abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66369297
Tis gewoon een effectenlease dat hele beleggingshypotheek verhaal. Een gigantisch aantal mensen heeft zich zoiets aan laten smeren. Met geleend geld aandelen kopen en hopen dat je winst maakt zodat je er je andere lening (hypotheek) mee af kunt lossen.

Hoe zit het nou straks als er verlies is gemaakt op die belegging. (Zit er dik in want alles is nog maar 1 vijfde waard van 5 jaar terug) Heb je dan A je huis 0% afgelost en zit je dan B nog met een extra schuld van die effectenlening?

Nee, ik heb zoiets niet.....................maar hele hordes collega's wel. Moeten zij zich serieus zorgen maken?

pi_66369530
Die vent kan beter een Glock ofzo tegen ze harses zetten.
Met dat klappertjespistool schiet je nog geen deuk in een pakje boter ben ik bang.

OT:
Ik heb werkelijk geen idee
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_66369606
Het ligt er een beetje aan hoe je collega's hierin zijn gestapt, maar over het algemeen zullen ze hard genaaid zijn.

http://www.voorbeginners.info/hypotheek/beleggingshypotheek.htm

Beleggingshypotheek

Een beleggingshypotheek is een aflossingsvrije hypotheek. Behalve rente betaalt u premie voor een beleggingsverzekering of u stort rechtstreeks in beleggingsfondsen.

Kenmerkend voor deze hypotheek is, dat het beleggingsresultaat vooraf niet bekend is. Dit resultaat is afhankelijk van het uiteindelijke beleggingsresultaat.

Bij een tegenvallend resultaat dient u rekening te houden met een restschuld aan het einde van de looptijd. Als de hypotheek 30 jaar heeft gelopen en u blijft met een hypotheekschuld zitten, dan is de rente over deze schuld niet meer aftrekbaar.

Het voordeel van de beleggingshypotheek is de vrijheid en de flexibiliteit die u heeft in de beleggingsconstructie. De banken en vermogensbeheerders bieden u een breed assortiment fondsen aan met verschillende risicoprofielen. Zo kunt u wereldwijd beleggen in aandelen, of u kunt beleggen in obligaties.
Risicoprofiel
Het is niet zo dat u dagelijks de beursberichten behoeft te volgen om te weten hoe het met uw aandelen gaat. Bij het aangaan van de overeenkomst vult u een formulier in met een aantal vragen over de risico’s die u wilt en kunt lopen.

U kunt bijvoorbeeld een hoog rendement halen door in risicovolle fondsen te investeren, bijvoorbeeld: fondsen in opkomende economieën. Het resultaat kan boven verwachting zijn maar kan ook tegenvallen of zelfs negatief zijn. Na het invullen van het risicoprofiel kiest de bank een fonds uit waarin uw inleg belegd wordt.

Gedurende de looptijd van uw hypotheek krijgt u de mogelijkheid om te switchen van fonds.Zo kan het bijvoorbeeld aan het eind van de looptijd interessant zijn om van risicovolle aandelen te switchen naar veilige beleggingen zoals staatsobligaties en deposito’s.

Voor wat betreft het rendement op uw belegging hebben de banken in ons land afgesproken dat zij bij het beoordelen van uw hypotheekaanvraag rekenen met een rendement van 8% op uw belegging. Dit beschouwen zij als acceptabel op een looptijd van 30 jaar.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_66369794
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:24 schreef shilizous_88 het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoe je collega's hierin zijn gestapt, maar over het algemeen zullen ze hard genaaid zijn.

Bij een tegenvallend resultaat dient u rekening te houden met een restschuld aan het einde van de looptijd.
Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMG
pi_66369932
Ach het hoeft niet slecht te zijn om een beleggingshyp te hebben hoor!
Stel dat je iedere maand voor 200 euro belegt: dan koop je nu lekker goedkoop in.
De vraag is wat het gewogen gemiddelde rendement is aan het einde van de looptijd.

Bij veel beleggingshypotheken kun je ook zelf van fondsen switchen. Dus zodra er winst gemaakt is (en dat is er de voorgaande jaren heus wel geweest), gewoon je winst in een veilig fonds zetten.
En nu lekker goedkoop aankopen... binnen 10 jaar zijn de koersen heus wel weer een keertje gestegen>> hup weer veilig apart zetten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 februari 2009 @ 12:36:27 #6
163650 Greys
pi_66369956
Bedoelen ze met 'restschuld' niet dat je dan niet je hele huis hebt afbetaald, maar dat er nog een gedeelte open blijft staan? Ja toch?

Dus dan is het niet zo dat je hypotheekschuld is opgelopen na 30 jaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66370092
Bij mijn beste weten zijn er niet zo heel veel mensen die hun hypotheek 100% in beleggingen hebben zitten. Vaak is het combi: 50% aflossingsvrij, 20% spaar en 30% beleggen of zo. Een hybride constructie dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66370216
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:36 schreef Greys het volgende:
Bedoelen ze met 'restschuld' niet dat je dan niet je hele huis hebt afbetaald, maar dat er nog een gedeelte open blijft staan? Ja toch?

Dus dan is het niet zo dat je hypotheekschuld is opgelopen na 30 jaar.
Het verhaal van TS klopt inderdaad ook niet. Je schuld loopt niet op. (het is niet zo dat je een hypotheek van 200.000 hebt en dat er daarnaast nog eens 200.000 geleend wordt om te beleggen of iets dergelijks)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 februari 2009 @ 12:45:21 #9
163650 Greys
pi_66370235
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:40 schreef capricia het volgende:
Bij mijn beste weten zijn er niet zo heel veel mensen die hun hypotheek 100% in beleggingen hebben zitten. Vaak is het combi: 50% aflossingsvrij, 20% spaar en 30% beleggen of zo. Een hybride constructie dus.
Ja precies.
Vandaar dat ik denk dat dit onderstaande dan bijna nooit zal voorkomen, dat je hypotheekschuld van 2 ton na 30 jaar ineens 3 ton blijkt te zijn ofzo
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMG
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66370311
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:45 schreef Greys het volgende:

Ja precies.
Vandaar dat ik denk dat dit onderstaande dan bijna nooit zal voorkomen, dat je hypotheekschuld van 2 ton na 30 jaar ineens 3 ton blijkt te zijn ofzo
Dat zou een heldenstreek zijn Volgens mij kan het wel
pi_66370330
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat zou een heldenstreek zijn Volgens mij kan het wel
Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)
  maandag 23 februari 2009 @ 12:54:06 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66370490
Veel mensen roepen dat ze een beleggingshypo hebben terwijl ze een aflossingsvrij hebben met kapitaalverzekeringen. Daar kan ook een woekerpolis tussen zitten maar net zo goed een fonds (beleggingsrekening) dat keurig voor elke euro aandeeltjes koopt. Das nogal een verschil met de helft afdragen aan de bank al admin kosten
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66372383
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)
Hypotheek 2 ton

Beleggingshypotheek 100%

Je moet gewoon rente dokken over die 2 ton. Als je beleggingspotje aan het einde minder is dan de verschuldigde rente heb je dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
pi_66372725
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Hypotheek 2 ton

Beleggingshypotheek 100%

Je moet gewoon rente dokken over die 2 ton. Als je beleggingspotje aan het einde minder is dan de verschuldigde rente heb je dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.

Dus een aflossingsvrije hypotheek heeft een restschuld van de hypotheeksom + betaalde rente?
  maandag 23 februari 2009 @ 14:05:50 #15
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66372821

Nee natuurlijk niet. Die rente heeft er geen ruk mee te maken, die ben je kwijt. 2 ton schuld blijft dus bestaan. 30 jaar beleggen zou dat gedeelte moeten afdekken (of een %) en de rest van het kaptiaal herfinancier je of je verkoopt je hut en tikt dat af
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66372848
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus een aflossingsvrije hypotheek heeft een restschuld van de hypotheeksom + betaalde rente?
Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:07:06 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66372860
Ik denk dat mensen met een beleggingshypotheek inderdaad een probleem hebben. Belegen met geleend geld is een big no no.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66372918
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:07 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat mensen met een beleggingshypotheek inderdaad een probleem hebben. Belegen met geleend geld is een big no no.
Dat doen ze dan ook niet....
pi_66373002
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.
Dat doe je niet, want:
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:

dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:11:01 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66373004
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook niet....
Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66373041
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?
Er wordt niet belegd met dat geld, daar wordt een huis voor gekocht.
pi_66373200
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:10 schreef Five_Horizons het volgende:

Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.
Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?
pi_66373394
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:17 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?
Een beleggingshypotheek is niet anders dan een aflossingsvrije hypotheek. Het enige verschil is dat er maandelijks geld wordt betaald door de consument om in een beleggingsspaarpot aan te groeien (althans, dat is de bedoeling) om over (bijv.) 30 jaar die hypotheek af te lossen.

Die beleggingspot begint echt gewoon op 0.

Er is wel zoiets als een effectenhypotheek.
Daarbij wordt (of eigenlijk: werd) een deel van de hypotheek gebruikt om een depot van effecten aan te kopen, zodat dit depot later gebruikt zou worden om de hypotheek af te lossen.

De restschuld wordt er daarna niet groter door.
pi_66373611
De rente? Die wordt dus apart betaald?

Een hypotheekvorm waarbij je rente + aflossing dmv aandelen/beleggingen aflost bestaat dus niet?
pi_66373702
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
De rente? Die wordt dus apart betaald?
Ja.
quote:
Een hypotheekvorm waarbij je rente + aflossing dmv aandelen/beleggingen aflost bestaat dus niet?
Ik ken ze niet, althans: er zijn vormen waarbij de premie vanuit een depot betaald wordt, maar dat depot wordt gewoon gevormd door geld dat je er zelf instort. (maar dit laatste maakt het nodeloos ingewikkeld )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')