abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 27 februari 2009 @ 12:14:52 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66514839
quote:
Werkstraf voor doodrijden kind tijdens dropping

ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft vrijdag een 22-jarige inwoner van Lunteren veroordeeld tot een werkstraf van tachtig uur, omdat hij in mei 2007 een meisje van dertien heeft doodgereden. Bovendien kreeg de bestuurder een voorwaardelijk rijverbod van acht maanden.

Het kind was op kamp en nam deel aan een dropping. De groep liep onbegeleid in het donker, droeg geen hesjes, had geen zaklampen aan en liep langs een slecht verlichte weg. Het meisje liep op de weg. De man reed 70 of 80 kilometer per uur, waar 60 was toegestaan. Zijn koplampen waren laag afgesteld. Hij hoorde een klap, keerde om en zag toen wat er aan de hand was. Twee jongens raakten lichtgewond
.
Ik las de kop van het artikel en dacht WTF maar als je verder leest dat deze bestuurder slechts 10km te hard heeft gereden en dat de groep jeugd zonder veiligheidshesjes/verlichting op de weg heeft gelopen dan denk je toch iets anders. De weg was ook nog eens slecht verlicht dan zou je ook eens moeten kijken naar diegenen die dáár verantwoordelijk voor zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 27-02-2009 12:47:44 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 februari 2009 @ 12:16:32 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66514895
Lijkt mij wel ja.
Welke volslagen randdebiel laat iemand totaal onbeschermd rondlopen in het donker?
Ze had ook verkracht kunnen worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66514917
Inderdaad ja. De begeleiders verdienen een even zo zware straf.
pi_66514936
Goed georganiseerde drop zeg.
Cool story, Hansel.
pi_66514946
Lage straf, maar erg ontverantwoordelijk ook van de kampleiding. Ik vind het vreemd dat hier niks over genoemd wordt in het artikel. Tragisch en ik denk dat er hier bij de kampleiding ook sprake is geweest van grove nalatigheid met de dood tot gevolg.
Death is just another state of mind.
pi_66514954
Ik hoop dat de 'begeleiders' van die dropping ook wel een flinke straf tegemoet kunnen zien? Kinderen van 13 onbegeleid in het donker zonder veiligheidshesjes/verlichting, volledig onbeschermd. Voor hetzelfde geld worden ze door een of andere zieke geest meegenomen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_66515014
denk dat de bestuurder er nog wel wat lichter vanaf komt! denk dat normaal de eis veel hoger had kunnen zijn, uit artikel wordt het ook niet duidelijk of de leiding van die dropping vervolgd is
pi_66515292
Zo iemand is al genoeg gestraft met het feit dat hij nu moet leven in de wetenschap dat hij een kind heeft doodgereden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66515305
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

.
Ik las de kop van het artikel en dacht WTF maar als je verder leest dat deze bestuurder slechts 10km te hard heeft gereden en dat de groep jeugd zonder veiligheidshesjes/verlichting op de weg heeft gelopen dan denk je toch iets anders. De weg was ook nog eens slecht verplicht dan zou je ook eens moeten kijken naar diegenen die dáár verantwoordelijk voor zijn?
de weg slecht verlicht.. dat wil je toch juist bij een dropping
You dream it, I live it.
pi_66515309
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:18 schreef Janetje het volgende:
Ik hoop dat de 'begeleiders' van die dropping ook wel een flinke straf tegemoet kunnen zien? Kinderen van 13 onbegeleid in het donker zonder veiligheidshesjes/verlichting, volledig onbeschermd. Voor hetzelfde geld worden ze door een of andere zieke geest meegenomen.
meer films kijken
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:33:48 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66515433
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Biancavia het volgende:
Zo iemand is al genoeg gestraft met het feit dat hij nu moet leven in de wetenschap dat hij een kind heeft doodgereden.
Ach een beetje werken als boetedoening is misschien weer louterend.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66515440
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Meddo het volgende:

[..]

Misschien wel, maar ga dan op een bospaadje spelen en niet op een doorgaande weg.
pi_66515483
/edit:
pi_66515559
Wat mij betreft had de bestuurder geen enkele straf gekregen. Dat hij moet leven met de wetenschap dat hij iemand heeft doodgereden, is al erg genoeg. Ik vind niet dat die bestuurder echt iets valt te verwijten. Als -ie echt asociaal veel te hard had gereden, was het misschien een ander verhaal geweest, maar dat is hier niet het geval.
pi_66515583
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:33 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ach een beetje werken als boetedoening is misschien weer louterend.
Eerder gewoon een boete voor te hard rijden. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar waarschijnlijk had dat kind het bij 50 of 60 km/h ook niet overleefd.

nalatigheid van de kampbewakers
pi_66515585
quote:
Precies, ik begrijp niets van de woorden over hesjes, slecht verlichte weg en een organisatie die vervolgd zou moeten worden. Ben ik dan de enige die vroeger heeft meegedaan aan dit soort dingen? Het gaat toch juist om het spannende van het pikkedonker, als er al een begeleider meegaat dan is het een zeventienjarige, het is juist de kick om zogenaamd te "verdwalen" en uren later dan alle andere groepen terug te komen (behalve als het erg koud is of regent). In onze tijd waren er ook nog niet eens mobiele telefoons...

Natuurlijk is het vreselijk dat dit iemand overkomt, dat staat buiten kijf.

Maar dingen kunnen gebeuren, en ik heb er moeite mee dat tegenwoordig alles moet worden ingedekt en dat er een "schuldige" moet worden aangewezen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 februari 2009 @ 12:48:32 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66515953
quote:

[..]

Ja en dan ga je als je een auto aan hoort komen lekker op de weg lopen
pi_66515981
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft had de bestuurder geen enkele straf gekregen. Dat hij moet leven met de wetenschap dat hij iemand heeft doodgereden, is al erg genoeg. Ik vind niet dat die bestuurder echt iets valt te verwijten. Als -ie echt asociaal veel te hard had gereden, was het misschien een ander verhaal geweest, maar dat is hier niet het geval.
Niet mee eens... dat zijn koplampen te laag waren afgestelt is zijn fout : Je rijd dan met een auto die eigenlijk niet op de weg mag ! punt 2; hij reed te hard ; 10-20km lijkt niets , maar voor een impact is het verschil tussen leven en dood , zeker met een reagerings vertraging.

Maar ... ik ben het wel met je eens dat hij voor zijn leven gestraft blijft!
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 februari 2009 @ 12:49:40 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66515984
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

.
Ik las de kop van het artikel en dacht WTF maar als je verder leest dat deze bestuurder slechts 10km te hard heeft gereden en dat de groep jeugd zonder veiligheidshesjes/verlichting op de weg heeft gelopen dan denk je toch iets anders. De weg was ook nog eens slecht verplicht dan zou je ook eens moeten kijken naar diegenen die dáár verantwoordelijk voor zijn?
Hoe verschrikkelijk dit is, denk ik inderdaad dat dit echt heel veel autorijders had kunnen overkomen ('s avonds laat, rustige weg, wie de fuck verwacht dan een groep wandelende kinderen op de weg die er niet op gekleed/voorbereid zijn om daar te lopen). Ik ben altijd meer verbaasd geweest over het gemak waarmee dropping georganiseerd worden (dump een stel kinderen en zie maar wanneer ze terugkomen).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66515994
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Biancavia het volgende:
QFT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 februari 2009 @ 12:51:34 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66516054
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:49 schreef MaartenHaarlem het volgende:

[..]

Niet mee eens... dat zijn koplampen te laag waren afgestelt is zijn fout : Je rijd dan met een auto die eigenlijk niet op de weg mag ! punt 2; hij reed te hard ; 10-20km lijkt niets , maar voor een impact is het verschil tussen leven en dood , zeker met een reagerings vertraging.

Maar ... ik ben het wel met je eens dat hij voor zijn leven gestraft blijft!
Ik kan m'n koplampen ook naar beneden afstellen, is een auto feature.
Bijna elke auto kan dat.
Dus dat is een non argument.

Met 60 was ze ook dood geweest zoals al eerder gepost.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:54:53 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66516152
Wat hoge straf voor iemand die net iets te hard rijdt en net niet genoeg oplet, die bovendien al getraumatiseerd is voor het leven.

Ik krijg de indruk dat die man die laatst geen straf kreeg voor dat dodelijke ongeval in de klimhal verwijtbaarder heeft gehandeld dan deze bestuurder.
pi_66516230
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik kan m'n koplampen ook naar beneden afstellen, is een auto feature.
Bijna elke auto kan dat.
Dus dat is een non argument.

Met 60 was ze ook dood geweest zoals al eerder gepost.
Dat iets kan met een auto betekent niet dat het juist is?
"Ik kan ook 200 km/h rijden, da's een auto feature, dus non argument" eeeuuh.

Btw, ben het eens met de users hierboven die vinden dat die jongen al zwaar genoeg gestraft is. Ze zouden toch eens naar die kampleiding moeten kijken. Het is verboden om bij autopech zonder hesje te staan maar je laat wel een stel kinderen over een onverlichte weg lopen... Zorg dan iig dat er fietspaden zijn waar je die gasten dropt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_66516309
Iedereen rijdt wel eens 10 km te hard soms, zeg nou niet dat je dat nooit doe. kan iedereen overkomen dus
<hr>
pi_66516360
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:54 schreef Pool het volgende:
Wat hoge straf voor iemand die net iets te hard rijdt en net niet genoeg oplet, die bovendien al getraumatiseerd is voor het leven.

Ik krijg de indruk dat die man die laatst geen straf kreeg voor dat dodelijke ongeval in de klimhal verwijtbaarder heeft gehandeld dan deze bestuurder.
De rechter hield er nogal rekening mee omdat het z'n vaste klimpartner bedroeg. Maar goed, iemand die per ongeluk een kind doodrijdt, wordt misschien qua schuldgevoel nog wel erger gestraft.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')