abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66401178
Jaaaaaa Rocka, wat heerlijk zeg!

Kersjes jemig wat rot weer, ik hoop toch niet dat je echt 9 maanden lang alleen maar ziek bent
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:03:48 #177
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66401315
Rocka! Fijn dat alles in orde is!

En Kersjes...wat moet jij je kut voelen zeg. En dan al die moeite doen voor je medicijnen en ze vervolgens gewoon voorgeschreven krijgen. Helemaal erg.

Weet iemand eigenlijk vanaf hoeveel weken de controles bij de vk dichter op elkaar volgen? Ik zou het wel moeten weten, he, maar ik ben het alweer vergeten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:09:00 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66401472
Dit vond iknet via Google Memmel:
quote:
Wij hanteren het volgende schema:
Na de eerste controle na 6 weken, vervolgens om de 4 weken
Vanaf de 24e week om de 3 weken
Vanaf de 30e week om de 2 weken
Vanaf 36/37e week tot aan de bevalling elke week
Afhankelijk van het verloop van je zwangerschap zal de verloskundige je vragen vaker op controle te komen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:11:19 #179
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66401556
Mmm, ja, nou dat klopt dus al niet bij mij. Ik moet donderdag weer en dat was weer 4 weken na mijn vorige bezoekje. zal ik nu wel naar 1 keer 3 en dan gelijk naar 2 gaan. Nouja, ik hoor het donderdag wel. Maar thanks voor het opzoeken. (al gestemd, trouwens...?)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:21:22 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66401891
Nee, ik moet nog even denken.
Ik heb wel al gekeken en het eea gelezen, maar ik heb een reminder naar mezelf gestuurd voor vanavond.
pi_66401896
Dit is het schema dat mijn VK aanhoudt.
quote:
De eerste controle vindt plaats bij 8-9 weken.
Tot 28 weken zijn de controles om de 4 weken.
Vanaf de 28e week om de 3 weken.
Vanaf de 32e week om de 2 weken.
Vanaf 36/37e week tot aan de bevalling elke week
Zit hier 4 weken verschil tussen dus!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66402489
Ik zit even rond te speuren naar zwangerschapscursussen enzo en er is er hier een die me wel aanspreekt "fit zwanger fitness" heet ie. Voor zover ik kan zien is het eigenlijk gewoon fitness maar dan afgestemd op de zwangere vrouw en uiteraard mét informatie over bevallen en dergelijke.
De cursus bestaat uit 10 lessen vóór de bevalling en 7 erna. en het is een wekelijkse cursus van 1 uur.

Maar ik ben een echte noob met dit, wat is nou de bedoeling? Dit zijn de startdata zeg maar
quote:
Startdata:
donderdag 19.02.09 t/m 23.04.09 van 19.00- 20.00 uur
donderdag 07.05.09 t/m 09.07.09 van 19.00- 20.00 uur
die tweede lijkt mij het meest geschikt, omdat ik dan op het laatst nog een ruime maand vóór de bevalling zit. Maar wat is nou eigenlijk gebruikelijk met dat soort cursussen? Vanaf wanneer begin je met een cursus en tot hoe lang ga je door?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:40:59 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66402540
Bij ons delen zij je gewoon in. Ik heb me alleen maar aangemeld en kreeg een brief terug met dat ik idd ergens in Mei begin en dan ben ik 14 juli klaar.
Zo was het de vorige keer ook ongeveer. Nou ja, niet juli natuurlijk, maar een week of 4 voor de bevalling idd. Kwam heel mooi uit toen.
Ik zou als ik jou was die 2e kiezen, want als je het nu doet heeft het nog niet zo heel erg veel nut. Het heeft toch ook wel een klein beetje te maken met het fit zijn van je zwangere lichaam, en daar is nu nog niet heel veel sprake van. Althans, die dikke buik niet zeg maar.
pi_66402685
Nee psies, dat dacht ik ook, nu slaat eigenlijk nog nergens op, dan begint die buik echt goed te komen als de cursus is afgelopen En ik neem aan dat je gerichte info krijgt over van alles en nog wat. Nee ja ok, dan ga k me aanmelden voor de tweede.

Ik ga tot die tijd wel zwemmen denk ik ofzo. Lekker een beetje suf baantjes trekken en dobberen. Heerlijk. Het jammere van zwemmen vind ik alleen wel altijd dat je niet je eigen muziek mee kunt nemen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:49:26 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66402874
Bij ons ('Fit en gezond rond zwangerschap en bevalling' oid) was het altijd eerst een beetje hupsen op muziek, en dan daarna op de matjes op de grond nog een paar oefeningen (ademhalen en ontspannen enzo) en idd veel info met plaatjes en een model van een bekken om te laten zien hoe het kindje door je bekken gaat etc. etc.
En bijv. hoe je het beste op kan staan etc. etc. En wat memmel hierboven zei, over dat dichtdoen van de rits, dat je net je buikspieren een klein beetje aantrekt bij bepaalde dingen.
pi_66403025
ja hupsen ghehe
nee ja je hebt er bij dat maevita twee, "fit en zwanger" en "fitzwanger fitness." En die laatste klonk meer echt fitness en die eerste meer gymnastiek achtig zeg maar. Fitness spreekt me meer aan maar ik denk dat het elkaar in de praktijk niet veel zal ontlopen
achja, mijn fit-level kan wel een boost gebruiken ik voel me net een bejaarde soms zeg de laatste tijd als k weer eens hijgend bovenaan een trap sta. Haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:54:14 #187
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66403054
Huup, die cursus heb ik vorige keer gedaan. Ik vond toen het theoriegedeelte wel handig en alles voor de bevalling was leuk. Ik vond het alleen jammer, dat op de na-cursus (buiten het feit dat die pas werd gegeven toen ik al weer aan het werk was...) ook allemaal dames waren die ik helemaal niet kende van andere lichtingen. En toen er één zei, na het voorstelrondje, dat ze 'dat soort wel kende' (als in, mijn man is belastingadviseur en ik communicatieadviseur), het be-la-che-lijk vond dat ik 36 uur werkte én de juf er toen nog aan toevoegde dat ze door mijn nieuwe wijk was gelopen en het allemaal 'maar potsierlijk' vond, ben ik afgehaakt. Ik kwam om te fitnessen, niet om me te verdedigen voor studie-, werk- en woonkeuzes .

Mijn eerste indruk van de Meavita zwangerschapsyoga van gisteren was overigens positief!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:57:40 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66403208
Memmel Dan was ik er ook heel snel mee klaar geweest! Wat denken ze wel niet!
Ik vond het na-gebeuren wel aardig, mijn conditie was echt dramatisch slecht, maar gewoon leuk, even nakletsen enzo. Er was 1 nieuwe bij omdat die veel te vroeg bevallen was en het voor haar lichaam geen nut zou hebben te wachten tot haar groep de na-gym ging doen. Maar gelukkig idd niet een aantal groepen bij elkaar gezet.
pi_66403447
Memmel! jeumig ja kan me voorstellen dat je het dan gehad hebt... en daarnaast begrijp ik niet wat er mis is met hoogopgeleide mensen die hard werken voor hun geld... jaloers?

hmm nouja dat blijft natuurlijk een beetje het euvel van dat soort cursussen, je moet maar net in een leuk groepje vallen. Wel stom dat er dan ineens verschillende groepen bij elkaar zitten?
Ik wil op zich wel gewoon zelf gaan trainen, zeg maar gewoon fitness en dan wel met een schema en onder begeleiding. Dat vind ik meestal wel fijn, muziekje op en gaan met die banaan. Maar het probleem is dat je bij 9 van de 10 sportscholen hier in de buurt vastzit aan een jaarabbo. En ik denk niet dat ik daar daadwerkelijk een heel jaar van gebruik ga maken straks dus dat vind ik zonde.
Fitnessen op de universiteit kan wel, daar kan het per 1 maand, 3 maanden, 6 maanden of een jaar. Maar het probleem is dan weer dat dat in Leiden zit. hmm *twijfeltwijfel*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:07:57 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66403669
Huup, je zou Mulder Sport op de Loevesteinlaan of YuWa Sports op de Kortestede (beide in Den Haag en niet zo heel ver van waar jouw huis woont) kunnen proberen!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:07:58 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66403670
ha heb ik weer, zit ondertussen te kijken naar haptotherapie en of dat hier in de buurt gegeven word, en waarempel hier aan het einde van de straat, zit gewoon een vrouwtje die dat geeft, en ook aan zwangere vrouwen
binnenkort maar eens een afspraak maken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_66403849
Thnx Memmel!
Ik ga even googelen en lezen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:02:06 #193
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66405494
Rocka gefeliciteerd!! Wat geweldig!

Ik ben nu 26,2 weken en ben 10 (bijna 11 kilo) aangekomen. Ik eet gewoon gezond, wel wat meer. Maar ja. Niets aan te doen...
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:05:48 #194
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66405623
Rond 26 wk vond ik de vorige keer de allermooiste periode van de zwangerschap geniet ervan seilram!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:15:44 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66408084
Volgens mij wordt ons dametje een drummer later! Ze zat net op de maat van de muziek mee te 'schoppen' Ik vind dat zoooo leuk hè, wat dat betreft mag de zwangerschap nog wel maanden duren, ik ga dat geschop, ondanks af en toe beurse plekjes , zo missen straks!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66408149
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:15 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij wordt ons dametje een drummer later! Ze zat net op de maat van de muziek mee te 'schoppen' Ik vind dat zoooo leuk hè, wat dat betreft mag de zwangerschap nog wel maanden duren, ik ga dat geschop, ondanks af en toe beurse plekjes , zo missen straks!

in vind het ook zo heerlijk ondanks dat het soms verekte pijn doet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:38:45 #197
190853 RockabeIIa
pi_66408915
* RockabeIIa zit in de wachtkamer bij de vk voor de intake
pi_66408922
Rockabella wat fijn dat de echo goed was! gefeliciteerd!

Noli, die afmetingen waren niet van die luiertas maar van een andere. Maar goed mijn vriend vond hem te saai dus toch maar niet. Ik heb nu deze besteld.

Innepin hoe gaat het met je buik? Nog last gehad van de sprong van de over-enthousiaste hond?

Ik ben vandaag 20 weken!! Gewoon al op de helft :d In totaal nu iets van 4 kilo aangekomen, volgens mij is dat wel netjes.
pi_66409009
leuk ROcka!!

Gefeli Flower!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:42:57 #200
190853 RockabeIIa
pi_66409055
Loopt een beetje uit...
En volgens mij is marokkaans hier de voertaal ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')