Nou, die 155 euro is dus voor 2 weken een Seat Ibiza bij autoreisen.es ( deze link moet je hebben:
http://www.arcarhire.com/autovermietung/autovermietung.php ) .
We wisten van tevoren dat het niet de nieuwste auto's zijn, en ook dat ze lakschade hebben.
Ik heb de auto helemaal gefotografeerd voor we wegreden, maar intussen hebben we al twee keer lakschade opgelopen. Eén keer door onszelf (oeh, lag daar zo'n grote kei op de weg? *pok*), en één keer een macho die z'n deur opengooide in de parkeergarage. Dat zagen we nog aankomen ook.
Maar goed. Alles is afgekocht, en ik heb niet de indruk dat ik daar problemen mee ga krijgen.
Vorig jaar had ik gehuurd via Avis, maar dat heeft ons 35 euro eigen risico gekost omdat iemand een richtingaanwijzerslampje er af gesloopt had. Dat was overigens een nagelnieuwe Seat Leon 2.0 TDI. Toch wat anders dan deze Ibiza, maar dit werkt ook prima. Ik rij privé een bmw 5-serie, dus sowieso alles wat daar onder zit is "minder". Maar dit karretje gaat prima.
Ophalen was een eitje, hun balie zit keurig bij de andere autoverhuurders tegen over de afhaalband.Voor we de koffers hadden was de auto al geregeld. De eerste auto die we toegewezen kregen had een half slappe band. Dat ging ik zeggen en we kregen zo een andere auto mee. Geen enkel probleem.
Ik kan er niks aan doen, maar de mensen rijden hier echt als idioten en de bewegwijzering is echt ronduit k.. Of in ieder geval niet zoals wij dat gewend zijn

Wij roepen nogal eens "oh fuck we moesten hier in", met de bijbehorende ruk aan het stuur natuurlijk
Qua gebruik.
Wij hebben de auto op één dag na elke dag wel gebruikt. We zitten ook wat verder van de winkels af, dus we gaan tussen de middag wel eens effe op pad naar een centro commercial.
Eergisteren hebben we een rondje Tenerife gedaan. Via de TF-1 naar boven naar Santa Cruz, en dan via het noorden weer terug naar Costa Adeje.
Het laatste stuk was euh, heel erg avontuurlijk (lees: haarspeldbochten....), maar het was echt vet de moeite. Het noorden van Tenerife is echt prachtig, met al dat groen en die baaien. Zeer, zéér de moeite.
Het terugbrengen van de auto moet nog makkelijk blijken. Wat ik lees van anderen is dat het geen enkel probleem oplevert. Sleutels op de balie, effe tekenen en klaar. Ze gaan niet eens de auto checken (ze weten je toch wel te vinden als het moet denk ik). Bij het ophalen op het vliegveld leverde iemand voor mij een auto in, en dat duurde nog geen minuut.
Wij wilden overigens ook graag vanaf het vliegveld al een auto hebben, dus dan kom je bijna automatisch al uit op de hele reisduur.
Uiteraard ga ik nog wel melden hoe het inleveren verliep.