quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een kind van die leeftijd heeft geen eigen wil, die doen alles wat ze denken dat de ouders goed vinden. Het moge duidelijk zijn dat je bang bent dat jouw kind een VMBO-ertje gaat worden, en je kind voelt dat haarfijn aan.
Ben jij ziek in je hoofd ofzo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:01 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze. Iedereen die een Havo advies krijgt, kan ook gewoon VWO aan.
Ja hoor.....quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Als een 4 jarige leest en schrijft dan komt dat doordat de ouders hard (en te vroeg en volkomen onnodig) hebben zitten oefenen.
Wat heb jij chille ouders man.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef freecell het volgende:
Geniaal topic
Ik kreeg van de basisschool een VWO advies en mijn ouders hebben me naar de HAVO gestuurd, omdat ze dachten dat ik het op de HAVO tussen mijn vrienden veel toffer zou vinden.
En terecht
Dat hoeft toch ook niet? Ik heb een academisch gevormde geest, meer heb je niet nodig.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met kleuters.
Die ouders zijn gewoon zelf zo dom dat alles wat wat slimmer is dan een amoebe al hoogbegaafd is in hun belevingswereld.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef ColdFeet het volgende:Vreselijk, zulke ouders... Ik word ook altijd doodzenuwachtig van al die ouders die denken dat ieder intelligent kind HB is. Niet hoogbegaafd, 'HB'
Whehehequote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja hoor.....
Mijn zoontje zat in de kleuterklas en liep naar zn juffie toe met de mededeling dat ie kon lezen.... Nou da was leuk...Kon ie zn naam al lezen? Ja en nog veel meer juf...Ow wat dan?
Nou....Op dit schriftje staat leerlingvolgsysteem....
Vergeet ook de Hoogsensitieve kinderen nietquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef ColdFeet het volgende:Vreselijk, zulke ouders... Ik word ook altijd doodzenuwachtig van al die ouders die denken dat ieder intelligent kind HB is. Niet hoogbegaafd, 'HB'
Haha gek ja want jij kan immers bij mijn cijfers komenquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef solyaris het volgende:
[..]
Een zes halen staat niet gelijk aan succesvol zijn hoor.
Joh, geldt dat niet haast voor de meerderheid van wat naar VWO gaat? VWO betekent naar mijn mening geen flikker meer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat is iets van alle tijden, er zitten ook niet voor niets genoeg mensen op het VWO waarvan je denkt dat ze eigenlijk hun eigen reet niet eens af kunnen vegen.
Je academische geest is slecht gevormd, je presenteert iets als een feit zonder aannemelijk te maken hoe dat feit tot stand gekomen is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Ik heb een academisch gevormde geest, meer heb je niet nodig.
Even korte uitleg: voor het bezitten van een eigen wil is het noodzakelijk dat je ook in staat bent plannen te maken en de juiste handelingen kunt selecteren die je helpen dat plan te verwezenlijken, en dat je ook in staat bent tot reflectie. Tot dat laatste zijn kleuters niet in staat, ergo er is (nog) geen sprake van een eigen wil, maar slechts van het volgen van een aandrang (die door tal van externe stimuli opgewekt kan zijn).
-> Dat een kind niet doet wat jij wil is (dus) geen aanwijzing dat het een eigen wil heeft.
T joch zit nu in groep 8 en is aan het nadenken over tweetalig VWO.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Whehehe![]()
Zover is mijn dochter nog laaangg niet, zij leest woorden als maan roos vis bal ijs pop.
@ Diederick : wil je alsjeblieft je ervaringen posten als je over een x aantal jaar vader bent? Ben benieuwd of je academisch gevormde geest dan nog hetzelfde denkt.
Tuurlijk mag je niet naar binnen als je met je lul aan komt zettenquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die Cito-toets he, ik heb hem met mijn lul ingevuld. En ik stond buiten.
Ervaringen zijn niet van invloed op de validiteit van een redenering.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Whehehe![]()
Zover is mijn dochter nog laaangg niet, zij leest woorden als maan roos vis bal ijs pop.
@ Diederick : wil je alsjeblieft je ervaringen posten als je over een x aantal jaar vader bent? Ben benieuwd of je academisch gevormde geest dan nog hetzelfde denkt.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:59 schreef zool22 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je niet naar binnen als je met je lul aan komt zetten
Dit is zó elementair, dat behoeft geen nadere uitleg om aannemelijk gemaakt te worden. Tenzij je van open deuren inschoppen houdt natuurlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je academische geest is slecht gevormd, je presenteert iets als een feit zonder aannemelijk te maken hoe dat feit tot stand gekomen is.
Het is mijn eigen definitie (en het zal vast ook wel eens door iemand anders bedacht zijn, maar dat zoek je zelf maar na), vastgesteld obv simpele logica.quote:Van welke filosoof is de definitie die jij als feit aanhaalt, en waarom is de mening van deze filosoof voor jou belangrijker dan die van andere filosofen?
Ze kunnen wel degelijk plannen en daarmee een bepaald doel bereiken (zeuren om snoep bv, wetende dat dat werkt). Voor een eigen wil is echter ook vereist dat je in staat bent dingen af te wegen, jezelf te beschouwen en zonodig handelingen na te laten. Dat kunnen kleuters allemaal niet, of in ieder geval zeker niet goed. Daarom hebben ze nog geen eigen wil, en het onvermogen dat te zien is overigens ook de reden dat je rariteiten ziet verschijnen waarbij ouders zich laten leiden door wat hun kinderen zouden willen (zonder te beseffen dat die wil op zijn minst gebrekkig gericht is, en eerder gril dan wil genoemd kan worden).quote:Neemt niet weg dat volgens deze definitie van eigen wil een kleuter inderdaad geen eigen wil heeft. Kleuters reageren voornamelijk impulsief zonder over de gevolgen te refecteren alvorens de handeling uit te voeren.
Wat doe jij dan met je eigen denkbeelden, die je uiteraard aannemelijk acht? Die presenteer je als onwaarheid ofzo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:25 schreef MaLo het volgende:
Dus je presenteert een zelfbedachte theorie als waarheid.
Een kind onder een bepaalde leeftijd kán geen eigen wil hebben, in mijn definitie. Als jij van mening bent dat voor het hebben van een eigen wil het al voldoende is als je je eten naar binnen kunt werken, be my guest, maar ik ga dat natuurlijk niet serieus nemen.quote:Nogmaals, ik ben erg benieuwd naar het moment waarop jouw theorie getoetst wordt aan de praktijk.
Ik probeer mijn denkbeelden en theorieën te toetsen of ze waar zijn voordat ik ze als waarheid presenteer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat doe jij dan met je eigen denkbeelden, die je uiteraard aannemelijk acht? Die presenteer je als onwaarheid ofzo?En dat neerbuigende gedoe over zelfbedachte theorie... Je weet toch hopelijk wel dat alles wat door mensen wordt bedacht een 'zelfbedachte theorie' is? ...
[..]
Een kind onder een bepaalde leeftijd kán geen eigen wil hebben, in mijn definitie. Als jij van mening bent dat voor het hebben van een eigen wil het al voldoende is als je je eten naar binnen kunt werken, be my guest, maar ik ga dat natuurlijk niet serieus nemen.
Je insinueert nu dat ik dat niet doe. Er is echter geen enkele aanleiding om dat te denken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik probeer mijn denkbeelden en theorieën te toetsen of ze waar zijn voordat ik ze als waarheid presenteer.
Dat doen academici ook.
En hoe doe je dat zoal als ik vragen mag? Wat voor diepgaande vensters staan er allemaal open naast FOK?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik probeer mijn denkbeelden en theorieën te toetsen of ze waar zijn voordat ik ze als waarheid presenteer.
Dat doen academici ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |