abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:08:10 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66309623
quote:
SCHERPENISSE - Een geldautomaat van de Rabobank, die elke zondag buiten werking wordt gesteld. Het klinkt raar, maar in Scherpenisse is het al jaren werkelijkheid.

Veel inwoners ergeren zich eraan. De achtergrond van de 'zondagssluiting' laat zich raden.

De geldautomaat zit in een pand, waarvan de eigenaar gereformeerd is. Hij heeft bij de bank bedongen dat er op zondag niet wordt gepind.

PvdA-raadslid Peter Suurland uit Scherpenisse vindt het nauwelijks meer te verkopen dat de automaat op zondag buiten gebruik is. "Voor oudere mensen is dat heel onhandig. Bovendien jaag je mensen zo naar een ander dorp om te pinnen." En juist dat laatste kan wel eens nadelig zijn voor Scherpenisse. De Rabobank laat een geldautomaat immers alleen hangen als er voldoende wordt gepind. Een bestuurder van de bank liet dat deze week nog eens weten tijdens een bijeenkomst over de leefbaarheid in Scherpenisse. "Dan moet je hem niet één dag per week op slot gooien", vindt Suurland. "Zo vraag je erom dat hij minder vaak wordt gebruikt." Volgens hem ergeren meer inwoners zich daaraan.

Maar er is hoop. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat in het nieuwe woonzorgcentrum ruimte komt voor een geldautomaat. Daar kan hij wel op zondag worden gebruikt. Het is aan de Rabobank om te besluiten of ze gebruik maakt van het aanbod. De bank denkt daar nog over na.

Dat de automaat nu gesloten is op zondag is volgens directievoorzitter Henk Bezemer een uitzondering. "Wij beschouwen een geldautomaat als een voorziening voor zeven dagen in de week. Maar de wens van de eigenaar van een gebouw moeten we respecteren."
Bron: het AD

Ik verbaas mij erover dat de Rabobank is ingegaan op het gereformeerde verzoek van de eigenaar van het pand en dat de inwoners pas nu de media opzoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 23-02-2009 09:42:05 ]
pi_66309709
Was in Elburg eerst ook een hele tijd zo. Sinds een aantal jaar volgens mij niet meer.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:13:48 #3
128384 mcwops
gat in je glas
pi_66309774
de Rabobank is een cooperatieve vereniging. dus de mensen uit het dorp zitten in bestuur van de bank en zijn lid van de bank. dat besluiten ze dus zelf. Vanuit het Hoofdkantoor van de Rabobank hebben ze daar weinig tegen in te brengen
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_66309788
Wat een ontigelijke zeikerds zitten er toch tussen. Leven nog in de middeleeuwen de mensen die de zondagsrust zo strikt handhaven en opdringen aan anderen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:15:52 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66309822
Het is werkelijk waar
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66309848
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:14 schreef snowgoon het volgende:
Wat een ontigelijke zeikerds zitten er toch tussen. Leven nog in de middeleeuwen de mensen die de zondagsrust zo strikt handhaven en opdringen aan anderen.
Vooral dat laatste, of je nu wel of niet op de zondag rust wil genieten, kun je niet meteen middeleeuws noemen. Je eigen wensen en gedrag op andere opdringen echter wel....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66310050
Er zijn volgens mij wel meer plaatsen waar mensen klaagden over de "verstoring van de zondagsrust door een pinautomaat" , onder andere in IJsselmuiden (dichtbij Kampen). Maar daar is de bank niet op het verzoek in gegaan. Ik gok dat er genoeg andere plaatsjes in de bible belt waar ook geklaagd is/wordt...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:23:52 #8
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_66310063
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vooral dat laatste, of je nu wel of niet op de zondag rust wil genieten, kun je niet meteen middeleeuws noemen. Je eigen wensen en gedrag op andere opdringen echter wel....
Ik vind dat de Schriftgeleerden (Farizeërs) daar in Scherpenzeel even mij een tekst moeten toekomen waarin in de Bijbel staat dat Jezus had verordeneerd dat zijn Discipelen niet gingen pinnen op zondag.

"En wanneer het den Sabbat is, zult gijlieden gene gebruik maken zullen van de pinfaciliteiten. Zo sprak de Here."

Ik meen mij geen tekst in die richting te herinneren. Maar misschien kan WAARHEID of zo mijn geheugen opfrissen.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:41:26 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_66310565
Volgends mij staat een pin automaat gewoon in een bestemmings plan.

Dan denk ik eerder dat de kerken of de stichting heeft gedreigt met het verplaatsen van al het vermogen op die rekening naar een andere bank.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:51:33 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66310837
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:41 schreef kless het volgende:
Volgends mij staat een pin automaat gewoon in een bestemmings plan.

Dan denk ik eerder dat de kerken of de stichting heeft gedreigt met het verplaatsen van al het vermogen op die rekening naar een andere bank.
Chantage? Rare mensen die gelovigen.
pi_66310882
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon iedereen zelf laten kiezen. Je pint wel of niet op zondag.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:57:24 #12
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_66311006
In Nieuw-Lekkerland mag je niet eens op zondag bij een Haan benzinepomp tanken, de pin is dan ook zelfs uitgeschakeld......
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:59:07 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66311059
Ze hebben zichzelf niet zo goed in de hand evenals bij bijvoorbeeld de islamieten, vrouwen inpakken aangezien anders de mannen hun lustgevoelens niet meer in eigen hand (willen) hebben.

Waarom heeft *god/allah* in vredesnaam allemaal verleidingen verzonnen waar de aanhangers niet aan mogen komen? Het begon al bij die verboden vrucht in *het paradijs*
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:01:40 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66311144
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:59 schreef Loedertje het volgende:
Waarom heeft *god/allah* in vredesnaam allemaal verleidingen verzonnen waar de aanhangers niet aan mogen komen? Het begon al bij die verboden vrucht in *het paradijs*
Om je te testen/schifting aan te brengen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66311748
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:52 schreef kriele het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon iedereen zelf laten kiezen. Je pint wel of niet op zondag.
Dat bedoel ik dus ook. Of je zelf wilt genieten van je persoonlijke rust, moet je zelf uitmaken, maar andere dwingen tot hetzelfde gedrag is middeleeuws te noemen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66311856
ik dacht dat t om een 1 aprilgrap ging bij t lezen van de tt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66313023
Verbijsterend, hoe bepaalde gelovigen anderen beperkingen opleggen vanwege hun eigen overtuiging. Trouwens ook dom van de Rabobank om hun dienstverlening afhankelijk te maken van die pandeigenaar.
pi_66313718
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
Verbijsterend, hoe bepaalde gelovigen anderen beperkingen opleggen vanwege hun eigen overtuiging. Trouwens ook dom van de Rabobank om hun dienstverlening afhankelijk te maken van die pandeigenaar.
Tja, ik vind het ook een groot probleem dat onze overheid kerk en staat bij elkaar probeert te houden. Maar ik denk dat als je daar vanaf wil, je beter een vrij land kan opzoeken. In Nederland gaat het echt nog wel even duren voordat dat opgelost is
pi_66316427
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Tja, ik vind het ook een groot probleem dat onze overheid kerk en staat bij elkaar probeert te houden. Maar ik denk dat als je daar vanaf wil, je beter een vrij land kan opzoeken. In Nederland gaat het echt nog wel even duren voordat dat opgelost is

Dan moeten mensen beginnen om eens anders te gaan stemmen. Twee zwaar christelijke partijen aan de macht staat eigenlijk haaks op de ontkerkelijking van dit land.
pi_66316862
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:13 schreef mcwops het volgende:
de Rabobank is een cooperatieve vereniging. dus de mensen uit het dorp zitten in bestuur van de bank en zijn lid van de bank. dat besluiten ze dus zelf. Vanuit het Hoofdkantoor van de Rabobank hebben ze daar weinig tegen in te brengen
Zou dat ook nog zo zijn als alle tegenstanders van dergeljke besluiten hun geld van
Rabobank halen?
pi_66317633
quote:
"Voor oudere mensen is dat heel onhandig. Bovendien jaag je mensen zo naar een ander dorp om te pinnen."
Het lijkt mij juist dat vooral de oudere mensen het hier wel mee eens zullen zijn.

Maargoed, verhuis die hele handel maar naar iemand die gewoon zaken wil doen zonder religieuze inmenging.
pi_66317998
Dat van die oudere mensen verbaasde mij ook een beetje, in dergelijke dorpen zijn zij vaak het 'zwaarst', om het woord maar te gebruiken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:12:49 #23
203688 Drijfzand
account closed
pi_66318093
Heeft Wilders hier al kamervragen over gesteld?
too much to do in the real world.
pi_66318122
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:12 schreef Drijfzand het volgende:
Heeft Wilders hier al kamervragen over gesteld?
Ik denk niet dat het in dank wordt afgenomen door zijn achterban als hij het zou doen.
pi_66321036
SGP.nl en refdag.nl zijn ook altijd op zondag gesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')