abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80742408
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:17 schreef Felagund het volgende:
TVP, ik hoop in de toekomst ook te gaan promoveren. Al zal dat nog wel een jaar duren voordat ik überhaupt daarmee kan starten.
Tof! Welk vakgebied?
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_80743125
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Tof! Welk vakgebied?
Meteorologie/Klimaat, misschien oceanografie. Ligt er ook een beetje aan welke kansen ik dan heb. Deze vakgebieden liggen redelijk dicht bij elkaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:59:38 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_80772508
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met drukkers? Is Lulu.com nog wat, of slechte kwaliteit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 18:24:23 #254
45833 crew  Fogel
pi_80775492
Heeft je universiteit geen eigen drukkerij?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:02:23 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_80779212
Ja maar die's duur .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80789707
Goede ervaringen met Ipskamp. Ik heb er anderhalf jaar geleden mijn proefschrift laten drukken, behoorlijk goede kwaliteit en zeker niet duur. Misschien kun je een groepje collega's vinden (minimaal 10 mensen), dan komen ze langs en krijg je informatie en korting (10-12,5%).
  woensdag 28 april 2010 @ 00:13:45 #257
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_80790759
Ik heb een postdoc in Canberra te pakken gekregen, vertrek over een paar dagen naar down under, heb er veel zin in! .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 07:02:11 #258
45833 crew  Fogel
pi_80793074
Proficiat keesje!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 28 april 2010 @ 11:10:58 #259
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_80797840
Pas maar op dat ie niet teveel laat merken dat ie beter is dan jij

En ik ben jaloers op Keessie
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 28 april 2010 @ 11:20:57 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_80798136
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:43 schreef zwelgje76 het volgende:
Goede ervaringen met Ipskamp. Ik heb er anderhalf jaar geleden mijn proefschrift laten drukken, behoorlijk goede kwaliteit en zeker niet duur. Misschien kun je een groepje collega's vinden (minimaal 10 mensen), dan komen ze langs en krijg je informatie en korting (10-12,5%).
Bedankt!
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef keesjeislief het volgende:
Ik heb een postdoc in Canberra te pakken gekregen, vertrek over een paar dagen naar down under, heb er veel zin in! [ afbeelding ].
NICE.
  maandag 3 mei 2010 @ 09:11:25 #261
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_80958665
quote:
Ik heb een postdoc in Canberra te pakken gekregen, vertrek over een paar dagen naar down under, heb er veel zin in! [ afbeelding ].
woei!
  maandag 3 mei 2010 @ 10:19:20 #262
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_80959823
Even een tvp aangezien ik erover aan het denken ben of ik wil promoveren
Ga maar even de laatste drie topics doorspitten voor alle plussen en minnen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_80961514
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:19 schreef Chanty het volgende:
Even een tvp aangezien ik erover aan het denken ben of ik wil promoveren
Ga maar even de laatste drie topics doorspitten voor alle plussen en minnen.
Ik heb ook maanden getwijfeld, en ga uiteindelijk in september ook beginnen!
pi_80972229
quote:
Cool, veel plezier.

Ik verhuis binnenkort naar Houston om daar als assistant-prof aan de slag te gaan.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:32:54 #265
52229 Chanty
pi_80975344
Zo alles doorgelezen. Ik zie wel grote verschillen in de verhalen, dus eigenlijk ben ik nog geen stap verder gekomen.

Ik ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek (criminologie) en mijn begeleiders zijn erg enthousiast over mijn onderwerp en menen dat het nog wel eens relevant kan zijn voor de criminologie (voor zover een afstudeeronderzoek echt relevant kan zijn met alle beperkingen ). Op zich denk ik dat je je ook wel 4 jaar met dit onderwerp kunt vermaken (nog even los van de vraag of er geld en interesse voor is).

De vraag waar ik vooral mee zit is misschien niet eens zozeer of ik wil promoveren, daar zou ik best oren naar hebben, maar de vraag is meer of ik het KAN?

Ik ben gemotiveerd, absoluut een doorzetter en ik doe mijn afstudeeronderzoek grotendeels met plezier. Het onderwerp heb ik zelf bedacht en uitgewerkt. Volgens mijn begeleiders doe ik meer dan een normale afstudeerder dus dat is positief. Ik studeer echter niet cum laude af en heb ook geen indrukwekkende CV (wel een afgeronde hbo opleiding journalistiek inclusief stages en een goed afgerond bachelor onderzoek maarja of dat telt?)

Daarnaast lees/ hoor ik dingen over werkweken van 60 uur en geen weekend hebben. Geen probleem om bepaalde periodes wat harder te werken als het nodig is, maar in de regel wil ik toch een 40 urige werkweek. Mijn vriend heeft me nu al verboden om te werken in het weekend als ik ga promoveren en voor mijn gezondheid is dat op lange termijn ook gewoon niet goed.

Ik vraag me gewoon af hoe je nu kunt weten of je geschikt bent om te promoveren? Hoe weet je dat je het vier jaar gaat volhouden? De handdoek na twee jaar in de ring gooien zou nogal een afgang zijn natuurlijk en wordt naar mijn idee niet gewaardeerd. Hoe weet je dat je over de juiste vaardigheden beschikt? En hoeveel zeggenschap heb je nog over het aantal uren dat je per week wilt investeren?

Een van mijn begeleiders heb ik er al over gesproken en die vindt dat ik er maar gewoon rustig over moet nadenken en niet te ver vooruit moet kijken (je leert gaandeweg ook een hoop en hij was ook geen briljante student en had zeker niet gedacht dat hij zelf zou promoveren). Mijn andere begeleider wil ik zeker ook nog vragen wat zijn ervaringen zijn en of hij denkt dat ik geschikt ben (hij heeft me ook in het bacheloronderzoek begeleid en kent me dus behoorlijk goed).

Maar hadden jullie nou van tevoren al echt de overtuiging van: ik kan dit? of was het meer van: ik zie wel waar het schip strandt?
  maandag 3 mei 2010 @ 17:40:55 #266
52229 Chanty
pi_80975570
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Je gaat echt wel weken hebben waar je in het weekend MOET werken omdat je paper nog niet af is en maandag de deadline is. Dat gaat gewoon gebeuren. Maar je bent er natuurljk zelf bij hoevaak je dat doet en hoe je dat gaat compenseren. Ik weet dat er bij mij op de vakgroep iig de 40 uur de onderkant is
Dat is ook geen probleem Maar het moet niet zo zijn (zoals nu vaak wel het geval is ) dat ik alleen maar bezig ben met mijn studie/ dan dus promoveren. Ik ken mezelf ook wel een beetje... ik kan moeilijk stoppen, behoorlijk perfectionistisch dus ik zal al snel eerder als regel meer dan 40 uur gaan draaien. En een burn-out kan ik niet gebruiken.
pi_80975783
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:32 schreef Chanty het volgende:
Zo alles doorgelezen. Ik zie wel grote verschillen in de verhalen, dus eigenlijk ben ik nog geen stap verder gekomen.

Ik ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek (criminologie) en mijn begeleiders zijn erg enthousiast over mijn onderwerp en menen dat het nog wel eens relevant kan zijn voor de criminologie (voor zover een afstudeeronderzoek echt relevant kan zijn met alle beperkingen ). Op zich denk ik dat je je ook wel 4 jaar met dit onderwerp kunt vermaken (nog even los van de vraag of er geld en interesse voor is).

De vraag waar ik vooral mee zit is misschien niet eens zozeer of ik wil promoveren, daar zou ik best oren naar hebben, maar de vraag is meer of ik het KAN?

Ik ben gemotiveerd, absoluut een doorzetter en ik doe mijn afstudeeronderzoek grotendeels met plezier. Het onderwerp heb ik zelf bedacht en uitgewerkt. Volgens mijn begeleiders doe ik meer dan een normale afstudeerder dus dat is positief. Ik studeer echter niet cum laude af en heb ook geen indrukwekkende CV (wel een afgeronde hbo opleiding journalistiek inclusief stages en een goed afgerond bachelor onderzoek maarja of dat telt?)

Daarnaast lees/ hoor ik dingen over werkweken van 60 uur en geen weekend hebben. Geen probleem om bepaalde periodes wat harder te werken als het nodig is, maar in de regel wil ik toch een 40 urige werkweek. Mijn vriend heeft me nu al verboden om te werken in het weekend als ik ga promoveren en voor mijn gezondheid is dat op lange termijn ook gewoon niet goed.

Ik vraag me gewoon af hoe je nu kunt weten of je geschikt bent om te promoveren? Hoe weet je dat je het vier jaar gaat volhouden? De handdoek na twee jaar in de ring gooien zou nogal een afgang zijn natuurlijk en wordt naar mijn idee niet gewaardeerd. Hoe weet je dat je over de juiste vaardigheden beschikt? En hoeveel zeggenschap heb je nog over het aantal uren dat je per week wilt investeren?

Een van mijn begeleiders heb ik er al over gesproken en die vindt dat ik er maar gewoon rustig over moet nadenken en niet te ver vooruit moet kijken (je leert gaandeweg ook een hoop en hij was ook geen briljante student en had zeker niet gedacht dat hij zelf zou promoveren). Mijn andere begeleider wil ik zeker ook nog vragen wat zijn ervaringen zijn en of hij denkt dat ik geschikt ben (hij heeft me ook in het bacheloronderzoek begeleid en kent me dus behoorlijk goed).

Maar hadden jullie nou van tevoren al echt de overtuiging van: ik kan dit? of was het meer van: ik zie wel waar het schip strandt?
Als je niet cum laude afstudeert, dan zul je misschien niet in een heel fundamenteel deelgebied kunnen gaan promoveren, maar dat is maar hooguit 5% van al het onderzoek, dus daar zou ik me niet druk om maken. Als ik jouw post zo doorlees, dan is werklust een belangrijker issue. Je moet je wel echt vast kunnen bijten in je onderzoek, gelijk een roofdier dat z'n prooi niet meer loslaat.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd spannend, je neemt wel een beslissing die voor 4 jaar je leven vastlegt en of je goede resultaten gaat halen is iets wat je vantevoren niet kunt weten.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:56:42 #268
52229 Chanty
pi_80976049
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je niet cum laude afstudeert, dan zul je misschien niet in een heel fundamenteel deelgebied kunnen gaan promoveren, maar dat is maar hooguit 5% van al het onderzoek, dus daar zou ik me niet druk om maken. Als ik jouw post zo doorlees, dan is werklust een belangrijker issue. Je moet je wel echt vast kunnen bijten in je onderzoek, gelijk een roofdier dat z'n prooi niet meer loslaat.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd spannend, je neemt wel een beslissing die voor 4 jaar je leven vastlegt en of je goede resultaten gaat halen is iets wat je vantevoren niet kunt weten.
Vastbijten is totaal geen probleem (mits ik ergens in geinteresseerd ben waar ik dan natuurlijk wel voor zorg). Tijdig loslaten is eerder een issue Mijn begeleiders waarschuwen me niet voor niks dat ik ook rust moet nemen.
pi_80976236
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:56 schreef Chanty het volgende:

[..]

Vastbijten is totaal geen probleem (mits ik ergens in geinteresseerd ben waar ik dan natuurlijk wel voor zorg). Tijdig loslaten is eerder een issue Mijn begeleiders waarschuwen me niet voor niks dat ik ook rust moet nemen.
In dat geval moet een promotieonderzoek wel lukken denk ik.
  maandag 3 mei 2010 @ 18:26:50 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_80977015
40 uur de ondergrens heb ik niet zo'n last van, beter nog, de keren dat ik echt 40 uur haal zijn vrij zeldzaam .

In veel landen promoveer je in drie jaar tijd, ik ervaar de vier jaar wel als luxe.
pi_80977122
Hard werken is inderdaad belangrijker dan veel werken.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:45:10 #272
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80982739
tvp, ik ben ook aan het twijfelen. Ben nu bezig met het afronden van m'n masterscriptie, in het vakgebied van peace and conflict research. Ik wil graag promoveren, maar de plaats en de tijd vind ik lastig. De faculteit waar ik nu aan studeer is de beste in Europa op het vakgebied, maar hebben maar weinig promotieplekken (2 per jaar). Mensen staan jaren lang in de rij om er te kunnen promoveren. Nu heeft de directeur van het promotieprogramma mij laten weten dat ze opzich wel geïnteresseerd in me zijn, maar dat het nog wel even kan duren. dat zou betekenen dat ik voor 1 of 2 jaar daar een baan als research assistant aanneem en bezig ga met het bijhouden van een database ofzo, en daarna aan de slag. Ik weet niet of dat is wat ik wil.

Een andere optie is nadat ik klaar ben een parttime baan zoeken en het komende jaar bezig met het schrijven van een proposal, en daarna bijvoorbeeld in Nederland solliciteren, of in andere landen. Ik vind het maar lastig , zeker omdat er zo weinig promotieplaatsen zijn in m'n vakgebied!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80990992
Ga naar de VS! Daar zijn veel meer plaatsen en is men vaak een stuk flexibeler.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:20:24 #274
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80996118
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:34 schreef nickybolletje het volgende:
Ga naar de VS! Daar zijn veel meer plaatsen en is men vaak een stuk flexibeler.
En betaal je ook veel meer...Na 7 jaar studeren wil ik eigenlijk wel eens betaald worden..Vandaar m'n voorkeur om een phd in Zweden of in Nederland te doen. In Duitsland lijkt me maar niets...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81009645
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:20 schreef AKnynke het volgende:

[..]

En betaal je ook veel meer...Na 7 jaar studeren wil ik eigenlijk wel eens betaald worden..Vandaar m'n voorkeur om een phd in Zweden of in Nederland te doen. In Duitsland lijkt me maar niets...
Je krijgt over het algemeen een stipendium en werkt daarnaast als course assistant (TA), dus je krijgt wel wat betaalt. Overigens is het natuurlijk je eigen keuze geweest om 7 jaar te studeren.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')