeren aan de weg om je boek te promoten lijkt me juist zo leuk. Moet er niet aan denken dat iemand anders het voor me doet.
Kijk naar de FP. Zonder mij erin te kennen zet Stefan een berichtje. Hardstikke leuk hoor, daar niet van, maar er zitten al meteen 2 behoorlijk storende fouten in die tekst.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:39:39 #15
71919 wonderer
pi_66599038
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:11 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Precies! En onderschat je vrienden- en kennissenkring niet qua web voor promotie
Het zelf timmeren aan de weg om je boek te promoten lijkt me juist zo leuk. Moet er niet aan denken dat iemand anders het voor me doet.
Kijk naar de FP. Zonder mij erin te kennen zet Stefan een berichtje. Hardstikke leuk hoor, daar niet van, maar er zitten al meteen 2 behoorlijk storende fouten in die tekst.
Nou ja, een persbericht naar de media (en dan bedoel ik niet alleen volkskrant enzo, maar heel algemeen) van een uitgever wordt wel iets serieuzer genomen dan een berichtje van een pod-je. Zeker als die media moeten gaan schiften in waar ze wel en niet aandacht aan besteden. De lokale media (plaatselijke sufferdje etc) zal het weinig verschil maken, maar als ik zelf de gaykrant had aangeschreven met zijn zelf uitgegeven boek, zou de kans dat zij een recensie schreven waarschijnlijk een stuk kleiner zijn geweest.

Maar dat is in jouw geval denk ik ook niet aan de orde vanwege je specifieke onderwerp. Maar aangezien dit toch een BEETJE een algemeen topic is, lijkt het me wel nuttig om te melden Als je bijvoorbeeld zelf een chicklit uitgeeft, kom je er bij de viva niet zo snel in als dat je uitgever dat voor je regelt, of je in ieder geval met de naam van je uitgever kan schermen.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 23:06:08 #16
42184 crew  DaMart
pi_66600241
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou ja, een persbericht naar de media (en dan bedoel ik niet alleen volkskrant enzo, maar heel algemeen) van een uitgever wordt wel iets serieuzer genomen dan een berichtje van een pod-je. Zeker als die media moeten gaan schiften in waar ze wel en niet aandacht aan besteden. De lokale media (plaatselijke sufferdje etc) zal het weinig verschil maken, maar als ik zelf de gaykrant had aangeschreven met zijn zelf uitgegeven boek, zou de kans dat zij een recensie schreven waarschijnlijk een stuk kleiner zijn geweest.

Maar dat is in jouw geval denk ik ook niet aan de orde vanwege je specifieke onderwerp. Maar aangezien dit toch een BEETJE een algemeen topic is, lijkt het me wel nuttig om te melden Als je bijvoorbeeld zelf een chicklit uitgeeft, kom je er bij de viva niet zo snel in als dat je uitgever dat voor je regelt, of je in ieder geval met de naam van je uitgever kan schermen.
Precies. De invloed van eigen (lokale) promotie moet zeker niet onderschat worden, maar voor een bredere promotie is een naam en netwerk eigenlijk onontbeerlijk, lijkt me. En daarvoor is een bekende (reguliere) uitgever zeer belangrijk, in mijn ogen.

Is het ook niet zo dat recensenten eerder boeken van de reguliere uitgevers beoordelen dan van POD's?
  zondag 1 maart 2009 @ 23:12:19 #17
71919 wonderer
pi_66600538
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:06 schreef DaMart het volgende:

[..]
Is het ook niet zo dat recensenten eerder boeken van de reguliere uitgevers beoordelen dan van POD's?
Volgens mij wel, maar veel zicht heb ik er niet op. Kan wel eens rondvragen.
pi_66600703
Denk je dat de POD's dus niet voor 'vol' worden aangezien?
  Trouwste user 2022 zondag 1 maart 2009 @ 23:20:31 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_66600919
Onduidelijke TT

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 1 maart 2009 @ 23:24:17 #20
71919 wonderer
pi_66601088
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Denk je dat de POD's dus niet voor 'vol' worden aangezien?
Dat weet ik wel ongeveer zeker, ja Vooral omdat er geen of weinig kwaliteitscontrole is. De drukker loopt geen risico, dus die zal het ook een worst wezen hoeveel er verkocht worden (niet helemaal natuurlijk, hoe meer verkocht hoe meer winst), zolang zij hun kosten er maar uit hebben. Ze kunnen het zich dus permitteren om alles uit te geven.

Dus mensen die dat weten, die het verschil weten tussen een producent en een uitgever, staat POD niet zo hoog aangeschreven. De gemiddelde lezer zal het niet merken, maar die moet je wel bereiken.
  maandag 2 maart 2009 @ 00:07:34 #21
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_66602723
Ik denk dat een 'serieuze' recensent niet snel een POD gaat recenseren. Tenzij de titel een gat in de markt vult of werkelijk geweldig is en wordt opgepakt door lokale pers, gaat gonzen en zo toch ook bij de grote media terecht komt. Dus je moet OF het ideale onderwerp hebben OF gaan gonzen. Anders maak je geen kans bij boekhandels en recensieplekken. Er is inderdaad geen kwaliteitscontrole en al die recensenten ( en boekhandelaren) hebben geen tijd om alles door te lezen wat aan POD wordt aangeboden. Een van de uitzonderingen van de laatste tijd was volgens mij het boekje: bekeurd, wat nu? Dat was een erg catchy onderwerp, dus dat sloeg (heel eventjes) aan. Een voorbeeld van gonzerij is het boek van Sonja Bakker dat in eigen beheer is uitgegeven en waar ze uiteindelijk goed geld mee heeft verdiend.

Als je serieuze plannen hebt als schrijver, moet je je niet laten verleiden door een POD-mogelijkheid. Heel soms kom je na POD toch nog terecht in de reguliere uitgeverswereld. Adrian Stone bijvoorbeeld, gaf eerst zijn boek uit bij Gopher volgens mij. En nu komt een nieuwe uitvoering ervan uit bij Luitingh.
pi_66769190
Uit de bevestigingsmail van Boekscout.nl
quote:
Het duurt al met al tussen 1 week en 10 dagen na ontvangst van de betaling voordat u uw bestelling in huis hebt.
Heeft iemand het boekje al binnen?

@Bluezz, gaat het goed met de verkopen?
Eeuwig vijfentwintig
pi_66772992
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:45 schreef Reese het volgende:
Uit de bevestigingsmail van Boekscout.nl

Heeft iemand het boekje al binnen?

@Bluezz, gaat het goed met de verkopen?
Ik heb de bestelde boekjes nog niet binnen nee. Zal maandag of dinsdag wel komen denk ik ?
Er zijn nu 54 boekjes betaald! Hoeveel er nog in bestelling zijn kan ik niet zien.

De uitgever heeft vandaag ook een mail gestuurd aan alle zakelijke mailadressen die ik bij elkaar gezocht had.
Dat kondigt mijn bezoek, mail of telefoontje aan bij bijv. bibliotheek, boekwinkels. Zag er netjes uit die mail.

Ik ben benaderd door de NCRV, met dank aan SCH , als alles doorgaat kom ik 21 maart op radio 2 bij het ochtendprogramma cappucino.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:41:35 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66773134
54 al. Da's toch heel mooi al.

Je wordt nog rijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_66773165
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:41 schreef popolon het volgende:
54 al. Da's toch heel mooi al.

Je wordt nog rijk.
Nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')