abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81355520
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Oksel het volgende:
3e graads vind ik zelf wat te ver gaan.
Kan er niks aan doen. Kreeg een duidelijk omschreven uitnodiging ..
pi_81357356
Naar een LinkedIn-profiel kan je verwijzen in een sollicitatiebrief (wat ook echt werkt), een Hyves, MySpace of Facebook-profiel niet. Ik verwijs sinds kort werkgevers naar mijn portfolio en cv op m'n LinkedIn en sindsdien word ik toch sneller op sollicitatie gevraagd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_81385510
Een beetje zoals Hyves, maar dan voor mensen met een serieuze baan. Je komt oude studiegenoten tegen, oud-collega´s, etc. Wellicht hebben die een leuke baan voor je of jij voor hen... Dat ´n beetje.
pi_81405721
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:07 schreef Halcon het volgende:
Een beetje zoals Hyves, maar dan voor mensen met een serieuze baan. Je komt oude studiegenoten tegen, oud-collega´s, etc. Wellicht hebben die een leuke baan voor je of jij voor hen... Dat ´n beetje.
Heeft het je al wat opgeleverd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81405872
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom stel jij alleen maar vragen?
pi_81405886
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

Waarom stel jij alleen maar vragen?
Om jou te irriteren, werkt goed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81466991
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik doe niets met Linked-in. Had het er woensdag toevallig over met een collega, die gaf aan dat hij wel weer contact heeft met oud-collega's, maar dat de lui die er heel actief mee zijn, voornamelijk lui zijn die zelf op zoek zijn naar een (nieuwe) baan.
pi_81470386
Ik zit in de ICT, met losvastbaantjes. En dus een groot netwerk van mensen die ooit collega waren. En voor de losvastbaantjes ook werkelijk een methode om aan werk te komen, merk ik om me heen.

Maar de reden dat ik laatst toch maar een profiel heb aangemaakt, is dat ik verder niet besta op internet. Langzamerhand is dat bevreemdend. Aangezien ik wel redelijk vaak een sollicitatiegesprek (intake-gesprek) voer, zeg eenmaal per jaar gemiddeld, leek het me beter om voortaan googlebaar te zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:52:48 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81470396
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:
maar dat de lui die er heel actief mee zijn, voornamelijk lui zijn die zelf op zoek zijn naar een (nieuwe) baan.
Dat valt mij ook op ja. Als er bij mijn oude werkgever weer eens een afdeling wordt gesloten krijg ik ineens weer een tsunami van Linkedin uitnodigingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81471175
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op ja. Als er bij mijn oude werkgever weer eens een afdeling wordt gesloten krijg ik ineens weer een tsunami van Linkedin uitnodigingen.
Dat is wel typisch. Zodra vrienden/kennissen/collega's een linked-in account openen, hoor ik meestal binnen een week of twee dat ze naar iets anders op zoek zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_81476153
quote:

[..]

eens.
Zodra ik iemand heel plotseling veel mensen zie toevoegen en zijn profiel is geupdate, dan weet ik wel hoe laat het is.
Vaak is die binnen niet lange tijd daarna van baan gewisseld.
pi_81480818
quote:

[..]

Dat idee kreeg ik er ook een beetje bij. Gebeurt niet alleen met LinkedIn, ook met mailtjes e.d. Ergens is weer aangekondigd dat de broekriem wordt aangehaald en dan stromen de mailtjes weer binnen. Begint leuk met "hoe gaat het" en "lang niet gesproken", maar daarna al vrij snel "heb je nog iets voor me, want hier gaat het.....".

Mede om deze reden dus ook geen LinkedIn-account.
pi_81480829
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat idee kreeg ik er ook een beetje bij. Gebeurt niet alleen met LinkedIn, ook met mailtjes e.d. Ergens is weer aangekondigd dat de broekriem wordt aangehaald en dan stromen de mailtjes weer binnen. Begint leuk met "hoe gaat het" en "lang niet gesproken", maar daarna al vrij snel "heb je nog iets voor me, want hier gaat het.....".

Mede om deze reden dus ook geen LinkedIn-account.
Tot het zelf slecht gaat met je carriere
pi_81480920
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tot het zelf slecht gaat met je carriere
Je staat er slecht voor als je het dan moet hebben van vage bekenden die je al jaren niet gezien hebt. Je kunt beter zelf iets zoeken. Als je dan een vage bekende tegenkomt en die kan wat voor je doen, dan kan dat alsnog. Heb je LinkedIn niet voor nodig.
pi_81480967
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je staat er slecht voor als je het dan moet hebben van vage bekenden die je al jaren niet gezien hebt. Je kunt beter zelf iets zoeken. Als je dan een vage bekende tegenkomt en die kan wat voor je doen, dan kan dat alsnog. Heb je LinkedIn niet voor nodig.
Voldoende mensen die wel een andere baan vinden of interessante contacten overhouden
pi_81481058
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voldoende mensen die wel een andere baan vinden of interessante contacten overhouden
Voor beide zaken heb ik LinkedIn niet nodig. Baan vinden kan ook zonder LinkedIn en interessante contacten warmhouden ook.
  zondag 16 mei 2010 @ 10:41:33 #92
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81481244
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
Het is niet om wie JIJ in je netwerk hebt, maar om wie je kennissen in hun netwerk hebben. DIE mensen zijn interessant. Het brengt dus naast je 1ste graads netwerk, ook je 2e graads netwerk in beeld. En daardoor kun je nog eens wat mensen leren kennen.
Dan gaat het uiteindelijk nog steeds om wie JIJ in je netwerk hebt Overigens vind ik dat een leuke bijkomstigheid maar niet meer dan dat. Wel de reden dat ik zomaar op elke uitnodiging van een willekeurige jan lul accepteer.
Zelfs mensen die ik nog nooit heb gesproken sturen soms een uitnodiging
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81481359
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor beide zaken heb ik LinkedIn niet nodig. Baan vinden kan ook zonder LinkedIn en interessante contacten warmhouden ook.
Jij houdt heel je leven contacten met je interessante contacten?

Doe je goed
pi_81481391
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij houdt heel je leven contacten met je interessante contacten?

Doe je goed
Nee, sommige dingen verwateren. C'est la vie. Ik heb niet de illusie dat die mensen als ik na 25 jaar weer opduik, opeens 'n baan voor me hebben die exact aansluit op mijn eisen en wensen.
pi_81481487
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, sommige dingen verwateren. C'est la vie. Ik heb niet de illusie dat die mensen als ik na 25 jaar weer opduik, opeens 'n baan voor me hebben die exact aansluit op mijn eisen en wensen.
Je wordt in elk geval nooit slechter van
pi_81481573
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je wordt in elk geval nooit slechter van
Behalve tijd heb je er niets aan te verliezen inderdaad.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:09:00 #97
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_81481802
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Behalve tijd heb je er niets aan te verliezen inderdaad.
En wat kost het toch een tijd, nietwaar?
pi_81481828
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:09 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En wat kost het toch een tijd, nietwaar?
Dat weet ik niet, maar als ik er weinig mee op ga schieten, dan doe ik er niet aan mee.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:13:47 #99
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_81481900
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar als ik er weinig mee op ga schieten, dan doe ik er niet aan mee.
Wat je ermee opschiet kun je pas beoordelen als je eraan meedoet.
pi_81481917
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:13 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat je ermee opschiet kun je pas beoordelen als je eraan meedoet.
Je kunt ook vooraf een inschatting maken. Als "er niet slechter van worden" de norm is, dan krijg je het nog erg druk met het aanmelden en bijhouden van allerlei profielen op allerlei netwerksites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')