Hetzelfde probleem heb ik gehad met de oude werkgever van mijn moeder. Mbv de rechtwinkel heb ik twee brieven opgesteld, de eerste was om de werkgever het geld te vragen/eisen.
De tweede (die overigens nooit is verstuurd) is om hem eraan te herrineren dat er stappen ondernomen worden.
Misschien kan je brief 1 al overslaan omdat er al een soortgelijke brief verstuurd is. Maar het kan geen kwaad om 'm te posten denk ik
Brief 1: <Gegevens bedrijf>
Betreft: Loonvordering
<Plaats, datum>
<Jou gegevens>
Geachte heer/mevrouw,
Tot <datum> ben bij uw bedrijf in dienst geweest. Gebleken is dat u het dienstverband financieel niet correct met mij heeft afgewikkeld. Nog altijd heb ik van u geen uitbetaling ontvangen van het loon en vakantiegeld over de periode van dienstverband. Na herhaaldelijke verzoeken heeft u hier geen gehoor aan gegeven. Met uitstel van betaling kan ik geen genoegen nemen.
Hierbij verzoek en voor zover nodig sommeer ik u dan ook binnen zeven dagen na dagtekening van deze brief over te gaan tot betaling. Mocht u binnen deze termijn niet aan dit verzoek voldoen, dan zal ik rechtmaatregelen tegen u treffen. Waarbij naast het loon ook de wettelijke rente, de vertragingsrente ex art. 7:625, alsmede de wettelijke verhoging ex artikel 18 c Wet Minimumloon en Minimum vakantiebijslag in rechte zal worden gevorderd. Tevens zal ik de rechter verzoeken u te laten veroordelen de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten. Vooralsnog hoop ik dat het zover niet hoeft te komen.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Met vriendelijke groet,
<Je naam>
NB. Deze brief wordt u zowel per aangetekend als gewone post toegezonden.
Brief: 2 <Gegevens bedrijf>
Betreft: Loonvordering
<Plaats, datum>
<Jou gegevens>
Geachte heer/mevrouw,
In mijn brief d.d. <datum> heb ik u verzocht om binnen 7 dagen mijn salaris en vakantiegeld te betalen.
Tot heden is dit bedrag nog niet bijgeschreven. In verband hiermee verzoek ik u – voor zover vereist sommeer ik u – om binnen 3 dagen na heden alsnog het salaris vermeerderd met de wettelijke verhoging en wettelijke rente over te maken.
Indien het salaris, vakantiegeld, wettelijke verhoging en wettelijke rente niet volledig binnen 3 dagen na heden is bijgeschreven dan ben ik genoodzaakt om de vordering over te dragen aan een advocaat. Ik stel u hierbij voor die situatie alvast aansprakelijk voor alle daaraan verbonden kosten terzake rechtsbijstand.
In afwachting van uw positieve reactie.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Met vriendelijke groet,
<Je naam>
NB. Deze brief wordt u zowel per aangetekend als gewone post toegezonden.
Edit: <Naam bedrijf> moet <Gegevens bedrijf> zijn.