abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:25:13 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66508886
Zo, leuke avond gehad gisteren.

Mijn vriendin moest overwerken en belt om half 9 helemaal in paniek dat er in gebroken was in haar auto.
Aan de bestuurderskant was de zijruit ingeslagen en haar radio was uit haar auto gehaald. Altijd haalt ze het frontje eruit, maar dit keer was ze het natuurlijk net vergeten. Zul je altijd zien.
Gelukkig was dat ook het enige wat verder in de auto zat. Slot was niet geforceerd, verder niets beschadigd.

Het was al een wat oudere auto en hij is alleen WA verzekerd bij de ZLM.

Nadat ik in de auto ben gesprongen en haar ben gaan halen, heeft zij de politie gebeld die haar meldde dat ze best een afspraak kon maken om een keer aangifte te doen, maar dat het ook via internet kan.
Ook goed.

Verzekering gebeld, "nee hoor, ruitschade wordt niet gedekt mevrouw, maar we kunnen u wel het nummer van Autotaal Glas geven".

Nog een diepere zucht. De auto bij mijn ouders geparkeerd nadat ik een paar foto's heb genomen van de plaats des onheils. Alles afgeplakt en nu wachten op het telefoontje van de autoglas mensen dat ze de nieuwe ruit binnen hebben en hem kunnen komen plaatsen.

Lang verhaal, maar wat ik eigenlijk wil weten zijn 2 dingen.
- Vergeet ik iets te doen?
- Is er op de een of andere manier ergens een mogelijk om hier nog wat geld voor te kunnen zien?

Toegegeven heb ik nog niet naar de voorwaarden van de verzekering of zo gekeken, maar ideeen worden gewaardeerd.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_66508900
WA verzekering dekt inderdaad waarschijnlijk geen ruitschade. Zelfs bij All Risk heb je vaak nog een eigen risico.
quote:
WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Daarmee bent u uitsluitend verzekerd voor schade aan derden. Deze dekking is door de overheid verplicht gesteld.
Er is hier idd geen schade aan derden, dus niet verzekerd.
pi_66508967
Hopen dat ze de dader vinden en die aansprakelijk stellen.
Weinig kans maar dat is mij jaren geleden toch gebeurd. Ik kreeg zowaar via slachtofferhulp een brief met de naam van de dader.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:32:42 #4
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66508979
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:26 schreef ktnxbye het volgende:
WA verzekering dekt inderdaad waarschijnlijk geen ruitschade. Zelfs bij All Risk heb je vaak nog een eigen risico.
[..]

Er is hier idd geen schade aan derden, dus niet verzekerd.
Dat las ik ook net. Nou ja, waarschijnlijk is het verschil tussen wat we al 3 jaar voor die auto betalen WA en All-risk nog steeds minder dan de plaatsing van de nieuwe ruit.
Het is ook gewoon een hoop gezeur moet ik zeggen.

Zelf rij ik al jaren in een lease-wagen, daar boeit het allemaal niet zo. Alles wordt toch wel betaald, dus dan maakt het niet uit. Maar als het dan je eigen auto is..
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:31 schreef Adfundum het volgende:
Hopen dat ze de dader vinden en die aansprakelijk stellen.
Weinig kans maar dat is mij jaren geleden toch gebeurd. Ik kreeg zowaar via slachtofferhulp een brief met de naam van de dader.
Wacht even.. je zegt dat het dus toch zin heeft om aangifte te doen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_66509181
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat las ik ook net. Nou ja, waarschijnlijk is het verschil tussen wat we al 3 jaar voor die auto betalen WA en All-risk nog steeds minder dan de plaatsing van de nieuwe ruit.

Zelf rij ik al jaren in een lease-wagen, daar boeit het allemaal niet zo. Alles wordt toch wel betaald, dus dan maakt het niet uit. Maar als het dan je eigen auto is..
[..]

Waarom zou je geen aangifte doen?
pi_66509410
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef avotar het volgende:

[..]

[..]

De grootste reden dat draaideur criminelen niet gepakt worden, is omdat veel mensen te laks zijn aangifte te doen.

Is het toevallig een buurt met camera-toezicht, of met een bank of grote supermarkt in de buurt? Ook die beelden kunnen helpen de dader te vinden
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:14:50 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66509746
Aangifte doen zou ik altijd doen. Bij ons is er jaren geleden ook ingebroken in de auto, vrijwel op dezelfde manier als TS. Ruitje inslaan en proberen de radio te jatten. Het was zo'n oud kreng nog met een cassettespeler erin, dus nauwelijks nog iets waard. Hij hing er half uit en deed het dus ook niet meer.

We hebben wel aangifte gedaan (ook via internet) maar nooit meer iets van gehoord.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66509860
Sowieso aangifte doen

Ik heb het een paar jaar geleden gehad, waren er een heleboel auto's opengebroken in de buurt... die gozer is uiteindelijk nog gepakt, en de verzekering heeft de kosten op hem verhaald . Als niemand aangifte doet kom je daar nooit achter natuurlijk
pi_66510189
Ik zou ook aangifte doen. Het heeft geen direct nut maar wie weet wat ze er in de toekomst nog mee kunnen.

Verder vergeet je niks. Heb vorig jaar hetzelfde gehad, ook radio weg. Gelukkig had ik inbraakschade wel verzekerd. ¤75,- eigen risico voor de ruit, en ¤75,- eigen risico voor de restschade. Uiteindelijk dus nog vijf tientjes terug gekregen voor m'n radio, en verder de rest van de ruit.
Wees overigens maar blij dat het 'alleen' een ruit is. Als ze je slot forceren ben je vaak verder van huis.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:34:11 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66510257
Oh begrijp me niet verkeerd hoor.
We gaan sowieso aangifte doen.

We verwachten er alleen niets meer van eigenlijk (ondanks het camera toezicht op het parkeer terrein).
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:35:00 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66510284
Iemand een educated guess wat zo'n nieuwe zijruit kost overigens?

Meer dan 75 euro gok als ik Mikkie zo lees.
pi_66510349
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:35 schreef avotar het volgende:

Dat denk ik wel ja .

Bij mij waren ze alleen al een ruim half uur aan het knutselen aan de auto, dus qua arbeidsloon telt het al lekker op. Ik zou uitgaan van rond de 150 - 200 euro, maar dat is een wilde gok. Waarom bel je ze anders niet even?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:40:09 #13
152789 karr-1
pi_66510416
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:35 schreef avotar het volgende:

Bij ons was het destijds 300 euro, maar dat was ook omdat wij geen standaardruitje hadden maar iets met getint glas dat speciaal van Peugeot in Frankrijk moest komen. Plaatsen enzo duurde in totaal een half uur of zo en toen konden we dus 300 euro aftikken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:46:31 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66510566
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja .

Bij mij waren ze alleen al een ruim half uur aan het knutselen aan de auto, dus qua arbeidsloon telt het al lekker op. Ik zou uitgaan van rond de 150 - 200 euro, maar dat is een wilde gok. Waarom bel je ze anders niet even?
dat is ook ongeveer het bedraag waar ik mee in m'n hoofd zit.
Ik bel ze niet omdat ik wacht op hun belletje voor de afspraak...
Ik wil ze (nog) niet gaan stalken...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:50:31 #15
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_66510667
bij mij een paar maand geleden ook, slot geforceerd en ik was een amper functionerende radio armer. wel aangifte gedaan, maar slot niet laten vervangen omdat het nog werkte en de kosten voor de vervanging waarschijnlijk voor eigen rekening komen.
pi_66510690
Het zal inderdaad rond die prijs liggen. Als je een beetje handig ben kan je die zelf ook wel plaatsen, dan betaal je alleen de ruit.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_66512479
Ik heb dit als extra's op mijn WA verzekering laten zetten, ruitschade, brand, diefstal... kost al met al een euro of 8 a 9 per maand.

Laatst ook ingebroken en de schade van 280 euro aan de auto + mijn radio netjes vergoed gekregen.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:16:38 #18
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_66512920
gok het op je inboedel. deze wordt tot 250 euro uitgekeerd. dus gewoon wat dingen verzinnen wat gestolen is, en daar lekker je raampje van betalen (heb ik toen ook gedaan)
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:26:00 #19
152789 karr-1
pi_66513186
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:01 schreef FortunaHome het volgende:
Ik heb dit als extra's op mijn WA verzekering laten zetten, ruitschade, brand, diefstal... kost al met al een euro of 8 a 9 per maand.

Laatst ook ingebroken en de schade van 280 euro aan de auto + mijn radio netjes vergoed gekregen.
Mwaoh zoveel geld was de auto niet eens meer waard. Niet de moeite om dit erbij te verzekeren.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:26:38 #20
152789 karr-1
pi_66513207
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:16 schreef 1DIOOT het volgende:
gok het op je inboedel. deze wordt tot 250 euro uitgekeerd. dus gewoon wat dingen verzinnen wat gestolen is, en daar lekker je raampje van betalen (heb ik toen ook gedaan)
Fraude, anyone? Dingen verzinnen heeft geen zin, dan moet je ook de bonnen hebben om aan te tonen dat het echt dure dingen waren.
pi_66513272
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:16 schreef 1DIOOT het volgende:
Gore oplichter

Jij bent de reden dat verzekeringen onbetaalbaar worden. Bah, ik kots op je.

TS: Radio kan je misschien opvoeren bij Inboedel inderdaad. Ruit zal je zelf moeten betalen, helaas. Kan je niet op de sloop een ruit op de kop tikken? Een zijruitje is er best simpel in te zetten.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:30:32 #22
152789 karr-1
pi_66513337
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Gore oplichter

Jij bent de reden dat verzekeringen onbetaalbaar worden. Bah, ik kots op je.
En dit dus ook......
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:32:46 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66513396
Dat van die inboedelverzekering vind ik nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Zal ik eens achteraan gaan.

Tanx for the tip.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:56:35 #24
152789 karr-1
pi_66514215
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:32 schreef avotar het volgende:
Dat van die inboedelverzekering vind ik nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Zal ik eens achteraan gaan.

Tanx for the tip.
Het is wel fraude he, hou je daar rekening mee.....
pi_66514236
Waarom zou dat fraude zijn???

Als je een goede inboedelverzekering hebt dan dekt deze gewoon diefstal uit de auto, dat is geen fraude.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')