abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66494381
Ik had van de week een gesprek over trots zijn op jezelf en hoe je trots beleven kan. Ik heb dat zelf niet zo, dat ik trots ben op mezelf en daar van ga gloeien of groeien van trots.

Ik kan wel tevreden zijn met van alles en ook over mezelf...maar trots=

Fokkers, zit hier (voor jullie) verschil in?
pi_66495952
Trots ben je op jezelf als je bijv. in 1 keer je rijbewijs haalt

En tevreden ben je met jezelf als je bijv. lekker in je vel zit

Ofzo
pi_66495999
Ik vind dat trots een gevoel is dat je moet verdienen. Als je tegen iets enorm op ziet of als je echt je uiterste best voor iets hebt gedaan, mag je gewoon trots zijn.

Mensen die trots zijn omdat ze mooi zijn of slim of iets wat gewoon zo is, maar waar je 0,0 energie in hebt gestoken vind ik dikke bullshit.

Verder vind ik het makkelijker om trots op anderen te zijn, dan op mezelf. Als ik namelijk iets bereikt heb, dan ben ik blij, maar zal gewoon niet snel roepen dat ik trots op mezelf ben. Zal wel de kritische perfectionist in me zijn
pi_66504447
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:12 schreef heksehiel het volgende:
Ik vind dat trots een gevoel is dat je moet verdienen. Als je tegen iets enorm op ziet of als je echt je uiterste best voor iets hebt gedaan, mag je gewoon trots zijn.

Mensen die trots zijn omdat ze mooi zijn of slim of iets wat gewoon zo is, maar waar je 0,0 energie in hebt gestoken vind ik dikke bullshit.

Verder vind ik het makkelijker om trots op anderen te zijn, dan op mezelf. Als ik namelijk iets bereikt heb, dan ben ik blij, maar zal gewoon niet snel roepen dat ik trots op mezelf ben. Zal wel de kritische perfectionist in me zijn
Ik heb eigenlijk wel net zoiets. Ik ben te weinig trots op mezelf maar wel trots op mn vrienden als ze een goede prestatie hebben geleverd of een mooie vriendin aan de haak hebben weten te slingeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66504606
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel net zoiets. Ik ben te weinig trots op mezelf maar wel trots op mn vrienden als ze een goede prestatie hebben geleverd of een mooie vriendin aan de haak hebben weten te slingeren.
Trots als je vrienden een mooie vriendin aan de haak hebben geslagen? Dat is toch geen verdienste. Zou er nog in kunnen komen als je zou zeggen dat je dan jaloers zou zijn, maar trots, nee.
pi_66504680
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:55 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Trots als je vrienden een mooie vriendin aan de haak hebben geslagen? Dat is toch geen verdienste. Zou er nog in kunnen komen als je zou zeggen dat je dan jaloers zou zijn, maar trots, nee.
Trots in de zin van dat je een vriend hebt die al een poos geen vriendin kan krijgen of waar zn vorige vriendin hem gedumpt heeft. En dat hij daar moeite mee heeft. En dat je weet dat hij tijdens het sporten / uitgaan / universiteits leven zn best doet om een vriendin te krijgen en dan op een dag eindelijk bij ons komt om zn nieuwe liefde te tonen zijn wij na al zijn inzet trots dat hij weer een schoon iemand aan de haak heeft weten te slaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66504920
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Trots in de zin van dat je een vriend hebt die al een poos geen vriendin kan krijgen of waar zn vorige vriendin hem gedumpt heeft. En dat hij daar moeite mee heeft. En dat je weet dat hij tijdens het sporten / uitgaan / universiteits leven zn best doet om een vriendin te krijgen en dan op een dag eindelijk bij ons komt om zn nieuwe liefde te tonen zijn wij na al zijn inzet trots dat hij weer een schoon iemand aan de haak heeft weten te slaan.
Maar gaat het dan om dat hij een leuke vriendin heeft of dat het een mooi meisje is. Dat laatste insinueerde je namelijk met je eerste post.
pi_66509873
Ik kan makkelijker trots zijn op anderen; bv zusje die een leuke en zinvolle job heeft of prestatie levert dan op mezelf.

is een kick die je ervaart als iets je lukt hetzelfde als trots zijn?
pi_66509948
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:20 schreef Babbelzz het volgende:

is een kick die je ervaart als iets je lukt hetzelfde als trots zijn?
Dit mechanisme onbreekt bij mij volledig helaas... Ik zie zelden die noodzaak die anderen wel zien.

Hier dus ook weinig trots, maar een tevreden klant verder hoor
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66516346
Ik ben te kritisch om vaak trots te zijn, bovendien ben ik dat pas na een tijdje. Tevreden ben ik altijd wel, een enkele dip hoort erbij, maar over het algemeen ben ik altijd tevreden. Trots ben ik meer als ik mijn grens verleg.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_66516517
trots = toppunt van tevreden met jezelf zijn
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:31:32 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66532910
Ik was bijzonder trots op mezelf direct nadat ik bevallen was van mijn dochter.
Dat vond ik een razendknappe prestatie van mezelf.
Verder nooit echt trots geweest, inderdaad meer gewoon tevreden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_66545616
te kritisch zijn om trots te zijn, dat is bij mij zo herkenbaar. Trots staat bij mij gelijk aan score 10.

Met een 8 ben ik tevreden, maar niet trots, want er had iets beter gekund...

en een bevalling doorstaan verdient sowieso een lintje ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')