.quote:Werkstraf voor doodrijden kind tijdens dropping
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft vrijdag een 22-jarige inwoner van Lunteren veroordeeld tot een werkstraf van tachtig uur, omdat hij in mei 2007 een meisje van dertien heeft doodgereden. Bovendien kreeg de bestuurder een voorwaardelijk rijverbod van acht maanden.
Het kind was op kamp en nam deel aan een dropping. De groep liep onbegeleid in het donker, droeg geen hesjes, had geen zaklampen aan en liep langs een slecht verlichte weg. Het meisje liep op de weg. De man reed 70 of 80 kilometer per uur, waar 60 was toegestaan. Zijn koplampen waren laag afgesteld. Hij hoorde een klap, keerde om en zag toen wat er aan de hand was. Twee jongens raakten lichtgewond
de weg slecht verlicht.. dat wil je toch juist bij een droppingquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
.
Ik las de kop van het artikel en dacht WTF maar als je verder leest dat deze bestuurder slechts 10km te hard heeft gereden en dat de groep jeugd zonder veiligheidshesjes/verlichting op de weg heeft gelopen dan denk je toch iets anders. De weg was ook nog eens slecht verplicht dan zou je ook eens moeten kijken naar diegenen die dáár verantwoordelijk voor zijn?
meer films kijkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:18 schreef Janetje het volgende:
Ik hoop dat de 'begeleiders' van die dropping ook wel een flinke straf tegemoet kunnen zien? Kinderen van 13 onbegeleid in het donker zonder veiligheidshesjes/verlichting, volledig onbeschermd. Voor hetzelfde geld worden ze door een of andere zieke geest meegenomen.
Ach een beetje werken als boetedoening is misschien weer louterend.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Biancavia het volgende:
Zo iemand is al genoeg gestraft met het feit dat hij nu moet leven in de wetenschap dat hij een kind heeft doodgereden.
Misschien wel, maar ga dan op een bospaadje spelen en niet op een doorgaande weg.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Meddo het volgende:
[..]
de weg slecht verlicht.. dat wil je toch juist bij een dropping
Eerder gewoon een boete voor te hard rijden. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar waarschijnlijk had dat kind het bij 50 of 60 km/h ook niet overleefd.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach een beetje werken als boetedoening is misschien weer louterend.
Precies, ik begrijp niets van de woorden over hesjes, slecht verlichte weg en een organisatie die vervolgd zou moeten worden. Ben ik dan de enige die vroeger heeft meegedaan aan dit soort dingen? Het gaat toch juist om het spannende van het pikkedonker, als er al een begeleider meegaat dan is het een zeventienjarige, het is juist de kick om zogenaamd te "verdwalen" en uren later dan alle andere groepen terug te komen (behalve als het erg koud is of regent). In onze tijd waren er ook nog niet eens mobiele telefoons...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Meddo het volgende:
Ja en dan ga je als je een auto aan hoort komen lekker op de weg lopenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Meddo het volgende:
[..]
Niet mee eens... dat zijn koplampen te laag waren afgestelt is zijn fout : Je rijd dan met een auto die eigenlijk niet op de weg mag ! punt 2; hij reed te hard ; 10-20km lijkt niets , maar voor een impact is het verschil tussen leven en dood , zeker met een reagerings vertraging.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft had de bestuurder geen enkele straf gekregen. Dat hij moet leven met de wetenschap dat hij iemand heeft doodgereden, is al erg genoeg. Ik vind niet dat die bestuurder echt iets valt te verwijten. Als -ie echt asociaal veel te hard had gereden, was het misschien een ander verhaal geweest, maar dat is hier niet het geval.
Hoe verschrikkelijk dit is, denk ik inderdaad dat dit echt heel veel autorijders had kunnen overkomen ('s avonds laat, rustige weg, wie de fuck verwacht dan een groep wandelende kinderen op de weg die er niet op gekleed/voorbereid zijn om daar te lopen). Ik ben altijd meer verbaasd geweest over het gemak waarmee dropping georganiseerd worden (dump een stel kinderen en zie maar wanneer ze terugkomen).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
.
Ik las de kop van het artikel en dacht WTF maar als je verder leest dat deze bestuurder slechts 10km te hard heeft gereden en dat de groep jeugd zonder veiligheidshesjes/verlichting op de weg heeft gelopen dan denk je toch iets anders. De weg was ook nog eens slecht verplicht dan zou je ook eens moeten kijken naar diegenen die dáár verantwoordelijk voor zijn?
QFTquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:29 schreef Biancavia het volgende:
Zo iemand is al genoeg gestraft met het feit dat hij nu moet leven in de wetenschap dat hij een kind heeft doodgereden.
Ik kan m'n koplampen ook naar beneden afstellen, is een auto feature.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:49 schreef MaartenHaarlem het volgende:
[..]
Niet mee eens... dat zijn koplampen te laag waren afgestelt is zijn fout : Je rijd dan met een auto die eigenlijk niet op de weg mag ! punt 2; hij reed te hard ; 10-20km lijkt niets , maar voor een impact is het verschil tussen leven en dood , zeker met een reagerings vertraging.
Maar ... ik ben het wel met je eens dat hij voor zijn leven gestraft blijft!
Dat iets kan met een auto betekent niet dat het juist is?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik kan m'n koplampen ook naar beneden afstellen, is een auto feature.
Bijna elke auto kan dat.
Dus dat is een non argument.
Met 60 was ze ook dood geweest zoals al eerder gepost.
De rechter hield er nogal rekening mee omdat het z'n vaste klimpartner bedroeg. Maar goed, iemand die per ongeluk een kind doodrijdt, wordt misschien qua schuldgevoel nog wel erger gestraft.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:54 schreef Pool het volgende:
Wat hoge straf voor iemand die net iets te hard rijdt en net niet genoeg oplet, die bovendien al getraumatiseerd is voor het leven.
Ik krijg de indruk dat die man die laatst geen straf kreeg voor dat dodelijke ongeval in de klimhal verwijtbaarder heeft gehandeld dan deze bestuurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |