abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66612110
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nou, neem de knoflook pers:

http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782

volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
(Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.

Het ziet er verder mooi uit hoor en alles bijpassend kan je als pluspunt zien maar ik zie eigenlijk niks vernieuwends t.o.v. andere producten die hier genoemd zijn en waarschijnlijk is dit dan ook nog eens veel duurder.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66614643
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.

Het ziet er verder mooi uit hoor en alles bijpassend kan je als pluspunt zien maar ik zie eigenlijk niks vernieuwends t.o.v. andere producten die hier genoemd zijn en waarschijnlijk is dit dan ook nog eens veel duurder.
Kan je melden dat je deze alleen hoeft af te spoelen en er niks tussen de scharnieren blijft zitten. Heb hem gekocht nadat ik 2x een pers van de Ikea en 1 maal een pers van brabantia met normaal gebruik finaal doormidden brak.

duurder?? ach als ik de drie persen die ik versleten heb bij elkaar op tel dan ben ik meer geld kwijt
pi_66614721
AL weet ik zelf niet gelijk iets wat ik al heb wat te gek is, ik ben in ieder geval een hoop dingen hier tegengekomen die ik nu wil hebben. Dat wordt een ritje naar oa de ikea

bedankt
pi_66618434
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:33 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Link werkt ook niet.
Oh, bij mij wel, dus zou niet weten hoe ik dat moet fixen...
pi_66624371
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nou, neem de knoflook pers:

http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782

volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
(Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*

Een goed keukenmes wordt onderschat in deze draad. Maar er staan ook handigheidjes tussen die ik zelf ook heb.
pi_66626189
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*

Een goed keukenmes wordt onderschat in deze draad. Maar er staan ook handigheidjes tussen die ik zelf ook heb.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66642181
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vertel vertel Mike, het klinkt GEWELDIG
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:32:25 #208
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_66661065
Wat een modieus geleuter allemaal over die ikea prullaria

Mag ik jullie erop wijzen dat het CRISIS is?

Ik zeg: WECKEN !!!!!!!!!

dinsdag 3 maart 2009 @ 20:20:41 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66665563

Het molenmes, het mes dat zichzelf scherp houd, de kristalstructuur van het koolstofstaal is zo dat het zich scherpslijt en roest.
Beste paar euro die je kan besteden aan keukenspul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_66665635
Pietverdriet
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66665710
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Het molenmes, het mes dat zichzelf scherp houd, de kristalstructuur van het koolstofstaal is zo dat het zich scherpslijt en roest.
Beste paar euro die je kan besteden aan keukenspul
Piet! Ben je terug? Gaaf man!
pi_66665746
Piet!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:25:14 #213
45206 Pietverdriet
pi_66665798
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:23 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Piet! Ben je terug? Gaaf man!
Ook terug in NL bij de weg
pi_66666006
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook terug in NL bij de weg
Welkom terug Blijf je in Nederland?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:36:32 #215
45206 Pietverdriet
pi_66666417
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:29 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Welkom terug Blijf je in Nederland?
Tot de zomer wel, daarna weer op zoek naar een nieuwe klus. volgend jaar ga ik naar oceanie/zuidpacific om daar eens te kijken of het daar leuk is.
pi_66678048
Ik ga ook even offtopic Piet! Welkom terug (tot de zomer )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66798540
Voor de mangoliefhebbers: Bij de Xenos kan je een mango-snijder kopen (ip zelfde principe als appelboor/appelsnijder). Het levert minder troep op en het is een plezier om weer mango te eten!

(heb ff geen plaatje bij de hand)
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:39:33 #218
45206 Pietverdriet
pi_66799474
Tja, alleen nu nog een keer een goede mango vinden in NL...
pi_66802027
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:09 schreef RobinOok het volgende:
Alle raspen en schaven van Microplane.
Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.

[ afbeelding ]
Voor degenen die deze geweldige raspen ook wilt, maar er niet 30 euro per stuk voor over heeft kijk dan hier eens:

http://stores.ebay.nl/wineglassguys

Hmm, zie nu dat ze ze niet meer verkopen
Daar waren ze maar 10-15$ namelijk.

[ Bericht 48% gewijzigd door Guido81 op 07-03-2009 18:17:54 ]
pi_66804038
http://www.cookplanet.com(...)-1122623-p-1897.html

Ik ben zelf gek op deze gietijzeren set van Staub. Zwaar en goede kwaliteit.

Om messen te slijpen is dit een ideaal ding:
http://www.knivesandtools(...)204mf-sharpmaker.htm
De slijpstaven staan al in de juiste hoek. Je hoeft alleen maar het mes recht erop te zetten en naar beneden doen.
Scharen en dergelijke kunnen er ook mee geslepen worden, zie ook het filmpje op de link.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:43:02 #221
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66804621
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:23 schreef golfer het volgende:

Bij far tot nu toe het meest waanzinnige en overbodige keukengadget, maar wel erg leuk om te zien.
Mwoah.. je bent de tomaten ontveller kennelijk nog niet tegen gekomen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:48:04 #222
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66804780
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, alleen nu nog een keer een goede mango vinden in NL...
Daarvoor woon ik dus vlakbij chinatown in Amsterdam. Je kan weinig vruchten noemen die ik daar niet voor een habbekrats in topkwaliteit vers en rijp kan krijgen.
pi_66821916
Ik ga zaterdag samen met mn vriend naar de Ikea, dus eens kijken wat voor nuttige dingen ze daar nog hebben die ik nog niet heb
  zondag 8 maart 2009 @ 12:48:13 #224
45206 Pietverdriet
pi_66821961
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:46 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga zaterdag samen met mn vriend naar de Ikea, dus eens kijken wat voor nuttige dingen ze daar nog hebben die ik nog niet heb
Gietijzeren koekepan?
pi_66821990
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gietijzeren koekepan?
Ik heb net vorige week 3 nieuwe koekenpannen van BK gekocht Het wordt meer klein keukengerei denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')