abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:56:46 #76
236335 neen
schone schijn
pi_66975417
quote:
Cambuur eind maart onder curatele KNVB
Geschreven op donderdag, 12 maart om 15:37

De financiële positie van Cambuur Leeuwarden is de afgelopen maanden verslechterd. Volgens de Leeuwarder Courant zal de huidige nummer drie van de Jupiler League vanaf eind maart onder curatele komen te staan van de voetbalbond. Dat is de tweede keer in drie jaar tijd. Reden dat de Friese club terugvalt van categorie twee naar categorie één is dat de eisen van de KNVB zijn verscherpt. Volgens directeur Alex Pama valt het echter allemaal wel mee. “Het water staat ons niet aan de lippen”, zegt hij in het regionale nieuwsblad. Volgens hem zijn de huidige prestaties goed voor een stijging in bezoekers- en sponsoraantallen, waardoor ook de inkomsten vergroot zullen worden.

Pama wijst dan ook op de immense populariteit die de club nog altijd geniet in het noorden van het land. “We verkopen meer shirts dan alle andere clubs in de eerste divisie bij elkaar”, weet hij. Cambuur hoopt het jaar met een tekort van tweeënhalf tot drie ton af te sluiten, en het komend boekjaar precies ‘break-even’ te spelen.
Zo maar even de krant lezen
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:11:23 #77
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66999815
Oud nieuws. Dit werd 3 weken geleden al aangekondigd door Jan Riedstra in het interview in de VI.
Cambuur is een van de voorstanders geweest van het aanscherpen van de licentie eisen met als gevolg dat ook Cambuur weer onder curatele komt.

Praktisch is het zo dat de begroting uitging van een verlies van 4 a 5 ton. Aan het eind van het seizoen is het resulataat 2 a 3 ton verlies. En dan is er nog geen rekening gehouden met de play offs die steeds dichterbij komen.

Neerkomen wel!
pi_67137497
Hoe gaat het nu straks met de play offs? Ik begrijp niet helemaal hoe het werkt en iedereen die ik ken en al jaren naar Cambuur gaat ook niet. Waar kan je die info vinden (hoeveel ploegen in de play offs, etc, de regels zeg maar)?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:03:42 #79
236335 neen
schone schijn
pi_67141750
Volgens mij stroomt Cambuur bij de 2e rondes van de play offs in als ze 3e blijven in de competitie. Hoe dat precies werkt weet ik eigenlijk ook niet
pi_67147815
Kijk eens aan, www.wiebewoudstra.com heeft een complete uitleg, bij deze:
quote:
Met nog 8 wedstrijden te gaan heeft Cambuur inmiddels 52 punten verzameld. Een aantal dat in eerdere voetbaljaargangen nog wel eens goed was om mee te kunnen doen aan nacompetitie dan wel play-offs. Omdat in deze voetbaljaargang een aantal laag geklasseerde verenigingen een periodetitel heeft verworven, lijkt het welhaast zeker dat een puntentotaal van 52 niet voldoende zal zijn om deel te kunnen nemen aan de play-offs. Dat neemt niet weg dat een competitievervolg langzaam maar zeker toch aanstaande lijkt en daarom eerst maar eens even de regels.
De kampioen van de Jupiler League plaatst zich automatisch en neemt de plaats in van de nr. 18 van de eredivisie. Deze nummer 18 degradeert naar de Jupiler League. In de play-offs strijden vervolgens 10 clubs voor de overige 2 plaatsen. Dit zijn de nrs. 16 en 17 van de eredivisie en 8 clubs uit de Jupiler League.
De 8 clubs uit de Jupiler League die zich plaatsen voor de play offs zijn de 6 periodekampioenen en de 2 hoogst genoteerde clubs na 38 speelronden in de Jupiler League zonder periodetitel.

De stand van dit moment is de volgende:
1: VVV (periodetitel)
2: RKC
3: Cambuur
4: Excelsior (periodetitel)
5: MVV
6: Zwolle (periodetitel)
7: Den Bosch

In deze reeks schuift alleen de periodetitel van VVV door en dat betekent dat tot plaats nummer 5 automatische deelname aan de play-offs wordt verkregen. Hier blijkt ook uit dat voor de clubs uit de kop van het klassement het ongunstig is dat laag geklasseerde clubs zoals Telstar en Top Oss een periodetitel hebben gewonnen (deze titels hebben geen opschuivend effect).
We durven desondanks te voorspellen dat Cambuur uit de komende 8 wedstrijden ongeveer 10 punten zal moeten verzamelen om zich te mogen melden in de play-offs. Geen onmogelijke opgave. Kortom; we zijn er bijna, maar...
Was vandaag online gezet, goede timing Zo maar even rustig bekijken, het is niet al te simpel zo te zien.

Vrijdag weer 3 punten, dat moet makkelijk lukken. Heb er al zin in, jammer dat het koud is die avond.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kahlen op 17-03-2009 20:23:31 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67175999
Toch een opmerkelijk rijtje spelers dat mag vertrekken:

Cambuur vraagt ontslag aan voor zevental

Fischer mag dus blijven, leuk voor hem!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:42:08 #82
236335 neen
schone schijn
pi_67176377
Ik vind het ook nogal wat! Brack, vd Vlag hoeven van mij echt niet weg en ik moet eerlijk bekken dat ik ook wel gecharmeerd ben van El Khalifi.
pi_67176433
El Khalifi zoekt wel nadrukkelijk iets anders, met zijn Amerikaanse stage van onlangs nog in het achterhoofd. Maar ik dacht inderdaad dat Brack en Van der Vlag gewaardeerde krachten waren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:49:33 #84
236335 neen
schone schijn
pi_67176554
Ja klopt, waarom hij toen niet naar de states is vertrokken is mij ook niet helemaal duidelijk. Maarja, als hij vertrekt zal Mboua dan wat meer speeltijd krijgen? ik hoop het wel, vorig seizoen toch lichtpunt is een niet echt fantastisch seizoen.
En inderdaad leuk voor Fischer én ook De Boer natuurlijk
pi_67179326
Raar dat Van der Vlag mag vertrekken
pi_67180737
Een nieuw contract voor Jansen
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:55:36 #87
236335 neen
schone schijn
pi_67181237
Als hij wil bijtekenen natuurlijk
pi_67183883
Oh, wat een goede beslissingen. Ik ben het er helemaal mee eens op Rachid El Khalifi na, die vind ik erg goed en werd te weinig ingezet naar mijn mening.

En Mboua blijft dus? Dat is wel mooi, vond ik net als Rachid een van de goede spelers van Cambuur. En Jansen er ook bij, ook goed.

En bij Cambuur veel Brack fans, al was ik er niet één...
pi_67201424
Mmm, Leeuwarden en Cambuur willen het EK naar het Cambuur stadion halen, maar komop... vrouwenvoetbal? Ik word er niet warm of koud van.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:27:46 #90
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67202973
Vlag
Brack
el Khalifi
Wegh
Ree
Bosch
Anco Jansen

Vlag presteert niet heel goed dit seizoen alhoewel ik wel het idee heb dat ie beter wordt nu hij getraind wordt door Menzo i.p.v. door smurf de Ron (die gelukkig opgerot is). Het ga je goed in Veendam
Brack is een verhaal apart. Zonder hem missen we iemand die kan opbouwen van achteruit. Ook kan hij de lange bal hanteren. Het ga je goed in Italie (hopelijk komt er nog een verlaagde aanbieding voor deze clubman)
El Waar Blieft Ie is nadrukkelijk bezig met het buitenland. Jammer dat ie gaat, stelt zich als een prof op. Het ga je goed.

Weg, Ree, Bosch en A. Jansen zijn alle drie gewogen en te licht bevonden. Ze hebben nooit gebracht waar ze voor gehaald zijn.

@Kahlen
Vrouwenvoetbal... tis omdat de KNVB er een stokje voor stak maar anders had Cambuur van het begin af aan al vrouwenvoetbal gehad, is een stokpaardje van de directeur. Leuk weetje. Cambuur is de enige club die geld verdient heeft aan het damesvoetbal vanwege de toegekende schadeclaim die ingediend was bij de KNVB. Alle andere clubs moeten er geld achteraan doen.
Neerkomen wel!
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:44:00 #91
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67203499
Als vervanging voor Vlag is men bezig met Waterman.

aldus soccernews waar ik normaal gesproken niet zoveel vertrouwen in heb. in dit geval klopt het wel trouwens.
Neerkomen wel!
pi_67203605
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Freeflyer het volgende:
Als vervanging voor Vlag is men bezig met Waterman.

aldus soccernews waar ik normaal gesproken niet zoveel vertrouwen in heb. in dit geval klopt het wel trouwens.
Waterman van AZ bedoel je? Die zit nu toch bij Ado? Ik ben het even kwijt. Volgens mij is hij ook jong? Meen dat het een goede keeper is. Edit: klopte inderdaad wat ik zei, zie http://www.soccernews.nl/news/63320

Heeft Cambuur wellicht een speler van Volendam op het oog? Rowin van Zaanen moet Cambuur aankopen naar mijn mening. Maarja, volgens internet zit NEC er tussen. Maar die vent is goed, zou goede aanwinst zijn. Maar als er 7 spelers weggaan is er wel wat geld over, met een goed bod

[ Bericht 9% gewijzigd door Kahlen op 19-03-2009 12:54:39 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:35:11 #93
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_67207056
Vlag en Brack kijk ik als supporter ook wel van op dat die weg mogen. Je moet nog maar zien of er adequate vervanging te vinden is.

Denk dat Waterman nog steeds in zn hoofd heeft dat ie alleen eredivisie wil keepen, en aangezien Pama pas volgend jaar wil promoveren ....

Brack is een koning, een held Erg jammer dat hij niet mag blijven. Raar ook. Enorm bruikbaar nog steeds. Zonde.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_67209990
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Brack is een koning, een held Erg jammer dat hij niet mag blijven. Raar ook. Enorm bruikbaar nog steeds. Zonde.
Voordat hij bij Cambuur kwam was hij stukken beter. Ik vind die beste man echt niks, maar volgens mij ben ik de enige (op mijn schoonvader na) die zo over hem denkt. Ohja, Menzo mag hem dus ook niet

Waterman wil volgens mij liever elke week spelen ipv invallen af en toe, en hij wil misschien Menzo wel als trainer, toch iemand waar hij vast naar opkijkt, een voorbeeld voor hem. Maar we zullen zien. Vind het wel fijn dat er nu beslissingen genomen worden, al hoor ik wel graag eens van Menzo wat de plannen zijn, waar hij heen wil etc.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:58:08 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67229771
Sinds Brack terug is van zijn Oostenrijk avontuur heeft hij zijn oude vorm niet weer gehaald. Helaas. Toch denk ook ik dat het een hele bruikbare speler is voor Cambuur, zelfs in de eredivisie. Het is dan wel niet de echte leider achterin, hij kan wel goed in dienst spelen en pakt ook af en toe zijn doelpuntjes mee.
Neerkomen wel!
pi_67231595
Oh oh oh, het gaat vriezen vanavond. Bah, zitten we weer te rillen in het stadion. Van mij mag er vanmiddag wel gevoetbald worden, lekker in de zon met een biertje erbij kijken hoe we winnen
pi_67234625
quote:
Go Ahead Eagles heeft een afwijzing ontvangen van Oguzhan Türk. De club uit Deventer wilde de van SC Heerenveen gehuurde middenvelder contracteren, maar Türk wil weg bij Go Ahead.

'Ik denk dat het goed is om van club te veranderen na twee jaar', legt Türk uit in De Stentor. De 22-jarige wil naar Cambuur. 'Ze staan nu derde in de eerste divisie en willen volgend jaar zeker promoveren als het dit jaar niet lukt. Die ambitie spreekt me aan. Het wordt Cambuur tenzij zich alsnog een club uit de Eredivisie meldt.'

Türk speelt sinds seizoen 2007/08 op huurbasis voor Go Ahead. Vorig seizoen kwam hij 34 competitiewedstrijden in actie, waarin hij drie keer scoorde. In de huidige jaargang staat de teller op 29 duels en twee treffers. Komende zomer mag Türk transfervrij vertrekken bij Heerenveen.
quote:
Türk weg bij GA Eagles
vrijdag 20 maart 2009 | 05:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 maart 2009 | 11:31

Oguzhan Türk gaat niet in op de tweejarige aanbieding van GA Eagles.

De linkermiddenvelder onderhandelt met Cambuur over een contract. ,,Ik denk dat het goed is om van club te veranderen na twee jaar'', zegt Türk. Cambuur lijkt hem een mooie nieuwe uitdaging. ,,Ze staan nu derde in de eerste divisie en willen volgend jaar zeker promoveren als het dit jaar niet lukt. Die ambitie spreekt me aan. Het wordt Cambuur tenzij zich alsnog een club uit de eredivisie meldt.''

[ Bericht 15% gewijzigd door Kahlen op 20-03-2009 16:37:47 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:18:37 #98
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67237130
Kon je nou geen plaatje van hem vinden in een ander tenue dan dat van heerenveen
Neerkomen wel!
pi_67237563
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:18 schreef Freeflyer het volgende:
Kon je nou geen plaatje van hem vinden in een ander tenue dan dat van heerenveen
Jawel, maar ik ben als enige hier ook een Heerenveen fan Maar ik zal het bericht even editten voor jullie
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:45:51 #100
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67237877
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:34 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ben als enige hier ook een Heerenveen fan Maar ik zal het bericht even editten voor jullie
voor het editten dan he.
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')