ja maar ik wil het niet in frames hebben!quote:Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef miss_bleu het volgende:
footer blijft niet overal het zelfde?
Ik zelf zou gewoon de header en footer idd via een include inladen op mijn pagina.
Heeft overgens niets met div's te maken. Gewoon hoe je veel voorkomende delen terug laat komen op je pagina.
pagina 1 keer goed opzetten. Je menu eruit halen, je footer eruit halen. Die in aparte PHP file zetten beide. En die via de include inladenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ja maar ik wil het niet in frames hebben!![]()
en divs heeft te maken met de opmaak.
voorbeeld ?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:38 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
pagina 1 keer goed opzetten. Je menu eruit halen, je footer eruit halen. Die in aparte PHP file zetten beide. En die via de include inladen
nee je snapt het principe niet .quote:Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef remlof het volgende:
Menu's horen sowieso in UL/LI tags, en dan gebruik je CSS om het er zo uit te laten zien als je wil.
Ik snap niet zo goed wat je wilt gaan doen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
voorbeeld ?
je bedoelt
include opmaak css pagina. ( wel op andere manier maar noem het even zo )![]()
include menu
include switch
include pagina's?
include footer.
afsluiten
hoe wil je de content aanroepen want dan zit ik met dat probleemquote:Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je wilt gaan doen.
Je maakt namelijk gewoon een website met losse PHP files.
/index.php
portfolio/index.php
agenda/index.php
(voobeeld) en in elke index.php zet je de include voor de header en de footer. Niet ook de include voor de content. Dat is namelijk wel heel bizar.
Het gedeelte wat hetzelfde moet zijn over de hele pagina, dus je header en je footer voeg je via de include in op je overige pagina's.
Zo hoef je namelijk maar 1 keer je header aan te passen als je wat moet wijzigen. Je moet niet ook nog eens je content gaan includen. Dat is een beetje vreemd
1 2 3 | include 'index.php'; ?> |
nou ik wou op een nette manier een site schrijven met php boven aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef miss_bleu het volgende:
wat wil je precies gaan doen? Want ik snap niet zo goed waarom je content wil includen.
neem even voorbeeld: kleurtjesenzo.nl (van mij)
Daar heb ik in mijn root de volgende mappen staan:
index.php
/webdesign/index.php
/fotografie/index.php
In alle de de indexen laat ik het menu als een PHP include.
Zelfde doe ik met de footer.
De rest van de content zit gewoon in de index.php van des betreffende map. Niet doormiddel van een include. Dat is namelijk helemaal niet nodig.
Ik doe het juist altijd precies andersom: 1 bestand met daarin header, footer, etc (alles dus behalve de paginaspecifieke content), en daarin de content laden. De MVC-way zeg maar van de bekende frameworks (Rails, Cake, whatever).quote:Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef miss_bleu het volgende:
wat wil je precies gaan doen? Want ik snap niet zo goed waarom je content wil includen.
neem even voorbeeld: kleurtjesenzo.nl (van mij)
Daar heb ik in mijn root de volgende mappen staan:
index.php
/webdesign/index.php
/fotografie/index.php
In alle de de indexen laat ik het menu als een PHP include.
Zelfde doe ik met de footer.
De rest van de content zit gewoon in de index.php van des betreffende map. Niet doormiddel van een include. Dat is namelijk helemaal niet nodig.
ja geef eens een voorbeeldquote:Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik doe het juist altijd precies andersom: 1 bestand met daarin header, footer, etc (alles dus behalve de paginaspecifieke content), en daarin de content laden. De MVC-way zeg maar van de bekende frameworks (Rails, Cake, whatever).
Don't Repeat Yourself
Dat kan überhaupt niet, tenzij je een design pattern volgt zoals MVC. Google is je vriendquote:Op zondag 1 maart 2009 15:58 schreef cablegunmaster het volgende:
nou ik wou op een nette manier een site schrijven met php boven aan.
en onderaan de html.![]()
alleen ik snap niet hoe ik dat zo goed kan scheiden.
www.cakephp.orgquote:Op zondag 1 maart 2009 16:08 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ja geef eens een voorbeeld
stel ik kies pagina.php dan zoekt hij naar pagina.php
en dan laad hij de content er om heen?
nog nooit mee gewerktquote:Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik doe het juist altijd precies andersom: 1 bestand met daarin header, footer, etc (alles dus behalve de paginaspecifieke content), en daarin de content laden. De MVC-way zeg maar van de bekende frameworks (Rails, Cake, whatever).
Don't Repeat Yourself
is het niet eigenlijk 6 regels code?quote:
1 2 3 4 5 6 | if ( $pagina request bestaat) { include $pagina } else { Echo 'error : deze pagina bestaat niet'; ga terug } ?> |
Het niet gebruiken van een framework is zo 2007. Ik ken geen enkele partij die tegenwoordig géén MVC-framework gebruikt voor een nieuwe app, ongeacht de taal (Cake voor PHP, Rails voor Ruby, Django voor Python, etc).quote:Op zondag 1 maart 2009 16:10 schreef miss_bleu het volgende:
nog nooit mee gewerktmaar klinkt intressant
![]()
wat voegt cake toe ?quote:Op zondag 1 maart 2009 17:58 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Het niet gebruiken van een framework is zo 2007. Ik ken geen enkele partij die tegenwoordig géén MVC-framework gebruikt voor een nieuwe app, ongeacht de taal (Cake voor PHP, Rails voor Ruby, Django voor Python, etc).
Moet je zeker eens naar kijken
Dat dus.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef remlof het volgende:
Menu's horen sowieso in UL/LI tags, en dan gebruik je CSS om het er zo uit te laten zien als je wil.
10 keer zo snel ontwikkelen door het wiel niet opnieuw uit te vinden?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:05 schreef cablegunmaster het volgende:
wat voegt cake toe ?wat je zelf niet kan programeren?
En Wicket voor Java.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:58 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Het niet gebruiken van een framework is zo 2007. Ik ken geen enkele partij die tegenwoordig géén MVC-framework gebruikt voor een nieuwe app, ongeacht de taal (Cake voor PHP, Rails voor Ruby, Django voor Python, etc).
Moet je zeker eens naar kijken
True, al is het aan de andere kant ook zo dat TS dan zelf goed na moet denken over security, terwijl dat al zit ingebakken in ieder framework. Maar ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik altijd frameworks gebruik (CodeIgniter als het echt moet, en anders Rails).quote:Op zondag 1 maart 2009 23:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als de TS gewoon met een myLittleWebsite bezig is dan heeft het weinig zin om allerlei frameworks te gaan leren.
Natuurlijk, al denk ik dat het wel erg nuttig is als je een keer al die 'plumbing code' zelf geschreven hebt voordat je dat door een framework laat afhandelen. In Wicket heb je bijvoorbeeld al geen idee meer van het feit dat je eigenlijk via een stateless protocol aan het werk bent, toch is het nuttig om te weten hoe dat ongeveer onder de motorkap in z'n werk gaat.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:31 schreef Roy_T het volgende:
[..]
True, al is het aan de andere kant ook zo dat TS dan zelf goed na moet denken over security, terwijl dat al zit ingebakken in ieder framework. Maar ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik altijd frameworks gebruik (CodeIgniter als het echt moet, en anders Rails).
Eenschquote:Op zondag 1 maart 2009 23:38 schreef Heremeteit het volgende:
Natuurlijk, al denk ik dat het wel erg nuttig is als je een keer al die 'plumbing code' zelf geschreven hebt voordat je dat door een framework laat afhandelen.
Wat PHP betreft gebruik ik zelf zelden een framework. Veel veelvoorkomende code heb ik al jarenlang in goed geteste en veelgebruikte classes staan die ik ook erg nauwkeurig bijhoudt in de loop der tijd. Ik ben geen voorstander om grote, zware frameworks over mijn websites/applicaties te gooien, waarvan ik in de praktijk misschien maar 10% van de functionaliteit van benut.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:31 schreef Roy_T het volgende:
[..]
True, al is het aan de andere kant ook zo dat TS dan zelf goed na moet denken over security, terwijl dat al zit ingebakken in ieder framework. Maar ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik altijd frameworks gebruik (CodeIgniter als het echt moet, en anders Rails).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |