mee eens. net gekeken, erg interessant.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goeie docu wel. Vraagt om meer.
Gieren zijn het (die vent in jou filmpje), met teveel lijken. Tijd voor wat leeuwen:quote:
Hmm, ik had eigenlijk een inhoudelijke reactie verwacht. Dat hij een graaier is lijkt mij niet relevant, waar het mij om gaat is zijn toekomstbeeld. Is dat terecht? Heeft Goldman Sachs daadwerkelijk de (financiële) wereld in zijn handen? Dat hij er zelf belang bij heeft lijkt me duidelijk, desondanks gaan deze geluiden steeds meer op.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef Plugin het volgende:
[..]
Gieren zijn het (die vent in jou filmpje), met teveel lijken. Tijd voor wat leeuwen:
Wat een ongelooflijk arrogante kwal is die man in het youtube-filmpje: "governments don't rule the world, the Goldman Sachs do".quote:Op maandag 26 september 2011 19:43 schreef Oidipous het volgende:
Iemand dit al gezien? Buitengewoon vermakelijk en tevens erg zwarte toekomstprojecties. Ik ga alvast al mijn geld omzetten in goud.
Is het een serie en komt er nog een deel hierna? Lijkt een beetje abrupt te eindigen..quote:
Daar heb ik ook twijfels over.... of het nu een 3 of een 4-luik is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is het een serie en komt er nog een deel hierna? Lijkt een beetje abrupt te eindigen..
Regeringen zitten zwaar in de schulden bij de banken dus ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Hij is trouwens niet de enige die dat zegt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:00 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante kwal is die man in het youtube-filmpje: "governments don't rule the world, the Goldman Sachs do".
Door totaal gebrek aan respect voor de rechtstaat krijg je dit soort gieren. Maar hij zegt te dromen van een nieuwe crisis. Mocht dat gebeuren dan volgt er een revolutie onder de bevolking. Hij, traders en bankiers zijn dan de eerste die in de hoogste boom worden opgeknoopt!
Okee, een 4-luik dus.quote:
Thanks! Deel één was al explosief, wat een klootzakken die Wall Steet traders en bankiers. Effe de andere delen kijkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 03:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hier alle delen:
http://www.cbc.ca/doczone/meltdown/videos.html?ID=1604581007
Net deel 2 gekeken. Ik heb constant zin om 1 van die graaiers op zn smoel te rammen als ik dit kijkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 06:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Thanks! Deel één was al explosief, wat een klootzakken die Wall Steet traders en bankiers. Effe de andere delen kijken
Wohoo, dit zit zeg! Dit zouden meer mensen moeten zien! En ik ben het er mee eens natuurlijkquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:56 schreef tntkiller het volgende:
http://rabble.ca/rabbletv(...)ovement-chris-hedges
machtig mooi stukje
Wie kan uitleggen dat in deze video de markt popagandisten Bush en Greenspan ineens de foute-overheid-mensen zijn die de gezonde marktwerking hebben geblokkeerd? Betekent dit dat als iemand doet wat de mensen in de vrije markt van hem willen, hij eigenlijk marktwerking probeert te ontlopen. En als daarna de economie in de problemen raakt, de vrije markt mensen gewoon hun retoriek aanpassen aan de nieuwe situatie in lijn met hun actuele belangen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:55 schreef axis303 het volgende:
Ook maar even de speech van Peter Schiff plaatsen die Berends op de frontpage had gezet:
Dat is toch 'huis tuin en keuken' economie. En het is toch het beleid geweest van FED voorzitter Alan Greenspan. Deze Ayn Rand volgeling is grootste gelover in de vrije markteconomie op de planeet. De markt hield van hem. De FED is een onafhankelijk instutuut in Amerika. Nu ineens is het de schuld van de overheid. Overheid en markt is één kliek.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:16 schreef snabbi het volgende:
Zijn filosofie is vooral dat je alleen dingen kan lenen, wanneer jouw business model aangeeft dat je meer terugverdiend dan het kost om te lenen. Hij verwijt dat door het verlagen rente je voorkomt dat bedrijven die niet bijdragen aan de welvaart kunnen blijven voortbestaan. Daarnaast dat mensen met kapitaal een toevlucht zullen zoeken in andere producten dan sparen, omdat ze geen winst meer maken. Hij verwijt dus vooral het creeren van het klimaat waarin het kan gebeuren dat mensen niet kijken naar wat ze werkelijk kopen en een bubble kan ontstaan.
Overigens moet ook bij gemeld worden dat veel leningen worden gesloten op dingen die niet bijdragen in het toenemen van je productiviteit. Deze zullen daardoor per definitie welvaart verminderen..
Mwa je kan je afvragen in hoeverre het rentebeleid bijvoorbeeld geen ingrijpen in de markt is. Anyway ik denk dat we de discussies beter naar andere topics kunnen trekken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is toch 'huis tuin en keuken' economie. En het is toch het beleid geweest van FED voorzitter Alan Greenspan. Deze Ayn Rand volgeling is grootste gelover in de vrije markteconomie op de planeet. De markt hield van hem. De FED is een onafhankelijk instutuut in Amerika. Nu ineens is het de schuld van de overheid. Overheid en markt is één kliek.
Joseph Stiglitz over de oorzaken van de crisis (3 augustus 2010)
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In de volkskrant hadden ze het vandaag over Sarkozy en Merkel die openlijk Berlusconi bespotten/uitlachen. Zijn daar beelden van?
Dat de overheid je dwingt een bepaalde valuta te gebruiken is al marktingrijpen. En vervolgens een private instituut daar de monopolie op geven heeft ook weinig met marktwerking te maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:42 schreef snabbi het volgende:
[..]
Mwa je kan je afvragen in hoeverre het rentebeleid bijvoorbeeld geen ingrijpen in de markt is. Anyway ik denk dat we de discussies beter naar andere topics kunnen trekken.
Hoe wil je de geldhoeveelheid in de economie laten reguleren door de markt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:25 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Dat de overheid je dwingt een bepaalde valuta te gebruiken is al marktingrijpen. En vervolgens een private instituut daar de monopolie op geven heeft ook weinig met marktwerking te maken.
Ik weet niet hoe de markt het zal doen. Ik ben ook benieuwd. Als ik tegen centrale planning ben en hier een antwoord op heb, dan ondermijn ik mij zelf. Ik weet niet hoe de economie gerund moet worden, en denk ook niet dat anderen dat weten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe wil je de geldhoeveelheid in de economie laten reguleren door de markt?
Toch knap hoe Peter Schiff beargumenteert dat een verbod op kinderarbeid niet komt door 'overheidsingrijpen' maar door vrije markt economie.quote:
Goede analyse van deze persoon:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |