quote:Carnaval is begonnen
23 februari 2009
Geuzenveld-Slotermeer heet weer voor een paar dagen De Kneuterburcht. Vrijdag 20 feburari heeft stadsdeelvoorzitter Robin de Bood in het Tuinstadhuis de sleutel van het stadsdeel overgedragen aan Prins Fred de Eerste van carnavalsvereniging de Geuzenkneuters. Tot dinsdagavond zwaaien zij de scepter in ons stadsdeel.
Ik heb er ook E-NORM de pest aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef Gellius het volgende:
Ik heb echt een enorme hekel aan carnaval. Echt ENORM.
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Dus er kleven zelfs voordelen aan!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:50 schreef Z het volgende:
[..]
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:59 schreef Gellius het volgende:
Ik ben net hier het oudste gezelschapsspel voor Randstedelingen aan het spelen, Manono.
dat is al lang afgelopen héquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Ik wilde eigenlijk zeggen dat extra gas geven ook best kan, maar dat is weer zo zonde van je eigen auto he.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dat is al lang afgelopen hé![]()
Maar ik heb er niet veel van gemerkt, ik hou er ook niet van.
Alleen in het weekend of soms maandag nog moet je op een rotonde af en toe voorrang verlenen aan een carnavalswagen
En onbegrepen maakt onbemind!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Jullie begrijpen Carnaval gewoon niet
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
En wij noorderlingen (die uit de schaarse katholieke enclaves uitgezonderd) al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
Bij carnaval denk ik vooral aan grijze muizen die tegen iedereen die het niet wil horen, lopen te verkondigen dat ze heel goed feest kunnen vieren en gek kunnen doen. Ze verheerlijken hun domheid, daar hebben Brabo's sowieso een handje van, ook naast carnaval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
Tja, dan ontstaat bij randstedelingen al snel een beeld dat volgens de inheemse carnavalskenners onjuist is.
Dat lijken me dan ook de enige twee leuke aspecten van carnaval. Maar ja, ik ben wat dat betreft verpest door mijn calvinistische jeugd (ik groeide op in brabant, maar moest altijd binnenblijven met carnaval, en plichtsgetrouw als ik ben heb ik me daar nooit aan durven onttrekken).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
quote:Op vrijdag 27 februari 30 Anno Domini om 14:10 schreef Jezus het volgende:
[..]
Als uw oog dus slechte begeerten in u opwekt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken, dan zelf in de hel te worden gegooid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |