abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 08:48:08 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66606372
Wij moesten Katja in de lengte verschonen van de fysiotherapeut in verband met haar heupproblemen. Maar eigenlijk kreeg ik het niet voor elkaar. Ik ben erg klein en ik had gewoon te weinig ruimte om haar te verschonen en ook nog vast te houden. Uiteindelijk zijn we haar in de breedte blijven verschonen, maar dan wel om en om met haar hoofd. Dus de ene keer hoofd links, voeten rechts en de andere keer hoofd rechts, voeten links. Dat was dan ook wel beter voor haar heupen dan haar altijd in dezelfde houding verschonen.

Op de badkamer hadden wij ook een soort commode staan van Ikea. Overigens pas toen Job wat groter werd. Ze gingen toen met z'n tweeen in bad en ik kon geen van beide alleen laten in de badkamer. Dus terwijl Katja nog in bad zat kon ik Job in de badkamer zelf afdrogen en een luier omdoen. Dat vond ik toen wel enorm praktisch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66606397
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:18 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

wij verschoonden en kleedden de kinderen toendertijd gewoon aan in de woonkamer Lekker warm en in zo`n wikkeldoek neem je ze mee en zijn ze al grotendeels afgedroogd als je in de woonkamer aankomt

Ik verschoon in de breedte, dan kan ik m`n arm haar maaiende benen uit de weg houden als ik probeer te verschonen Onze commode heeft 3 hele brede laden, waar weer mandjes in kunnen voor sokken en maillots enzo
ja dat dacht ik ook al, en opa zei al, och kind doe dat gewoon op de eettafel maar er wordt je overal van alles wijs gemaakt dat je eigenlijk echt niet buiten een commode kan enzo (en nog veel meer zooi), dat k soms door de bomen het bos niet meer zie. Thnx iig, dan houden we het gewoon bij de kast boven
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 maart 2009 @ 09:03:50 #53
37150 livelink
pi_66606673
Ik heb ze wel altijd op de commode verschoond. Dat vond ik eigenlijk wel zo prettig. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo fris vind, dat verschonen op de bank en eettafel.
pi_66606847
wel met een aankleedkussen eronder natuurlijk hè
maar wij hebben ook een commode hoor! Maar die is boven, en de badkamer beneden. Dus nu zitten we in dubio of we nou wel of niet een 2e erbij moeten kopen voor het aankleden enzo. De badkamer is van prima formaat maar om nou te zeggen dat er nóg een commode inpast... dus mja, moet wel iets van een oplossing vinden daarvoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 maart 2009 @ 09:21:41 #55
37150 livelink
pi_66607065
Ah, ik begrijp het. Ik dacht dat je inderdaad helemaal zonder commode zou gaan. Die muurcommode leek me trouwens wel handig. Die Ikea is toch wel slim als het om ruimtebesparing gaat.
pi_66607289
Wij verschonen Chris als we boven zijn altijd op de commode. En dan in de breedte. In de lengte vond ik vanaf het begin al onhandig. Dan kwam in de knoop met mijn armen en Chris zijn trappelende pootjes. In de breedte hou ik met links de beentjes vast, en met rechts het verschoonwerk..

Wij hebben een redelijk grote commode. Beetje formaat zoals de foto van piglet. 3 lades naast elkaar, en dan onderin 3 schuifdeuren, en dus 1 grote ruimte. Daar zit best veel ruimte in en dat is fijn.

In de lengte zou nu ook niet meer passen. Chris is zo'n 85+cm, en groter dan het aankleedkussen. Naast het geworstel en gedraai, is het ook gewoon niet veilig. Een duw tegen de muur, en hij ligt met aankleedkussen en al op de vloer..
pi_66607506
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:21 schreef livelink het volgende:
Ah, ik begrijp het. Ik dacht dat je inderdaad helemaal zonder commode zou gaan. Die muurcommode leek me trouwens wel handig. Die Ikea is toch wel slim als het om ruimtebesparing gaat.
ja ik vind hem ook handig eruit zien en lief heeft hem in gedachten al gekocht
maar ik twijfel nog een beetje over de stevigheid van zo'n ding. En het is toch weer 60 euro extra erbij dan... We hebben hem vorige keer niet zien staan bij Ikea dus niet zelf kunnen voelen enzo. Nouja, voorlopig houden we het wel bij de tafel denk ik voor aankleden na het badje. En mocht de kraamzorg zeggen dat dat écht niet kan dan kunnen we altijd nog wat anders kopen (denk ik).
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 maart 2009 @ 09:46:18 #58
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66607660
Wij hebben net zo'n soort commode als die van Madelieve, maard an bovenin 2 lades en daaronder 2 deurtjes. We hebben 'm voor ik geloof 75 euro van Marktplaats. Likje verf, nieuwe knopjes en klaar! Overigens gebruiken we de commode hier echt veel.
  maandag 2 maart 2009 @ 09:56:11 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66607915
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ik vind hem ook handig eruit zien en lief heeft hem in gedachten al gekocht
maar ik twijfel nog een beetje over de stevigheid van zo'n ding. En het is toch weer 60 euro extra erbij dan... We hebben hem vorige keer niet zien staan bij Ikea dus niet zelf kunnen voelen enzo. Nouja, voorlopig houden we het wel bij de tafel denk ik voor aankleden na het badje. En mocht de kraamzorg zeggen dat dat écht niet kan dan kunnen we altijd nog wat anders kopen (denk ik).
Op de site staat max. belasting 25 kilo, en misschien ben ik wel heel naïef ofzow, maar ik neem aan dat zulke dingen aan allerlei veiligheidseisen moeten voldoen en het dus vast wel stevig genoeg zal zijn.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66608235
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:56 schreef texelonia het volgende:

[..]

Op de site staat max. belasting 25 kilo, en misschien ben ik wel heel naïef ofzow, maar ik neem aan dat zulke dingen aan allerlei veiligheidseisen moeten voldoen en het dus vast wel stevig genoeg zal zijn.
Dat is ook wel zo en zolang het echt nog een baby is zal het ook wel gaan. Maar als het alweer ietsje groter is dan beweegt het ook meer natuurlijk, wat een grotere belasting inhoudt. En zelf zul je onbewust ook druk uitoefenen. Ik denk dat je sneller aan die 25 kilo zit dan het op eerste gezicht lijkt.
Maar die andere ikea-commode, die houten hele simpele van 25 euro ofzo die is ook vrij gammel. Dus vandaar dat ik het vroeg
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66610034
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef huuphuup het volgende:
Maar als het alweer ietsje groter is dan beweegt het ook meer natuurlijk, wat een grotere belasting inhoudt. En zelf zul je onbewust ook druk uitoefenen.
Dit is niet zo. Je kan hem gerust kopen. Bij die 25 kilo is daarnaast rekening gehouden met een veiligheidsmarge. In jouw situatie is het een ideaal ding. Lijkt trouwens erg op de commodes die ze in warenhuizen in de toiletten hebben. Ideaal, stevig en op de door jou gewenste hoogte te zetten en inklapbaar. En die goedkope is inderdaad niet echt stabiel, maar die kan je natuurlijk vastzetten. Maar zoiezo ben ik niet zo te spreken over de babylijn van Ikea, er komt weinig nieuws en ik vind het er niet stevig uitzien (maar deze die je nu noemt is een uitzondering, die is wel stevig).

Vervelend dat je badkamer beneden zit. Ik zou dat heel erg vinden.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')