Zo maar even de krant lezenquote:Cambuur eind maart onder curatele KNVB
Geschreven op donderdag, 12 maart om 15:37
De financiële positie van Cambuur Leeuwarden is de afgelopen maanden verslechterd. Volgens de Leeuwarder Courant zal de huidige nummer drie van de Jupiler League vanaf eind maart onder curatele komen te staan van de voetbalbond. Dat is de tweede keer in drie jaar tijd. Reden dat de Friese club terugvalt van categorie twee naar categorie één is dat de eisen van de KNVB zijn verscherpt. Volgens directeur Alex Pama valt het echter allemaal wel mee. “Het water staat ons niet aan de lippen”, zegt hij in het regionale nieuwsblad. Volgens hem zijn de huidige prestaties goed voor een stijging in bezoekers- en sponsoraantallen, waardoor ook de inkomsten vergroot zullen worden.
Pama wijst dan ook op de immense populariteit die de club nog altijd geniet in het noorden van het land. “We verkopen meer shirts dan alle andere clubs in de eerste divisie bij elkaar”, weet hij. Cambuur hoopt het jaar met een tekort van tweeënhalf tot drie ton af te sluiten, en het komend boekjaar precies ‘break-even’ te spelen.
Was vandaag online gezet, goede timingquote:Met nog 8 wedstrijden te gaan heeft Cambuur inmiddels 52 punten verzameld. Een aantal dat in eerdere voetbaljaargangen nog wel eens goed was om mee te kunnen doen aan nacompetitie dan wel play-offs. Omdat in deze voetbaljaargang een aantal laag geklasseerde verenigingen een periodetitel heeft verworven, lijkt het welhaast zeker dat een puntentotaal van 52 niet voldoende zal zijn om deel te kunnen nemen aan de play-offs. Dat neemt niet weg dat een competitievervolg langzaam maar zeker toch aanstaande lijkt en daarom eerst maar eens even de regels.
De kampioen van de Jupiler League plaatst zich automatisch en neemt de plaats in van de nr. 18 van de eredivisie. Deze nummer 18 degradeert naar de Jupiler League. In de play-offs strijden vervolgens 10 clubs voor de overige 2 plaatsen. Dit zijn de nrs. 16 en 17 van de eredivisie en 8 clubs uit de Jupiler League.
De 8 clubs uit de Jupiler League die zich plaatsen voor de play offs zijn de 6 periodekampioenen en de 2 hoogst genoteerde clubs na 38 speelronden in de Jupiler League zonder periodetitel.
De stand van dit moment is de volgende:
1: VVV (periodetitel)
2: RKC
3: Cambuur
4: Excelsior (periodetitel)
5: MVV
6: Zwolle (periodetitel)
7: Den Bosch
In deze reeks schuift alleen de periodetitel van VVV door en dat betekent dat tot plaats nummer 5 automatische deelname aan de play-offs wordt verkregen. Hier blijkt ook uit dat voor de clubs uit de kop van het klassement het ongunstig is dat laag geklasseerde clubs zoals Telstar en Top Oss een periodetitel hebben gewonnen (deze titels hebben geen opschuivend effect).
We durven desondanks te voorspellen dat Cambuur uit de komende 8 wedstrijden ongeveer 10 punten zal moeten verzamelen om zich te mogen melden in de play-offs. Geen onmogelijke opgave. Kortom; we zijn er bijna, maar...
Waterman van AZ bedoel je? Die zit nu toch bij Ado? Ik ben het even kwijt. Volgens mij is hij ook jong? Meen dat het een goede keeper is. Edit: klopte inderdaad wat ik zei, zie http://www.soccernews.nl/news/63320quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Freeflyer het volgende:
Als vervanging voor Vlag is men bezig met Waterman.
aldus soccernews waar ik normaal gesproken niet zoveel vertrouwen in heb. in dit geval klopt het wel trouwens.
Voordat hij bij Cambuur kwam was hij stukken beter. Ik vind die beste man echt niks, maar volgens mij ben ik de enige (op mijn schoonvader na) die zo over hem denkt. Ohja, Menzo mag hem dus ook nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Brack is een koning, een heldErg jammer dat hij niet mag blijven. Raar ook. Enorm bruikbaar nog steeds. Zonde.
quote:Go Ahead Eagles heeft een afwijzing ontvangen van Oguzhan Türk. De club uit Deventer wilde de van SC Heerenveen gehuurde middenvelder contracteren, maar Türk wil weg bij Go Ahead.
'Ik denk dat het goed is om van club te veranderen na twee jaar', legt Türk uit in De Stentor. De 22-jarige wil naar Cambuur. 'Ze staan nu derde in de eerste divisie en willen volgend jaar zeker promoveren als het dit jaar niet lukt. Die ambitie spreekt me aan. Het wordt Cambuur tenzij zich alsnog een club uit de Eredivisie meldt.'
Türk speelt sinds seizoen 2007/08 op huurbasis voor Go Ahead. Vorig seizoen kwam hij 34 competitiewedstrijden in actie, waarin hij drie keer scoorde. In de huidige jaargang staat de teller op 29 duels en twee treffers. Komende zomer mag Türk transfervrij vertrekken bij Heerenveen.
quote:Türk weg bij GA Eagles
vrijdag 20 maart 2009 | 05:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 maart 2009 | 11:31
Oguzhan Türk gaat niet in op de tweejarige aanbieding van GA Eagles.
De linkermiddenvelder onderhandelt met Cambuur over een contract. ,,Ik denk dat het goed is om van club te veranderen na twee jaar'', zegt Türk. Cambuur lijkt hem een mooie nieuwe uitdaging. ,,Ze staan nu derde in de eerste divisie en willen volgend jaar zeker promoveren als het dit jaar niet lukt. Die ambitie spreekt me aan. Het wordt Cambuur tenzij zich alsnog een club uit de eredivisie meldt.''
Jawel, maar ik ben als enige hier ook een Heerenveen fanquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:18 schreef Freeflyer het volgende:
Kon je nou geen plaatje van hem vinden in een ander tenue dan dat van heerenveen
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:34 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben als enige hier ook een Heerenveen fanMaar ik zal het bericht even editten voor jullie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |