Alle alcohol die je in supermarkten in Nederland kunt kopen mag je ook kopen vanaf je 16e. Aangezien supermarkten geen sterke drank mogen verkopen (Boven de 17,5 procent ofzo geloof ik).quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:03 schreef Lakitu het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom het ook voor sigarreten geldt. Daar moet je 16 voor zijn. Kom op, het verschil tussen een 20-jarige en een 15-jarige zie je wel hoor.
Tegenwoordig krijg je brommercertificaat ook op het rijbewijs toch? Althans bij die nieuwe pasjes ipv zo'n papieren vodje wat ik nog hebquote:Op maandag 4 mei 2009 09:48 schreef destrovel het volgende:
Ik ben dus alweer bijna 21, 2 meter lang, en toch moet ik mn id laten zien
Baas als ik ben pak ik natuurlijk mn rijbewijs, gaat kassamuts nog naar mn geboortedatum kijken![]()
![]()
![]()
![]()
Bonusklacht: kassamutsen
Ok! Duidelijk! Ik! Leef! Met! Je! Mee!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef girlyli het volgende:
Ok, hier is een zo genoemde 'kassamuts'
Ik voel toch even de behoefte om ons 'kassamutsen' te verdedigen!
Zelf vind ik het ook vervelend als ik aan iemand moet vragen (die duidelijk al boven de 16 is) om zijn/haar ID!
Maar wij hebben het meerdere keren te horen gekregen dat we dat echt MOETEN doen! Omdat anders de winkel een hele hoge boete krijgt. Ook kunnen ze ons er persoonlijk op aanspreken als we het niet doen want ze huren soms mensen in om ons de controleren! Dat is echt KUT gewoon!
Ik ben zelf 18 en val dus ook binnen de groep! Zelf laat ik gewoon mijn ID zien als ik iets wil kopen! Dat is voor iedereen gewoon het fijnste! Als caissière is er ook niets fijner dan iemand die uit zichzelf zijn ID laat zien! Het is namelijk ook genant voor de caissière om het te vragen!
Moet je eens naar italie gaan.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:48 schreef destrovel het volgende:
Ik ben dus alweer bijna 21, 2 meter lang, en toch moet ik mn id laten zien
Baas als ik ben pak ik natuurlijk mn rijbewijs, gaat kassamuts nog naar mn geboortedatum kijken![]()
![]()
![]()
![]()
Bonusklacht: kassamutsen
Heb je ook gevraagd wat de reden is om aan legitimatie te vragen aan iemand waarvan je duidelijk kan zien dat hij/zij ouder is dan 16 jaar? Nu krijg je dus dat zelfs mensen van 25 jaar zich moeten legitimeren voor een blikje bier, terwijl iedereen weet dat dat nergens op slaat.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef girlyli het volgende:
Zelf vind ik het ook vervelend als ik aan iemand moet vragen (die duidelijk al boven de 16 is) om zijn/haar ID!
Maar wij hebben het meerdere keren te horen gekregen dat we dat echt MOETEN doen! Omdat anders de winkel een hele hoge boete krijgt. Ook kunnen ze ons er persoonlijk op aanspreken als we het niet doen want ze huren soms mensen in om ons de controleren! Dat is echt KUT gewoon!
Ik ben zelf 18 en val dus ook binnen de groep! Zelf laat ik gewoon mijn ID zien als ik iets wil kopen! Dat is voor iedereen gewoon het fijnste! Als caissière is er ook niets fijner dan iemand die uit zichzelf zijn ID laat zien! Het is namelijk ook genant voor de caissière om het te vragen!
Moet je in italië dan ergens 18 voor zijn?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:29 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Moet je eens naar italie gaan.
Daar wordt iedereen die langer is dan 1.75m sowieso al voor 18+ aangezien
eenschquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Juist goed, het alcoholisme onder jongeren is nu al schrikbarend
hahahahahahahahahahahahahahahaha vervelend voor je, schatje, maar niemand gaat dat doen.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef girlyli het volgende:
Tja dat is de nieuwe wet, en daar hebben wij ons maar aan te houden.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Heb je ook gevraagd wat de reden is om aan legitimatie te vragen aan iemand waarvan je duidelijk kan zien dat hij/zij ouder is dan 16 jaar? Nu krijg je dus dat zelfs mensen van 25 jaar zich moeten legitimeren voor een blikje bier, terwijl iedereen weet dat dat nergens op slaat.
Nijmegen he! Wie weet kom je ooit nog aan mijn kassa! Ik hoop maar dat je me dan geen schatje noemt!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:54 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
hahahahahahahahahahahahahahahaha vervelend voor je, schatje, maar niemand gaat dat doen.
welke supermarkt?quote:Op maandag 4 mei 2009 20:17 schreef girlyli het volgende:
[..]
Tja dat is de nieuwe wet, en daar hebben wij ons maar aan te houden.
![]()
[..]
Nijmegen he! Wie weet kom je ooit nog aan mijn kassa! Ik hoop maar dat je me dan geen schatje noemt!![]()
Oh en er zijn trouwens best mensen die dat doen!
1 van de AH´s in Nijmegenquote:Op maandag 4 mei 2009 20:18 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
welke supermarkt?![]()
wel een beetje triest dat je dat gaat vragen aan lui die overduidelijk de 18 gepasseerd zijn trouwens...
Ik ben net een week terug van romereis.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:47 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Moet je in italië dan ergens 18 voor zijn?
Ben er in de 5e geweest met romereis. Niemand is 1x id gevraagd. Het tabak en sterke drank ging echter wel goed hard.
Nijmegen.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:24 schreef girlyli het volgende:
[..]
1 van de AH´s in Nijmegen![]()
Ach tja de meeste mensen maken er geen probleem van! (die gaan gewoon naar huis om dan te klagen op FOK!)
Ik krijg zonder ID bij de AH ook alcohol mee, maar ik ben 17quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:20 schreef freecell het volgende:
Ik kreeg mijn wijn bij mijn AH laatst niet mee zonder ID.
Voor de goede orde: ik kom er al jaren, ben 25 en had mijn zoontje mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |