Zolang je geen jeugdopleiding hebt kun je niet snel failliet gaan in het begin. Als je maar niet de andere klassieke fouten begaat zoals stadion upgrades etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:38 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Dan ga je er wel weer vanuit dat zijn wekelijkse financien de rentelast van 200k schuld kan hebben. Het lijkt me wel verstandig om dan op zn minst break-even te spelen
In het begin is het helemaal niet erg om verdedigers zonder bijstats te kopen. Zoek 17-jarige redelijk verdedigers met ongeveer 350euro loon (zonder de 20% allochtonentoelage!). Train ze 1 a 2 weken, om ze vervolgens met goed verdedigen te verkopen. Zo bouw je in het begin een iets dikkere bankrekening op, waarmee je dan over een paar weken wat makkelijker verdedigers met bijstats kan kopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:35 schreef Vierkantblokje het volgende:
De trainees die ik nu heb gekocht zijn dus niet echt goeie traineees want ze hebben alleen verdedigen op redelijk. zonder enige andere bijstat. behalve een die ook positiespel op redelijk heeft.
De prijs die ik gemiddeld heb betaald voor de trainees is ongeveer 35 000 en ik heb nu nog 50 000 over, maar het valt mee ik heb nu nog een paar opdrachten voor mijn managers diploma.
Daar stond wat anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:16 schreef Flappekz het volgende:
[..]
(ook weer zonder de 20% auslander-toeslag).
Ik heb gewoon 2 verschillende termen neergeplempt, die staan er nog steedsquote:
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:29 schreef rompompom het volgende:
[..]
Los van deze goede on-topic discussie, is het een idee om een startersgedeelte te maken in de OP? Met linkjes naar de handigste starterguides etc..
Dat is ook weer zo. Dan kunnen we wel lekker gaan roepen:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar ik verwacht niet dat newbies ook serieus de OP gaan lezen.
Welkom welkom. Gijs_ heeft al wat tips en pointers gegeven zag ik maar ik wilde deze er nog even uit lichten. Ik zou 9 assistent trainers nemen. Dan train je deste sneller!quote:Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef Jelminho het volgende:
Hey, ben nieuw maar volg deze topicreeks al een tijdje.. Heb het enkele jaren geleden ook een tijdje gedaan, maar toen eigenlijk in blijven hangen.. Nu met vrienden weer opnieuw opgestart, en heb enkele vraagjes, met betrekking tot de training.
Train positiespel, heb vanaf het begin gezocht op 17 jarige gastjes met positiespel redelijk. 8 gevonden, er zit nog 1 in mijn team van 19 met positiespel goed en wil er dus nog 1 bijhalen, zodat ik op tien kom. Heb een redelijk trainer aangeschaft en 2 assistent trainers. Tot zover doe ik weinig fout denk ik?
Nou heb ik er enkele met vleugelspel matig erbij, die dus aardig uit de voeten kunnen op de vleugel. Alleen trainen deze maar 50% heb ik begrepen? Houdt dat dat in dat ik maar maximaal 6 per week (3 centrale middenvelders) 100% kan laten trainen? En is het slim om degene met matig vleugelspel op de zijkanten te houden, of zou ik die ook af en toe volledige training mee laten pakken, waardoor hun positiespel wel sneller omhoog gaat..?
Ben benieuwd over jullie visie over hoe ik begonnen ben en of dat goed is, en natuurlijk die vragen..
Dat lijkt mij idd geen goede optie. Ook wij waren ooit newbie's met soms waarschijnlijk niet echt slimme vragen maar daar is dit topic toch voor. Vragen zijn imo nooit dom. Pas als je ze niet stelt ben je imo dom. Als je dan zo een reactie krijgt van lees de op maar t staat er niet voor niets jaag je mensen weg. Dat is niet de bedoeling en de opzet van onze fed dacht ik......quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:35 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Dan kunnen we wel lekker gaan roepen:
Lees de OP maar, die staat er niet voor nix!![]()
However, echt vriendelijk is dat niet.
Eensch!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij idd geen goede optie. Ook wij waren ooit newbie's met soms waarschijnlijk niet echt slimme vragen maar daar is dit topic toch voor. Vragen zijn imo nooit dom. Pas als je ze niet stelt ben je imo dom. Als je dan zo een reactie krijgt van lees de op maar t staat er niet voor niets jaag je mensen weg. Dat is niet de bedoeling en de opzet van onze fed dacht ik......
De links die nu al in de OP staan. Misschien alleen met 1 of 2 regels uitleg erbij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:32 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Eensch!
Wel is het misschien handig, heb ik ook wel eens eerder genoemd maar nog nooit uitgevoerd, om gewoon wat handige dingen en links te verzamelen en op de website te zetten! Dan kunnen we ze voor algemene info altijd even daar heen verwijzen... meer draagvlak hiervoor? en zo ja, dingen die er absoluut op moeten?
Bedankt! Alleen in die startershandleiding op HAG stond dat je als beginner tussen de 2 en 5 moest hebben, aangezien je anders in geldproblemen komt.. Of valt dat allemaal mee? Heb nu 2 woordvoerders en 2 assistent trainers, verder niks. Moet nog 1 trainee kopen, sta nu nog +70 000, en verkoop nog een speler voor waarschijnlijk een ton. Heb er ook al 1 verkocht voor 150 000, met tsi rond de 1500 (allemaal stats redelijk of matig, en was een middenvelder, dus heb ik geen kont aan)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Welkom welkom. Gijs_ heeft al wat tips en pointers gegeven zag ik maar ik wilde deze er nog even uit lichten. Ik zou 9 assistent trainers nemen. Dan train je deste sneller!2 is zeker niet voldoende wil je dat je trainies het max training krijgen.
De HAG wordt door iedereen gelezen, jij onderscheidt je door sneller te trainenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:35 schreef Jelminho het volgende:
[..]
Bedankt! Alleen in die startershandleiding op HAG stond dat je als beginner tussen de 2 en 5 moest hebben, aangezien je anders in geldproblemen komt.. Of valt dat allemaal mee? Heb nu 2 woordvoerders en 2 assistent trainers, verder niks. Moet nog 1 trainee kopen, sta nu nog +70 000, en verkoop nog een speler voor waarschijnlijk een ton. Heb er ook al 1 verkocht voor 150 000, met tsi rond de 1500 (allemaal stats redelijk of matig, en was een middenvelder, dus heb ik geen kont aan)
Buitenlanders zijn niet zo erg. Die moet je alleen in de hogere skills niet nemen. Vanaf bovennatuurlijk/reusachtig ongeveer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:50 schreef Jelminho het volgende:
Mja, over het algemeen heb ik wel veel redelijke postrainees gekocht met een aardig salaris, hopend dat ze snel stijgen, na 1 of 2 week.. Wel veel buitenlanders, foutje misschien, maar vooruit. Laten we ons gewoon onderscheiden, en er nog 7 trainers bij doen.
Inderdaad, voor jonge trainees en spelers met lage lonen/skills maakt het heel weinig uit of je Nederlanders of buitenlanders hebt. Pas vanaf divisie VI ongeveer gaat dat een beetje interessant worden imoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Buitenlanders zijn niet zo erg. Die moet je alleen in de hogere skills niet nemen. Vanaf bovennatuurlijk/reusachtig ongeveer.
Ik heb helaas geen 3 miljoen meer op de bank. Daar had je 1 week eerder mee moeten komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:32 schreef Flappekz het volgende:
Nogmaals hetzelfde verzoek als gisteravond:
Lieve mensen,
als ik onderstaande speler voor 3 miljoen list, is er dan iemand die voor 14.15 uur een vroeg bod van 3 miljoen kan doen? Transfervergelijking geeft tussen de 3,8 en 4,3 miljoen aan.
Jop Tammer [playerid=145575911]
23 jaar en 103 dagen, volgende verjaardag: 11-03-2009
Geboren in: Nederland
zwak in vorm, conditie uitstekend
Een sympathiek persoon die evenwichtig en berucht is.
Hij heeft zwak ervaring en is een slecht leider.
Eigenaar: YMFC (sinds 31-08-2008 (11/36), 1s 10w 1d)
Total Skill Index (TSI): 36 100
Loon: 22 290 ¤/week
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: bovennatuurlijk Passen: goed
Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht
Geeft nixquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen 3 miljoen meer op de bank. Daar had je 1 week eerder mee moeten komen.
Hij staat er op!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:38 schreef ScudRaket het volgende:
Heb je weer een speler op het oog Yurrie? List hem maar
quote:
quote:Juha Ståhl (79309450)
Suomi 28 jaar en 49 dagen, volgende verjaardag: 05-05-2009
redelijk in vorm, conditie goed
Een aangenaam persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft formidabel ervaring en is een slecht leider.
Eigenaar: KarhuA (sinds 21-11-2005)
Total Skill Index (TSI): 90 500
Loon: 22 930 ¤/week
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit
Specialiteit: Onvoorspelbaar
Laden... Laden...
STAAT OP DE TRANSFERLIJST
Deadline: 03-03-2009 15:16 Herinneringen
Vraagprijs: 3 400 000 ¤
Hoogste bod: 3 400 000 ¤ door YMFC
alleen cijfers