De jeugd is wel veranderd, waar het in mijn tijd nog tof was om als eerste klaar te zijn met je sommen is dat tegenwoordig niet stoer meer. Zelfdestructief gedrag is tegenwoordig wat in isquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook mooi: van die ouders die beweren dat hun Diederik-Jan thuis Shakespeare leest en deeltjesversnellers bouwt. Alleen nooit als er iemand bij is. Want hij ' past zich aan' uhu. Daarom doet hij op school ook nooit sommetjes die moeilijk zijn, echt!
Op de basisschool dacht ik echt niet na wat de anderen zouden denken als ik een bepaald boekje pakte. Dat doen kinderen niet. Alsof andere kinderen boven je werkblaadje gaan hangen en je klappen geven als je sommetjes boven de twintig doet .
Vroeger was het ook niet hip om ' meneehur ik weet het antwoord' te zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:37 schreef zquing het volgende:
[..]
De jeugd is wel veranderd, waar het in mijn tijd nog tof was om als eerste klaar te zijn met je sommen is dat tegenwoordig niet stoer meer. Zelfdestructief gedrag is tegenwoordig wat in is
Nee dat niet, je wordt een social outcast, dat is veel erger. Het is gewoon dat goede resultaten veel minder worden gewaardeerd dan vroeger(verschil tussen toen ik basisschool deed en toen mn broertje 't deed).quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Vroeger was het ook niet hip om ' meneehur ik weet het antwoord' te zeggen.
En ja in sommige sociale klassen is drugs gebruiken, ' kut ' op de muur schrijven en niet naar de meester luisteren stoer. Maar dat was vroeger ook al zo.
Je maakt mij niet wijs dat dat betekent dat je nu op de basisschool in elkaar geslagen wordt als je een moeilijk boekje/moeilijke sommen uit de kast pakt.
Nee zo achterlijk ben ik niet, slechts 7 jaar. Maar dit is ter illustratie, aangezien mensen eerder verwacht hadden vroeger dat ik nu een een of andere moeilijke master zou studeren of zoiets.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef TC03 het volgende:
Je hebt negen jaar over je VWO gedaan?
Ik heb dat nooit zo gemerkt hoor. En je klasgenootjes merken misschien dat jij slimmer bent als jij iedere 5 minuten je vinger om hoog hebt, maar denk jij echt dat ze gaan kijken wat voor boekjes jij uit de kast pakt? (quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:54 schreef zquing het volgende:
[..]
Nee dat niet, je wordt een social outcast, dat is veel erger. Het is gewoon dat goede resultaten veel minder worden gewaardeerd dan vroeger(verschil tussen toen ik basisschool deed en toen mn broertje 't deed).
En stel dat je een outcast wordt als je beter bent dan de rest.. Wie zegt dat zo'n sfeer niet een gevolg is van pushende ouders?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:54 schreef zquing het volgende:
[..]
Nee dat niet, je wordt een social outcast, dat is veel erger. Het is gewoon dat goede resultaten veel minder worden gewaardeerd dan vroeger(verschil tussen toen ik basisschool deed en toen mn broertje 't deed).
Ik las in groep 5 (ok populair wetenschappelijkequote:Op donderdag 26 februari 2009 17:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En stel dat je een outcast wordt als je beter bent dan de rest.. Wie zegt dat zo'n sfeer niet een gevolg is van pushende ouders?
Je ouder zijn trots op je want je hebt de hoogste avi van de klas. Tot er zo'n kutkind komt dat in groep 4 al Oorlogswinter leest.Hup je ouders naar de leraar want jij bent vast aan het 'onderpresteren'.
Een kind voelt dat hij afgerekend wordt op zijn prestaties. Het is bekend dat pesten het meest voorkomt op plekken waar in het begin al geen goede sfeer hangt. Veel kinderen bij elkaar die tegen elkaar op moeten boksen ter meerdere eer en glorie van de ouders=geen goede sfeer.
Wetenschappelijk niet verantwoord dit ene voorbeeld maar in Japan is de druk om te presteren heel hoog en daar wordt ook heel veel gepest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik las in groep 5 (ok populair wetenschappelijke) astronomische verhandelingen.
Je bedoelt de KIJKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die stelde vroeger idd meer voor dan nu.
Tot in groep 8 je rechterhand je beste vriend werd?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik las in groep 5 (ok populair wetenschappelijke) astronomische verhandelingen.
Nee die heb ik gek genoeg nooit gelezen. Ik las mn de wetenschapsbijlage van kwaliteitskranten + boeken hierover uit de bibliotheek/boekhandel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je bedoelt de KIJK![]()
Die stelde vroeger idd meer voor dan nu.
Ik was toen nog linksquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Tot in groep 8 je rechterhand je beste vriend werd?
Yeah right, mister Hawkingquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee die heb ik gek genoeg nooit gelezen. Ik las mn de wetenschapsbijlage van kwaliteitskranten + boeken hierover uit de bibliotheek/boekhandel.
quote:dochterlief zit op het hbo, eerstejaars.
Wat mij opvalt is dat zij zo weinig lesuren maakt.
Het is vaak maar 2 tot 4 lesuren per dag en zelfs nog af en toe een dag vrij.
Nu met het nieuwe blok na de tentamenweek hoeft zij maar
2 dagen in de week naar school.
Ik vraag me af of t hbo niet van 4 jaar naar 2 jaar kan?
Dat jij nou zo'n ongeinteresseerde alfa bent. Ik was toendertijd gewoon geinteresseerd in de wereld om me heen, iets wat overigens helemaal niet zo uitzonderlijk is als jij doet voorkomen.quote:
quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:39 schreef Discovery. het volgende:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?template=1&actueel=1&usrkey=43182004414133524389&archief=0&thread=142369&forumsel=35&forum=35&post=2279577
eens kijken wat het gaat worden
Is dat een klacht over het HBO? Vele WO studies hebben evenveel contacturenquote:
Dat is waar. Ik las in die groep zelf namelijk Plato in het Grieks en heb de basisschool afgerond met een scriptie over Frege's mathematische logica.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat jij nou zo'n ongeinteresseerde alfa bent. Ik was toendertijd gewoon geinteresseerd in de wereld om me heen, iets wat overigens helemaal niet zo uitzonderlijk is als jij doet voorkomen.
Als een 4 9 jarige astronomische verhandelingen leest en schrijft dan komt dat doordat de ouders hard (en te vroeg en volkomen onnodig) hebben zitten oefenen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat jij nou zo'n ongeinteresseerde alfa bent. Ik was toendertijd gewoon geinteresseerd in de wereld om me heen, iets wat overigens helemaal niet zo uitzonderlijk is als jij doet voorkomen.
Goed zo, zo hoort. Enige nadeel van een dergelijke gedegen zelfvorming is dat je op enig moment met jaloezie en aanverwante minderwaardige zaken te maken krijgt. Zo is mijn promotor mij al tijden aan het tegenwerken, omdat hij bang is voor zijn baantje.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:24 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik las in die groep zelf namelijk Plato in het Grieks en heb de basisschool afgerond met een scriptie over Frege's mathematische logica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |