Inderdaad.quote:
ja klopt, ik ken die onderzoeken wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:40 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een mooie vond ik bijvoorbeeld dat mensen denken blijer te zijn als ze hun keuze later mogen veranderen, maar het blijkt dat dit niet is.
Kortom; Je bent blijer met een tattoo die er nooit meer af gaat, dan met een tattoo die gemakkelijk te verwijderen is. Of een truitje in de uitverkoop wat je niet mag ruilen, daar ben je blijer mee dan wanneer je hem nog wel mag ruilen.
Wij zijn verplicht om in de eerste een aantal "klassieke" artikelen te lezen, zodat je ook interesse krijgt in de sociale kant en ook weet hoe bepaalde dingen zijn - terwijl je daar nooit bij stil staat.
haha....quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:44 schreef kwaakvaak het volgende:te moeilijk...
Okay dat was een inkoppertjeVind die experimenten wel interesant om te lezen, heb er alleen niet zo veel mee. Ben denk ik te pragmatisch ingesteld om te lang te blijven denken en analyzeren waarom dingen zijn zoals ze zijn. Heb wel eens mijn momentjes met reflectie enzo, maar denk liever in een oplossing dan een probleem.
Haha inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja klopt, ik ken die onderzoeken wel.
en dat mensen blijer zijn als ze gewoon iets krijgen (zeg 10 euro) dan als ze eerst meer (zeg 20 euro) krijgen en hier later weer 10 euro van moeten inleveren. Eindresultaat is hetzelfde (je krijgt 10 euro) maar het feit dat je wat moet inleveren daar worden mensen onblij van.
(daar ging mijn afstudeerproject een beetje over...vond het wel mooi... en nog wat andere dingen die ik erbij had gekozen...humor was dat - nou ja niet dat er echt wat uitkwam maar dat hoeft niet he)
die met die deuren ken ik niet. komt me vaag wel bekend voor. kan je t ff kort uitleggen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha inderdaad
En dan ook die foot-in-the-door techniek en de door-in-the-face techniek. Gewoon leuk om te lezen en je denkt; Oeps.. dat doe ik ook
Ik spreek je aan op de straat en vraag of je mij ¤20,- wilt doneren voor een doel. Jij zegt; Nee, sorry. Vervolgens vraag ik je of je een chocolade reep wilt kopen van ¤2,- en jij zegt ja, maar je lust geen chocolade.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
die met die deuren ken ik niet. komt me vaag wel bekend voor. kan je t ff kort uitleggen?
voor het broodnodige aha moment
Geen idee. Dat ben ik nog niet tegen gekomenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:53 schreef JonKeL het volgende:
Hoe noem je het als iemand je iets vraagt te doen en je gaat dan heel moeilijk doen dat je er eigenlijk geen tijd voor hebt, maar dat je beloofd je best voor hem te doen. En uiteindelijk komt het helemaal goed omdat je gewoon dik aan het overdrijven was met geen tijd hebben![]()
Dat werkt best wel goed. Als klanten bijvoorbeeld een verzoek met spoed hebben. Net doen of het onmogelijk is maar het dan wel mogelijk maken. Dan zijn ze altijd extra tevredenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Geen idee. Dat ben ik nog niet tegen gekomen
haha ja ik herken ze weer.... die zijn idd grappigquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik spreek je aan op de straat en vraag of je mij ¤20,- wilt doneren voor een doel. Jij zegt; Nee, sorry. Vervolgens vraag ik je of je een chocolade reep wilt kopen van ¤2,- en jij zegt ja, maar je lust geen chocolade.
Komt er op neer dat, wanneer jij eerst een groot bod doet degene nee zegt, maar de kans is dan groter dat hij op het kleine verzoek ja zegt
Dat is de face in de door - dacht ik.. Haha. Hier heb ik ook het originele artikel van
En de foot in de door is als jij al iets hebt gedaan voor iemand - bijvoorbeeld je handtekening zetten onder een petitie - je eerder geneigd bent om dan ook nog actie te gaan voeren "want ja, heb dat andere nu ook al gedaan"
[het kan zijn dat ik ze nu door elkaar ga halen hoor]
haha goeie truc ja....quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Dat werkt best wel goed. Als klanten bijvoorbeeld een verzoek met spoed hebben. Net doen of het onmogelijk is maar het dan wel mogelijk maken. Dan zijn ze altijd extra tevreden
Oo bedoel je het zo. Ik krijg het volgende blok arbeid en economische psychologie, dus ik verwacht dat dat daarbij gaat komenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Dat werkt best wel goed. Als klanten bijvoorbeeld een verzoek met spoed hebben. Net doen of het onmogelijk is maar het dan wel mogelijk maken. Dan zijn ze altijd extra tevreden
Hihi inderdaad. Als ze je vragen om te collecteren voor iets, dan zeg je nee. Maar vragen ze dan of je eenmalig ¤5,- wilt doneren, dan zeg je eerder ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
haha ja ik herken ze weer.... die zijn idd grappig
Die techniek heb ik in ongeveer dezelfde methode ook geleerd bij een management training. Als je wilt dat iemand iets gaat doen en daar geen trek in heeft, geef je die persoon eerst een enorme moeilijke opdracht, waarbij die persoon vervolgens heel moeilijk gaat kijken. Dan geef je hem dezelfde opdracht, maar dan opgedeeld in allemaal kleine hanteerbare stukjes, en voila... die persoon denkt.. PFF liever 10 kleine opdrachtjes dan die hele grote klusquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik spreek je aan op de straat en vraag of je mij ¤20,- wilt doneren voor een doel. Jij zegt; Nee, sorry. Vervolgens vraag ik je of je een chocolade reep wilt kopen van ¤2,- en jij zegt ja, maar je lust geen chocolade.
Komt er op neer dat, wanneer jij eerst een groot bod doet degene nee zegt, maar de kans is dan groter dat hij op het kleine verzoek ja zegt
Dat is de face in de door - dacht ik.. Haha. Hier heb ik ook het originele artikel van
Ja, dat is in principe hetzelfdequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:07 schreef kwaakvaak het volgende:
[..]
Die techniek heb ik in ongeveer dezelfde methode ook geleerd bij een management training. Als je wilt dat iemand iets gaat doen en daar geen trek in heeft, geef je die persoon eerst een enorme moeilijke opdracht, waarbij die persoon vervolgens heel moeilijk gaat kijken. Dan geef je hem dezelfde opdracht, maar dan opgedeeld in allemaal kleine hanteerbare stukjes, en voila... die persoon denkt.. PFF liever 10 kleine opdrachtjes dan die hele grote klus
quote:
Okequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oo bedoel je het zo. Ik krijg het volgende blok arbeid en economische psychologie, dus ik verwacht dat dat daarbij gaat komen
[..]
Hihi inderdaad. Als ze je vragen om te collecteren voor iets, dan zeg je nee. Maar vragen ze dan of je eenmalig ¤5,- wilt doneren, dan zeg je eerder ja.
Ik vind het echt geinig om dan bij jezelf na te gaan wat jij doet
Hehe. Waarschijnlijk hebben ze het niet door en dat maakt het extra leukquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:10 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Oke![]()
Ik ga die dingen eens proberen. Vind het altijd mooi om mensen ietwat te manipuleren
quote:
zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Nietus, op fok manipuleer ik niet
Jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hehe. Waarschijnlijk hebben ze het niet door en dat maakt het extra leuk
Hehe. Let er maar eens op ja. Wordt vaak gedaan als je op straat wordt aangesproken of via de telefoonquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik vraag me af of mensen het ook wel eens bij mij doen. Ga ik eens op letten
Ja, want buiten fok om ben ik geen fokkerquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
zeg ik dat dan?
Murm gaat ff eten maken...moet zo de deur weer uit...
Dat hoef je je niet af te vragen, dat gebeurt gewoon. Onze hele sociale maatschappij draait erom eigenlijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik vraag me af of mensen het ook wel eens bij mij doen. Ga ik eens op letten
Hoiquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:15 schreef mrbox het volgende:
Hey singletjes![]()
Nog spannende zaken gebeurd tijdens mijn drukke en vermoeiende dag ?
Echt interessant dit soort dingenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben een presentatie gegeven over automatisch gedrag wat aangestuurd wordt door onbewuste processen. In onze presentatie hebben wij het eerste gedeelte water gedronken en het tweede gedeelte niet. Het eerste gedeelte dronken mensen 27x mee en het tweede gedeelte maar 9x. Niemand was opgevallen dat wij in het begin veel dronken en daarna niet meer.
Dit was natuurlijk geen echt onderzoekje, maar het gaf precies hetzelfde resultaat als wat in ons artikel werd gesteld. Erg grappig is dat
Ja daar heb je wel een punt. Ik ga erop letten hoe vaak ik het kan herkennenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:16 schreef kwaakvaak het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, dat gebeurt gewoon. Onze hele sociale maatschappij draait erom eigenlijk
Mensen!!! Daar BEN ik weerquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:23 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Ja hallo, jij praat in de verleden tijd![]()
Hoi
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:26 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Zie je, ik had wel gelijk, je was toch weer weg!
Haha ja, dat was ook erg leuk om te zienquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:24 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Echt interessant dit soort dingen![]()
Zo beinvloedbaar met kleine dingen.
Zowaarquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hoi
Nee, ik denk dat het wel mee viel eigenlijk
Lekkerquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef mrbox het volgende:
[..]
ZowaarIk ga denk ik zo maar ff een tukkie doen
![]()
Samenvattenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:28 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Lekker
Ik ga nog even fanatiek samenvatten![]()
heerlijk! ik heb net ff een tukkie gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef mrbox het volgende:
[..]
ZowaarIk ga denk ik zo maar ff een tukkie doen
![]()
Lerenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:30 schreef mrbox het volgende:
[..]
Samenvattenik ga straks nog ff leren
![]()
Ik moet een tukje altijd rond 2 uur ofzo doen, want anders slaap ik 's avonds niet. Of naja, dan slaap ik wel, maar weer veel te laat en dan moet ik morgen weer een tukje doenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:30 schreef Thrar het volgende:
[..]
heerlijk! ik heb net ff een tukkie gedaan
Kijk, da's vooruit denkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik moet een tukje altijd rond 2 uur ofzo doen, want anders slaap ik 's avonds niet. Of naja, dan slaap ik wel, maar weer veel te laat en dan moet ik morgen weer een tukje doen
Ga je vanavond weer vroeg slapen?quote:
Ja, slim hè? Anders doorbreek ik de cirkel nietquote:
Mijdrecht hoort ook niet bij de drechtstedenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:43 schreef automatic_ het volgende:
EggsTC; ik bedacht mij gisteren dat er nog een drecht-'stad' is
Duivendrecht! Maar goed.. Dat klopt niet met jouw drechtsteden rijtje
Kom maar ns ff voor mij koken danquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef Murmeli het volgende:
eigenlijk kan ik best lekker koken![]()
nasi is goed gelukt zonder pakje
Oja, die hadden we ook nog. Haha.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mijdrecht hoort ook niet bij de drechtsteden!!!
Alblasserdam, Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef Cuegirllie het volgende:
* Cuegirllie zingt:
"Op de kerktoren in Alblasserdammm.. staat een haan met een gouden kam... een gouden kam.. "
"wat is ie rijk.. die pastoor.. uit alblasserdam"quote:
haai daar groenlingquote:
we hoeven inderdaad niet zo veel te F5-en vandaagquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:29 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
haai daar groenling
We doen de TT wel eer aan geloof ik hè?
oh, dat doe ik sowieso niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:36 schreef automatic_ het volgende:
Heerlijk zoDan hoef je niet zo veel terug te lezen, haha.
Nee, ik ook niet. Tenzij ik mij, net als dawg, verveel of wanneer er een relletje is geweest en niemand een samenvatting geeftquote:
Vreemd. Zo erg is het bij mij eigenlijk nooitquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:40 schreef dawg het volgende:
Ik meestal ook niet, of ik moet me echt vervelen.
Relletjes zijn meestal wel de moeite waard hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:42 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Vreemd. Zo erg is het bij mij eigenlijk nooit
Ik vind relletjes helemaal niet gezelligquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:44 schreef dawg het volgende:
[..]
Relletjes zijn meestal wel de moeite waard hoor.
Maar wel vermakelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:45 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik vind relletjes helemaal niet gezellig
Ik vind knuffels veel vermakelijkerquote:
Knuffels? Nee, dan haak ik af.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:49 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik vind knuffels veel vermakelijker
Is dat een hint?quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:49 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik vind knuffels veel vermakelijker
Hoezo? Wil je ook knuffelen dan?quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:52 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Hoezo? Wil je ook knuffelen dan?
Hmm.. Mijn MSN knuffelsmile is leukerquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:52 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Hoezo? Wil je ook knuffelen dan?
nou ja, als ik het met een aai over de bol moet doen, vooruit dan maarquote:
Zien jullie ook hoe het topic ineens begint te lopen nu? Knuffelen ftw!quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm.. Mijn MSN knuffelsmile is leuker
HEY! Wat doe jij hier?quote:
Ja, het werktquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:00 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Zien jullie ook hoe het topic ineens begint te lopen nu? Knuffelen ftw!
Ik heb ook erg leuke knuffelsmileys.. momentje
en die van MSN?quote:
natuurlijk welquote:
Hij heeft geen zin om te knuffelenquote:
ik heb zooooo'n geweldige smiley, waarbij de ene van achteren bovenop de ander springt bij wijze van verrassingsknuffel!quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hij heeft geen zin om te knuffelen
Die heb ik ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:14 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
ik heb zooooo'n geweldige smiley, waarbij de ene van achteren bovenop de ander springt bij wijze van verrassingsknuffel!
ik doe dat ook wel eens...maar dat is geen knuffel danquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:14 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
ik heb zooooo'n geweldige smiley, waarbij de ene van achteren bovenop de ander springt bij wijze van verrassingsknuffel!
Hier dito. Maar ik ging er van uit dat het dan ook ergens op mijn pc moet staan. Lijkt me logisch toch?quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:15 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook
Maar die zit in mijn msn (heb ik gejat van iemand)
Wel een verrassing?quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef ArTiC het volgende:
[..]
ik doe dat ook wel eens...maar dat is geen knuffel dan
Ik heb geen idee waarquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Hier dito. Maar ik ging er van uit dat het dan ook ergens op mijn pc moet staan. Lijkt me logisch toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |