Kom maar langs dan doen we het samenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:07 schreef Memmel het volgende:
Wow Marlieske, wat knap!
Vraagje. Ik heb nu een oude naaimachine geerfd. Een Leeuwestein ZigZag 300
En nu heb ik nog nooit meer dan een kussenhoes genaaid.

En ik heb het wilde plan opgepakt om een boxkleed te gaan maken voor de kleine. Wat denken jullie, heeft het enige kans van slagen? Waar vul ik zoiets mee? Ik heb al wel een idee hoe het er uit moet komen te zien (vierkant)
Oeh, Maneki....leuk jurkje voor Saar! Hoe lang doe jij over zo'n jurkje (als in...zou dat nog gaan lukken voor 3 april?
)

Je weet niet wat je zegt...quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Kom maar langs dan doen we het samen

Dat is nog eens een handige tip, bedankt!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef E.T. het volgende:
Memmel, bij Ikea hebben ze dekbedden voor 1,99 (of 2,99).. die zijn ideaal voor dingen als boxkleden oid

Fiberfill dat volgens mij voor gekochte boxkleden wordt gebruikt is niets minder synthetischquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef p_iglet het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425
dit is het dekbed wat ET bedoeld denk ik. Iig goed synthetisch, dus zorgen dat je niet een te dikke laag in je boxkleed hebt en dan een baby op de buik erop.

zegt dat het ieiets langer duurde, hij begon voor het eten en ging om 12 uur naar boven
 zegt dat het ieiets langer duurde, hij begon voor het eten en ging om 12 uur naar boven   

. Zelfde stofje zelfs
 . Zelfde stofje zelfs  , alleen andere kleurtjes. En ik weet ook nog niet zeker of ik er een 'strandhanddoek' van maak, of een badcape...
 , alleen andere kleurtjes. En ik weet ook nog niet zeker of ik er een 'strandhanddoek' van maak, of een badcape... , en een witte met gekleurde appeltjes voor een kussentje ofzo.
 , en een witte met gekleurde appeltjes voor een kussentje ofzo. 

. Ben zo terug
 . Ben zo terug   .
 .

Meteen enthousiast aan de slag gegaan. Resultaat is echt heel lief geworden, alleen heb ik een heel dwarse dochter die er niks aan vindt en die alleen maar UIT! UIT! UIT! roept zodra ze 'm aanheeft
 Meteen enthousiast aan de slag gegaan. Resultaat is echt heel lief geworden, alleen heb ik een heel dwarse dochter die er niks aan vindt en die alleen maar UIT! UIT! UIT! roept zodra ze 'm aanheeft   

En ik vind die appeltjesstof hééél prachtig
 En ik vind die appeltjesstof hééél prachtig   , ik wou dat ik die was tegengekomen! Nog een tip over biasband: een mengsel van polyester katoen is wel kleurvast, maar 100% katoen biasband kan heel erg kleur gaan afgeven. Nu is jouw biasband gelukkig lichtroze en misschien wel helemaal niet 100% katoen, dus dan maakt het niet uit, maar ik bedoel het als algemene tip (kreeg ik van de marktkoopman te horen).
 , ik wou dat ik die was tegengekomen! Nog een tip over biasband: een mengsel van polyester katoen is wel kleurvast, maar 100% katoen biasband kan heel erg kleur gaan afgeven. Nu is jouw biasband gelukkig lichtroze en misschien wel helemaal niet 100% katoen, dus dan maakt het niet uit, maar ik bedoel het als algemene tip (kreeg ik van de marktkoopman te horen).

Die foto van Linde! Geweldig!
 Die foto van Linde! Geweldig! 

kleine mooie dramaqueen
 kleine mooie dramaqueen 

.
 . 

Leuke tutu, misschien voor later.
 Leuke tutu, misschien voor later.  

Maken was trouwens een fluitje van een cent. Binnen een uurtje is ie af. Ik kon alleen geen rollen tule vinden en heb dus online wat tule gekocht en zelf in reepjes geknipt. Gaat ook prima.
 Maken was trouwens een fluitje van een cent. Binnen een uurtje is ie af. Ik kon alleen geen rollen tule vinden en heb dus online wat tule gekocht en zelf in reepjes geknipt. Gaat ook prima.

. Ik weet al wat mijn volgende aanschaf wordt, zo'n stofkrijtje
 . Ik weet al wat mijn volgende aanschaf wordt, zo'n stofkrijtje   .
 .

Ik heb nog wel een dochter in de aanbiedingquote:Op zondag 15 maart 2009 21:31 schreef huuphuup het volgende:
Goeie tip Spuug! Wel iets om rekening mee te houden.
Linde!kleine mooie dramaqueen
ik wil nog zo'n ding maken, iemand die zn kind in de aanbieding gooit?

Ik heb er een gekocht om er een patchwork deken van te maken en hij is extreem synthetisch, erg onaangenaam materiaal.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef p_iglet het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425
dit is het dekbed wat ET bedoeld denk ik. Iig goed synthetisch, dus zorgen dat je niet een te dikke laag in je boxkleed hebt en dan een baby op de buik erop.

. Ben er toch blij mee.
 . Ben er toch blij mee.   .
 . .
 .

ik vind hem helemaal niet zo slordig hoor
 ik vind hem helemaal niet zo slordig hoor  maar je bent altijd kritischer over jezelf natuurlijk.
 maar je bent altijd kritischer over jezelf natuurlijk.  

vergeet je ook de punt niet die over het hoofdje gaatquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:38 schreef huuphuup het volgende:
Supermooi geworden Guusik vind hem helemaal niet zo slordig hoor
Is het gewoon een stofje aan de ene kant en badstof aan de andere kant en afzetten met een biaisbandje? Dat biedt mogelijkheden

Hij is slordig in de zin van niet rechthoekig enzo, maar dat zie je zo nietquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:38 schreef huuphuup het volgende:
Supermooi geworden Guusik vind hem helemaal niet zo slordig hoor
Is het gewoon een stofje aan de ene kant en badstof aan de andere kant en afzetten met een biaisbandje? Dat biedt mogelijkheden
 . laten we zeggen dat het een badhanddoek met golvende zijkanten is. Daarbij is de stofkant wat losser dan de handdoekkant
 . laten we zeggen dat het een badhanddoek met golvende zijkanten is. Daarbij is de stofkant wat losser dan de handdoekkant   , en ben ik vergeten in de hoekjes de biasband nog even om te slaan. Nu zit er toch een slordig hoekje. Maar ik denk dat ik dat nog wel even oplos, want dat vind ik wel zonde.
 , en ben ik vergeten in de hoekjes de biasband nog even om te slaan. Nu zit er toch een slordig hoekje. Maar ik denk dat ik dat nog wel even oplos, want dat vind ik wel zonde.   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |