abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66307970
Gisteren werd er in ‘De Wereld Draait Door’ uitgebreid stilgestaan bij een voogdijzaak van de William Schrikker Groep; de negenjarige Khadija werd na een melding van haar behandelend arts uit huis geplaatst. Khadija was echter niet mishandeld maar had een buitengewoon zeldzame ziekte. Tevens had de arts in kwestie de ouders van het meisje het stempel ‘geestelijk gehandicapt’ (daar waar ze enkel analfabeet zijn en de Nederlandse taal onmachtig) opgeplakt en de aangemaakte zaak transformeerde in een uitgemaakte.
Althans, volgens advocaat Richard Korver. Deze advocaat wil dolgraag met Khadija spreken, maar dit wordt tegengehouden door Khadija’s voogd.

Wat een gemiste kans van de William Schrikker Groep om in de uitzending niet tegenover Korver plaats te nemen en hun visie op de zaak te geven. De Schrikker Groep bleef weg en schonk advocaat Korver hiermee tien minuten vrije spreektijd voor een miljoenenpubliek. Het enige dat de Schrikker Groep had gedaan was de redactie van ‘De Wereld Draait Door’ telefonisch laten weten in de zaak Khadija te ‘rigide’ te hebben gehandeld.

Wat bij de televisiekijker blijft hangen is het beeld van een arrogante instantie die zonder een zuivere aanleiding een kind bij haar ouders vandaan haalt. En terecht, want de Schrikker Groep laat zich zonder een ‘boe’ of een ‘bah’ aan de schandpaal nagelen. Het verhaal van de ‘eigen schuld en de bult’. Om met presentator Van Nieuwkerk te spreken: c’est tout!

Ik stel echter wel een paar vragen:

Hoe komt het dat Richard Korver in zijn functie van advocaat de rechter nog niet gedwongen heeft Khadija uit de Schrikker-voogdij te halen? Is behalve de William Schrikker Groep nu ook de rechterlijke macht én de Raad voor de Kinderbescherming stapel mesjogge geworden?

En: Heeft de William Schrikker Groep wel het recht om zich op televisie te verdedigen en het volledige verhaal rondom Khadija klip en klaar naar buiten te brengen? Heel goed mogelijk van niet; deze mensen dienen namelijk buitengewoon strikt de privacy van hun cliënten én hun ouders te waarborgen. Iedere advocaat weet dit en zal de Schrikker Groep ermee om de oortjes slaan wanneer ze uit de band springen.

Veel ouders die wel eens met de William Schrikker Groep of Bureau Jeugdzorg te maken hebben gehad, reageren zich in akelig beroerd Nederlands wanhopig af op het forum van de website van ‘De Wereld Draait Door’. Toen ik deze kwaadaardige reacties op dit forum las, vroeg ik mij af of al deze agressie enkel en alleen werd opgeroepen door ‘de zaak Khadija’. Mijn antwoord is: nee. Een paar weken geleden (inmiddels oud nieuws, ik weet het) kwam in de media namelijk al tamelijk luidruchtig naar buiten dat in diverse internetriolen en op enkele Hyves- pagina’s tientallen kindervoogden met de dood bedreigd worden. Om de gevaarlijke gekken onder ons een laatste aanmoediging te geven plaatst men hier graag een foto of een filmpje van het potentiële slachtoffer bij. Ironische bijkomstigheid is dat advocaat Korver, volgens zijn eigen website, diverse keren een Kort Geding heeft aangespannen namens een winkeldief wiens foto op het internet gepubliceerd werd.

Ik ben er van overtuigd dat er veel arrogante gezinsvoogden zijn, maar ik weet ook dat er bijzonder veel voogden en hulpverleners zijn die voortdurend hun nek uitsteken voor verwaarloosde en mishandelde jeugd. Dit doen ze door zich dagelijks op gepassioneerde wijze, zowel fysiek als emotioneel, in situaties te werpen die zonder internet en ‘Savanna-haat’ al genoeg risicovol zijn.

De heldhaftigste in ‘De Wereld Draait Door’ was echter niet de William Schrikker Groep of Richard Korver. De held van gisterenavond was de immer genuanceerde en nimmer zonder kennis van zaken zittende Hugo Borst. Deze Rotterdamse rel-aap kwam met werkelijk een briljante visie op deze toch al bijzonder pijnlijke zaak. Zijn verheven woorden echoën nog nadrukkelijk na.
Welke dat waren?
‘Maak hier en nu, op televisie, de naam van die voogd bekend!’
Deze keer meende hij het.

A.F. Kaarten

www.dwdd.nl
http://www.korver-vanessen.nl
http://www.jeadvocaat.nl/
http://coupeirrite.blogspot.com/

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 21-02-2009 12:05:33 ]
pi_66308125
http://www.fok.nl/adplanner koop maar een banner en opzouten met je spam
pi_66308344
Er zijn zoveel arrogante figuren die willen laten zien hoe machtig ze zijn door kinderen om niks bij hun ouders weg te halen.

En dan kunnen mensen wel verbaasd en verontwaardigd zijn omdat er zoveel van die lui bedreigd en geslagen worden, maar wat zou jij doen als je kind wordt weggehaald?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66308402

[ Bericht 100% gewijzigd door AFK op 21-02-2009 12:03:07 ]
pi_66308428
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:06 schreef AFK het volgende:
Eh... Dat bepaald de rechter dus, 'John Dope' en niet 'zoveel arrogante figuren'. Je begrijpt het niet.
Iedereen die verantwoordelijk is, verdient in mijn optiek gewoon een stoel in de hel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66308594

[ Bericht 100% gewijzigd door AFK op 21-02-2009 12:03:36 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:19:27 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66308617
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:18 schreef AFK het volgende:
Verdiend is met een 'd', John.

Nope. Het is een persoonsvorm. Het stukje ervoor (iedereen die...) is het onderwerp.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66308664
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nope. Het is een persoonsvorm. Het stukje ervoor (iedereen die...) is het onderwerp.
Powned.
pi_66308685
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:18 schreef AFK het volgende:
Verdiend is met een 'd', John.
En er zijn veel arrogante hulpverleners, maar helaas nog meer ouders die hun kinderen mishandelen, sexueel misbruiken, of soms (Savannah) vermoorden. Wat moeten we met die mensen doen, John Dope?
Denk je even slim te doen, heb je het mis overigens is die actie van je sowieso om te janken, want we zitten hier niet te solliciteren. Overigens is het taalgebruik in vacatures ook vaak om te janken, maar dat terzijde.

Dat is ook typisch Nederland, want waar de kinderen helemaal niet weggehaald hoeven worden, worden de kinderen weggehaald en waar de kinderen weggehaald zouden moeten worden, worden de kinderen niet weggehaald.
pi_66308957
[/quote]Denk je even slim te doen, heb je het mis
quote:
Correct: ik schaam me diep. Jij bent inderdaad veel slimmer.
Dat is ook typisch Nederland, want waar de kinderen helemaal niet weggehaald hoeven worden, worden de kinderen weggehaald en waar de kinderen weggehaald zouden moeten worden, worden de kinderen niet weggehaald.
[quote]

Niet correct: 999 van 1000 keer gaat dit goed. Wat bedoel je met typisch nederlands?
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 11:58:58 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  Admin zaterdag 21 februari 2009 @ 12:06:50 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_66309592
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:58 schreef Loedertje het volgende:
Uh, waar is de OP
Nou, gewoon, daar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:18:54 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66309921
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:44 schreef AFK het volgende:
Gisteren werd er in ‘De Wereld Draait Door’ uitgebreid stilgestaan bij een voogdijzaak
Heb net de uitzending bekeken maar er was gIsteren geen voogdijzaak in DWDD .
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:19:20 #14
92279 N.icka
Windforce 11
pi_66309934
Mooi topic dit
pi_66312189
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:18 schreef Loedertje het volgende:
Heb net de uitzending bekeken maar er was gIsteren geen voogdijzaak in DWDD .
Klopt, ik heb even gezocht en het blijkt afgelopen woensdag op TV te zijn geweest.

De OP is lang, maar nogal onduidelijk. Misschien maakt het onderstaande Parool-artikel wat beter duidelijk waar het om gaat:
quote:
Doodziek meisje inzet kort geding
AMSTERDAM - De Amsterdamse advocaat Richard Korver heeft een kort geding aangespannen tegen een gezinsvoogd van Jeugdzorg, waarin hij eist dat hij zijn negenjarige cliënte Khadija, die ernstig ziek is, mag zien en spreken. De voogdijorganisatie William Schrikker Groep belemmert volgens Korver elk contact tussen hem en Khadija.

Het meisje werd vorig jaar uit huis geplaatst en in een kinderhospice opgenomen omdat zij een levensbedreigende bijnierschors- en een stofwisselingsziekte heeft. Khadija werd volgens bureau Jeugdzorg uit huis geplaatst omdat haar ouders zwakbegaafd zijn en haar niet goed kunnen verzorgen; zij werd onder toezicht geplaatst van een voogd van de Schrikker Groep.

Khadija wil nu terug naar haar ouders en heeft daartoe een gesprek aangevraagd met de kinderrechter. Volgens Korver zijn Khadija's ouders helemaal niet zwakbegaafd. Korver krijgt, zegt hij, van de Schrikker Groep echter geen kans om te overleggen met het meisje.

Een woordvoerder van Jeugdzorg Amsterdam zegt dat sprake is van een 'fors misverstand'. Het meisje mag wel degelijk contact hebben met haar advocaat, maar de voogd wil niet dat zij over haar toeren raakt. ''De advocaat heeft dit foutief opgevat als een belemmering.'' Ook de Schrikker Groep spreekt van een misverstand en zal de advocaat vandaag uitnodigen voor een gesprek over het kind; het kort geding, aldus een woordvoerder, hoeft hopelijk niet door te gaan.

Korver prakkiseert er echter niet over het geding te annuleren. ''De maat is vol.'' Begin februari kreeg hij van de Schrikker Groep een brief waarin hem werd meegedeeld: 'Op uw verzoek om Khadija zelf te spreken kan ik als gezinsvoogd momenteel helaas alleen een afwijzende reactie geven. Ik vind het nu niet in het belang van Khadija.' Extra 'stress' zou fataal kunnen zijn. Korver: ''Pas nu er sprake is van een geding en de pers zich ermee bemoeit, heet het plotseling dat er helemaal geen problemen meer zijn.''
Bron: http://www.parool.nl/paro(...)et-kort-geding.dhtml
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:36:23 #16
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66312222
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt, ik heb even gezocht en het blijkt afgelopen woensdag op TV te zijn geweest.
Dat is vrij eenvoudig te verklaren. Het is namelijk een copy-paste bericht van zijn weblog, van afgelopen donderdag.
pi_66312414
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:36 schreef BUG80 het volgende:
Dat is vrij eenvoudig te verklaren. Het is namelijk een copy-paste bericht van zijn weblog, van afgelopen donderdag.
Dank voor het melden.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 15:02:28 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66314760
De ouders worden overigens angstvallig buiten het nieuws gehouden, zijn dit *toevallig* dezelfde ouders die al eens eerder in een tv uitzending aan kwamen rijden op een puchje bij de rechtbank? (moeder was doof, vader nogal simpel?)
pi_66314881
pff ..
quote:
Ook de Schrikker Groep spreekt van een misverstand en zal de advocaat vandaag uitnodigen voor een gesprek over het kind; het kort geding, aldus een woordvoerder, hoeft hopelijk niet door te gaan.
[..]
Op uw verzoek om Khadija zelf te spreken kan ik als gezinsvoogd momenteel helaas alleen een afwijzende reactie geven. Ik vind het nu niet in het belang van Khadija.' Extra 'stress' zou fataal kunnen zijn.
Dat het kind zo in de stress zit omdat het onterecht bij haar ouders weg wordt gehouden, en dat terwijl zij ziek is, daar gaan we even aan voorbij ..
En dan nog verbaasd kijken als mensen jeuk aan hun handen krijgen van zoveel arrogantie
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')