abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66438201
Tis mijn dinnetje op de eerste foto ze is minder wanhopig dan lijkt, volgens mij veegde ze een pluk haar uit haar gezicht oid
Mijn moeder was heel makkelijk, bijna alles mocht vies worden, rare dingen doen, koken boven een waxinelichtje. Op familieverjaardagen namen we altijd een setje buitenspeelkleren mee, heel handig! Zo heb ik een keer met twee nichtjes op een vlot in de sloot gestaan. Daar was mijn oom niet zo blij mee, zijn dochters hadden namelijk hun goede goed aan, ik lekker niet
Emma mag niet altijd alles maar zo af en toe gaan we los. Zondag stond ze in zondagse kleren in de tuin bij opa en oma, lekker kledderen, daar geniet ik van, de wasmachine draait wel weer. Ik weet wel dat ze met de trouwerij van zwager en dinnetje een kwartier voor aanvang van de feestelijkheden haar mooie kleren aan krijgt én dat ik zorg voor een tweede setje, ik ken mijn taddekie
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:25:04 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66438204
Waar blijft Bar?
Die heeft ook mooie foto's..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_66438387
Dat mocht hij van mijn lief...

woensdag 25 februari 2009 @ 11:29:50 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66438413
Oeh die speelkleren op familievisites, herkenbaar!

Mijn moeder nam altijd twee (of drie ) setjes mee. (combi nierprobleempje en kluns (lees altijd middenin de sloot sprngen ipv erover))
Maar ze was ook groot fan van overall's en laarzen/klompjes voor kinderen.. Mijn broerje en ik zijn er zowat in opgegroeid. Zal zo wat foto's zoeken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_66438492

Ik ben zelf een cleanfreak, van mn mama overgenomen.
Wij mochten dus ook niet echt vies worden vroeger. De enige 'vieze' foto's zijn dan ook wat eetfoto's.
Ik hoop dat ik dat echt los kan laten als ik later kids heb..
pi_66439563
Oh heerlijk! Gelukkig mochten wij vroeger ook veel. Ik kan me jammer genoeg niet echt meer een goed voorbeeld herinneren nu, maar er was zelden iets dat niet mocht. (alleen was ik over het algemeen pietlutteriger dan mijn moeder, ik hield er zélf niet van om vies te worden). Ook wij zijn zowat opgegroeid in overalls met klompjes trouwens, en als we dan nette kleren aan moesten omdat we ergens heen gingen dan riep mijn moeder bij binnenkomst tegen iedereen: "kijk even hoe mijn kinderen er nu uitzien, ze zijn in schone kleren binnen gekomen!" en vervolgens tegen ons: 'ga nu maar lekker spelen jongens!"
Jong geleerd is oud gedaan trouwens, van het weekend hebben we nog een meterslange zeepbaan gebouwd, voor het verjaardagsfeestje van mijn lief, en een lol dat we gehad hebben, de volwassen kerels minstens zoveel als de kinderen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_66439710
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat mocht hij van mijn lief...

[ afbeelding ]
Dat is toch wel de overtreffende trap van 'van je eigen kind is het niet vies'.

Ook lekker met je schone vaat binnen spetterafstand.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66439720

ik wil ook een shmoopemama
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 12:00:25 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_66439804
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is toch wel de overtreffende trap van 'van je eigen kind is het niet vies'.

Ook lekker met je schone vaat binnen spetterafstand.
Mijn broer moest eens piesen maar had geen zin om op te staan, jaar of 23 was hij toen, nou zei ik, pies dan maar in je broek, en daar kwam een bluf achteraan, hier in de kamer zei hij nog, als je dát doet zei mn moeder, krijg je van mij een kratje bier... en zo stond hij bij mijn moeder thuis midden in de kamer te pissen. Hij moest het wel zelf opruimen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_66441910
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:58 schreef Mirjam het volgende:

ik wil ook een shmoopemama
Ik adopteer iedereen en dan gaan we lekker kliederen!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_66443048
Leuk topic! Mijn moeder was ook zo'n gemakkelijke toen ik jong was. Hoogtepunt was toch wel dat ze onze halve achtertuin had omgebouwd tot een ijsbaan waar ik (met vriendinnetjes) op mocht schaatsen (dagen achter elkaar natsproeien met de tuinslang). Volgens mij had zij nog meer lol dan ik!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:05:18 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66444717
Hij is een kwartier bezig geweest met zijn vingers af te likken

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66444772
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:17 schreef sjak het volgende:
Oeh, wat een leuke papa's en mama's zijn jullie. Ik vind het moeilijk om dat soort dingen toe te staan. Ben helemaal anders opgevoed. Ik dwing mezelf er wel toe om dat soort dingen toe te staan of juist te doen of zelfs te stimuleren. Lekker gecontroleerd stout zijn is leuk. Maar wat vind ik dat moeilijk. De zeil glijbaan met badschuim vind ik echt een topper, die ga ik onthouden!
Ik ook hoor. Met het wedstrijdje "vies doen" wat hier aan het ontstaan is heb ik ook helemaal niks.

een kind in de wasbak laten plassen...:N
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:13:26 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_66445028
Ik doopte vroeger als we op het strand waren altijd mijn boterhammen in het water en dan deed ik er zand op voor ik ze opat.

Maar zo in de wasbak piesen heb ik nog nooit gedaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:14:54 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66445092
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:13 schreef Troel het volgende:
Ik doopte vroeger als we op het strand waren altijd mijn boterhammen in het water en dan deed ik er zand op voor ik ze opat.

Maar zo in de wasbak piesen heb ik nog nooit gedaan
Volgens mij mis jij daarvoor instrumentarium.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:15:28 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_66445119
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Volgens mij mis jij daarvoor instrumentarium.
Bij mij zou inderdaad het schone serviesgoed er helemaal onder zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66445231
ik vind vaak veel goed, als we bijvoorbeeld aan 't knutselen of schmincken zijn maakt 't mij niet zoveel uit dat er kleren vies worden of de tafel. maar het echt opzoeken doe ik niet en ik vind 't vooral ook weer erg fijn als iedereen na een regen of sneeuw of modderfestijn weer lekker warm en schoon en droog binnen is.

af en toe eens ruimte geven voor gekke ideeën vind ik wel erg leuk. maar dat hoeft niet altijd alleen maar in de 'vieze' richting te zijn natuurlijk. hutten bouwen in de kamer, verkleden, springen op de bank. binnen picknicken, lunchen met 't poppenserviesje (en zelf inschenken en smeren natuurlijk), een slaapkamer verbouwen tot spookhuis, een speurtocht maken voor elkaar (binnen of buiten), met badkrijtjes de badkamermuren voltekenen. dat soort dingen komen hier regelmatig voor.

(guuzewuus, wat leuk dat jij ook op aruba gewoond hebt! welke leeftijdsperiode was dat?)
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:19:58 #118
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66445283
Zoals bij Bix gaat het hier in huis ook. Maar in de wasbak plassen of sneeuw naar binnen scheppen nee zover ga ik dan ook weer niet eerlijk gezegd.
pi_66445758
Ik was er ook niet zo van gecharmeerd maar het werkte wel. Hij wou niet gaan plassen en zo dus wel...
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:40:11 #120
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66446095
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
maar dat hoeft niet altijd alleen maar in de 'vieze' richting te zijn natuurlijk. hutten bouwen in de kamer, verkleden, springen op de bank. binnen picknicken, lunchen met 't poppenserviesje (en zelf inschenken en smeren natuurlijk), een slaapkamer verbouwen tot spookhuis, een speurtocht maken voor elkaar (binnen of buiten), met badkrijtjes de badkamermuren voltekenen. dat soort dingen komen hier regelmatig voor.
Dat dus. Hindernisbaan in huis vindt mijn dochter van 4 jaar erg leuk, net als eten met echt eten in haar restaurant enzo. En gewoon midden in de winter een keer trakteren bij de opvang waar ze heen gaat in de sportschool. 'Want als je in de zomer jarig bent dan kun je toch niet in je klas of clubje trakteren op de verjaardag zelf, dus waarom niet in februari?'

En voor de rest durf ik wel te stellen dat ik erg streng ben. Wij hebben buitenspeelkleren en schorten enzo.
pi_66446322
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
ik vind vaak veel goed, als we bijvoorbeeld aan 't knutselen of schmincken zijn maakt 't mij niet zoveel uit dat er kleren vies worden of de tafel. maar het echt opzoeken doe ik niet en ik vind 't vooral ook weer erg fijn als iedereen na een regen of sneeuw of modderfestijn weer lekker warm en schoon en droog binnen is.

af en toe eens ruimte geven voor gekke ideeën vind ik wel erg leuk. maar dat hoeft niet altijd alleen maar in de 'vieze' richting te zijn natuurlijk. hutten bouwen in de kamer, verkleden, springen op de bank. binnen picknicken, lunchen met 't poppenserviesje (en zelf inschenken en smeren natuurlijk), een slaapkamer verbouwen tot spookhuis, een speurtocht maken voor elkaar (binnen of buiten), met badkrijtjes de badkamermuren voltekenen. dat soort dingen komen hier regelmatig voor.

(guuzewuus, wat leuk dat jij ook op aruba gewoond hebt! welke leeftijdsperiode was dat?)
Kamperen bij oma in de achtertuin en dan halverwege de nacht naar binnen willen omdat het allemaal maar eng klinkt buiten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66446538
Wat ontzettend gaaf! Je bent een toffe moeder!

Ik was laatst op de uitvaart van mijn mans oom. En zijn kleinzoon hield zo'n ontroerende speech. Inderdaad over dit soort kleine dingen die hem bij waren gebleven. Zoals kamperen in de tuin en dat soort dingen.
pi_66446690
dat deed ik vroeger ook vaak ja, kamperen in de eigen tuin, (samen met een vriendinnetje dan wel). super vond ik dat!

op dat 'zomaar trakteren' zou ik niet opgekomen zijn maar eigenlijk is dat wel een heel leuk idee!
pi_66446753
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:54 schreef bixister het volgende:
dat deed ik vroeger ook vaak ja, kamperen in de eigen tuin, (samen met een vriendinnetje dan wel). super vond ik dat!
Zo heeft mijn moeder eens een hele nacht wakker voor haar raam gestaan omdat ze dacht dat ik toch wel ging willen binnenkomen...
pi_66446810
Ik slaap trouwens nog wel eens in de tuin, in open lucht slapen is zalig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')