abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66572863
CL, dit wordt een heel dagboek , goed dat je iedere dag even van je af schrijft.
Hoe voelt de rest van de familie zich trouwens? Moet voor hun ook een erg wennen zijn na 18 jaar.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 1 maart 2009 @ 13:15:44 #102
62419 CherryLips
chocoholic
pi_66578244
M'n moeder zit er ook heel erg mee, die heeft ook al een foto van Sanne op hun slaapkamer gezet en toen we thuis kwamen met de as trok ze het ook even niet meer. M'n moeder was het alfa-vrouwtje zeg maar, het echte baasje waar Sanne altijd dol op was. Ik stond lager in de roedel.
Gisteren ging goed, vreemd genoeg. 's Avonds is het heel raar, want Sanne liep altijd rusteloos te ijsberen het afgelopen jaar, je werd er hartstikke gek van, en nu... leegte.
Ik pas weleens op het huis en de katten van m'n nicht, en als ik daar binnen kom is het zo stil en leeg, zo alleen. Dan zet ik gelijk de tv aan. Ook al ligt er een kat voor apengapen op de bank en komt de ander net door het kattenluikje naar binnen, het klinkt daar altijd zo hol. ik dacht altijd dat het kwam doordat het een grote holle ruimte is en er geen vloerbedekking ligt en geen kleed ofzo en de gordijnen meestal open zitten, maar thuis voelt het nu net zo... Zo enorm stil. Ook al zijn er meerdere mensen in huis, het is alsof er een soort dimensie mist. En die stilte is enorm pijnlijk.
En nog steeds word ik er elke keer aan herinnerd. Ik heb een hamsterkooi in de kamer staan, met zo'n plastic kap. Sanne zat altijd op het hamstervoer te azen, en op het brood enzo, en zat dan met 'r snotneus tegen die plastic kap aan. Allemaal vegen hondensnot. Ik heb de kooi nog niet schoongemaakt deze week en nu stond ik net te kijken of de boel verschoond moest worden, en zie ik weer allemaal vegen van de hondenneus op die plastic kap. Dat is enorm slikken.
Gisteren ook weer zoiets, m'n ouders gaan op zaterdagmiddag naar het centrum en langs m'n opa en oma, en daar blijven ze altijd langer dan de bedoeling is. Ze zeiden dan vaak: we moeten gaan, Sanne moet eruit. En omdat m'n vader dit weekend weg is, ben ik meegegaan. Zegt m'n moeder, 'Kom, we gaan...' *stilte*. Een hele rare stilte. Ik wilde gisteren tussen de middag ook vragen aan m'n zus of zij Sanne wilde uitlaten, op zaterdag deed zij het meestal. En dan sta je halverwege de trap met die vraag op je lippen en dan slik je je woorden maar snel weg.
Gisteravond dacht ik ook: het is alweer een week geleden dat ik zo op haar mopperde. Een week geleden dat ik haar gezond heb gezien, dat ze nog liep als een kievit. Vorige week zondag lag ze heel zielig in haar mandje omdat ze niet overeind kon komen. Het is alweer een week geleden dat we haar allemaal ijs en kliekjes vlees gaven om te verwennen. Een week! Morgen is ze alweer een week dood. En door zo te denken lig ik nog steeds wakker 's ochtends vroeg. Ik val wel in slaap, maar rond een uur of zes, zeven word ik wakker en ga ik malen en nadenken over zulke dingen. De nagellak op m'n vingers, toen ik die opdeed leefde Sanne nog en was er geen vuiltje aan de lucht. Zulke dingen.
Vooral ook omdat het ineens zo snel ging. Zaterdag was ze nog ouderwets irritant aan het ijsberen, maandagmiddag om tien over zes is ze gecremeerd. Zo snel. Kwestie van uren.
Zit ik weer met een brok in m'n keel hier...
Ik moet er trouwens niet aan denken om zo snel al een nieuwe hond te nemen, absoluut niet. En aan de andere kant hebben m'n ouders nu wel 'vrijheid'. Ze zijn achter in de vijftig, werken minder, willen vaker de hort op, maar dat kon nooit omdat er iemand voor de hond moest zorgen. Ze was enorm lastig, m'n opa en oma konden niet voor haar zorgen, soms liet de buurvrouw haar wel uit maar ik werkte thuis en zorgde voor Sanne overdag. Maar morgen begin ik met m'n nieuwe vaste baan, 40 uur in de week, dus dan hadden m'n ouders helemaal geen vrijheid meer. Het is alsof Sanne het wist en expres vorige week zo hard achteruit ging.
Tap tap tap
  zondag 1 maart 2009 @ 13:16:04 #103
62419 CherryLips
chocoholic
pi_66578249
Heel verhaal weer
Tap tap tap
pi_66679473
Goedemorgen CL, het is nu bijna negen dagen verder.

Hoe gaat het nu bij jullie thuis. Lukt het beter met slapen?
pi_66708056
Het is nog steeds zo vreselijk stil... Aan de ene kant went het wel snel 's avonds, dat zenuwachtige ge-ijsbeer waar ze vooral het afgelopen jaar last van had, mis ik eigenlijk niet echt... In het begin wel, nu niet meer. Maar 's ochtends is het nog heel moeilijk, als ik beneden kom en ze er niet ligt... Ik praatte altijd tegen 'r, hing hele verhalen op. Als ik wegging wilde ze mee, stond ze in de gang bij de voordeur en dan vond ik het altijd zo sneu dat ze weer terug moest en dat ik wegging... Nu denk ik nog steeds: o snel, deur dicht! Ik ben nog nooit zo lang zonder Sanne geweest, zonder een lekkere knuffel, zonder haar uit te laten of haar eten klaar te zetten... Vooral 's ochtends voel ik me ellendig en ik slaap nog steeds slecht. Gelukkig heb ik overdag op het werk afleiding, vorige week zat ik de hele dag thuis depressief te zijn.
Ik wil alle oude foto's inscannen en inplakken en de mooiste op canvas laten afdrukken, moet alleen nog even kijken hoe ik m'n scanner goed schoon moet maken want er zit allemaal wit stof onder lijkt het, krijg geen enkele foto 'schoon' ingescand. Heb nu wel een foto op m'n nachtkastje staan. Maar de meeste foto's die we van haar hebben zijn met de analoge camera gemaakt, als het rolletje vol moest was de hond altijd de sjaak. Ik heb eigenlijk vrij weinig digitale foto's . Dat merk ik nu pas. De laatste zijn van 25 december . Toen heb ik nog een fotoreeks van haar gemaakt, maar ze kon niet meer tegen de flits dus heel erg mooi gelukt zijn ze niet.
Tap tap tap
pi_66708122
En dan verschijnt er hieronder een banner met 'wat voor baasje ben jij' .
Tap tap tap
pi_66708344
ja die banners zijn erg altijd he
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:44:51 #108
63035 Badharing
Met of zonder uitjes??
pi_66712859
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de kooi nog niet schoongemaakt deze week en nu stond ik net te kijken of de boel verschoond moest worden, en zie ik weer allemaal vegen van de hondenneus op die plastic kap.
Toen ik dit las moest ik plotseling weer aan mijn eerste hond denken. Ik had zoiets met de trui die ik aan had toen ik hem in liet slapen.

Nogmaals sterkte
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:46:36 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66735257
Da's inderdaad een beetje wrang, maar er is niets aan te doen.
Sterkte meiske!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:16:50 #110
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67270644
Hey CL, Hoe gaat het nu met je ?

Voor mijn lieve Bobby is het ook bijna zover 13 jaar...
Jonge, ik bin op de weaze
pi_67279406
Moeilijk zeg.. veel sterkte.

Vandaag 2 jaar terug mijn hond in laten slapen.. bijna 13. Ik mis haar nog elke dag.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:21:31 #112
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67340501
Nou, het is gebeurd. Net een uur beneden bij haar gelegen, ze wou niet echt liggen en ontspannen. Na een uur heb ik haar meegenomen en ben met haar op mijn bed gaan liggen. Mijn bed was echt haar lievelingsplek, waar ze het liefst wou liggen altijd. Het leek net of ze hier op wachtte, want na een minuutje begon ze zwaar te ademen en om zich heen te kijken. Ze wou op me komen liggen, maar dat werkte allemaal niet, toen draaide ze zich om, strompelde naar het midden van m'n bed en ging liggen. Ze draaide haar kop uitgebreid en verbaasd kijkend naar me om en liet haar hoofd toen met een ietwat vreemde beweging op het bed vallen... weg was ze...

Tot 1 a 2 minuten na dat gebeuren had ze nog af en toe wat stuiptrekkingen bij haar bek toen ik haar aaide, erg pijnlijk om te zien, ook dat ze haar ogen niet sloot (heeft m'n broer toen maar gedaan). Ik voel me toch wel een stukje beter dat dan daarnet, want het was echt vreselijk om haar zo te zien lijden... Heb daar ook hard om moeten huilen.

Morgen naar de dierenarts, formulier invullen en 'inschrijven' voor crematie, aparte crematie, niet gezamenlijk. We konden kiezen: Of naar het destruktiebedrijf tot afval ofzo verwerkt worden, apart cremeren, of gezamenlijk cremeren. Apart cremeren dus.

En dan het as in een urn en ik neem een klein gedeeltje in een kettingje

Voelt opzich wel goed zo, heb hard moeten huilen vlak voor en vlak na haar dood, maar nu gaat het aardig:), vooral omdat ze nu niet meer zo vre-se-lijk hoeft te lijden (morgen zou ze worden ingeslapen) Misschien moet het nog komen allemaal. Ze had trouwens darmkanker.

Sorry, maar moest m'n verhaal even kwijt

Rust Zacht, Bobbie

(1,5 jaar geleden)
pi_67340692
Sterkte Stevennn!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 23 maart 2009 @ 22:30:10 #114
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67340832
Dankje
pi_67341521
Enorm veel sterkte...
Het is voor mij vandaag precies een maand geleden en heb er wel enorm bij stilgestaan. Om vier uur dacht ik: nu is ze precies een maand dood. Om half zes dacht ik: ik heb haar al precies een maand niet aangeraakt. Ik mis haar nog verschrikkelijk, elk moment van de dag eigenlijk. Ik weet niet of het normaal is, maar als ik ga slapen of zo dan zie ik Sanne weer voor me als pup, toen we haar ophaalden (wat ik me ervan kan herinneren, was amper 9). Ze was zo'n klein bruin bolletje met blauwe oogjes en roze voetjes... Helemaal opgewonden in de auto naar huis, en 'snachts janken, dat weet ik nog allemaal zo goed.
Ik was afgelopen week op vakantie en het was zo raar thuiskomen. Je weet dat ze er niet is, maar toch verwacht je dat ze je zal begroeten, ik was altijd zo blij haar weer te zien. Ik blijf janken om 'r, ze was echt een familielid. Hoop dat het minder zal worden op den duur, al had ik gehoopt dat het na een maand al een stuk minder zou zijn: soms voelt het alsof we haar vorige week hebben laten inslapen in plaats van een maand geleden. Het blijft gewoon kut. Ik wil haar nog steeds terug. Ik voel me enorm kinderachtig, maar ik ben er echt nog lang niet overheen en kan er nog steeds niet over praten.
Tip: ga voorlopig niet naar de film Marley & Me, ik ben ook al gewaarschuwd en sla hem even over.
Tap tap tap
  maandag 23 maart 2009 @ 23:14:13 #116
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67342530
Rot voor je dat je er nu nog last van hebt. Ik verwacht nu ook steeds dat ze weer met haar kopje m'n slaapkamerdeur open duwt en op m'n bed springt . Maar ik zie nu alleen maar steeds voor hoe ze stierf.. Hoe ze haar hoofdje naar me omdraaide... Ik kon dat witte van ahar oog zien omdat ze zover moest draaien... en dan het moment.... heel erg rot
  maandag 23 maart 2009 @ 23:23:09 #117
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67342933
Ik las dit gedicht:

Als ik straks oud ben, ziek en zwak,
en pijn verjaagt de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
en laat me gaan.....
de laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf.
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf,
of uitstel.... tot het beter past bij een verloren strijd?
Ik ben niet bang tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg: je kijkt me aan,
je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst groet ik je met mijn hondenstaart.....
wat jij liet doen, deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
Nee, ....huil nu niet.

Een wijs besluit dat werd gegrond op een oud en uniek verbond:
jij bent mijn baas en ik jouw hond.

----------------------------

En nu begin een soort schuldgevoel te krijgen... Misschien had ik haar eerder in moeten laten slapen?? ::'(
Anders zou het morgen gebeuren
pi_67346331
Dat gedicht kregen we toen we Sanne lieten cremeren.
Verdorie, nu begin ik zo weer te brullen.
Tap tap tap
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:53:10 #119
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_67346371
Sterkte.
Het missen van je dier is hartverscheurend.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:14:04 #120
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67346603
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:48 schreef CherryLips het volgende:
Dat gedicht kregen we toen we Sanne lieten cremeren.
Verdorie, nu begin ik zo weer te brullen.
Aww sorry

@ Sanne: inderdaad hartverscheurend, werd net zowat huilend wakker
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:33:47 #121
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_67346828
En voor de duidelijkheid: Ze is zelf gestorven he, dus geen prikjes
pi_67706494
Sanne zou vandaag precies 18 jaar zijn geworden. Morgen gaan we waarschijnlijk haar as uitstrooien over de hei. Ik heb er echt zo geen zin in.

Deze foto is precies 17 jaar geleden gemaakt . Ik kan me haar eigenlijk amper meer herinneren als jonge hond, ik was zelf ook nog best jong...

Ik mis je nog elk moment van de dag
Tap tap tap
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:43:28 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67707720
Ik kan het me heel goed voorstellen CherryLips. Op deze foto was me kat er wat verbaast over dat ik nog thuis was op dit uur van de dag en kwam dat onderzoeken. Ik mis het diertje nog altijd.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:12:41 #124
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67708329
Het was een zware beslissing om hem in te laten slapen. Was die dag gewoon naar het werk gegaan maar had al een gevoel dit zit niet goed. Diertje vond ik op me kantoor stoel in in en situatie die ik verder maar niet uitleg. Onder de douche gezet. En dacht als zo vaak het gaat wel weer.

Om negen uur in de dierenarts gebeld. Die zij kom maar gelijk. En mocht van de chef gelijk naar huis. De kat in het mandje gedaan. De tranen schieten me nu nog in de ogen. Want ik wist dit is de laatste keer dat we samen naar dierenarts gaan.

Bij de dierenarts de kat laten in slapen. En gek genoeg een hoop gelachen toen we het over de kat hadden. Terwijl we hem lieten in slapen.

Ik kaap je topic een beetje maar het diertje was op ik had en heb er geen spijt van de beslissing. En de arts zij ook je kan niet meer doen dan dat je gedaan hebt. Ik heb er ruim in de wachtkamer gezeten Waar zij haar verontschuldigen voor aanbood maar er was druk overleg of er nog wat te doen was. En begonnen heel voorzichtig we kunnen hem met een infuus wel weer opgang brengen....maar. Toen was de beslissing voor mij al gelijk gemaakt.

Sterkte CherryLips .
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')