abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 22:32:08 #1
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66355981
Aangezien ik wekelijks vlees sta te snijden voor op brood, zat ik te denken dat dat wel makkelijker zou moeten kunnen.
Dus ben ik nu opzoek naar een snijmachine.
al even rond gekeken. en kom van alles tegen.

kunstof machines, voor een paar tientjes, tot gietijzer met digi-weegschaal voor een paar ruggen.

had even gekeken of ik er een topic over kon vinden maar die is er voor zover ik kan zien niet.

vroeg me nu dus af wie heeft er een snijmachine thuis? welke, wat kost het en waar vandaan.
zoek iets semi-prof. (heb een hekel aan apparaten die niet echt kunnen wat ze zouden moeten.)
dus heb een budget van tussen de 200 en 300.

ik ga er vanuit dat dat voldoende zou moeten zijn.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:33:31 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66356027
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_66356050
quote:
En welke daarvan raad jij hem aan?
Life is too short not to have fun
  zondag 22 februari 2009 @ 22:36:17 #4
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66356120
kun je het niet voorgesneden kopen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 22 februari 2009 @ 22:36:39 #5
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_66356143
greaf classic 180 omdat die binnen zijn budget valt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_66356233
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:36 schreef cherrycoke het volgende:
greaf classic 180 omdat die binnen zijn budget valt
Ik zal me even verduidelijken.

OP is duidelijk op zoek naar gebruikservaringen aangaande snijmachines voor thuisgebruik. Gezien het feit dat hij al op FOK! heeft gezocht naar een topic hierover, mag je aannemen dat hij ook weet hoe hij google moet gebruiken en dit ook heeft gedaan. Hoe behulpzaam is het dan om de eerste de beste google link te droppen?
Life is too short not to have fun
  zondag 22 februari 2009 @ 22:40:26 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_66356272
Een (semi-)professionele snijmachine voor 200-300 is onmogelijk (tenzij je een gebruikte op de kop weet te tikken bij iemand die geen idee heeft van de waarde).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 22 februari 2009 @ 22:42:08 #8
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66356337
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:40 schreef ElisaB het volgende:
Een (semi-)professionele snijmachine voor 200-300 is onmogelijk (tenzij je een gebruikte op de kop weet te tikken bij iemand die geen idee heeft van de waarde).
kwam ook al machines tegen die dus bij horeca groothandels lagen. voor een 280 ongeveer. maar dus geen idee of dat iets is
  zondag 22 februari 2009 @ 22:45:01 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66356442
tikje off topic, maar wat snij je dan zoal? ik kom niet verder dan af en toe een restje rollade namelijk
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:45:25 #10
33954 ElisaB
pi_66356463
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:42 schreef PKfotografie het volgende:
kwam ook al machines tegen die dus bij horeca groothandels lagen. voor een 280 ongeveer. maar dus geen idee of dat iets is
Het is maar net wat voor eisen je stelt. Ze zullen best snijden, maar daar houdt het dan ook waarschijnlijk wel op.
pi_66356503
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:36 schreef hierissieweer het volgende:
kun je het niet voorgesneden kopen?
Ik reageer ff voor pk (ben de wederhelft )

We kunnen het wel gesneden kopen maar dan ben je duurder uit en als ze zelf snijd dan bepaal je ook de dikte natuurlijk
En daar bovenop komt nog eens dat ik het ook wel fijn vind om zelf bv carpaccio te kunnen snijden van tonijn of ossehaas
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 22 februari 2009 @ 22:48:36 #12
33954 ElisaB
pi_66356582
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:46 schreef prupke het volgende:
En daar bovenop komt nog eens dat ik het ook wel fijn vind om zelf bv carpaccio te kunnen snijden van tonijn of ossehaas
Dan moet je jezelf een lol doen en een echte snijmachine kopen
  zondag 22 februari 2009 @ 22:49:59 #13
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66356630

dit zit bv. binnen het budget, maar ken het merk niet.
quote:
de basis van de CaterChef serie is vervaardigd van gegoten aluminium en is voorzien van een food-friendly coating. De slede, mesbeschermplaat en dikteglijplaat zijn van geanodiseerd aluminium. Algemene kenmerken: hoogwaardige roestvrije legering holgeslepen kwaliteitsmes, traploos instelbaar van 0 - 15 mm, verlichte schakelaar en geventileerde motor. Inclusief slijpapparaat. Schuin model.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:53:33 #14
33954 ElisaB
pi_66356767
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:49 schreef PKfotografie het volgende:
[ afbeelding ]
dit zit bv. binnen het budget, maar ken het merk niet.
Ik ook niet

Aan het type te zien een 19,5 cm mes. Dat is erg klein; ik zou in elk geval zoeken naar 22cm.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:55:57 #15
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66356871
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ook niet

Aan het type te zien een 19,5 cm mes. Dat is erg klein; ik zou in elk geval zoeken naar 22cm.
19,5 voor 245

22,0 voor 295

25,0 voor 340

30,0 voor 550 (maar is wat teduur voor mij)
  zondag 22 februari 2009 @ 22:57:27 #16
33954 ElisaB
pi_66356937
Ik zou als ik jou was Marktplaats in de gaten houden en een mooie Berkel 836 op de kop zien te tikken
  zondag 22 februari 2009 @ 23:02:24 #17
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66357131
en wat is daar het voordeel van? behalve dat het een prof merk is?
iets als dit?
  zondag 22 februari 2009 @ 23:11:24 #18
169150 Stakky
Pazz douche
pi_66357471
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:02 schreef PKfotografie het volgende:
iets als dit?
Ik ben kok en heb om m'n vorige werk inderdaag met de berkel 836 gewerkt. En het is gewoon een kwalitatief goede snijmachine. Is zeer makkelijk te reinigen (als je weet hoe) en kan tegen een stootje. nadeel is alleen wel dat er in deze nog zo'n ouderwetse rubber ring zit die voor de overbrenging zorgt van de aandrijfas naar je mes. En die moet dus echt eens in de zoveel tijd vervangen worden.

En je moet je mes eens in de zoveel tijd ff los schroeven en naar de slijper brengen. Er zit wel een aanzet mechanisme op in de kapje boven het mes met het logo. Maar het is net als een mes. Je kan hem aanzetten maar eens in de zoveel tijd moet ie echt geslepen worden.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_66357547
Let bij het kopen van een 2e hands machine op de staat van het mes. Zit er een grote opening tussen het mes en de beschermende rand? Dan betekent dit dat het mes al flink afgeslepen is en zodoende niet veel langer mee zal gaan. Een nieuw mes kost je weer een paar honderd euro, in het geval van een professionele machine. Een goede snijmachine staat en valt natuurlijk bij de kwaliteit van het mes.

Overigens weet ik niet of je wel zo blij zal zijn met een eigen machine hoor, om de volgende redenen:

- het kost mij 5 minuten om een snijmachine schoon te maken, maar ik heb het dan ook al een paar honderd keer gedaan. De eerste keer kostte het me ruim een kwartier. Dit zal je elke keer moeten doen om een volgende keer hygiënisch vlees te snijden.
- regelmatig onderhoud aan het mes, de slijpstenen en de bewegende delen.
- neemt veel plaats in.

Is het in jouw geval niet voordeliger een goede slager op te zoeken? In de delicatessenzaak waar ik werk verkopen we vleeswaren en snijden we alles op de dikte die de klant wil, waarbij de prijs tussen een stuk en gesneden niet verschilt.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:16:10 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66357645
Is het niet zo dat professionele apparatuur lastiger is in het onderhoud, omdat ze vooral gemaakt worden om de hele dag door te draaien? Als er daarna een half uurtje schoongemaakt moet worden, dan maakt dat niet zoveel uit. Apparatuur voor thuisgebruik is minder duurzaam, maar vaak wel makkelijker schoon te houden, op te bergen etc.

-- edit: oh, Casparovvv is me voor met een veel beter verhaal
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:18:39 #21
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66357739
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:13 schreef Casparovvv het volgende:
Let bij het kopen van een 2e hands machine op de staat van het mes. Zit er een grote opening tussen het mes en de beschermende rand? Dan betekent dit dat het mes al flink afgeslepen is en zodoende niet veel langer mee zal gaan. Een nieuw mes kost je weer een paar honderd euro, in het geval van een professionele machine. Een goede snijmachine staat en valt natuurlijk bij de kwaliteit van het mes.

Overigens weet ik niet of je wel zo blij zal zijn met een eigen machine hoor, om de volgende redenen:

- het kost mij 5 minuten om een snijmachine schoon te maken, maar ik heb het dan ook al een paar honderd keer gedaan. De eerste keer kostte het me ruim een kwartier. Dit zal je elke keer moeten doen om een volgende keer hygiënisch vlees te snijden.
- regelmatig onderhoud aan het mes, de slijpstenen en de bewegende delen.
- neemt veel plaats in.

Is het in jouw geval niet voordeliger een goede slager op te zoeken? In de delicatessenzaak waar ik werk verkopen we vleeswaren en snijden we alles op de dikte die de klant wil, waarbij de prijs tussen een stuk en gesneden niet verschilt.
heb je helemaal gelijk in. (heb vroeger (jaar of 6 terug) met zulke machines gewerkt, en weet dus wat voor ondehoud ze willen) maar het gaat uiteindelijk niet om prijs, maar om de fun die je uit de kleine dingen kan halen.

maak liever zelf iets, als dat ik alles haal. al is het uiteindelijk duurder, misschien wel minder. maar heb het dan wel zelf gedaan.

alleen als je iets zelf gaat doen, is het wel fijn als je materialen een beetje doen wat je er van verwacht.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:20:48 #22
33954 ElisaB
pi_66357826
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:02 schreef PKfotografie het volgende:
iets als dit?
Yups, dat is een 836. Let op: er wordt veel bagger aangeboden.

Wat de kwaliteit betreft: de machine die jij hierboven liet zien (merk onbekend) is niet te vergelijken met een 836. En dat zit 'm niet zozeer in de naam, als wel in de wijze waarop de machine in elkaar zit.

Overigens: ook een slecht afgestelde (of slecht onderhouden) Berkel snijdt bagger
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:11 schreef Stakky het volgende:
En je moet je mes eens in de zoveel tijd ff los schroeven en naar de slijper brengen. Er zit wel een aanzet mechanisme op in de kapje boven het mes met het logo. Maar het is net als een mes. Je kan hem aanzetten maar eens in de zoveel tijd moet ie echt geslepen worden.
Als je het mes niet geslepen krijgt met het slijpapparaat, dan is er iets mis met je mes, de slijpstenen of de afstelling van het slijpapparaat. Als het voorgaande in orde is, kun je je mes er gewoon goed mee slijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElisaB op 22-02-2009 23:40:26 ]
pi_66357896
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Yups, dat is een 836. Let op: er wordt veel bagger aangeboden.

Wat de kwaliteit betreft: de machine die jij hierboven liet zien (merk onbekend) is het te vergelijken met een 836. En dat zit 'm niet zozeer in de naam, als wel in de wijze waarop de machine in elkaar zit.

Overigens: ook een slecht afgestelde (of slecht onderhouden) Berkel snijdt bagger
[..]

Als je het mes niet geslepen krijgt met het slijpapparaat, dan is er iets mis met je mes, de slijpstenen of de afstelling van het slijpapparaat. Als het voorhgaande in orde is, kun je je mes er gewoon goed mee slijpen.
Nah, bepaalde soorten vlees willen nog wel eens een botje bevatten, dan heb je al snel een buts in je mes die je er niet met je slijpsteentjes uit krijgt hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:24:29 #24
33954 ElisaB
pi_66357970
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:22 schreef Casparovvv het volgende:
Nah, bepaalde soorten vlees willen nog wel eens een botje bevatten, dan heb je al snel een buts in je mes die je er niet met je slijpsteentjes uit krijgt hoor.
Als je ziet dat mensen de messen met het slijpapparaat tot een cm kleiner slijpen, dan gaat zo'n klein butsje ook nog wel lukken Maar je moet natuurlijk nooit vlees met botten op je snijmachine slingeren. Komt niet goed
  zondag 22 februari 2009 @ 23:26:15 #25
169150 Stakky
Pazz douche
pi_66358033
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:22 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

jup en goeie tip over die stand van z'n mes met die ruimte er tussen. Dat was ik helemaal nog vergeten te melden.
pi_66358235
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als je ziet dat mensen de messen met het slijpapparaat tot een cm kleiner slijpen, dan gaat zo'n klein butsje ook nog wel lukken Maar je moet natuurlijk nooit vlees met botten op je snijmachine slingeren. Komt niet goed
Als je dat mes dagelijks slijpt wordt 'ie gewoon kleiner, in de praktijk ga je een mes niet na 2 maanden vervangen. Een botje zorgt voor een buts die je er misschien wel uit kan slijpen als je de steen er een uur op houdt, maar in de praktijk zal je het mes toch echt moeten laten slijpen.
Een verdwaald botje is gewoon niet te vermijden. Wat dacht je van een parmaham die inclusief bot geleverd wordt? Daar wil nog wel eens een splintertje of wat dan ook van achter blijven.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:35:22 #27
33954 ElisaB
pi_66358351
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:31 schreef Casparovvv het volgende:
Als je dat mes dagelijks slijpt wordt 'ie gewoon kleiner, in de praktijk ga je een mes niet na 2 maanden vervangen. Een botje zorgt voor een buts die je er misschien wel uit kan slijpen als je de steen er een uur op houdt, maar in de praktijk zal je het mes toch echt moeten laten slijpen.
Een verdwaald botje is gewoon niet te vermijden. Wat dacht je van een parmaham die inclusief bot geleverd wordt? Daar wil nog wel eens een splintertje of wat dan ook van achter blijven.
Als er een hele hap uit het mes is, dan zou ik dat ook niet met de hand slijpen. Maar het is voor zover ik weet niet te doen gebruikelijk om een mes van een 836 naar een slijper te brengen. Maar er is wel meer dan ik niet weet, dus wellicht heb je gewoon gelijk
  zondag 22 februari 2009 @ 23:38:06 #28
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66358425
als er een hap uit het mesblad gaat, dan kun je hem misschien wel slijpen, maar heeft het mes dan niet al zo'n harde klap gehad dat hij na het slijpen wat klein word? en misschien door de klap niet meer geheel recht is?
pi_66358557
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:38 schreef PKfotografie het volgende:
als er een hap uit het mesblad gaat, dan kun je hem misschien wel slijpen, maar heeft het mes dan niet al zo'n harde klap gehad dat hij na het slijpen wat klein word? en misschien door de klap niet meer geheel recht is?
Zo erg zal het niet zijn, zo'n mes is (in ieder geval bij de professionele Berkel machines waar ik mee werk) best dik richting het midden. Er moet echt iets raars mee gebeuren wil je het mes uit balans brengen. Bij een buts heb ik het misschien over max. een millimeter, maar die messen zijn zo hard dat je zelf wel even aan het slijpen bent voordat je zo'n buts er uit hebt. Omdat het mes zo snel ronddraait moet het absoluut glad zijn omdat de kleinste oneffenheid je mooie plakjes aan gort hakt

Maargoed, dit zijn de uitzonderingen. Onder normale omstandigheden gaat dat mes heel lang mee voordat je het moet vervangen, en zal je veel onderhoud zelf kunnen doen als je een beetje handig bent.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:42:46 #30
33954 ElisaB
pi_66358563
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:38 schreef PKfotografie het volgende:
Alles kan natuurlijk. Een beetje een mes kan wel wat hebben en is niet zomaar krom. Maar als je een hap van een halve centimeter diep geslagen hebt, kun je je mes in elk geval beter vervangen.
pi_66358600
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk. Een beetje een mes kan wel wat hebben en is niet zomaar krom. Maar als je een hap van een halve centimeter diep geslagen hebt, kun je je mes in elk geval beter vervangen.
Dan moet je er toch echt wel een vork tussen steken ofzo
  zondag 22 februari 2009 @ 23:44:09 #32
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66358603
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:42 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Zo erg zal het niet zijn, zo'n mes is (in ieder geval bij de professionele Berkel machines waar ik mee werk) best dik richting het midden. Er moet echt iets raars mee gebeuren wil je het mes uit balans brengen. Bij een buts heb ik het misschien over max. een millimeter, maar die messen zijn zo hard dat je zelf wel even aan het slijpen bent voordat je zo'n buts er uit hebt. Omdat het mes zo snel ronddraait moet het absoluut glad zijn omdat de kleinste oneffenheid je mooie plakjes aan gort hakt

Maargoed, dit zijn de uitzonderingen. Onder normale omstandigheden gaat dat mes heel lang mee voordat je het moet vervangen, en zal je veel onderhoud zelf kunnen doen als je een beetje handig bent.
hehe het klonk me in de oren als een deuk van een paar mm. niet van 1 mm.
vandaar mijn vraag
  zondag 22 februari 2009 @ 23:45:57 #33
33954 ElisaB
pi_66358656
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:44 schreef Casparovvv het volgende:
Dan moet je er toch echt wel een vork tussen steken ofzo
Of tegenaan slaan met een heule grote braadpan
  zondag 22 februari 2009 @ 23:49:08 #34
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66358740
ik ga er een beetje vanuit, dat door de grote snelheid die het mes heeft bij het draaien, je bij een vastloper door bv. bot, je het mes redelijk kan mollen, krom kan trekken.

maakt niet uit wat je gebruikt om het mes snel stil te zetten, door de snelheid van het draaien is er vast een kans dat het mes iets krom gaat, en 1 mm uit balans is denk ik vervelender als 1 mm diep deukje in het mes
  zondag 22 februari 2009 @ 23:54:02 #35
169150 Stakky
Pazz douche
pi_66358870
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:49 schreef PKfotografie het volgende:
ik ga er een beetje vanuit, dat door de grote snelheid die het mes heeft bij het draaien, je bij een vastloper door bv. bot, je het mes redelijk kan mollen, krom kan trekken.

maakt niet uit wat je gebruikt om het mes snel stil te zetten, door de snelheid van het draaien is er vast een kans dat het mes iets krom gaat, en 1 mm uit balans is denk ik vervelender als 1 mm diep deukje in het mes
uhm nee op het moment dat je een vastloper hebt in bijv een bevroren stuk vlees. of kaas. Dan komt door een bot mes. En een slippende rubberen aandrijf riem. Dus moet je daar eens goed naar kijken. Je mes kan vrij veel hebben en zal door een vastloper niet zo snel krom trekken.
  maandag 23 februari 2009 @ 00:04:00 #36
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66359168
wat is trouwens het voordeel, of nadeel van een snijmachine die onder een hoek staat?
(ik gok dat je dan het gesneden product makkelijker kan opvangen, maar dat is dus een gokje voor mij)
pi_66359295
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:04 schreef PKfotografie het volgende:
wat is trouwens het voordeel, of nadeel van een snijmachine die onder een hoek staat?
(ik gok dat je dan het gesneden product makkelijker kan opvangen, maar dat is dus een gokje voor mij)
als je bewegende gedeelte onder een hoek staat. Valt ie al gedeeltelijk door de zwarte kracht tegen het mes aan. Dus hoef je minder hard te duwen om ergens een plak van te snijden. Met de kans dat je, je product ook minder beschadigd door er hard op te moeten drukken.

Dus is eigenlijk voor comfort voor de gene die snijd.
  maandag 23 februari 2009 @ 00:14:21 #38
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66359422
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:08 schreef Stakky het volgende:

[..]

als je bewegende gedeelte onder een hoek staat. Valt ie al gedeeltelijk door de zwarte kracht tegen het mes aan. Dus hoef je minder hard te duwen om ergens een plak van te snijden. Met de kans dat je, je product ook minder beschadigd door er hard op te moeten drukken.

Dus is eigenlijk voor comfort voor de gene die snijd.

maar is dus meer comfort als dat het verbetering in snijden is, (kan me voorstellen dat bij horizontaal het gesneden plakje bv, eerder breekt, scheurt. )
pi_66359576
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:14 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

maar is dus meer comfort als dat het verbetering in snijden is, (kan me voorstellen dat bij horizontaal het gesneden plakje bv, eerder breekt, scheurt. )
naja kijk. Als jij een rechte heb. Zal je dus harder moeten duwen om te snijden. Met de kans dat je ook weer te hard duwt, waardoor jouw instelling op stand 6 dus nog wel eens iets wil verschuiven richting stand 7 bijv. En omdat je meer kracht zet kan het zijn dat je niet het gewenste resultaat haalt.

Als ie in een hoek ligt. Hoef je gewoon minder kracht te zetten en snijd het wat makkelijker.

Voor mij persoonlijk heeft het nog nooit wat uitgemaakt. En persoonlijk ga ik liever naar de rechte versie dan naar dan de snijmachine met een hoek. Gewoon puur omdat ik dan het gevoel heb dat ik meer controle heb.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:37:40 #40
33954 ElisaB
pi_66388548
Schuinsnijden is in de Zuid-Europeese landen heel gebruikelijk. Hier (en in Duitsland en bijvoorbeeld Zweden) doen ze het amper. Ik dacht overigens dat Engeland ook heel veel schuinsnijders heeft.

Een schuinsnijder heeft over het algemeen op een of andere manier een iets grotere snijcapaciteit. Hoe dat komt, heb ik nog nooit begrepen (of ik heb niet de moeite genomen het me te laten uitleggen). Het scheelt overigens maar weinig.
pi_66394082
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:37 schreef ElisaB het volgende:
Schuinsnijden is in de Zuid-Europeese landen heel gebruikelijk. Hier (en in Duitsland en bijvoorbeeld Zweden) doen ze het amper. Ik dacht overigens dat Engeland ook heel veel schuinsnijders heeft.

Een schuinsnijder heeft over het algemeen op een of andere manier een iets grotere snijcapaciteit. Hoe dat komt, heb ik nog nooit begrepen (of ik heb niet de moeite genomen het me te laten uitleggen). Het scheelt overigens maar weinig.
Wij gebruiken de schuinsnijder vooral voor gedroogde, ambachtelijke hammen als Serrano, Parma, Pata Negra e.d. Werkt fijner. De fijne vleeswaren (gekookte hammen, verwerkt vlees als boterhamworst, kipfilet, salami en cervelaat snijden fijner op een rechte.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 00:33:41 #42
33954 ElisaB
pi_66394662
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:07 schreef Casparovvv het volgende:
Wij gebruiken de schuinsnijder vooral voor gedroogde, ambachtelijke hammen als Serrano, Parma, Pata Negra e.d. Werkt fijner. De fijne vleeswaren (gekookte hammen, verwerkt vlees als boterhamworst, kipfilet, salami en cervelaat snijden fijner op een rechte.
Logisch

Wat voor schuinsnijder hebben jullie? Klopt het dat die iets grotere producten aankan?
pi_66398708
Een Berkel, het type zou ik niet uit mijn hoofd weten. Jup, die kan de grote hammen gemakkelijk aan, terwijl je die hammen op de rechte machine niet plat neer kan leggen, maar schuin omhoog moet houden.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:34:42 #44
33954 ElisaB
pi_66402339
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:18 schreef Casparovvv het volgende:
Een Berkel, het type zou ik niet uit mijn hoofd weten. Jup, die kan de grote hammen gemakkelijk aan, terwijl je die hammen op de rechte machine niet plat neer kan leggen, maar schuin omhoog moet houden.
Ik ga toch eens informeren hoe dat kan...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:21:40 #45
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66427461
even tellen, 1. 2. 3. 4. ..... 10

wederhelft controleren, 1. 2. 3. 4. .....10

alles compleet, gelukkig

vandaag een mooie (oke minder mooie, maar degelijkeke en goed onder houden ) machine opgehaald.
heel lief veel uitleg gekregen, plus wat extra verzorgende spulletjes, dus ik kan vooruit

konden het niet laten om hem even aan te slingeren en er wat voer door te jagen.
Ging perfect. dus ben helemaal blij.

machine dus ook voor de eerste keer schoongemaakt. (ook hoe dat moest had ik nog onthouden dus hij is weer netjes schoon)

dus ik ben een geheel blij fokker-tje atm.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:23:18 #46
33954 ElisaB
pi_66427526
Wow!

(het is net of ik erop zat te wachten, maar dit is puur toeval)!

En zo wij altijd (welgemeend en zeer positief bedoeld) zeggen: Go slice yourself
pi_66427688
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:23 schreef ElisaB het volgende:
Wow!

(het is net of ik erop zat te wachten, maar dit is puur toeval)!

En zo wij altijd (welgemeend en zeer positief bedoeld) zeggen: Go slice yourself
Ik ben geneigd om nu naar de slager te rennen (en dan in te breken ) om de hele nacht hammen ed te gaan staan snijden

wat een briljant apparaat
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:35:35 #48
33954 ElisaB
pi_66428022
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef prupke het volgende:
Ik ben geneigd om nu naar de slager te rennen (en dan in te breken ) om de hele nacht hammen ed te gaan staan snijden
Ik zeg: doen
quote:
wat een briljant apparaat
Lief voor zijn en goed op passen
pi_66428194
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zeg: doen
[..]

Lief voor zijn en goed op passen
ik wacht wel tot de winkel open is morgen

en ik ben zeer zeker lief voor goede apparaten
heb hem daarstrakkies na de eerste snijbeurt al netjes schoongemaakt
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:45:10 #50
33954 ElisaB
pi_66428390
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:40 schreef prupke het volgende:
ik wacht wel tot de winkel open is morgen
Dus ik kan wel naar bed en hoef Teletekst niet verder in de gaten te houden?

Bummer
quote:
en ik ben zeer zeker lief voor goede apparaten
heb hem daarstrakkies na de eerste snijbeurt al netjes schoongemaakt
Goed bezig prupke
Nóóóit de vaatwasser gebruiken, want daar gaat ie dood van
pi_66428566
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dus ik kan wel naar bed en hoef Teletekst niet verder in de gaten te houden?

Bummer
[..]

Goed bezig prupke
Nóóóit de vaatwasser gebruiken, want daar gaat ie dood van
Sorry
Voor mij is maar 1 keer iets op de teletekst gekomen (en verjaard gelukkig) en sindsdien gedraag ik me zeer netjes
pi_66440982
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ga toch eens informeren hoe dat kan...
De lade waar je het vlees op legt is gewoon groter en je kunt m verder naar achteren trekken, waardoor het stuk vlees dat je snijdt groter kan zijn.

edit: foto's?
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:23:41 #53
33954 ElisaB
pi_66443034
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:28 schreef Casparovvv het volgende:
De lade waar je het vlees op legt is gewoon groter en je kunt m verder naar achteren trekken, waardoor het stuk vlees dat je snijdt groter kan zijn.
Dat snap ik (dat de slag van de tafel van een schuinsnijder groter is), maar wáárom is dat dan niet ook standaard zo bij een rechtsnijder?
pi_66451498
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:23 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat snap ik (dat de slag van de tafel van een schuinsnijder groter is), maar wáárom is dat dan niet ook standaard zo bij een rechtsnijder?
Ik denk dat daar gewoon economische redenen achter zitten - om bedrijven sneller de duurdere schuinsnijder te laten aanschaffen.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:01:10 #55
33954 ElisaB
pi_66451635
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Casparovvv het volgende:
Ik denk dat daar gewoon economische redenen achter zitten - om bedrijven sneller de duurdere schuinsnijder te laten aanschaffen.
Is de schuinsnijder duurder dan volgens jou? Maar los daarvan: waarom zouden ze een rechtsnijder beperken met als doel een duurdere schuinsnijder te verkopen? Die logica ontgaat me
pi_66451787
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Is de schuinsnijder duurder dan volgens jou? Maar los daarvan: waarom zouden ze een rechtsnijder beperken met als doel een duurdere schuinsnijder te verkopen? Die logica ontgaat me
Op die manier koopt iedereen die veel mogelijkheden wil hebben de dure machine, en iedereen die aan een budget gebonden zit de goedkopere met minder mogelijkheden. Als je van jouw redenatie uitgaat zouden er in geen enkele markt meerdere producten bestaan, maar slechts 1 product dat alles kan.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:09:18 #57
33954 ElisaB
pi_66451962
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:05 schreef Casparovvv het volgende:
Op die manier koopt iedereen die veel mogelijkheden wil hebben de dure machine, en iedereen die aan een budget gebonden zit de goedkopere met minder mogelijkheden. Als je van jouw redenatie uitgaat zouden er in geen enkele markt meerdere producten bestaan, maar slechts 1 product dat alles kan.
Maar vrijwel niemand weet dat een schuinsnijder met een zelfde mesdiameter net iets meer aankan...

Het gaat niet zozeer om de uitgebreidere mogelijkheden van de schuinsnijder, als wel om de beperking in de slag van een rechtsnijder.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:36:50 #58
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67369758
ben nu een maand in het bezit van de Bizerba.
ben er nog steeds erg blij mee.
alle vingers nog aanwezig. dus dat gaat iig goed.

verder al redelijk wat vleeswaren er doorheen gehaald.
schoonmaken is ook klusje van nog geen 10 min dus goed tedoen.

maar zal iig zoals beloofd melden wanneer ik voor het eerst met het mes door mijn vingers ga
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:42:46 #59
33954 ElisaB
pi_67370002
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:36 schreef PKfotografie het volgende:
ben nu een maand in het bezit van de Bizerba.
ben er nog steeds erg blij mee.
alle vingers nog aanwezig. dus dat gaat iig goed.

verder al redelijk wat vleeswaren er doorheen gehaald.
schoonmaken is ook klusje van nog geen 10 min dus goed tedoen.

maar zal iig zoals beloofd melden wanneer ik voor het eerst met het mes door mijn vingers ga

Ik leg de pleisters vast klaar
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:44:31 #60
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67370060
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik leg de pleisters vast klaar
hoop dan maar dat er geen houdbaarheidsdatum op zit....
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:45:40 #61
33954 ElisaB
pi_67370109
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:44 schreef PKfotografie het volgende:
hoop dan maar dat er geen houdbaarheidsdatum op zit....
We kopen heel regelmatige nieuwe; steeds met 6m tegelijk
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:51:00 #62
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67370319
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

We kopen heel regelmatige nieuwe; steeds met 6m tegelijk
hmmm kan met 2cm meestal wel een jaar vooruit.

de keren dat ik me ergends aan open haal heb ik meestal toch geen pleisters bij me.

wel laatst met een ijzerzaag in mijn vinger gezeten. (schoot stukje uit )
maar met messen nog altijd geen probleem
pi_67372076
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:38:52 #64
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67372172
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:36 schreef Casparovvv het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's
?

van de machine? of van gesneden waar?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:21:13 #65
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_67374020
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:38 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

?

gesneden waar
Altijd goed wat je aan t snijden bent geweest
pi_67384567
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:38 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

?

Beide. Laat mij maar eens zien hoe goed je een mooie rode rosbief kan snijden
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:31:28 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67399852
Mijn droom apparaat voor als ik een grote keuken in een groot groot huis heb
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')