abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:55:22 #151
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_66490296
De Ikea Appel Partjes Snijder
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:56:46 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66490372
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef J.A.N.A. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik baal er van dat ik die gadget niet heb ingepikt op mijn werk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66490733
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Waar woon je?
In Groningen kan je het in ieder geval kopen bij de kruidenkraam op de vismarkt.
Helaas daar zit 200km tussen
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik neem altijd een bol van mijn moeder mee, die heeft meestal wel een streng hangen.
Oke dan loop ik daar even langs
pi_66490772
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef J.A.N.A. het volgende:
[ afbeelding ]
Die ziet er zowat hetzelfde uit als die van de Xenos die ik vandaag heb gekocht. Net getest en werkt goed
pi_66492309
Ik ga dit volgen, zaterdag naar de Ikea denk ikl.. Kast kopen:D
pi_66495296
Dat Italiaanse winkeltje in de Folkinge is trouwens ook de moeite waard. Ruikt daar altijd heerlijk en je ziet alles vers gemaakt worden. Ook spreekt het personeel gewoon Italiaans wat toch wat authenticiteit toevoegt.
Life is too short not to have fun
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:10:02 #157
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66499065
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:01 schreef MinderMutsig het volgende:

Een afgietdeksel.
Wel deze:
[ afbeelding ]
Waar koop je die? Want ben daar naar op zoek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:12:51 #158
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66499226
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:53 schreef KrnKje het volgende:

[..]

Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften

Opmerkelijk hoeveel handigheidjes jullie hebben

Dit is mijn noodzaak voor een zachtgekookt ei (kan ik dus echt niet op tijd):
[ afbeelding ]
En waar koop je dat?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_66499890
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:10 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Waar koop je die? Want ben daar naar op zoek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de mijne bij een kookwinkeltje gekocht maar ik heb ze pas geloof ik ook bij de Action zien liggen. En anders zou je ook Blokker of Marskramer kunnen proberen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66499927
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:42 schreef n8n het volgende:
Zie ik overigens dat Ikea een mes van Kai Shun min of meer 1 op 1 heeft gekopieerd

Het origineel:
[ afbeelding ]

Ikea:
[ afbeelding ]
Nee hoor, Damast staal varianten zijn bijna net zo oud als de weg naar Rome en Kai is zeer zeker niet de enige die dat materiaal toepast. Zelfs in het wat nabijere Laguiole wordt ermee gewerkt. Verder laat je hier nog eens twee verschillende mes modellen zien, de Kai is een standaard westers koksmes, de Ikea een santoku. Totaal verschillende messen.

Kennende het verhaal achter global: ik hoef geen ikea messen meer.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:30:42 #161
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66500218
Geweldig topic dit

Ik heb een fantastische hapjespan van AH (met bonus 19,95) die zelfs op inductie kan (niet dat ik dat heb helaas, maar 't kan wel ). Die gebruik ik echt heel veel!

En een bijzonder lepeltje. Een lepel met een lange steel, waar aan de achterkant een uitsparing in zit, zodat je 'm aan de rand van de pot kunt hangen. Van oorsprong is het een confiture lepel (in Frankrijk gekocht), maar hij is ook ideel voor mayo, mosterd en al die dingen waarbij je niet met je vingers in de pot wilt graaien op zoek naar de lepel, of een lepel uit de pot trekt die tot bovenaan vol met smurrie zit.

Ik zal morgen even fotootjes maken van beiden.
pi_66500407
Voor mayo en andere diepe potten heb ik gewoon sorbetlepels van de Blokker.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66503231
Ik vind dat de pureeknpijper hier ook wel een plaatsje mag krijgen. Geweldig lekkere puree gegarandeerd!

Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:27:37 #164
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_66503409
Enn pureeknijper, daar ga ik eens naar op zoek!
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_66503690
Ja, een pureeknijper zoek ik ook nog! Ik moet eens een verlanglijstje maken voor mezelf (en tegen verjaardag en andere cadeau-dagen voor anderen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:35:31 #166
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66503766
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Ja, een pureeknijper zoek ik ook nog! Ik moet eens een verlanglijstje maken voor mezelf (en tegen verjaardag en andere cadeau-dagen voor anderen).
ik ook, alleen veel dingen vallen vaak niet binnen het cadeau budget.
zijn er trouwens ook pure stampers met een horizontaal in plaats van verticaal handvat?
pi_66503915
Pureeknijper is te koop bij Ikea voor ¤8,99.

Die dingen zijn inderdaad geweldig. Je wilt nooit meer gestampte puree.
pi_66503979
Ik kom nooit bij de IKEA Nou ja, zèlden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66504122
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:40 schreef Isabeau het volgende:
Dan vraag je hem voor je verjaardag.

Ik kom er alleen af en toe voor de keukenafdeling.
pi_66504145
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:35 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik ook, alleen veel dingen vallen vaak niet binnen het cadeau budget.
zijn er trouwens ook pure stampers met een horizontaal in plaats van verticaal handvat?
Ik ga voor mijn verjaardag zo'n wijnkoeler vragen die je in de diepvries legt. Je doet hem om de fles wijn die je niet gepland had om te koelen en in 5 minuten is hij koud. Plusminus 7 euro.
En een kurketrekker. Je draait hem in de kurk, je draait door en de kurk komt eruit. Ook niet duur.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66504232
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:40 schreef Isabeau het volgende:
Ook te koop bij de plaatselijke kookwinkel natuurlijk, helaas wel voor 25-40 euro.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_66509616
Die kaasrasp van Ikea is inderdaad geweldig. Een pureeknijper moet ik ook maar eens kopen.

Ik heb ook een setje metalen maatlepels, volgens mij lopen ze van 1/4 theelepel tot 1 eetlepel. Ook erg handig.
pi_66517643
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:44 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ga voor mijn verjaardag zo'n wijnkoeler vragen die je in de diepvries legt. Je doet hem om de fles wijn die je niet gepland had om te koelen en in 5 minuten is hij koud. Plusminus 7 euro.
En een kurketrekker. Je draait hem in de kurk, je draait door en de kurk komt eruit. Ook niet duur.
Oja, die heb ik, echt ideaal.
Zo'n wijnkoeler hebben we voor kerst gekregen maar ik heb nog niet getest of dat echt zo snel gaat.

Voor de liefhebbers van Sushi: de Bijenkorf had laatst allemaal vormpjes van één of ander Oosters merk (het was nog even zoeken hoe het precies werkte want er stond dus ook niks in het Nederlands of Engels op). Handig om rijst in het goede vormpje te krijgen en ei etc. mee uit te steken zodat het precies op elkaar past. Volgens mijn zusje was het echt een uitkomst. Misschien niks bijzonders maar wij hadden zoiets nog niet eerder gezien.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66518289
Hier in Grunn hebben ze al het kookspul eruit gegooid bij de Bijenkorf
Life is too short not to have fun
pi_66518495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:01 schreef vaagsel het volgende:
Dat Italiaanse winkeltje in de Folkinge is trouwens ook de moeite waard. Ruikt daar altijd heerlijk en je ziet alles vers gemaakt worden. Ook spreekt het personeel gewoon Italiaans wat toch wat authenticiteit toevoegt.
Ze zijn ook Italiaans: Het maakt niet uit of je er veel besteedt, ze willen eindeloos over eten praten, je van alles laten proeven. Als je er broodjes gaat halen "Als je deze lekker vindt moet je daar de volgende keer om vragen, dan krijg je weer wat anders". Niet zo geschikt als je haast hebt, maar verder zeker een aanrader.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')