sorry voor het misverstand: de perps worden wel als eigenvermogen gezien bij solvabiliteits toetsen (o.a. DNB etc.), maar zijn civieljuridisch leningen. In het jaarverslag staan deze dan ook niet in het vermogen opgenomen, maar onder de leningen (/edit/nou begin ik zelf al te twijfelen, ik geloof geen vermogen tenzij de renteuitkering resultaatafhankelijk is, althans onder IFRS, zie ook de slotopmerking SeLang

). Maar ze tellen wel mee als vermogen voor de vraag hoeveel geld je mag uitlenen, daarom kan ING of Aegon ze niet missen.
ik moet nu weg, ik zal vanavond proberen uit te leggen waarom die 1 van de speeltjes is waarmee de leverage opgeblazen is, zonder in conflict te komen met regelgeving.
Kijk anders een naar de 4% convertible van Draka die per 22/9/10 wordt afgelost, en welke nu vooraan in de 80 noteert.

Die zijn trouwens in december wel groottendeels door Draka ingekocht

In mijn opinie kun je je beter wagen aan aandelen ING of Aegon ipv perps. Ze gaan kapot of niet. Gaan ze stuk beur je bij beide niks meer (ik denk tenminste dat de perps diep achtergesteld zijn). Blijven ING of Aegon overeind, zal de beurskoers wel weer opveren. Bovendien is de koers van perps ook afhankelijk van de marktrente, lijkt me (tenzij ze een variable of semi-variable rente hebben).
Overigens ben ik niet echt accountant, Selang
[ Bericht 9% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 16-03-2009 08:28:46 ]