Vandaag even wat vrouwengeuren op strip naar huis toe gebracht. En echt, als ik ze ruik, dan ruik ik natuurlijk overduidelijk verschillen, maar ze komen allemaal floral (met name witte bloemen zoals jasmijn, die m.i. geuren een vrouwelijk karakter geven) op me over.
Gucci EdP I: bruine vloeistof, duidelijk samen met de originele Gucci PH uitgebracht. Floriental, wat sowieso betekent dat ik de geur niet volledig heb kunnen ruiken op deze strip, omdat orientals altijd veel zwaarder overkomen op de huid bij mij. Niet voor tieners, meer mid 20-30

Ik vind het formeel overkomen. Mantelpakje, geen plooirok. Invloeden van Tom Ford

, denk ik.
Gucci EdP II: ik ruik mijn salsapartner

, vrolijk huppelkut geurtje, fruity floral. Best sexy als je nog geen schaamhaar hebt, denk ik. Nofi

.
Gucci Rush: aaah, volgens mij heb ik dit weekend geroken op een tegenspeelster tijdens een toneelrepetitie! Ik vond het niet geweldig, maar Luca Turin geeft deze 'lactonic chypre' 5 sterren

Het is poederig/romige oriental chypre met een zoete vanille/musk base.
L'Eau d'Issey: ik zag de fles staan, en ik dacht dat ik die klassieker wel eens moest gaan ruiken dan.

En ja, natuurlijk heb je deze geur ongemerkt wel vele keren geroken op straat. Mooie floral aquatic, leuk voor de overgang tiener - twintiger jaren in de zomer.
Escada: deze even geprobeerd, omdat ik vermoedde dat een vriendin dit gebruikt - nondescript floral/musk geurtje
Angel: Toch maar eens geprobeerd, en wtf!! Zo'n grote gelijkenis met A*Men had ik niet verwacht. Bijna A*Men minus de coffee-note die ik overigens niet duidelijk ruik in A*Men. Maargoed the works: chocola, caramel, vanille, honing en alles wat je tandarts verboten heeft.