abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66472315
Geniaal topic

Ik kreeg van de basisschool een VWO advies en mijn ouders hebben me naar de HAVO gestuurd, omdat ze dachten dat ik het op de HAVO tussen mijn vrienden veel toffer zou vinden.
En terecht
pi_66472357
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een kind van die leeftijd heeft geen eigen wil, die doen alles wat ze denken dat de ouders goed vinden. Het moge duidelijk zijn dat je bang bent dat jouw kind een VMBO-ertje gaat worden, en je kind voelt dat haarfijn aan.

Jij hebt duidelijk geen ervaring met kleuters .
pi_66472399
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:01 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze. Iedereen die een Havo advies krijgt, kan ook gewoon VWO aan.
Ben jij ziek in je hoofd ofzo?
Ik heb zelf op HAVO gezeten en ik zit nu op VWO,
En het is nu zeker 6× zo moeilijk als dat het was op HAVO,
En veel HAVO-ers halen havo nog maar net,
Kortom : zeggen dat iedereen die HAVO aankan VWO ook aankan is een boute stelling.
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_66472400
Vreselijk, zulke ouders... Ik word ook altijd doodzenuwachtig van al die ouders die denken dat ieder intelligent kind HB is. Niet hoogbegaafd, 'HB'
pi_66472424
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als een 4 jarige leest en schrijft dan komt dat doordat de ouders hard (en te vroeg en volkomen onnodig) hebben zitten oefenen.
Ja hoor.....
Mijn zoontje zat in de kleuterklas en liep naar zn juffie toe met de mededeling dat ie kon lezen.... Nou da was leuk...Kon ie zn naam al lezen? Ja en nog veel meer juf...Ow wat dan?
Nou....Op dit schriftje staat leerlingvolgsysteem....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_66472438
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef freecell het volgende:
Geniaal topic

Ik kreeg van de basisschool een VWO advies en mijn ouders hebben me naar de HAVO gestuurd, omdat ze dachten dat ik het op de HAVO tussen mijn vrienden veel toffer zou vinden.
En terecht
Wat heb jij chille ouders man.
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_66472505
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:26 schreef MaLo het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen ervaring met kleuters .
Dat hoeft toch ook niet? Ik heb een academisch gevormde geest, meer heb je niet nodig.

Even korte uitleg: voor het bezitten van een eigen wil is het noodzakelijk dat je ook in staat bent plannen te maken en de juiste handelingen kunt selecteren die je helpen dat plan te verwezenlijken, en dat je ook in staat bent tot reflectie. Tot dat laatste zijn kleuters niet in staat, ergo er is (nog) geen sprake van een eigen wil, maar slechts van het volgen van een aandrang (die door tal van externe stimuli opgewekt kan zijn).

-> Dat een kind niet doet wat jij wil is (dus) geen aanwijzing dat het een eigen wil heeft.
  Moderator donderdag 26 februari 2009 @ 10:31:51 #158
45833 crew  Fogel
pi_66472529
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
Vreselijk, zulke ouders... Ik word ook altijd doodzenuwachtig van al die ouders die denken dat ieder intelligent kind HB is. Niet hoogbegaafd, 'HB'
Die ouders zijn gewoon zelf zo dom dat alles wat wat slimmer is dan een amoebe al hoogbegaafd is in hun belevingswereld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_66472649
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja hoor.....
Mijn zoontje zat in de kleuterklas en liep naar zn juffie toe met de mededeling dat ie kon lezen.... Nou da was leuk...Kon ie zn naam al lezen? Ja en nog veel meer juf...Ow wat dan?
Nou....Op dit schriftje staat leerlingvolgsysteem....
Whehehe
Zover is mijn dochter nog laaangg niet, zij leest woorden als maan roos vis bal ijs pop.

@ Diederick : wil je alsjeblieft je ervaringen posten als je over een x aantal jaar vader bent? Ben benieuwd of je academisch gevormde geest dan nog hetzelfde denkt .
pi_66472681
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
Vergeet ook de Hoogsensitieve kinderen niet
pi_66472921
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef solyaris het volgende:

[..]

Een zes halen staat niet gelijk aan succesvol zijn hoor.
Haha gek ja want jij kan immers bij mijn cijfers komen . Het gekke is juist dat ik op het HBO veel zessen en zevens scoorde en nu op de universiteit zessen, zevens, achten en negens. Maar dat komt juist doordat je je beseft dat je er meer voor moet doen.
pi_66472974
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat is iets van alle tijden, er zitten ook niet voor niets genoeg mensen op het VWO waarvan je denkt dat ze eigenlijk hun eigen reet niet eens af kunnen vegen.
Joh, geldt dat niet haast voor de meerderheid van wat naar VWO gaat? VWO betekent naar mijn mening geen flikker meer.

Maar goed, is de basisvorming niet een vrij goede oplossing voor dit probleem? Vooruit, stuur zoonlief maar naar VWO1. Laat 'm een paar onvoldoendes halen, dan komt de boodschap toch wel over?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator donderdag 26 februari 2009 @ 10:49:13 #163
45833 crew  Fogel
pi_66473066
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet? Ik heb een academisch gevormde geest, meer heb je niet nodig.

Even korte uitleg: voor het bezitten van een eigen wil is het noodzakelijk dat je ook in staat bent plannen te maken en de juiste handelingen kunt selecteren die je helpen dat plan te verwezenlijken, en dat je ook in staat bent tot reflectie. Tot dat laatste zijn kleuters niet in staat, ergo er is (nog) geen sprake van een eigen wil, maar slechts van het volgen van een aandrang (die door tal van externe stimuli opgewekt kan zijn).

-> Dat een kind niet doet wat jij wil is (dus) geen aanwijzing dat het een eigen wil heeft.
Je academische geest is slecht gevormd, je presenteert iets als een feit zonder aannemelijk te maken hoe dat feit tot stand gekomen is.
Van welke filosoof is de definitie die jij als feit aanhaalt, en waarom is de mening van deze filosoof voor jou belangrijker dan die van andere filosofen?

Neemt niet weg dat volgens deze definitie van eigen wil een kleuter inderdaad geen eigen wil heeft. Kleuters reageren voornamelijk impulsief zonder over de gevolgen te refecteren alvorens de handeling uit te voeren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_66473329
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:35 schreef MaLo het volgende:

[..]

Whehehe
Zover is mijn dochter nog laaangg niet, zij leest woorden als maan roos vis bal ijs pop.

@ Diederick : wil je alsjeblieft je ervaringen posten als je over een x aantal jaar vader bent? Ben benieuwd of je academisch gevormde geest dan nog hetzelfde denkt .
T joch zit nu in groep 8 en is aan het nadenken over tweetalig VWO.
Heel de basisschool heeft ie het makkelijk gehad.... Sommige dingen gaan hem als vanzelf af, met andere dingen heeft ie moeite.
pi_66473362
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Die Cito-toets he, ik heb hem met mijn lul ingevuld. En ik stond buiten.
Tuurlijk mag je niet naar binnen als je met je lul aan komt zetten
pi_66473521
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:35 schreef MaLo het volgende:

[..]

Whehehe

Ervaringen zijn niet van invloed op de validiteit van een redenering.
pi_66473728
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:59 schreef zool22 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je niet naar binnen als je met je lul aan komt zetten
Moet je die buiten laten uhm...staan?
pi_66473812
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:49 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je academische geest is slecht gevormd, je presenteert iets als een feit zonder aannemelijk te maken hoe dat feit tot stand gekomen is.
Dit is zó elementair, dat behoeft geen nadere uitleg om aannemelijk gemaakt te worden. Tenzij je van open deuren inschoppen houdt natuurlijk.

Overigens presenteer ik niets als feit, ik presenteer een theorie (een die ik wel zeer aannemelijk acht), en dat doe ik hier uiteraard zonder mitsen en maren (zoals bv de vraag of de vrije wil uberhaupt wel bestaat; we zitten hier wel op fok jeweets, niet een peer reviewed blaadje).
quote:
Van welke filosoof is de definitie die jij als feit aanhaalt, en waarom is de mening van deze filosoof voor jou belangrijker dan die van andere filosofen?
Het is mijn eigen definitie (en het zal vast ook wel eens door iemand anders bedacht zijn, maar dat zoek je zelf maar na), vastgesteld obv simpele logica.
quote:
Neemt niet weg dat volgens deze definitie van eigen wil een kleuter inderdaad geen eigen wil heeft. Kleuters reageren voornamelijk impulsief zonder over de gevolgen te refecteren alvorens de handeling uit te voeren.
Ze kunnen wel degelijk plannen en daarmee een bepaald doel bereiken (zeuren om snoep bv, wetende dat dat werkt). Voor een eigen wil is echter ook vereist dat je in staat bent dingen af te wegen, jezelf te beschouwen en zonodig handelingen na te laten. Dat kunnen kleuters allemaal niet, of in ieder geval zeker niet goed. Daarom hebben ze nog geen eigen wil, en het onvermogen dat te zien is overigens ook de reden dat je rariteiten ziet verschijnen waarbij ouders zich laten leiden door wat hun kinderen zouden willen (zonder te beseffen dat die wil op zijn minst gebrekkig gericht is, en eerder gril dan wil genoemd kan worden).

[ Bericht 7% gewijzigd door Diederik_Duck op 26-02-2009 11:20:34 ]
pi_66474157
Dus je presenteert een zelfbedachte theorie als waarheid. Nogmaals, ik ben erg benieuwd naar het moment waarop jouw theorie getoetst wordt aan de praktijk .
pi_66474239
60 % van nederland doet VMBO en toch verwachten al die ouders dat hun kind op zijn minst HAVO advies krijgt. Zielig eigenlijk
pi_66474267
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:25 schreef MaLo het volgende:
Dus je presenteert een zelfbedachte theorie als waarheid.
Wat doe jij dan met je eigen denkbeelden, die je uiteraard aannemelijk acht? Die presenteer je als onwaarheid ofzo? En dat neerbuigende gedoe over zelfbedachte theorie... Je weet toch hopelijk wel dat alles wat door mensen wordt bedacht een 'zelfbedachte theorie' is? ...
quote:
Nogmaals, ik ben erg benieuwd naar het moment waarop jouw theorie getoetst wordt aan de praktijk .
Een kind onder een bepaalde leeftijd kán geen eigen wil hebben, in mijn definitie. Als jij van mening bent dat voor het hebben van een eigen wil het al voldoende is als je je eten naar binnen kunt werken, be my guest, maar ik ga dat natuurlijk niet serieus nemen.
pi_66474520
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat doe jij dan met je eigen denkbeelden, die je uiteraard aannemelijk acht? Die presenteer je als onwaarheid ofzo? En dat neerbuigende gedoe over zelfbedachte theorie... Je weet toch hopelijk wel dat alles wat door mensen wordt bedacht een 'zelfbedachte theorie' is? ...
[..]

Een kind onder een bepaalde leeftijd kán geen eigen wil hebben, in mijn definitie. Als jij van mening bent dat voor het hebben van een eigen wil het al voldoende is als je je eten naar binnen kunt werken, be my guest, maar ik ga dat natuurlijk niet serieus nemen.
Ik probeer mijn denkbeelden en theorieën te toetsen of ze waar zijn voordat ik ze als waarheid presenteer.
Dat doen academici ook.
pi_66474648
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik probeer mijn denkbeelden en theorieën te toetsen of ze waar zijn voordat ik ze als waarheid presenteer.
Dat doen academici ook.
Je insinueert nu dat ik dat niet doe. Er is echter geen enkele aanleiding om dat te denken.
pi_66474755
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat doen academici ook.
En hoe doe je dat zoal als ik vragen mag? Wat voor diepgaande vensters staan er allemaal open naast FOK?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66474898
Begin dan ook niet aan kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')