http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/quote:Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.
Het is schokkend om te zien dat overal in het buitenland journalisten Geert wel direct door hebben en ook met de vloer gelijk maken, zoals hier op CNN en hier op Russia Today maar in Nederland niet. Het is ook schokkend om te zien hoe zijn retoriek in de loop der tijd is uitgegroeid tot pure Nazi-achtige haatpropganda. Nog steeds wordt het door nederlandse journalisten en politici verdedigd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Tja, het blijkt maar weer dat geschiedenislessen er zijn om zelf nog een keer mee te maken.
Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?
Is helaas de waarheidquote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Lekker neutrale OP...
Ja sorry hoor maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat sommige mensen na 30 jaar nog geen 3 woorden Nederlands spreken, voor hen speciale tolken moeten komen als ze de bijstandsconsulente niet begrijpen , er speciale folders in *moedertaal* moeten komen of opsporing verzocht in 6 talen oproepen doet om achter de identiteit van daders te komen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat mensen die misschien al wel 30 jaar lang Nederlands staatsburger zijn het land worden uitgetrapt wanneer ze niet mee gaan in sommige delen van Wilders' magische fantasiewereld.
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.
Je moet toch wat doen aan je definitie van 'problemen hebben met'.
Mijn posting is ook helaas de waarheid, Ook jij spreekt nog steeds koeloejukie Nederlands.quote:
Amerika, hè.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Loedertje het volgende:
Als ik in Duitsland woon dan zal er niemand mij 30 jaar lang folders in het Nederlands gaan geven, ken eigenlijk geen enkel land die dit zolang blijft doen.
Nooit een aanvaring gehad met Marokkanen nee. Wel 2x met mensen die zomaar fan van Wilders zouden kunnen zijn, dat wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je niet minimaal één zo'n ervaring hebt; ik heb zelf al zoveel voorbeelden, en woon toch ver buiten de Randstad in een goede buurt, en ga paupers, paupersituaties en pauperbuurten zoveel mogelijk uit de weg...
daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik vind het woord deportatie wel degelijk WOII associaties hebben.
En dan vreemd opkijken dat hij met Hitler vergeleken wordt...
En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
Meki en spamquote:
Omdat het niet alleen hier is, je ziet het door heel Nederland. Het is niet meer een kleine groep. Het is zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap, maar relatief is daar aanzienlijk meer mis, en dat ligt behalve aan die jongens zelf, mijn inziens ook aan de ouders en cultuur.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?
De meisjes veroorzaken dezelfde problemen toch ook niet?
Gewoon hard aanpakken...maar los van het feit of ze Marokkaans zijn, dunk me.
De essentie van de discussie.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
Alsof deporteren alleen in het Nederland van Wilders zou voorkomen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.
vanwege zulke opvattingen.
Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
Precies, crimineel gedrag hard afstraffen. Desnoods heropvoeden in werk kampen.Ooh nee dat is weer niet goed voor de werkgelegenheidquote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[.
Gewoon hard aanpakken...maar los van het feit of ze Marokkaans zijn, dunk me.
Dat is een toeschrijving. Jij weet niet waar die frustratie vandaan komt bij (significant gezien) veel Nederlanders.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |