Redis | woensdag 25 februari 2009 @ 18:09 |
Prijs: 3200 Merk & type auto: Honda Civic LSI b16a2 swap Bouwjaar: 1992 Km stand: 188.xxx APK: 04-06-2009 Minpunten: Linkervoorscherm heeft hele lichte schade(heb een nieuwe erbij), links & rechts achterschermen roest(heb een rechter inlasscherm erbij), einddemper is afgebroken. Pluspunten: Lak is mooi, rijd lekker, blikvanger Modificaties/Extra's: b16a2 blok, powerfilter, verlaagd Eventuele bijzonderheden: Oordeel zelf maar Kleur: Electron Blue Pearl Exterieur: - GELE OEM mistlampen - Amber corners - OEM EK Sideskirts - OEM EK Mudgards - OEM Window Visors - VTi voorlip - Type R style Achterlip Interieur: - Del Sol stoelen - Volledig Zwart interieur - DC2 pookzakje - OEM Cupholders - BC Pillar struts - OEM Armsteun - VTi tellerbak - Shortshifter Onderstel: - Witte BBS velgen 15" - Nankang NSII ( met goed profiel) - Onbekend schroefset - Brembo schijven & ferrodo blokken(voor) Audio: - JBL GTO8627 60watt rms 180watt peak (hoedenplank) - JBL GTO6527S 55watt rms 165watt peak (speakers voor in deur) Foto's: ![]() ![]() ![]() | |
ScrapHead | woensdag 25 februari 2009 @ 18:13 |
Het lijkt wel een botsauto van de achterzijde ![]() Ik vind hem overigens wel aardig aan de prijs voor een auto van 17jr oud. | |
-chefke- | woensdag 25 februari 2009 @ 18:15 |
staat die motor swap op kenteken. verder wel een redelijk nette kar. | |
kabelhaspel | woensdag 25 februari 2009 @ 18:35 |
![]() | |
Redis | woensdag 25 februari 2009 @ 19:05 |
quote:Hij is ook niet meer helemaal standaard he, en het is echt een hobby auto. quote:Nee dat niet, dus lekker goedkoop verzekeren ![]() Wel weer uitkijken voor politie controles ![]() | |
Chuphinh | woensdag 25 februari 2009 @ 22:31 |
Wat is het voordeel van die motorswap in termen van meetbare prestaties? | |
Redis | donderdag 26 februari 2009 @ 18:24 |
quote:1.5 blok -> 1.6 blok 90 pk -> 160 pk top 180 km/h -> top 230 km/h 0-100 in 9.7s -> 0-100 in circa 7s max toeren 6000 -> max toeren 8500 Dat zijn de prestatie verbeteringen ervan zo ongeveer in getallen, en het rijd natuurlijk veel lekkerder. ![]() | |
BOKA | donderdag 26 februari 2009 @ 18:30 |
quote:En flinke bekeuringen. ![]() Waarom heb je hem niet laten keuren met die nieuwe motor? | |
matthijz | donderdag 26 februari 2009 @ 18:39 |
Waarschijnlijk heeft hij hem niet laten keuren omdat de auto opzich niet gebouwd is voor die motor. Ze hebben er niet voor niets een mindere motor in gedaan. Desalniettemin lijkt het me wel leuk om in die auto te rijden. | |
IJsblock | donderdag 26 februari 2009 @ 18:48 |
Leuke auto, maar weet wel, mocht de politie een vermoeden krijgen van het vermogen, ze het kenteken of de auto (weet ik niet zeker, hou me dat even tegoed) in beslag mogen nemen. Standaard vermogen mag je tunen maar bij meer dan 40% vermogenswinst, moet de auto worden herkeurd dacht ik, en sowieso op kenteken worden vermeld. Desalniettemin:succes met de verkoop. | |
BYM | donderdag 26 februari 2009 @ 19:00 |
Kweenie maar we wonen niet in Belgie, als je je gewoon gedraagt in het verkeer en niet al te opvallend rijgedrag vertoond is er niks aan de hand. En erhm matthijz, als je niet weet waar je over praat hodut dan je mond dicht .... Het is geen bromfiets maar een standaard productie auto, met zo te zien de nodige modificaties op ho-ijzer gebied, dus dat zal flink in de ankers kunnen. Voor de rest zijn die auto's identiek aan elkaar. | |
matthijz | donderdag 26 februari 2009 @ 19:05 |
Uhm ik weet wel waar ik over praat.... ik begrijp wel dat die auto flink getuned is. Maar als hij zo zeker is dat hij overal aan voldoet. Dan zou hij hem wel even laten keuren, toch? Daarnaast vindt de politie het niet echt tof als je zomaar een nieuwe motor erin gooit. Zoveel kost zo'n keuring ook weer niet: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3544 Ik heb het ook niet alleen over de remmen, maar over de gehele auto. Vraag me btw ook af hoe je dat aan de verzekering gaat uitleggen als je een ongeluk krijgt. [ Bericht 13% gewijzigd door matthijz op 26-02-2009 19:21:56 ] | |
matthijz | donderdag 26 februari 2009 @ 19:05 |
Dubbel | |
Sloper | donderdag 26 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Jij hebt hier duidelijk geen verstand van... | |
invine | donderdag 26 februari 2009 @ 21:51 |
quote:Duidelijk wel, de verzekering kan nogal moeilijk doen over dit soort dingen.. zeker als je iemand dood of kreupel rijdt. | |
BYM | donderdag 26 februari 2009 @ 23:33 |
Ja en er sprake is van nalatigheid door roekeloos rijgedrag. Anders wordt daar echt niet naar gekeken. | |
Redis | vrijdag 27 februari 2009 @ 15:56 |
De auto moet gekeurd worden door het RDW wanneer de cilinder inhoud verandert van de motor of er meer dan 40% vermogen bij komt, bij deze auto is beide het geval. Dus moet inderdaad gekeurd worden door het RDW, als je em op kenteken als een 1.6 160pk wilt hebben. Reden dat ik dat niet heb gedaan is omdat het tegen de 750euro kost, en wanneer de auto het niet haalt moet de hele keuring opnieuw. Dus weer 750euro. Voor de APK is het trouwens geen probleem. Bij deze auto zitten voor grotere remschijven en remblokken, dus hij remt gewoon goed af. | |
Redis | maandag 2 maart 2009 @ 19:35 |
Bump! | |
SCaRaB | maandag 2 maart 2009 @ 20:56 |
Wat ik me dan afvraag, is de koeling ook vervangen voor een verbeterde versie? Sowieso zal hij beter verkopen met een die RDW keuring erbij. Voor de rest nette kar, ze rijden erg lekker :-) | |
Redis | dinsdag 3 maart 2009 @ 10:52 |
quote:motor blijft altijd op de goeie temp, heb em nog nooit te warm zien worden. Met keuring is mogelijk, maar willen mensen dan ook 750 betalen bovenop deze prijs? | |
OxygeneFRL | dinsdag 3 maart 2009 @ 11:10 |
quote:Fout! Alleen als het aantal cilinders veranderd en/of 40% erbij. | |
voetballeh | dinsdag 3 maart 2009 @ 11:54 |
Redis nu heeft de police je kenteken en een bekentenis middels dit topic! | |
Gunner | dinsdag 3 maart 2009 @ 12:11 |
quote:Waarom is dat ineens het probleem van de koper omdat jij je zaakjes niet op orde hebt of gewoon te laks bent om het te regelen? Je houdt het stigma over de gemiddelde civic-rijder wel in stand op deze manier. D quote:Dat is een beetje het probleem he? Een crash met een Civic doet de verzekering ook wel een belletje rinkelen want de gemiddelde civic-rijder staat nu niet echt bekend om hun fatsoenlijke rijstijll. | |
Wiebelkont | dinsdag 3 maart 2009 @ 12:30 |
Waarom blijft TS er zelf niet in rijden als hij er zo vol lof over is? | |
Redis | dinsdag 3 maart 2009 @ 20:32 |
quote:Mensen willen wel eens wat anders, ik wil wat meer pk's gaan rijden en achterwielaandrijving. Deze gaat ook alleen weg als ervoor krijg wat ik wil, want hij moet niet echt weg Blijf er gerust nog maanden in rijden. | |
MdMa98 | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:02 |
quote:Vooroordelen ![]() Mijn civic zit vol deuken door schele huisvrouwen, mag ik daar ook eens wat van zeggen ![]() Tevens gratis kick. Ps @TS laat hem idd keuren bij de RDW, dit geeft meer verkoopgarantie. | |
Redis | zaterdag 7 maart 2009 @ 18:52 |
quote:In dat geval kan ik liever 750 van de prijs afhalen zodat de nieuwe eigenaar dat zelf kan doen, kost teveel tijd en moet er speciaal voor naar Lelystad. | |
fathank | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:33 |
Dat gezeik over keuringen etc ![]() | |
YoshiBignose | zondag 8 maart 2009 @ 10:04 |
Dit is Fok ja, als mensen ergens over kunnen zeuren dat gebeurt dat ook. Ga er ook maar niet van uit dat je hier ooit een auto zal verkopen. Wat ga je hierna kopen TS, een BMW? ![]() | |
Redis | maandag 9 maart 2009 @ 00:00 |
quote:Nope moeten wel in de Japanse sfeer blijven he ![]() | |
Redis | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:16 |
Up ![]() |