quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Mendeljev het volgende:
HAVO = VWO. We noemen het beestje alleen anders.
Dus volgens jou hebben kinderen pas vanaf 12 jaar een eigen wil?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Natuurlijk ontwikkelen kinderen een eigen wil, echter zegt dat nu juist dat ze er nog geen hebben.
En even een simpele vraag: waarom denk jij dat 4 jarigen niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden?
Overigens... Het artikel op GS over teleurgestelde ouders is ook briljant.quote:
Self-fulfilling prophecyquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:19 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Overigens... Het artikel op GS over teleurgestelde ouders is ook briljant.
Ja, mijn dochter moet naar zo'n zwarte VMBO-school..
Uit onderzoek is gebleken dat allochtone kinderen op de basisschool vaker worden onderschat. Pabo'ers..
Flikker toch op jongen,quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Mendeljev het volgende:
HBO = WO. We noemen het beestje alleen anders.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Mendeljev het volgende:
De alfawetenschappen op WO stellen inderdaad niks voor. Geen niveau.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef solyaris het volgende:
[..]
HBO = WO. We noemen het beestje alleen anders.
Jij kent ze allemaal?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
De alfawetenschappen op WO stellen inderdaad niks voor. Geen niveau.
Lil.Q94 postquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:25 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Flikker toch op jongen,
VWO is veel moeilijker dan HAVO,
en geloof me ik kan het weten.
overigens zijn die adviezen wel vaak waardeloos ik had mavo advies maar heb toch vwo en Tu gedaanquote:
Dat zeg ik niet. Ik geef alleen dat men ook in het strafrecht kinderen van 4 jaar niet uitgaat van een vrije bewuste wil bij 4 jarigen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus volgens jou hebben kinderen pas vanaf 12 jaar een eigen wil?
Let op het woordje 'bewuste'! Volgens mij realiseer je je onvoldoende wat dat precies betekent in deze context. Overigens mis ik in deze definitie het bewuste nalaten (dat bepaalt volgens mij veel meer het aanwezig zijn van een (vrije) wil).quote:Definitie van "wil":
"De wil is het bewuste vermogen van de mens om van een gedachte of een geheel van gedachten, een plan, over te gaan naar een handeling om een toestand te bestendigen, te veranderen of te doen ingaan."
Beknoptere definitie van "wil":
vermogen om bewust iets te proberen te doen
In beide definities kan ik me prima vinden.
Let op het woordje bewust! Overigens gaat het niet alleen om het kunnen inzien van de gevolgen van de handelingen, maar m.n. om het kunnen inzien van de eigen (bewuste) rol daarin (dat is niet helemaal hetzelfde namelijk).quote:Er wordt nergens gesproken over het volledig kunnen inzien van de gevolgen van je handelingen, en dat hoort er volgens jou wel bij. Volgens mij niet, en ik denk dat daarin het verschil tussen jouw mening en de mijne zit.
Ooh ja nog bedankt nu heb ik 2 naamtopics!!!quote:
Door het gepruts van vroeger heeft niemand lef om dat hard op te roepen. Verwacht het maar niet van het CDA en de PvdA.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens is dat soort ongein heel goed te filteren door gewoon een brede brugklas te hebben waar op basis van cijfers je schoolkeuze bepaald wordt
HBO is lastiger dan WO.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef solyaris het volgende:
[..]
HBO = WO. We noemen het beestje alleen anders.
zo ging dat bij mij toch wel zo`n 10 jaar geleden en dat is ook de rede dat ik het vwo mocht proberen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:10 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Door het gepruts van vroeger heeft niemand lef om dat hard op te roepen. Verwacht het maar niet van het CDA en de PvdA.
Misschien omdat ze na drie generaties nog altijd met zo'n primitief accent praten?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:19 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Uit onderzoek is gebleken dat allochtone kinderen op de basisschool vaker worden onderschat. Pabo'ers..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |