Ik zelf ben begonnen op een rolbaan, dat was 8 * 0,5 uur. Toen ik die lessen had afgemaakt ben ik gewoon elke week ongeveer naar snowplanet gegaan (1 tot 2 uurtjes per week). Daar veel geoefend en toen echte vooruitgang geboekt tijdens een week wintersporten. (met eigen materiaal)quote:Op maandag 2 maart 2009 19:56 schreef Unhuman het volgende:
Nou is de wintersport zo goed bevallen dat het eigenlijk zeker is dat ik volgend jaar weer ga, en wil in de tussentijd het snowboarden onder de knie proberen te krijgen, zodat ik op wintersport geen les meer hoef te nemen en gelijk zonder les op stap kan om te gaan snowboarden. Hoe zijn jullie wat dat betreft begonnen, en wat voor les volg jij nu Murkie? Ik wil sowieso wel lessen nemen maar ook veel zelf aan te slag, is dat aan te raden met snowboarden? Met skiën is het prima bevallen, maar met snowboarden?
Ook my bad..ik bedoelde dus switch rijden.. wat ik nog altijd maar lastig vind, mijn voeten hebben toch een eigen wil, rondjes draaien blijft wel leuk, maar daar is ook geen uitdaging meer aanquote:Op maandag 2 maart 2009 17:26 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Switch is rijden en bij sprong is het fakie
Air to fakie bijvoorbeeld in half-pipe b.v. (gewoon recht omhoog dus)
of boardslide to fakie
Okee, dank voor de tipsquote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op hardboots blijven snowboarden (geintje)
Ik vind het wel een beetje duur 37,50 euro.
Ik denk dat wanneer je het een keer in een skigebied laat doen, je minder kwijt bent.
Je moet alltijd gewoon vragen of de verkoper wat kan vertellen over het merk en wat er zo goed is aan een boot/binding. Een aantal naast elkaar leggen en aan de hand van de verhaaltjes beslissen.
Aangezien je hardboots gewend bent, zijn stijve schoenen en bindingen wel aan te bevelen. Op die manier wordt het verschil niet te groot.
Schoenen nooit te groot kopen. Als je rechtop staat mag je een heel klein beetje met je tenen tegen de voorkant aan komen. Als je door je knieën gaat moet dat niet meer zo zijn. Dan zijn je schoenen niet te groot en niet te klein. Daarnaast rekken schoenen altijd een klein beetje uit na een paar dagen.
Neem een merk binding die aansluit op de schoen. Dus heb je een Burton schoen, neem je burton bindingen.
Bij een helm moet je gewoon kijken wat lekker zit. Een slechte helm bestaat immers niet. Die moeten voldoen aan eisen en dus is er geen crap te koop.
Alleen goggle en beanie wist ik nog nietquote:Op maandag 2 maart 2009 09:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Broek --> pants
jas --> jacket
handschoenen --> gloves
Sneeuwbril --> goggle
Muts --> beanie
schoenen --> boots
Fokkin hell. Echt ziek warm was het gister! Ook hier in Grindelwald.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:10 schreef Komakie het volgende:
Vandaag trouwens fuckin warm.
Gister nog ff rondje poeder meegepakt. Net voordat het zo warm werd dat het gevaarlijk ging worden.
Ik heb alleen in Winterberg een dagje les gehad (van 12 tot half 2 en van 3 tot kwart over 4) en verder volg ik geen lessen. Ik kan nu redelijk op het board staan en de rest leer ik meelf nu aan door te oefenen en te proberen. Mocht iets niet lukken dan kan ik altijd nog een lesje nemen.. Ik merk zelf al dat met elk uurtje dat ik nu zelf oefen ik echt verbetering zie..quote:Op maandag 2 maart 2009 19:56 schreef Unhuman het volgende:
Ik ga ook beginnen met snowboarden, ik ben dit jaar voor het eerst op wintersport geweest (na 20 jaar) en is echt super bevallen. Skiën ging mij ook goed af voor de eerste keer, had al in Nederland een paar uurtjes geoefend en op wintersport twee uurtjes les gehad, daarna de rest van de week gewoon als een dolle alle pistes af gegaan en ging helemaal super. Echt een enorm gaaf gevoel om van een piste af te dalen.
Maar ik heb de afgelopen week dus op ski's gestaan. Aan de ene kant leuk, en ook volgens mij iets mobieler (met skistokken loop je niet te kloten als je niet vooruit komt, dan duw je jezelf makkelijk op gang), maar aan de andere kant lijkt snowboarden mij toch leuker, spannender en vind ik het er echt stoer uitzien hoe sommige snowboarders van de bergen afdalen, om nog maar te zwijgen over de tricks die allemaal uit te halen zijn met een snowboard.
Nou is de wintersport zo goed bevallen dat het eigenlijk zeker is dat ik volgend jaar weer ga, en wil in de tussentijd het snowboarden onder de knie proberen te krijgen, zodat ik op wintersport geen les meer hoef te nemen en gelijk zonder les op stap kan om te gaan snowboarden. Hoe zijn jullie wat dat betreft begonnen, en wat voor les volg jij nu Murkie? Ik wil sowieso wel lessen nemen maar ook veel zelf aan te slag, is dat aan te raden met snowboarden? Met skiën is het prima bevallen, maar met snowboarden?
Waar heb jij die 80% korting op boards gezien dan? Hoogste dat ik tot nu toe heb gezien is 30%..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef bbbb het volgende:
Zo, mezelf ook maar is laten zien hier.
Vrijdag ga ik kijken voor een eigen board met alles d'r bij. Dus een complete set. Ben zelf een beginnende snowboarder. Hebben jullie mischien nog wat belangrijke tips? Wat betreft board, bindingen en boots.
Ben zelf net terug uit Oostenrijk, (Kirchberg, super tof daar trouwens.) Ik weet wel dat ik een board van 156-159cm wil. Iets breder denk met m'n maat 44. Ook wil ik Soft Boots met Strap bindingen. We zullen vrijdag maar is kijken.
Op borden trouwens 80% korting.![]()
Niet gaan slapen en blijven staan lopen etc. helpt ook met het behouden van opgezette voetenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:39 schreef bbbb het volgende:
Type board wat ik wil hebben is Freeride. I.i.g. nu nog mischien dat dat over een paar jaar anders is maargoed.
En wat betreft voor een schoen gaan wat goedkoper is. Dit zal waarschijnlijk niet gebeuren. Ik ben namelijk iemand die altijd iets moet hebben wat weer wat duurder/beter is. Prijskaartje kijk ik wel naar als ik ga afrekenen.
Echter ik ga er 's ochtends wel heen. Is het verschil daadwerkelijk zo ''groot''? En is er mischien iets tegen te doen waardoor ze 's ochtends ook al wat ''opgezet'' zijn?
Indoor is goed voor de eerste bochtjes en als je een beetje wilt freestylen....quote:Op maandag 2 maart 2009 12:02 schreef paffiedan het volgende:
Hmm, als ik je verhaal hoor klinkt het inderdaad alsof je bijna stilstaat, terwijl ik zelf weet dat ik Landgraaf best aardige snelheden kan halen (gewoon "mn-beanie-vliegt-eraf" idee dus)
Weet niet hoe andere forummers Zoetermeer hebben ervaren?
Volgens mij is er gewoon wat fout gegaan.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:48 schreef MartijnIV2008 het volgende:
hey
ik ben dit jaar voor de 2e keer op wintersport geweest met vriendin en schoonouders.
nu had mn schoonmoeder mn board laten waxen bij de sport2000 (weet ik niet meer zeker)
maar toen ik mn board voor het eerst weer zag in Oostenrijk leek het of ze mn board opgeschuurd hadden. het was ruw en overal had je een klein beetje een soort harig oppervlak van het geschuurd plastic.
nu weet ik niet of dit zo hoor (ik kan me niet meer herinneren hoe mn board eruitzag aan de onderkant)
iemand een verklaring?
Oranje broekquote:
en heb je ze al binnen? zo ja..hoe zitten ze? en nee..jammer :quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:38 schreef MuRKie het volgende:
Ik heb van het weekend een paar gloves besteld want mijn fleece handschoenen kon ik tijdens het snowboarden om de 10 minuten uit gaan wringen
Ik heb deze besteld bij boardfun.nl:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe ze zitten. Als het goed is krijg ik ze vandaag in de brievenbus..
Heb ze binnenquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:55 schreef Metwo het volgende:
[..]
en heb je ze al binnen? zo ja..hoe zitten ze? en nee..jammer :
Goede service he van Ron. ;-)quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:26 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Heb ze binnen![]()
Ze zitten echt lekker, en de binnenkant heeft echt mega goeie grip!![]()
Lekker warm en flexibel waren ze.. Ben echt tevreden over hoe ze aanvoelden. Nu nog een keer ervaren tijdens het gebruik maar het voelde goed!
Ja de binnenkant van de handquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:34 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Goede service he van Ron. ;-)
Ron van Boardfun is een hero. Bestel regelmatig bij hem en altijd super snel
Waarom heb je grip aan de binnekant nodig? Die moet toch al warm zijn.
Of bedoel je je handpalm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |