Nou, het is gebeurd. Net een uur beneden bij haar gelegen, ze wou niet echt liggen en ontspannen. Na een uur heb ik haar meegenomen en ben met haar op mijn bed gaan liggen. Mijn bed was echt haar lievelingsplek, waar ze het liefst wou liggen altijd. Het leek net of ze hier op wachtte, want na een minuutje begon ze zwaar te ademen en om zich heen te kijken. Ze wou op me komen liggen, maar dat werkte allemaal niet, toen draaide ze zich om, strompelde naar het midden van m'n bed en ging liggen. Ze draaide haar kop uitgebreid en verbaasd kijkend naar me om en liet haar hoofd toen met een ietwat vreemde beweging op het bed vallen... weg was ze...
Tot 1 a 2 minuten na dat gebeuren had ze nog af en toe wat stuiptrekkingen bij haar bek toen ik haar aaide, erg pijnlijk om te zien, ook dat ze haar ogen niet sloot (heeft m'n broer toen maar gedaan). Ik voel me toch wel een stukje beter dat dan daarnet, want het was echt vreselijk om haar zo te zien lijden... Heb daar ook hard om moeten huilen.
Morgen naar de dierenarts, formulier invullen en 'inschrijven' voor crematie, aparte crematie, niet gezamenlijk. We konden kiezen: Of naar het destruktiebedrijf tot afval ofzo verwerkt worden, apart cremeren, of gezamenlijk cremeren. Apart cremeren dus.
En dan het as in een urn en ik neem een klein gedeeltje in een kettingje

Voelt opzich wel goed zo, heb hard moeten huilen vlak voor en vlak na haar dood, maar nu gaat het aardig:), vooral omdat ze nu niet meer zo vre-se-lijk hoeft te lijden (morgen zou ze worden ingeslapen) Misschien moet het nog komen allemaal. Ze had trouwens darmkanker.
Sorry, maar moest m'n verhaal even kwijt
Rust Zacht, Bobbie![]()
(1,5 jaar geleden)