Jimmy Page?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door The_Dean op 22-02-2009 09:29:48 ]Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:Op zondag 22 februari 2009 07:55 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jimmy Page?Nee lul dat is CynicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG Ik wist niet dat die nu ook al bestaan.quote:
quote:Op zondag 22 februari 2009 10:01 schreef allsystemshalt het volgende:Wie heeft me uit de OP getieft
![]()
![]()
GoodGawd
Vertel me maar waar die wiki nu weer is gebleven? Ik sta er zelf ook niet meer inquote:Op zondag 22 februari 2009 10:01 schreef allsystemshalt het volgende:Wie heeft me uit de OP getieft
![]()
![]()
GoodGawd
Waar ben je geweest?quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef -Menn0- het volgende:
Terug van wintersport... GITAAR SPEELUH!!!!!!
eensch downloaden dan...quote:Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef The_Dean het volgende:
Die eerste plaat van Papa Roach is eigenlijk ook best wel tof
Dat kan. Veel van stemming wisselen, of van dikke snaren naar iets dunnere gaan, die dan ruimer zitten...quote:Op zondag 22 februari 2009 15:20 schreef Daantke het volgende:
kan je topkam (snel) slijten? want de laatste tijd heb ik aan de kant van de headstock heel veel 'dode' frets
quote:
Oude OP is teruggezet ofzo.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:37 schreef TeleluvR het volgende:
En welke lamlul heeft mij weer teruggezet bij de vaste gasten? Ik heb mezelf er drie topics geleden niet voor niets uitgekiept![]()
Whoeptidooo....quote:
Eerste 4 liedjes van het album waarvan 3 single kandidaten. Daar moest wat meer aandacht voor zijn vandaar dat die in een wat betere studio opgenomen zijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:05 schreef Daantke het volgende:
Hoe gingen de opnames? Wat heb je opgenomen eigenlijk, een heel nieuwe EP?Ik heb je fotoblog wel gevolgd
Ah, het inbouwen van het nieuwe spul kan dus bijna beginnen.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu even proberen die brug en stoptail ijzers eruit zien te krijgen
hij is verrotquote:Op zondag 22 februari 2009 12:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Done: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/gitaristen
quote:Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Daantke het volgende:
Dean! mijn gas voor een goldtop bereikt zijn maximum!
Daar zit toch software bij als ik me niet vergis?quote:Op maandag 23 februari 2009 00:44 schreef KaMo het volgende:
Ik heb een line6 toneport te leen!
Hoe kan ik hem het best instellen?
(welk programma?)
Daar hoort software bij te zittenquote:Op maandag 23 februari 2009 00:44 schreef KaMo het volgende:
Ik heb een line6 toneport te leen!
Hoe kan ik hem het best instellen?
(welk programma?)
Meteenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een Roland Cube 20x kopen voor 100 euro, deze is natuurlijk beter dan mijn Skytronic () doen of niet?
Welkomquote:Op zondag 22 februari 2009 21:39 schreef Kw4h het volgende:, ben nieuw hier. Geen idee dat er een gitaristentopic rondvloog.
Komt marmar hier soms ook langs of nie?
Ja, maar dan heb je niet je geluid door je boxenquote:Op maandag 23 februari 2009 00:45 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Daar zit toch software bij als ik me niet vergis?
Moet je het configureren he.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je niet je geluid door je boxen
Welnee, ik ben veeeeeeeeeel groter geschapen.quote:
Goede keus!quote:Op maandag 23 februari 2009 10:52 schreef Svyatagor het volgende:
Bod gedaan op een 52 Butterscotch Reissue Telecaster.
Okay, je weet dus hoe crappy een versterker van Skytronic is?quote:
Hmmm, dat had ik afgelopen zaterdag maar ik geef dan weer geen moer om dat hele carnaval.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:56 schreef Trigalti het volgende:
Jayj leuk man.. met de carnaval jarig zijn en dan moeten werken..
NOT!
Stukken beterquote:Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Okay, je weet dus hoe crappy een versterker van Skytronic is?.. Het gaat mijn Epiphone vast goed doen qua geluid
Van harte!quote:Op maandag 23 februari 2009 16:56 schreef Trigalti het volgende:
Jayj leuk man.. met de carnaval jarig zijn en dan moeten werken..
NOT!
Ook gefeliciteerd!quote:Op maandag 23 februari 2009 16:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, dat had ik afgelopen zaterdag maar ik geef dan weer geen moer om dat hele carnaval.
Okay, dan zal ik die kerel eens gaan berichten. Kan ik m misschien vrijdag wel even ophalen.quote:
Van harte!quote:Op maandag 23 februari 2009 16:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, dat had ik afgelopen zaterdag maar ik geef dan weer geen moer om dat hele carnaval.
twee nieuwe setjes kopen en kijken welke hetzelfde speelt?quote:Op maandag 23 februari 2009 20:47 schreef TeleluvR het volgende:
Heeft er iemand een briljante methode om vast te stellen of het huidige setje op mijn strat 009 of 010 is?
Ik wil graag de snaren vervangen (hoge E gebroken....), maar de afstelling behouden!
Ik had gehoopt op een iets briljantere tip...quote:Op maandag 23 februari 2009 21:02 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
twee nieuwe setjes kopen en kijken welke hetzelfde speelt?
quote:Op maandag 23 februari 2009 20:47 schreef TeleluvR het volgende:
Heeft er iemand een briljante methode om vast te stellen of het huidige setje op mijn strat 009 of 010 is?
Ik wil graag de snaren vervangen (hoge E gebroken....), maar de afstelling behouden!
Komt wel goed schatjequote:Op maandag 23 februari 2009 20:57 schreef Trigalti het volgende:
Dank jullie wel, tis hier echt kutsaai op het werk sta in de garderobe
Da's vast wel te meten met een hele precieze schuifmaat ofzoquote:Op maandag 23 februari 2009 20:47 schreef TeleluvR het volgende:
Kun je die even opsturen dan?quote:
Zo te horen Am7, de bas loopt wel om en om naar D.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb een vraag voor de gitaarkenners. Welk akkoord wordt hier eigenlijk (bijna) het hele nummer gespeeld:
Ik denk een Am7 of een Bm7....? Ik hoor mensen zeggen dat het hele nummer 1 akkoord is, maar hij beweegt wel met z'n vingers daar, is dat weer een ander akkoord?
Deze? Kvind hem best lastigquote:Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zo te horen Am7, de bas loopt wel om en om naar D.
Ja, die ja, je kunt je pink ook achterwege laten als dat makkelijker is.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Deze? Kvind hem best lastiglijkt alsof Byrne de A met z'n duim pakt...
[ afbeelding ]
Ik ben een denker, geen doener... Ik moet gvd nog zoeken naar een schroevendraaier hierquote:Op maandag 23 februari 2009 22:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je wil me toch niet vertellen dat je geen schuifmaat in huis hebt
Ik heb een heuse Mitutoyo van 50-60 euro... reken bij de Gamma op een beetje fatsoenlijke zo rond de 30 euro... die hele goedkope die ze daar hebben [paar euro] zou ik niet doen. Schaalverdeling is niet bepaald zuiver, en de kwaliteit is ook niet echt geweldig. Zodra je die ziet snap je wel wat ik bedoelquote:
Weet je hoeveel setjes snaren dat zijnquote:Op maandag 23 februari 2009 23:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb een heuse Mitutoyo van 50-60 euro... reken bij de Gamma op een beetje fatsoenlijke zo rond de 30 euro... die hele goedkope die ze daar hebben [paar euro] zou ik niet doen. Schaalverdeling is niet bepaald zuiver, en de kwaliteit is ook niet echt geweldig
Lijkt me wel lastig vooral omdat er juist rare fouten komen als het door een vertaalprogramma gaatquote:Op maandag 23 februari 2009 23:36 schreef Daantke het volgende:
2000 woorden ja, het zijn wel kutteksten meestal, gebruikersovereenkomsten enzomaar ik heb toch niks beters te doen
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:54 schreef The_Dean het volgende:
Eerst even denken, dan gewoon doen! Dan krijg je dit soort taferelen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel lastig, dat linkshandige spul... zie nu net dat het element verkeerd om hangt
Ja, voor in mijn andere nummersquote:Op maandag 23 februari 2009 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind de bridge anders bijzonder progressief! Sowieso erg polyritmisch en gedurfd tonaal gezien. Ik weet niet welke 3 toonladders je hiervoor open gebroken hebt, maar heerlijk hoe je "outside the box" denkt. Ook bijzonder hoe jij een dissonant akkoord gebruikt op de eerste tel van het derde deel van je riffje. Leuk initiatief!
Alleen...heb je nog meer riffjes dan die ene?.
Zo kom je wel aan een groot repetoir ja.quote:
Met intro's van een kwartier kun je ook moeilijk anders.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
Zo kom je wel aan een groot repetoir ja.. Ik snap nu wat ik fout doe met mijn band. Beetje 9 riffjes in één nummer stoppen, foei!
Men fietst met de gebroken snaar naar de Gamma en meet de snaar op. Niks kopen. Of bij de IKEA dan kan je nog een buidel aan potloodjes meenemenquote:Op maandag 23 februari 2009 23:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet je hoeveel setjes snaren dat zijn
Ik ga het maar gewoon eens proberen met 009
Da's is serieus niet zo'n gek idee zo vroeg op de ochtend!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:29 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Men fietst met de gebroken snaar naar de Gamma en meet de snaar op. Niks kopen. Of bij de IKEA dan kan je nog een buidel aan potloodjes meenemen
Kloptquote:Op maandag 23 februari 2009 23:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Als je de snaren er straks maar goed op zet, dan ben ik al lang blij.
Dat zijn ook andere knopjes of zie ik het verkeerd?
Dat valt best mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met intro's van een kwartier kun je ook moeilijk anders.
Laat ze er maar lekker op zitten. Het ziet er zo beter uit als met de oude knoppen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:11 schreef The_Dean het volgende:
Klopt
Vind je het wat? Lagen hier nog, en zijn precies dezelfde stijl als je oude, alleen dan zwart... Als je het wat vind laat ik ze er gewoon op zitten...
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:10 schreef The_Dean het volgende:
Ware het niet dat de meeste lekker in een verpakkingkje zitten
Als ik het nummer ooit eens afmaak (verlengen, variatie, echte bridge en vocalen) dan leen ik de keytar van een vriend van me om een clip ervoor te makenquote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:36 schreef ibaneX het volgende:
hoi
Ik kan er niks meer van na 3/4jaar geen gitaar aangeraakt te hebben
daarvoor nog wel dan?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:36 schreef ibaneX het volgende:
hoi
Ik kan er niks meer van na 3/4jaar geen gitaar aangeraakt te hebben
quote:Op maandag 23 februari 2009 23:51 schreef TeleluvR het volgende:
Jongens, ik trakteer op bier! Mijn eerste naamtopic, niet door mijzelf gemaakt!!!
diene flikker TeleluvR peist datnt oll is
Mijn drummer zegt "Pearl Export".quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:38 schreef RoW_0 het volgende:
Hey, ik speel al een half jaar gitaar en ik vind het ontzettend leuk en ik ga zeker nog doorspelen.
Alleen wil ik een instrument erbij (me zusje ook) een drumstel
Welke drumstel raden jullie me aan om te beginnen, ik denk dat jullie hier meer over weten omdat jullie wss in een band zitten. ik denk dat E-drums het fijnst is om te beginnen (headset, hebben andere mensen geen last van)
thanks, ff daar mn message pasten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mijn drummer zegt "Pearl Export"..
Electrische drums waar je wat aan hebt zijn wel ontzettend duur he.
Maar vraag het hier: Drummerstopic deel 21!
Tijdje stil daar, maar wellicht maakt je vraag hen wakker..
Ik drum zelf ook. En ik kan je vertellen dat als je al een compleet drumstel hebt staan om op te beuken, een enkele of dubbele bass verder niet veel meer uitmaakt. Daarnaast valt alles te dempen (mijn drumstel voel je alleen nog maar inmiddels).quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
thanks, ff daar mn message pasten.
E drums duurder.. hmmm.. ik wil er ook double bass bij maar dat gaat mn buurman echt niet leuk vinden als ik een acoustische heb
Geldt ook voor gitaren vaak.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:06 schreef Cynic het volgende:
Ik heb een hele goedkope kit gekocht, maar een paar goede vellen doen meteen al wonderen voor je geluid.
Goede vellen erop zetten?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geldt ook voor gitaren vaak..
Snaren bedoelt ie denk ik. Verder ben ik het met je eens (moet je ze wel stemmen natuurlijkquote:
Daar heb je ook weer verschil in, een E-drum met gaasvellen speelt weer lekkerder dan eentje met rubberen pads. Mijn plannen om een keer een E-drum zelf te maken liggen er nog steeds en dan wordt het er eentje met gaasvellen. (eigenlijk is de techniek erachter te simpel voor woorden namelijk)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:11 schreef Cynic het volgende:
Ik heb afgelopen weekend op een elektrisch drumstel gespeeld en het zal best heel handig zijn maar een akoestisch drumstel voelt veel fijner.
Indd!quote:
Neequote:
ik bedoel 3/4e jaar 6/8e (10 maand)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:44 schreef Metaalkop het volgende:
Als je nu gaat oefenen komt het waarschijnlijk wel sneller terug dan toen je net begon. Die ervaring had een vriendin van me althans toen ze na een jaar of 3, 4 weer haar instrument oppakte.
Ja dat moet toch ookquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand deze flauwe grap ging maken..
Ehhh no thanksquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:35 schreef Jorikjet het volgende:
lik me raid
Dit klinkt echt fucking nergens naarquote:
Stil liggen is klote... zo zitten wij vanaf begin april 4 maanden zonder drummer... waardoor we ook niet op konden geven voor wat contests en paar kleine gigs begin april moeten afwimpelenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo vandaag ook weer aardig bezig geweest met beetje rondmailen voro nieuwe optredens, nieuwe bassist gaat echt supergoedspeelt superstrak op de drums en kom er nu achter dat het gewoon een heel groot deel daaraan lag waardoor we het nooit echt lekker strak kregen
Weet iemand dus nog toevallig nog leuke zaken/popprijzen in de regio Zuid Holland welke de moeite zijn om aan mee te doen
Op het moment doen we ff gewoon alles aangezien we hard aan de slag willen weer hebben te lang stil gelegen![]()
Dat snapte ik. Het was een voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:38 schreef ibaneX het volgende:
[..]
ik bedoel 3/4e jaar 6/8e (10 maand)
Kan je geen invaller regelen dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Stil liggen is klote... zo zitten wij vanaf begin april 4 maanden zonder drummer... waardoor we ook niet op konden geven voor wat contests en paar kleine gigs begin april moeten afwimpelen
Zuid Holland? Ik heb geen idee, ik kom daar nooit
Mwah, misschien... maar we hebben een soort pact, of met deze 4, of niet. Niet met een ander, en niet met een minder. Misschien wat te overdreven, maar we zijn het daar allemaal mee eensquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit klinkt echt fucking nergens naar.
Ja, ok, als het niet werkt is het wat anders, maar zolang we deze bezetting hebben doen we het zoquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Wij hebben dat ongeveer met z'n 3en alleen dan steeds een andere bassist![]()
![]()
En het Strawelte tribute project natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:17 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ok, als het niet werkt is het wat anders, maar zolang we deze bezetting hebben doen we het zo
We nemen zeg maar niet voor tijdelijk iemand aan.
Oefenen doen we wel, gewoon beetje op tempo blijven zeg maar, dat doen we met onze drumroadie, maar optreden niet.
Wellicht in een wat andere bezetting [zanger, drummer/roadie en ik] in een soort punkband, maar daarvoor liggen nog niet echt concrete plannen, alleen wat bar-plannen zeg maar
quote:
Westerpop?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet iemand dus nog toevallig nog leuke zaken/popprijzen in de regio Zuid Holland welke de moeite zijn om aan mee te doen
En jij wilde nog meerijden wanneer ik naar een optreden van Conorach ga?quote:
vergeef mequote:Op woensdag 25 februari 2009 23:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
En jij wilde nog meerijden wanneer ik naar een optreden van Conorach ga?
De heenweg zal dan nog wel gaan maar ik vrees dat je lopend terug gaat.
Het kost me wel veel moeite maar vooruit, voor deze keer dan.quote:
Gewoon inschrijven voor de Peter Tetteroo bokaal. De meest idiote bands hebben er al gespeeld. Annatar ook in hun begin jaren (waarmee ik niet wil zeggen dat ze idioot zijn natuurlijkquote:
The Fok! All Stars Tribute Band!quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:33 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik moet toch zorgen dat ik dit jaar op de één of andere manier nog aan optreden toekom.
Het kriebelt behoorlijk.
Tribute to wat dan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:10 schreef SNArky het volgende:
[..]
The Fok! All Stars Tribute Band!
(beetje laat maar ok)quote:
Gewoon, van allesquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:55 schreef SNArky het volgende:
[..]
Geen idee, maar het klinkt wel lekker
Ja super gebied! Wij hadden geen last van Belgen, veel belachelijk veel Fransen in dat Frankrijkquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:37 schreef Goover het volgende:
[..]
(beetje laat maar ok)
Cool dat gebied ben ik ook geweest, zat alleen in een ander dorpje. Mooi en groot gebied. Wel veul Belgen daar...
Krijg ik net een telefoontje van Speakers of we daar weer willen spelen, áltijd jammen we op donderdag dus heben we de tijd, alleen deze week niet omdat Niels net in het buitenland zit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gewoon inschrijven voor de Peter Tetteroo bokaal. De meest idiote bands hebben er al gespeeld. Annatar ook in hun begin jaren (waarmee ik niet wil zeggen dat ze idioot zijn natuurlijk).
Dan kan Dean mooi invallen!quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Krijg ik net een telefoontje van Speakers of we daar weer willen spelen, áltijd jammen we op donderdag dus heben we de tijd, alleen deze week niet omdat Niels net in het buitenland zit.
kut![]()
Nou okee, ga je gang je hebt nog 6 uur om een uur aan nummers erin te stampen je moet ze zingen en spelen, dan zie ik je vanavondquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:22 schreef Cynic het volgende:
Eigenlijk moet er een soort fok-invalmuzikanten-database komen, zodat er nooit meer concerten afgezegd hoeven te worden.
Jullie spelen alles in E toch?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou okee, ga je gang je hebt nog 6 uur om een uur aan nummers erin te stampen je moet ze zingen en spelen, dan zie ik je vanavond![]()
E en Drop C nummers, om en om op één gitaarquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nah dat wisselt wel redelijk af nu![]()
Je hebt vast wel bladmuziek he?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nah dat wisselt wel redelijk af nu![]()
Klinkt best leuk! Je moet een beetje gaan uitkijken met die "alleen bas en drums"-coupletten, want volgens mij heb ik dat al in elk nummer van je gehoord.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:27 schreef KaMo het volgende:
Is wat serieuzer dan het vorige nummer...
Ja ik kan niet goed soleren!
Klinkt wel leuk, beetje Nirvana-achtig als het wat gemener was geweestquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:27 schreef KaMo het volgende:
Is wat serieuzer dan het vorige nummer...
Ja ik kan niet goed soleren!
Dat is omdat ik heul slecht ben in palm muted spelenquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klinkt best leuk! Je moet een beetje gaan uitkijken met die "alleen bas en drums"-coupletten, want volgens mij heb ik dat al in elk nummer van je gehoord.. Maar dit nummer op zich klinkt best ok. Drums klinken leuk, bas is ook tof. Gitaar vind ik soms een beetje vals klinken, maar dat moet je gewoon ff oefenen denk ik.
.
OMG WTFquote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:31 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/cleanr
Mooi liedje voor jullie gemaakt
Die tekst ;Oquote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Headstock?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ha, ik keek al de hele tijd een beetje vreemd aan tegen de foto's die ik zag van Steve Albini. En ik ben er nu pas achter. Wie ziet het?![]()
[ afbeelding ]
Nope.quote:
Geen top op de marshall?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nope.
Dat is wel een vrij zeldzame gitaar inderdaad, een Travis Bean. Maar het is niet waar ik op doel
Hij is normaliter links?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ha, ik keek al de hele tijd een beetje vreemd aan tegen de foto's die ik zag van Steve Albini. En ik ben er nu pas achter. Wie ziet het?![]()
[ afbeelding ]
- Zijn broek is kapot aan beide pijpen (gitaar spelen is dus niet zo'n lucratieve business)quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:40 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Billy Gibbons had het ooit over zijn strapless guitar:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:58 schreef brother52 het volgende:
Waar is zijn strap?
Freakquote:Well, the absolute most weird are the HeliumZZ. They, well . . . almost levitate. They've got this inner bladder with a check-valve loading spigot for force-thrust injection of helium or other gaseous chemicals. The instruments have a thin-skinned body membrane in place of the more traditional wood body. The result remains nearly unmanageable. They're neck-heavy, the bodies undulate and flex unpredictably and they have a tendency to want to float away. Just, well, no straps.
Godver.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zag net dat jullie in juni weer in Vera staan? tof!quote:
Ja! Fine Fine Music tour. Nee 2e keer.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zag net dat jullie in juni weer in Vera staan? tof!
Eerste keer grote zaal?
De kop van z'n gitaar is hetzelfde als z'n eigen kop, een beetje kaal.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:40 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
Dure spulletjes?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:16 schreef guitarist het volgende:
Gisteren op een Fender Strat gespeeld met een '64 hals en een '67 body!En op een '74 SG.
Damn, dat speelde lekker.
Ja.quote:
Daarom moet je ook les gaan geven ipv nemen, de meeste jonge gasten hebben nog niet zulke mooie spulletjes dat je er jaloers op wordtquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb een paar extra gitaarlesjes om wat dingen op te frissen en zo. Van de gitarist van 16down, en die heeft allemaal mooie spulletjes.
Ik heb een zwaar verbouwde Japanse versie. Fantastisch mooie (en goede, in mijn geval) gitaarquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:13 schreef Svyatagor het volgende:
Die butterscotch Tele wordt 'm niet, ga nu voor deze:
[ afbeelding ]
Ik ben heel benieuwd naar die Thin Skin, het is in principe de oude spuitmethode met nitrocellulose, waardoor hij wat sneller veroudert. De tone-puristen beweren dat 'ie daardoor meer sustain heeft. Ben benieuwd, ga zondag kijken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een zwaar verbouwde Japanse versie. Fantastisch mooie (en goede, in mijn geval) gitaar.
Ga je die nieuw bestellen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:13 schreef Svyatagor het volgende:
Die butterscotch Tele wordt 'm niet, ga nu voor deze:
[ afbeelding ]
Nee, hij staat te koop op gitaarmarkt. Eentje uit 2007, met alle case candy, kabel, strap, erbij.quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaarmarkt? Website ofz?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, hij staat te koop op gitaarmarkt. Eentje uit 2007, met alle case candy, kabel, strap, erbij.
Toch em maar opgehaald ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:37 schreef Witchfynder het volgende:
And I am a member of the Dean Community..
Ja! Hij is zo mooiquote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:37 schreef Witchfynder het volgende:
And I am a member of the Dean Community..
Hij heeft lange benen en o-benen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:40 schreef Cynic het volgende:
[ afbeelding ]
omdat het oud is speel het lekker? bullshit, gewoon de afstelling. de rest zit tussen je oren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:16 schreef guitarist het volgende:
Gisteren op een Fender Strat gespeeld met een '64 hals en een '67 body!En op een '74 SG.
Damn, dat speelde lekker.
Heerlijk afgesleten gitaar en oud hout wat is gaan 'werken' door z'n leeftijd, droog vocht droog vocht. Heerlijke hals.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:25 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
omdat het oud is speel het lekker? bullshit, gewoon de afstelling. de rest zit tussen je oren.
Ik snap trouwens niet hoe gitaristen het voor elkaar krijgen om hun zulke slijtplekken op hun body te krijgen. Je hoort altijd mensen die hun body een ander kleurtje willen geven steen en been klagen omdat ze al dagen door al die lagen lak heen moeten met schuurpapier en dan ramt zo'n flippo ff een stuk body kaal met een klein stukje plastic?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:05 schreef Cynic het volgende:
De strap inderdaad.
Die heeft-ie trouwens wel, maar om zijn middel
Het viel me pas op toen ik het ergens las. VRaag me af of dat niet heel gek voelt.
hij speelt met metalen plectra.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet hoe gitaristen het voor elkaar krijgen om hun zulke slijtplekken op hun body te krijgen. Je hoort altijd mensen die hun body een ander kleurtje willen geven steen en been klagen omdat ze al dagen door al die lagen lak heen moeten met schuurpapier en dan ramt zo'n flippo ff een stuk body kaal met een klein stukje plastic?
veel gitaren van nu hebben zo'n dikke laklaag, oudere en duurdere gitaren een dun laagje nitroblabla lak. maar aangezien dit nogal veel werk om aan te brengen is, kiezen veel bouwers voor de andere manierquote:Op zaterdag 28 februari 2009 08:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet hoe gitaristen het voor elkaar krijgen om hun zulke slijtplekken op hun body te krijgen. Je hoort altijd mensen die hun body een ander kleurtje willen geven steen en been klagen omdat ze al dagen door al die lagen lak heen moeten met schuurpapier en dan ramt zo'n flippo ff een stuk body kaal met een klein stukje plastic?
Dus een duurdere gitaar z'n lak is sneller kapot?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:05 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
veel gitaren van nu hebben zo'n dikke laklaag, oudere en duurdere gitaren een dun laagje nitroblabla lak. maar aangezien dit nogal veel werk om aan te brengen is, kiezen veel bouwers voor de andere manier
Aha!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:10 schreef Jorikjet het volgende:
ja, maar het hout is er meer open door, en dat geeft een heldere sound
Maakt dat nu echt zo'n geweldig groot verschilquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:10 schreef Jorikjet het volgende:
ja, maar het hout is er meer open door, en dat geeft een heldere sound
Ik denk dat je er live met een hele band geen klap van hoort inderdaad. Maar als je rechtstreeks in een goede versterker prikt met opnames wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maakt dat nu echt zo'n geweldig groot verschilVoordat je geluid eindelijk eens uit de speakers komt is dat nog door vanalles heen gegaan (pre-amp, equalizer, effecten, eindversterker, speakers) en die dingen zijn allemaal van invloed op je geluid. Maakt dan dat verschilletje in laksoort echt zoveel uit? Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in en denk dat het voornamelijk tussen de oren zit.
Alles puur clean (dus enkel power amp) zou ik me nog een miniem verschil kunnen voorstellen... Maar inderdaad met EQ etc kan ik het me niet meer voorstellenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maakt dat nu echt zo'n geweldig groot verschilVoordat je geluid eindelijk eens uit de speakers komt is dat nog door vanalles heen gegaan (pre-amp, equalizer, effecten, eindversterker, speakers) en die dingen zijn allemaal van invloed op je geluid. Maakt dan dat verschilletje in laksoort echt zoveel uit? Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in en denk dat het voornamelijk tussen de oren zit.
Goede keus, Svy!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar die Thin Skin, het is in principe de oude spuitmethode met nitrocellulose, waardoor hij wat sneller veroudert. De tone-puristen beweren dat 'ie daardoor meer sustain heeft. Ben benieuwd, ga zondag kijken.
Ja.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:41 schreef Cynic het volgende:
Heb je daar nou Fernandes op de headstock staan?
Nee...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:01 schreef Cynic het volgende:
Andere hals erop gezet neem ik aan?
Nice! Zo ziet die van mij er ook uit, vermoed ik. Er zitten custom shop pickups in, dus ik heb goede hoop dat je daar ook een wat lekkerder geluid door krijgt, ik ga hem morgen testen / kopen en dan zullen we het zien. Ik was eigenlijk ook op zoek naar een 52 RI, maar ik vind deze, heel ordinair, er toch wat mooier uitzien.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goede keus, Svy!
Zoals je weet ben ik nogal een Tele 52RI fan, maar ik heb destijds een japanse 62RI gekocht die helemaal te gek is. Ik ben wel reuze benieuwd naar het verschil tussen een jap en een USA'er. Die 62RI klinkt tov mijn 52RI toch wat vuiger, wat af erg lekker kan zijn. Zal misschien ook wel in de elementen zitten, Texas Specials. Prijs van die 62RI is ook wel erg netjes!
Dit mijn jap:
[ afbeelding ]
Die van jou is misschien wel mooier! Ze verouderen wel mooi, vind ik zelf. Deze gitaar is idd wat minder 'saai' dan de oertele. En inderdaad wel wat lichter, erg prettige gitaar in mijn optiek.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nice! Zo ziet die van mij er ook uit, vermoed ik. Er zitten custom shop pickups in, dus ik heb goede hoop dat je daar ook een wat lekkerder geluid door krijgt, ik ga hem morgen testen / kopen en dan zullen we het zien. Ik was eigenlijk ook op zoek naar een 52 RI, maar ik vind deze, heel ordinair, er toch wat mooier uitzien.Ik geloof ook dat deze serie weer net wat lichter is (in gewicht) en dat vind ik ook wel belangrijk. Als ik 'm heb zal ik wat opnames maken.
Edit: en ja, over de prijs.. ik kon er nog een heel klein beetje vanaf krijgen, maar die gast zegt ook: hij is het gewoon waard, zeker ook omdat het een limited serie is. Die thin skins zie je niet veel. Ik heb goede hoop dat ' ie dus ook z'n inruilwaarde behoudt, mocht ik er ooit vanaf willen. Hij is nieuw iets van 1500 dollar.
Met 96 kpbs hoor je het verschil tussen een Stagg en een USA RI nog niet manquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:10 schreef TeleluvR het volgende:
Er staan trouwens wat Thin Skins op youtube, klinkt veelbelovend!
Nou, dat hoor ik met 1 kpbs nog hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met 96 kpbs hoor je het verschil tussen een Stagg en een USA RI nog niet man.
En door 3 pedalen heen haalt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met 96 kpbs hoor je het verschil tussen een Stagg en een USA RI nog niet man.
Dan ook nog... heb je wel eens op een stuk brandhout genaamd Stagg gespeeld? De static noise van de TV klinkt nog beter!quote:
Ja, maar welke tele?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
Omdat de Teles gaaf zijn en ik het zeg! en dat met 0kbps!
Alle!quote:
Ik ben het met je eens hoor, maar hoe bepaal je welke je het beste ligt? globaal danquote:Op zondag 1 maart 2009 11:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Alle!
Een greep:
52RI
62RI
Thinline
Eigenlijk teveel om op te noemen!
Alles bespelen?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar hoe bepaal je welke je het beste ligt? globaal dan
quote:
Ik ga nu weg om'm te checken, daarna nog baby kijken bij schoonzusje, en dan de rest van de zondag speule.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef TeleluvR het volgende:
Svy, wanneer horen we meer over je ervaringen met de Thin Skin? Ik ben reuze benieuwd!
Cool, succes... Goed showen aan baby: Kijk mooie gitaar heeft ome Svy!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ga nu weg om'm te checken, daarna nog baby kijken bij schoonzusje, en dan de rest van de zondag speule.(en foto's op fok zetten enzo
)
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Alle!
Een greep:
52RI
62RI
Thinline
Jim Root Signature Model
Eigenlijk teveel om op te noemen!
quote:Op zondag 1 maart 2009 13:43 schreef Sloggi het volgende:
Jim Root valt onder het kopje: het lijkt op een Tele maar is het niet.
quote:Op zondag 1 maart 2009 16:46 schreef Sloggi het volgende:
Je mag mijn fiets wel hebben. Krijg ik je Twin.
ja is goedquote:Op zondag 1 maart 2009 16:46 schreef Sloggi het volgende:
Je mag mijn fiets wel hebben. Krijg ik je Twin.
Neuh, die hoef ik niet.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:30 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja is goedkrijg je de lp er ook wel bij
Bij mij alleen een fietspomp, maar verdachter wordt het dat die in de algemene berging stond waar ik vond dat die door iedereen gebruikt mag worden, waar dus alleen mijn buren en ik een sleutel van hebben.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:16 schreef Jorikjet het volgende:
klotekutzooi, fiets is gejat.
quote:Op zondag 1 maart 2009 17:36 schreef Svyatagor het volgende:
Hey guys, groeten uit de Tele-hemel.
Te gekke gitaar hoor, lekker snappy, mooie pure tone. Ik ben nog alle eigenschappen aan het ontdekken, maar ik ben erg blij. De hals is wat dunner dan een standaard Tele, en dat bevalt heel goed. Er zit een nieuw setje snaren op, relaxed van de verkoper. Enige waar ik aan moet wennen is de hoogte van de fretwires, die zijn vrij dik. Dat schijnt bij dit model te horen..ook een kwestie van veel spelen om ze in te spelen, want die verkoper heeft er volgens mij niet veel mee gedaan. En ach, ik ben toch geen supershredder.
Enfin, filmpje:
http://vimeo.com/3420906
Klinkt lekker... hoge frets? Komt me niet bekend voor. Zijn wel erg dun (vintage). Veel plezier ermee/ervan!quote:Op zondag 1 maart 2009 17:36 schreef Svyatagor het volgende:
Hey guys, groeten uit de Tele-hemel.
Te gekke gitaar hoor, lekker snappy, mooie pure tone. Ik ben nog alle eigenschappen aan het ontdekken, maar ik ben erg blij. De hals is wat dunner dan een standaard Tele, en dat bevalt heel goed. Er zit een nieuw setje snaren op, relaxed van de verkoper. Enige waar ik aan moet wennen is de hoogte van de fretwires, die zijn vrij dik. Dat schijnt bij dit model te horen..ook een kwestie van veel spelen om ze in te spelen, want die verkoper heeft er volgens mij niet veel mee gedaan. En ach, ik ben toch geen supershredder.
Enfin, filmpje:
http://vimeo.com/3420906
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pics!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.
Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |