abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66371608
Hier een vraag van een elektra-noob...

Ik heb op het plafond een elektra aansluiting waar één hanglamp aan gekoppeld is.
Mijn vriendinnetje wil er een een lange tafel onder zetten met drie gelijke hanglampen erboven.

Mijn vraag is of het mogelijk is (en zo ja, hoe?) om dit ene elektrapunt te splitsen zodat deze drie lampen er kunnen hangen. Is dit veilig?

Alvast bedankt voor reacties!
pi_66372370
kabelgootje tegen het plafond en doorlussen (Lijkt mij)
So we just called him Fred too
pi_66372501
Ja hoor netjes doorverbinden, en daar is verder niets mis mee, qua veligheid
F I R E
pi_66372854
Ik heb ipv een kabelgootje een stukje aluminium pijp gehaald. Een paar mooie ogen in het plafond en daar het pijpje in gelegd. Daar doorheen de kabel getrokken. Vervolgens in de plafondkapjes van de lampen uitsparingen gemaakt voor de alu pijpjes en alles aangesloten en opgehangen.

Ziet er een stuk beter uit dan zo'n plakgootje wat altijd geel wordt na verloop van tijd, of niet mooi blijft zitten op je gespoten plafond.
pi_66375368
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:06 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb ipv een kabelgootje een stukje aluminium pijp gehaald. Een paar mooie ogen in het plafond en daar het pijpje in gelegd. Daar doorheen de kabel getrokken. Vervolgens in de plafondkapjes van de lampen uitsparingen gemaakt voor de alu pijpjes en alles aangesloten en opgehangen.

Ziet er een stuk beter uit dan zo'n plakgootje wat altijd geel wordt na verloop van tijd, of niet mooi blijft zitten op je gespoten plafond.
Je mag 230v draad toch alleen door pvc leidingen doen toch?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_66379181
Waarschijnlijk wel ja. Als je het dus echt netjes wilt doen, dan aard je dat pijpje even. Maar een beetje burgelijke ongehoorzaamheid kan best hoor
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 17:24:58 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_66384302
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Gewoon snoer mag je best door een aluminum pijpje doen hoor
Idd, en vroeger ging alles door metalen buis heen.
Gewoon zorgen dat er geen scherpe bramen aan zitten dan is er niets aan het handje
  maandag 23 februari 2009 @ 20:51:13 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66386876
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Gewoon snoer mag je best door een aluminum pijpje doen hoor
Idd maar wel even ontbramen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_66388424
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd maar wel even ontbramen
Kut, ik wist dat ik wat vergeten was, hij ging al zo leuk meegloeien als ik de dimmer wat hoger draaide.
pi_66404614
Bedankt voor al jullie reacties!

Begrijp ik goed dat ik voor iedere lamp apart draden moet doortrekken, dus drie keer in totaal?
Het is geen optie om de inkomende elektriciteitsdraden in een kroonsteentje te draaien en die vervolgens te splitsen voor drie lampen?

Sorry, ik ben echt een dummy op dit gebied...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')