Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMGquote:Op maandag 23 februari 2009 12:24 schreef shilizous_88 het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoe je collega's hierin zijn gestapt, maar over het algemeen zullen ze hard genaaid zijn.
Bij een tegenvallend resultaat dient u rekening te houden met een restschuld aan het einde van de looptijd.
Het verhaal van TS klopt inderdaad ook niet. Je schuld loopt niet op. (het is niet zo dat je een hypotheek van 200.000 hebt en dat er daarnaast nog eens 200.000 geleend wordt om te beleggen of iets dergelijks)quote:Op maandag 23 februari 2009 12:36 schreef Greys het volgende:
Bedoelen ze met 'restschuld' niet dat je dan niet je hele huis hebt afbetaald, maar dat er nog een gedeelte open blijft staan? Ja toch?
Dus dan is het niet zo dat je hypotheekschuld is opgelopen na 30 jaar.
Ja precies.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:40 schreef capricia het volgende:
Bij mijn beste weten zijn er niet zo heel veel mensen die hun hypotheek 100% in beleggingen hebben zitten. Vaak is het combi: 50% aflossingsvrij, 20% spaar en 30% beleggen of zo. Een hybride constructie dus.
quote:Op maandag 23 februari 2009 12:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Sjuust dat zei ik dus ook, maar volgens hen kon dat niet. Elke maand 800 euro dokken en de schuld loopt alleen maar op. ZOMG
quote:Op maandag 23 februari 2009 12:45 schreef Greys het volgende:
Ja precies.
Vandaar dat ik denk dat dit onderstaande dan bijna nooit zal voorkomen, dat je hypotheekschuld van 2 ton na 30 jaar ineens 3 ton blijkt te zijn ofzo
Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)quote:Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
![]()
Dat zou een heldenstreek zijn
Volgens mij kan het wel
Hypotheek 2 tonquote:Op maandag 23 februari 2009 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. (zelfs niet met een effectenhypotheek)
quote:Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hypotheek 2 ton
Beleggingshypotheek 100%
Je moet gewoon rente dokken over die 2 ton. Als je beleggingspotje aan het einde minder is dan de verschuldigde rente heb je dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus een aflossingsvrije hypotheek heeft een restschuld van de hypotheeksom + betaalde rente?
Dat doen ze dan ook niet....quote:Op maandag 23 februari 2009 14:07 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat mensen met een beleggingshypotheek inderdaad een probleem hebben. Belegen met geleend geld is een big no no.
Dat doe je niet, want:quote:Op maandag 23 februari 2009 14:06 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Ik zeg iets volkomen anders.
Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:
dus 2 ton niet afgelost + een restschuld die gelijk is aan hypotheekrente minus beleggingspotje.
Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook niet....
Er wordt niet belegd met dat geld, daar wordt een huis voor gekocht.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel. Of is een hypotheek dan geen lening?
Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat die hypotheekrente voor relevantie heeft, weet ik niet.
Een beleggingshypotheek is niet anders dan een aflossingsvrije hypotheek. Het enige verschil is dat er maandelijks geld wordt betaald door de consument om in een beleggingsspaarpot aan te groeien (althans, dat is de bedoeling) om over (bijv.) 30 jaar die hypotheek af te lossen.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dus bij een beleggingshypotheek betaal je de rente altijd gewoon cash, en ga je alleen de aflossing proberen te dokken met je aandelen?
Ja.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
De rente? Die wordt dus apart betaald?
Ik ken ze niet, althans: er zijn vormen waarbij de premie vanuit een depot betaald wordt, maar dat depot wordt gewoon gevormd door geld dat je er zelf instort. (maar dit laatste maakt het nodeloos ingewikkeldquote:Een hypotheekvorm waarbij je rente + aflossing dmv aandelen/beleggingen aflost bestaat dus niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |