Tof! Welk vakgebied?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:17 schreef Felagund het volgende:
TVP, ik hoop in de toekomst ook te gaan promoveren. Al zal dat nog wel een jaar duren voordat ik überhaupt daarmee kan starten.
Meteorologie/Klimaat, misschien oceanografie. Ligt er ook een beetje aan welke kansen ik dan heb. Deze vakgebieden liggen redelijk dicht bij elkaar.quote:
Bedankt!quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:43 schreef zwelgje76 het volgende:
Goede ervaringen met Ipskamp. Ik heb er anderhalf jaar geleden mijn proefschrift laten drukken, behoorlijk goede kwaliteit en zeker niet duur. Misschien kun je een groepje collega's vinden (minimaal 10 mensen), dan komen ze langs en krijg je informatie en korting (10-12,5%).
NICE.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef keesjeislief het volgende:
Ik heb een postdoc in Canberra te pakken gekregen, vertrek over een paar dagen naar down under, heb er veel zin in! [ afbeelding ].
woei!quote:Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef keesjeislief het volgende:
Ik heb een postdoc in Canberra te pakken gekregen, vertrek over een paar dagen naar down under, heb er veel zin in! [ afbeelding ].
Ik heb ook maanden getwijfeld, en ga uiteindelijk in september ook beginnen!quote:Op maandag 3 mei 2010 10:19 schreef Chanty het volgende:
Even een tvp aangezien ik erover aan het denken ben of ik wil promoveren![]()
Ga maar even de laatste drie topics doorspitten voor alle plussen en minnen.
Cool, veel plezier.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef keesjeislief het volgende:
Dat is ook geen probleemquote:Op maandag 3 mei 2010 17:37 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je gaat echt wel weken hebben waar je in het weekend MOET werken omdat je paper nog niet af is en maandag de deadline is. Dat gaat gewoon gebeuren. Maar je bent er natuurljk zelf bij hoevaak je dat doet en hoe je dat gaat compenseren. Ik weet dat er bij mij op de vakgroep iig de 40 uur de onderkant is
Als je niet cum laude afstudeert, dan zul je misschien niet in een heel fundamenteel deelgebied kunnen gaan promoveren, maar dat is maar hooguit 5% van al het onderzoek, dus daar zou ik me niet druk om maken. Als ik jouw post zo doorlees, dan is werklust een belangrijker issue. Je moet je wel echt vast kunnen bijten in je onderzoek, gelijk een roofdier dat z'n prooi niet meer loslaat.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:32 schreef Chanty het volgende:
Zo alles doorgelezen. Ik zie wel grote verschillen in de verhalen, dus eigenlijk ben ik nog geen stap verder gekomen.
Ik ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek (criminologie) en mijn begeleiders zijn erg enthousiast over mijn onderwerp en menen dat het nog wel eens relevant kan zijn voor de criminologie (voor zover een afstudeeronderzoek echt relevant kan zijn met alle beperkingen). Op zich denk ik dat je je ook wel 4 jaar met dit onderwerp kunt vermaken (nog even los van de vraag of er geld en interesse voor is).
De vraag waar ik vooral mee zit is misschien niet eens zozeer of ik wil promoveren, daar zou ik best oren naar hebben, maar de vraag is meer of ik het KAN?
Ik ben gemotiveerd, absoluut een doorzetter en ik doe mijn afstudeeronderzoek grotendeels met plezier. Het onderwerp heb ik zelf bedacht en uitgewerkt. Volgens mijn begeleiders doe ik meer dan een normale afstudeerder dus dat is positief. Ik studeer echter niet cum laude af en heb ook geen indrukwekkende CV (wel een afgeronde hbo opleiding journalistiek inclusief stages en een goed afgerond bachelor onderzoek maarja of dat telt?)
Daarnaast lees/ hoor ik dingen over werkweken van 60 uur en geen weekend hebben. Geen probleem om bepaalde periodes wat harder te werken als het nodig is, maar in de regel wil ik toch een 40 urige werkweek. Mijn vriend heeft me nu al verboden om te werken in het weekend als ik ga promoverenen voor mijn gezondheid is dat op lange termijn ook gewoon niet goed.
Ik vraag me gewoon af hoe je nu kunt weten of je geschikt bent om te promoveren? Hoe weet je dat je het vier jaar gaat volhouden? De handdoek na twee jaar in de ring gooien zou nogal een afgang zijn natuurlijk en wordt naar mijn idee niet gewaardeerd. Hoe weet je dat je over de juiste vaardigheden beschikt? En hoeveel zeggenschap heb je nog over het aantal uren dat je per week wilt investeren?
Een van mijn begeleiders heb ik er al over gesproken en die vindt dat ik er maar gewoon rustig over moet nadenken en niet te ver vooruit moet kijken (je leert gaandeweg ook een hoop en hij was ook geen briljante student en had zeker niet gedacht dat hij zelf zou promoveren). Mijn andere begeleider wil ik zeker ook nog vragen wat zijn ervaringen zijn en of hij denkt dat ik geschikt ben (hij heeft me ook in het bacheloronderzoek begeleid en kent me dus behoorlijk goed).
Maar hadden jullie nou van tevoren al echt de overtuiging van: ik kan dit? of was het meer van: ik zie wel waar het schip strandt?
Vastbijten is totaal geen probleem (mits ik ergens in geinteresseerd ben waar ik dan natuurlijk wel voor zorg). Tijdig loslaten is eerder een issuequote:Op maandag 3 mei 2010 17:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je niet cum laude afstudeert, dan zul je misschien niet in een heel fundamenteel deelgebied kunnen gaan promoveren, maar dat is maar hooguit 5% van al het onderzoek, dus daar zou ik me niet druk om maken. Als ik jouw post zo doorlees, dan is werklust een belangrijker issue. Je moet je wel echt vast kunnen bijten in je onderzoek, gelijk een roofdier dat z'n prooi niet meer loslaat.
Maar goed, het blijft natuurlijk altijd spannend, je neemt wel een beslissing die voor 4 jaar je leven vastlegt en of je goede resultaten gaat halen is iets wat je vantevoren niet kunt weten.
In dat geval moet een promotieonderzoek wel lukken denk ik.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vastbijten is totaal geen probleem (mits ik ergens in geinteresseerd ben waar ik dan natuurlijk wel voor zorg). Tijdig loslaten is eerder een issueMijn begeleiders waarschuwen me niet voor niks dat ik ook rust moet nemen.
En betaal je ook veel meer...Na 7 jaar studeren wil ik eigenlijk wel eens betaald worden..Vandaar m'n voorkeur om een phd in Zweden of in Nederland te doen. In Duitsland lijkt me maar niets...quote:Op maandag 3 mei 2010 23:34 schreef nickybolletje het volgende:
Ga naar de VS! Daar zijn veel meer plaatsen en is men vaak een stuk flexibeler.
Je krijgt over het algemeen een stipendium en werkt daarnaast als course assistant (TA), dus je krijgt wel wat betaalt. Overigens is het natuurlijk je eigen keuze geweest om 7 jaar te studeren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
En betaal je ook veel meer...Na 7 jaar studeren wil ik eigenlijk wel eens betaald worden..Vandaar m'n voorkeur om een phd in Zweden of in Nederland te doen. In Duitsland lijkt me maar niets...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |