abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:31:50 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66564843
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:19 schreef Wallert het volgende:
Fantastisch, het geeft in een notedop weer waar het probleem ligt bij de genoemde site.
Ik gok op digibeten in combinatie met slecht lezen en te snel doorklikken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:33:09 #52
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_66564895
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nope ik heb geen uitkering nodig. Maar mocht ik er ooit 1 nodig hebben dan zal ik die gewoon aanvragen op de daarvoor geschikte manier.
Na 10 jaar ervaring met het UWV en uitkeringen weet ik dat er geen geschikte manier is, ook geen normale manier, alleen hun manier.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:34:39 #53
152789 karr-1
pi_66564953
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Na 10 jaar ervaring met het UWV en uitkeringen weet ik dat er geen geschikte manier is, ook geen normale manier, alleen hun manier.
Mijn partner heeft ooit voor 2 maanden een uitkering gehad. Was binnen een half uur geregeld, nooit geen problemen mee gehad. Als je maar weet wat je doet.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:34:41 #54
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66564955
eigenlijk is het raar, je moet al die bullshit online invullen -- en dan moet je alsnog alles per post toesturen -- waarom dan alles online invoeren????
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:35:24 #55
152789 karr-1
pi_66564977
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:34 schreef Reddiablo het volgende:
eigenlijk is het raar, je moet al die bullshit online invullen -- en dan moet je alsnog alles per post toesturen -- waarom dan alles online invoeren????
Hey het is al triest genoeg dat mensen een uitkering nodig hebben, dan mogen ze er nog wel een beetje moeite voor doen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:36:53 #56
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66565033
tsja, het is nu eenmaal crisis.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_66565125
Bah, ik kots op dit soort mensen, uitkeringstrekkers, bah
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:39:39 #58
45 SiGNe
pi_66565151
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mijn partner heeft ooit voor 2 maanden een uitkering gehad. Was binnen een half uur geregeld, nooit geen problemen mee gehad. Als je maar weet wat je doet.
Nee, je moet mazzel hebben en hopen dat er geen uitzonderingsregels op je toegepast worden.
Digibeet kan ik mezelf ook niet echt noemen, heb een HBO opleiding gehad en onlangs nog een reďntegratiecursus MCSE (Microsoft Certified System Engineer).
Het grote probleem is dat ze gewoonniet duidelijk vertellen watje rechten en plichten zijn en dat ze je daar verder ook niet bij helpen.
Je moet er zelf achter komen dat er een probleem is en dat ook zelf oplossen, doe je dat niet dan heb je vette pech.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:41:37 #59
83281 Wallert
Grenzen bestaan niet
pi_66565222
Karr-1: Okay, you're a lucky man. I think your frustrations about the mentioned site will surface at that time.

And being 55+: ik merk dat ik bij mijn sollicitaties nogal wat uitnodingen krijg die zijn gebaseerd op mijn ervaring. Ha, iets dat jullie knullies nog niet hebben! Ik ben dus niet wanhopig, omdat ik nogal wat te bieden heb.
I'm not a number! Frontiers only exist in your head
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:43:17 #60
45 SiGNe
pi_66565272
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:39 schreef MoneyTalks het volgende:
Bah, ik kots op dit soort mensen, uitkeringstrekkers, bah
Kijk uit, ik kots terug.. da's ook een van de redenen dat ik afgekeurd ben (chronische darmonsteking)
Je kan wel negatief doen over uitkeringstrekkers maar ten eerste heeft de meerderheid er ook niet om gevraagd en ten tweede zijn ze zelf net zo goed slachtoffer.
OK, je hebt mensen die niks uit willen voeren en geld willen krijgen zonder dat ze hoeven te werken maar dat is toch echt de minderheid.
De meeste arbeidsongeschikten zouden graag aan het werk willen, alles beter dan de hele dag thuis zitten vervelen.

Ik ben nu 34 en sinds m'n 24e Arbeidsongeschikt, ben verder slim genoeg alleen lichamelijk gaat het gewoon niet.
Ik zou ook graag een leuke baan willen hebben, omgaan met leuke collega's, m'n eigen geld verdienen en ook kunnen sparen voor een leuke vakantie, auto of een mooi huisje, maar ja.. als je maar ¤900,- per maand netto krijgt dan zit dat er allemaal niet in. (en dan ben in allang blij dát ik het krijg, in het buitenland wordt je helemaal aan je lot overgelaten en krijg je helemaal niks)
pi_66565447
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kijk uit, ik kots terug.. da's ook een van de redenen dat ik afgekeurd ben (chronische darmonsteking)
Je kan wel negatief doen over uitkeringstrekkers maar ten eerste heeft de meerderheid er ook niet om gevraagd en ten tweede zijn ze zelf net zo goed slachtoffer.
OK, je hebt mensen die niks uit willen voeren en geld willen krijgen zonder dat ze hoeven te werken maar dat is toch echt de minderheid.
De meeste arbeidsongeschikten zouden graag aan het werk willen, alles beter dan de hele dag thuis zitten vervelen.
Wil jij weleens even niet zo genuanceerd doen? Als je gebruik maakt van wat voor soort uitkering dan ook, dan ben je gewoon lui, dom en onwillig om te werken! Mensen die onvrijwillig werkloos zijn bestaan gewoon niet, ook niet in crisistijden en als je echt echt slim was geweest dan had je voor je ontslagen was al een nieuwe baan gehad. Verder ben je nooit ziek maar zwak en misselijk, je moet je gewoon wat weerbaarder opstellen en niet zeiken als je door het chronische bloedverlies door het necrotische darmweefsel even een dipje hebt. Daar hebben ze nou Cup a Soup voor uitgevonden!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:50:09 #62
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66565463
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is altijd werk, als je maar wilt.
Ik wil heel graag maar ik zit toch al een paar maanden thuis. Wat doe ik verkeerd? Mijn CV staat op monsterboard, ik ga minstens 2x in de week langs verschillende uitzendbureaus en als ik mazzel heb heb ik soms 1 of 2 dagen werk omdat iemand ziek is. Ook stuur ik mijn CV nog regelmatig rond naar bedrijven die ik op nuwerk en marktplaats tegenkom. Mijn grootste probleem is gebrek aan ervaring. (Ik ben 20 jaar)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:51:33 #63
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66565511
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wil jij weleens even niet zo genuanceerd doen? Als je gebruik maakt van wat voor soort uitkering dan ook, dan ben je gewoon lui, dom en onwillig om te werken! Mensen die onvrijwillig werkloos zijn bestaan gewoon niet, ook niet in crisistijden en als je echt echt slim was geweest dan had je voor je ontslagen was al een nieuwe baan gehad. Verder ben je nooit ziek maar zwak en misselijk, je moet je gewoon wat weerbaarder opstellen en niet zeiken als je door het chronische bloedverlies door het necrotische darmweefsel even een dipje hebt. Daar hebben ze nou Cup a Soup voor uitgevonden!
Ik hoop toch echt dat je aan het trollen bent. Anders hoop ik dat je zelf mee maakt hoe frustrerend het is om werkloos te zijn. Werkloos zijn is geen vakantie.
pi_66565559
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:50 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik wil heel graag maar ik zit toch al een paar maanden thuis. Wat doe ik verkeerd? Mijn CV staat op monsterboard, ik ga minstens 2x in de week langs verschillende uitzendbureaus en als ik mazzel heb heb ik soms 1 of 2 dagen werk omdat iemand ziek is. Ook stuur ik mijn CV nog regelmatig rond naar bedrijven die ik op nuwerk en marktplaats tegenkom. Mijn grootste probleem is gebrek aan ervaring. (Ik ben 20 jaar)
Als het niet het gebrek aan ervaring is dan is het wel aan opleiding of allebei. Op dit moment kom je gewoon op een stapel van 100 brieven te liggen en dan kun je wel berekenen hoe groot je kans is. Maar sommige mensen kunnen dit niet bevatten en denken liever dat je iets fout doet, dat past beter in hun wereldbeeld
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66565590
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je aan het trollen bent. Anders hoop ik dat je zelf mee maakt hoe frustrerend het is om werkloos te zijn. Werkloos zijn is geen vakantie.
Lieve schat, er staat een dikke vette naast mijn post.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:54:44 #66
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66565620
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als het niet het gebrek aan ervaring is dan is het wel aan opleiding of allebei. Op dit moment kom je gewoon op een stapel van 100 brieven te liggen en dan kun je wel berekenen hoe groot je kans is. Maar sommige mensen kunnen dit niet bevatten en denken liever dat je iets fout doet, dat past beter in hun wereldbeeld
Nu snap ik je even niet meer. Leef je nou mee met werkzoekenden of tegen alles wat zonder werk thuis zit?

Edit: Aaaah! Ok, sorry je werd overschaduwt door Mr. T.

(Mr. T )
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:55:30 #67
152789 karr-1
pi_66565647
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar sommige mensen kunnen dit niet bevatten en denken liever dat je iets fout doet, dat past beter in hun wereldbeeld
Ik ben blij dat je mij er buiten laat
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:59:02 #68
152789 karr-1
pi_66565765
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:41 schreef Wallert het volgende:
Karr-1: Okay, you're a lucky man. I think your frustrations about the mentioned site will surface at that time.
We spreken gewoon Nederlands in dit land hoor
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:59:57 #69
152789 karr-1
pi_66565809
quote:

[..]

Hoeveel banen heb je al afgewezen omdat het niet in je straatje valt? Of beneden je niveau is?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:00:47 #70
45 SiGNe
pi_66565840
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En in 10 jaar tijd 4 darmoperaties, 3 maanden met een stoma rondlopen, een schedelbasisfractuur, een hersenbloeding, elk half jaar in elk geval een coloscopie en dergelijke tellen zeker niet meer mee?
Ik ben niet zwak of misselijk, ik heb de ziekte van Crohn, daardoor heb ik door een tekort aan kaliumcloride en daardoor heb ik een paar maanden geleden een epileptische aanval gehad met als gevolg een schedelbasisfractuur en hersenbloeding.
Ik loop me echt niet aan te stellen, was dat maar zo, zou voor mezelf een stuk fijner zijn.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:00:50 #71
83281 Wallert
Grenzen bestaan niet
pi_66565842
quote:

[..]

Ervaring kan niemand je aan helpen. En alle ervaring die je wel hebt moet je in CV zetten. Vervolgens moet je gaan netwerken, mensen bellen die je kent, mensen die je ver kent, etc. En je moet duidelijk hebben wat je zelf nog wilt. Dat maakt je keuze makkelijker.
I'm not a number! Frontiers only exist in your head
pi_66565865
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:54 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nu snap ik je even niet meer. Leef je nou mee met werkzoekenden of tegen alles wat zonder werk thuis zit?

Edit: Aaaah! Ok, sorry je werd overschaduwt door Mr. T.

(Mr. T )
Ik leef dus mee! De enige tip die ik voor je kan hebben is dat je moet proberen je zelfbeeld niet te laten aantasten door reacties als in dit topic (die zonder ernaast dan ) . Daarnaast jij en al die anderen die in de crisis terechtkomen succes!
pi_66565910
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:00 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En in 10 jaar tijd 4 darmoperaties, 3 maanden met een stoma rondlopen, een schedelbasisfractuur, een hersenbloeding, elk half jaar in elk geval een coloscopie en dergelijke tellen zeker niet meer mee?
Ik ben niet zwak of misselijk, ik heb de ziekte van Crohn, daardoor heb ik door een tekort aan kaliumcloride en daardoor heb ik een paar maanden geleden een epileptische aanval gehad met als gevolg een schedelbasisfractuur en hersenbloeding.
Ik loop me echt niet aan te stellen, was dat maar zo, zou voor mezelf een stuk fijner zijn.
Okay, mijn excuses. Blijkbaar was het emoticon naast mijn post niet voldoende want ik meende er dus geen woord van. Mijn post was gericht tegen mensen die mensen zoals jou afbranden juist.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:03:19 #74
45 SiGNe
pi_66565926
die had ik in eerste instantie gemist

Maar ik moet zeggen dat ik me wel vaker moet verdedigen als het om uitkeringen gaat.
Veel mensen gaan er standaard vanuit dat iedereen die een uitkering heeft er misbruik van maakt.
Wat dat betreft hebben gehandicapten waarbij je de handicap kan zien mazzel, niemand die tegen een mongolide persoon of iemand in een rolstoel zegt dat die aan het werk moet.
Bij mij valt er verder niet veel te zien, alleen m'n gewicht is best laag.

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 28-02-2009 22:08:53 ]
pi_66566135
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:03 schreef SiGNe het volgende:
die had ik in eerste instantie gemist

Maar ik moet zeggen dat ik me wel vaker moet verdedigen als het om uitkeringen gaat.
Ja, dat is vaak erger dan de reden waarom je thuiszit. Met een ziekte kun je leven, die opmerkingen zijn gericht op jou persoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')