abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67127174
Heb Het Diner net uit, geweldig! Maar misschien is het een idee om de plot die in de OP wordt genoemd, in spoilertags te zetten? Hoe minder je er van tevoren over weet, hoe beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:42:44 #27
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_67180694
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Bleie het volgende:
Heb Het Diner net uit, geweldig! Maar misschien is het een idee om de plot die in de OP wordt genoemd, in spoilertags te zetten? Hoe minder je er van tevoren over weet, hoe beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_67185396
Goed boek. Ik had er veel van verwacht en het heeft ruimschoots aan die verwachtingen voldaan.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_67198720
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:42 schreef outtayourleague het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:03:59 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67199937
Ik wilde hem dinsdag kopen maar toen bedacht ik dat ik liever op de paperback wacht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:13:49 #31
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_67226235
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Bleie het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_67228105
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:13 schreef outtayourleague het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_67230544
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 02:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_67241412
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:35 schreef MuadDib het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_67241907
SPOILER
pi_67260920
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:37 schreef Bleie het volgende:

[..]
SPOILER
Even zonder spoilertags maar, want dit topic begint een beetje last te krijgen van witte vlekken. (Ik zal geen grote inhoudellijke onthullingen doen).

Bleie, we staan niet alleen in ons oordeel! Ha! Dat vind ik nou leuk: vanavond staat er in NRC Handelsblad een paginagroot artikel van Arnold Heumakers (literair criticus) waarin hij het door mij genoemde bezwaar - zie spoiler boven - opvoert als de reden waarom de roman (inmiddels 100.000 exemplaren verkocht) wat hem betreft een 'mislukking' is, en 'een schim van wat het had kunnen zijn.' Nou ben ik dat laatste helemaal niet met hem eens, want Het diner blijft ondanks die ene zwakke plek een buitengewoon sterke en verontrustende roman. Bovendien vind ik het kinderachtig van NRC om dit boek, dat enkele weken geleden op diezelfde boekenpagina's de hemel in is geprezen (door een andere NRC-recensent, maar toch), zo genadeloos af te serveren. Je kunt ook overdrijven. Maar goed, ik vind het wel altijd leuk om gelijk te krijgen Zeker als dat gebeurt in een krant als NRC - ik ben achteraf dan ook blij dat ik mijn kritiek hier gisteren al heb gepost, en niet pas vandaag In NRC plakken ze er zelfs een lezersdiscussie aan vast: "Heeft Arnold Heumakers gelijk en is 'Het diner' een schim van wat het had kunnen zijn? Of bent u het eens met de critici die Herman Koch geprezen hebben? Mail dan... etc."

Goed, nu haal ik de spoiler er weer even bij, want het wordt tijd om de dingen bij de naam te noemen:
SPOILER
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:44:32 #37
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_67262994
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 02:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Even zonder spoilertags maar, want dit topic begint een beetje last te krijgen van witte vlekken. (Ik zal geen grote inhoudellijke onthullingen doen).

Bleie, we staan niet alleen in ons oordeel! Ha! Dat vind ik nou leuk: vanavond staat er in NRC Handelsblad een paginagroot artikel van Arnold Heumakers (literair criticus) waarin hij het door mij genoemde bezwaar - zie spoiler boven - opvoert als de reden waarom de roman (inmiddels 100.000 exemplaren verkocht) wat hem betreft een 'mislukking' is, en 'een schim van wat het had kunnen zijn.' Nou ben ik dat laatste helemaal niet met hem eens, want Het diner blijft ondanks die ene zwakke plek een buitengewoon sterke en verontrustende roman. Bovendien vind ik het kinderachtig van NRC om dit boek, dat enkele weken geleden op diezelfde boekenpagina's de hemel in is geprezen (door een andere NRC-recensent, maar toch), zo genadeloos af te serveren. Je kunt ook overdrijven. Maar goed, ik vind het wel altijd leuk om gelijk te krijgen Zeker als dat gebeurt in een krant als NRC - ik ben achteraf dan ook blij dat ik mijn kritiek hier gisteren al heb gepost, en niet pas vandaag In NRC plakken ze er zelfs een lezersdiscussie aan vast: "Heeft Arnold Heumakers gelijk en is 'Het diner' een schim van wat het had kunnen zijn? Of bent u het eens met de critici die Herman Koch geprezen hebben? Mail dan... etc."

Goed, nu haal ik de spoiler er weer even bij, want het wordt tijd om de dingen bij de naam te noemen:
SPOILER
Mooi verwoord. Het NRC-artikel is ook hier te vinden (let op: de hele plot wordt er wel gespoilerd). Ik moet zeggen dat
SPOILER
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_67263798
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:44 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

Mooi verwoord. Het NRC-artikel is ook hier te vinden (let op: de hele plot wordt er wel gespoilerd). Ik moet zeggen dat
SPOILER
Dank voor het hele artikel Maar ik ben vannacht wel lekker bezig geweest met overschrijven Nu ik het hele stuk van Heumakers nog eens lees, valt me op dat hij, eenmaal op dreef gekomen met het kraken van het boek, nog veel méér zwakke punten noemt, en dat maakt het hele stuk meteen minder sterk. Bovendien, maar misschien vergis ik me, heb ik de indruk dat hij Koch inconsistenties verwijt die er helemaal niet zijn.
SPOILER
pi_67317190
Heumakers moet ik nog even helemaal lezen, maar het lijkt me een interessant verhaal. Nadine maakt een goed punt (al heb ik geen idee of je vergelijking met Grunberg klopt, ik lees eigenlijk nooit boeken van die man).
pi_67605857
tvp
  Trouwste user 2022 woensdag 1 april 2009 @ 20:22:26 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_67624388
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:16 schreef SCH het volgende:
tvp
Briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_67650542
Mij leek het vooral ongeloofwaardig dat een rector een zeer vertrouwelijk document had gekregen van een collega op een andere school, waar Paul destijds gewerkt had.

Die Paul is dus de vader van Michel, een jongen die een raar werkstuk had ingeleverd. Daarom was Paul, zijn vader dus uitgenodigd door de rector om eens te praten over zijn zoon. En toen bleek dat de rector van die jongen vertrouwelijke personeelsggegevens van een collega op een andere school gekregen had. Dat lijkt me echt onbestaanbaar.
anonieme razernist
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:24:10 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68462115
TVP. Ik heb het boek net uitgelezen en ik wil er nog even over nadenken voor ik er iets over zeg. Ik vond het een ongeloofwaardig, maar tegelijkertijd ook zeer intrigerend verhaal.
Ik heb wel al besloten dat ik het nog een keer ga lezen binnenkort. Volgens mij wordt bij tweede lezing een hoop meer duidelijk wat je eerst niet opviel. Net als wanneer je een gelaagde film eerst oppervlakkig bekijkt en bij een tweede keer kijken, met kennis van het einde, meer oog hebt voor details.

Over de ziekte:
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:51:46 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68463115
In reactie op Nadine en anderen:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 28-04-2009 17:12:14 ]
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:25:20 #45
176471 oh-oh
pi_68904724
Ik heb hem ook uit en kon eindelijk de spoilertagjes hier lezen.
Ik ben het met Viking eens mbt
SPOILER
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2009 @ 14:30:48 #46
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_68904958
quote:
SPOILER
SPOILER
  maandag 11 mei 2009 @ 14:33:45 #47
176471 oh-oh
pi_68905063
SPOILER
( Groucho Marx )
pi_107488720
Is er eigenlijk al iets bekend over het feit of er binnenkort een nieuw boek van zijn hand verschijnt? :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:11:42 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_107488922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Urquhart het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over het feit of er binnenkort een nieuw boek van zijn hand verschijnt? :)
Zomerhuis met zwembad is zijn laatste, is vorig jaar uitgekomen.

http://www.nu.nl/boek/243(...)uis-met-zwembad.html
pi_107489649
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zomerhuis met zwembad is zijn laatste, is vorig jaar uitgekomen.

http://www.nu.nl/boek/243(...)uis-met-zwembad.html
Ja die heb ik ook gelezen. Ook een leuk boek.

Maar ik vroeg me af of er al wat meer bekend was over een volgend boek, maar kan er op internet ook niks over vinden...dus zal wel niet. Ik kijk er wel naar uit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')