abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66523553
En? Wat doet dat met je?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:02:12 #102
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66523760
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:58 schreef Gellius het volgende:
En? Wat doet dat met je?
Dat is niet leuk.
pi_66524353
Ik zie bij carnaval vooral veel hysterische vrolijkheid, exhibitionisme, dronkenschap: je moet gezellig zijn en er voor open staan. Het is een samengeperste diarree van eerder genoemde corpulente kantoorklerken en lompe provincialen. Wat ben ik toch blij dat carnaval gevoelsmatig net zo ver van mij verwijderd is als springende Masai en Palestijnse begrafenissen.

Ik ga dus vanavond naar "een sessie met performers, sprekers en publiek waar filmkunstenaars Karen Mirza en Brad Butler in een persoonlijke performance onder andere ingaan op hun project Museum of Non Participation dat ze in Karachi, Pakistan uitvoeren waar ze in samenwerking met Pakistaanse gemeenschappen in Londen en Karach onderzoeken hoe politieke structuren zich met geweld in de openbare ruimte manifesteren."

Daarna naar mijn ruwbeminde voor een aai over de bol en een whisky.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 27-02-2009 16:21:36 ]
pi_66524516
Wat klinkt dat overweldigend saai, zodiakk! .
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:35:34 #105
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66525248
Ik ga vanavond naar Synecdoche, New York. Dat lijkt me iets minder saai, maar toch intellectueel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:43:14 #106
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66525588
Zo, da's een eind, IR!
pi_66529757
Wat jullie beschrijven heb je o-ve-ral: gelegenheden waar uitgezakte veertigers zich "eens lekker laten gaan" op treurig foute muziek. Da's niet voorbehouden aan het zuiden, en het is iets HEEL anders dan Carnaval!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:16:29 #108
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_66534772
Ik zie bij carnaval vooral een hoop dronken kankerboeren. Tien generaties incest en alle narigheid die daaruit voortvloeit. Niets meer, maar zeker niet minder.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_66538149
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:42 schreef ShadyLane het volgende:
Wat jullie beschrijven heb je o-ve-ral: gelegenheden waar uitgezakte veertigers zich "eens lekker laten gaan" op treurig foute muziek. Da's niet voorbehouden aan het zuiden, en het is iets HEEL anders dan Carnaval!
Dat is natuurlijk waar. Maar elders is het een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden, geen bezonken cultuurgoed.
pi_66538296
Ik zie echt een wereld van verschil. Van boven beschreven gelegenheden krijg ik een neiging mezelf te verhangen, van het zuidelijk joie de vivre dat bij carnaval hoort word ik zielsgelukkig. Dan heb ik het wel over carnaval in kleine dorpjes dichtbij de Belgische grens, met alle generaties verenigd, niet het toeristisch zuipfestijn-voor-jongeren in Maastricht.

Zal ik er maar over ophouden? IR, hoe vond je de film?!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:31:19 #111
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66542060
Ik denk dat ik me volledig aansluit bij jou. Bijzonder onderhoudend, maar die laatste tien minuten heb ik stiekem niet helemaal door. Mijn metgezellen ook niet, trouwens.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:45:47 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66542407
Verdorie, wat heb ik weer een goede Carnaval gehad. Ik ben pas net weer bij mijn positieven.. En jullie onnozele Noorderlingen niet gemist.

Noorderlingen die wel C. komen vieren doen me denken aan die linkse, witte, muesli-vreters, die op de dag dat de Apartheid viel (of Nelson Mandela werd vrijgelaten, ik weet het niet meer) heel houterig en stijf probeerden mee te springen met die jumpnegers. Dat zag er echt niet uit!

Fijn dat jullie ook geen aandrang hebben "om het eens te proberen." Die simulanten pik ik er altijd in een oogopslag uit. Gekleed in een boevenpak of grappig als clown. En dan krampachtig mee proberen te hossen en gezellig te doen. Of erger nog te veel bier drinken en vrouwen lastig vallen. Niet dat ik er heibel mee zoek of zo. Maar het is allemaal zo nep.

Jullie zitten daar, boven de rivieren, heel beschaafd te babbelen over museumbezoekjes en het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten, wij boeren hebben veel plezier in onze tradities en gebruiken. En God heeft daar niet voor niets twee brede rivieren tussen gelegd.
The End Times are wild
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:46:54 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66542431
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zie echt een wereld van verschil. Van boven beschreven
gelegenheden krijg ik een neiging mezelf te verhangen, van het zuidelijk joie de vivre dat bij carnaval hoort word ik zielsgelukkig. Dan heb ik het wel over carnaval in kleine dorpjes dichtbij de Belgische grens, met alle generaties verenigd, niet het toeristisch zuipfestijn-voor-jongeren in Maastricht.

Zal ik er maar over ophouden? IR, hoe vond je de film?!
Ze hebben geen benul, SL. Ze kennen het alleen maar van verhalen en de TV. Net zoals mensen die neuken heel vies vinden omdat ze erover in een medische encyclopedie gelezen hebben.
The End Times are wild
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:54:05 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66542584
En dan nog iets. Uit jullie betoogjes maak ik op dat jullie de indruk hebben dat het allemaal zeer geforceerd is. Het tegendeel is waar. Jullie denken dat omdat jullie zelf geforceerd zijn, en kunnen je niet anders voorstellen. Precies wat Zodiakk zegt.

Wat dat betreft slaat JAM de spijker wel op zijn kop. Een hoop dranken kankerboeren na 10 generaties incest. Maar juist daarom vinden wij het zo fijn.
The End Times are wild
pi_66545609
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:56 schreef Manono het volgende:

[..]

Claudia hoe gaat het nu? mbt de familieomstanigheden?
Ik mag niet klagen. Huis verkocht, bod gedaan op een huisje voor mijn broertje. Het einde van de praktische rompslomp lijkt in zicht. Nu nog de moed verzamelen om de kleren weg te doen van mijn vader, en zijn klompen.

Met zijn klompen heb ik vooral moeite, omdat ik die altijd aandeed om vlees te halen uit de diepvries. Ze herinneren me eraan hoe groot en sterk hij was. En dan toch gewoon doodgaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66545635
Ik blijf ook zo'n beeld bij me houden van een grote man op een plastic stoeltje in de wachtruimte van het ziekenhuis. Een beetje stilletjes, duidelijk niet helemaal op zijn gemak. En dat ik dan maar aan de lopende band flauwe grapjes zit te maken.

En het moederziel alleen zijn, 's nachts, in een felverlichte gang van het ziekenhuis. Dat was wel een Mijn God, waarom heeft U mij verlaten?-moment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:28:40 #117
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66546032
Oh ja, carnaval ...
Nee, Groningen is zo gek nog niet.
...dass wir fliegen.
pi_66546214
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:
Jullie zitten daar, boven de rivieren, heel beschaafd te babbelen over museumbezoekjes en het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten, wij boeren hebben veel plezier in onze tradities en gebruiken. En God heeft daar niet voor niets twee brede rivieren tussen gelegd.
.
pi_66546661
Waarom hou je de klompen niet, Claudia?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66546662
Waarom hou je de klompen niet gewoon Claudia?
pi_66556899
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:
het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten
!
pi_66556914
Claudia_x: Goed om te horen dat het einde in zicht is.
pi_66566694
pi_66566841
pi_66567830
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')