quote:Van Basten: "Wij nemen Volendam heel serieus"
Ajax ontmoet zondagmiddag FC Volendam in de eigen Amsterdam Arena. Gesterkt door de zeges op achtereenvolgens Feyenoord en Fiorentina stappen de Amsterdammers volgens trainer Marco van Basten vol vertrouwen het veld op.
Van Basten denkt niet dat het een moeilijke taak wordt zijn ploeg, kort na de knappe zege in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Fiorentina, op te laden voor het treffen met de nummer laatst in de Eredivisie. "Iedereen is zich bewust van de huidige situatie en dan bedoel ik met name de stand op de ranglijst. Het spreekt dus voor zich dat we deze wedstrijd heel serieus nemen", zegt de oefenmeester op het digitale thuis van Ajax.
FC Volendam zal zich komende zondag vooral beroepen op de defensieve stellingen, denkt Van Basten. Een spelsysteem wat een flink aantal ploegen dit seizoen de nodige problemen bezorgde. Daardoor hoopt de trainer op een vroege goal. "Als je snel scoort, dan moeten zij kiezen; gaan we aanvallen of blijven we verdedigen. Van beide situaties moeten we kunnen profiteren."
Het duel in de Arena komt in elk geval te vroeg voor Eyong Enoh, Gabri en Dario Cvitanich. Of Jan Vertonghen wel op tijd hersteld is, is nog even de vraag. Na de zaterdagtraining hakt Van Basten de knoop door betreffende de inzetbaarheid van de Belg.
Oh ja, klopt. Daar waren we voor de wedstrijd ook nog even geweest hehe. Komen we daar buiten de eigenaar van zo'n pizzatent van de vorige avond tegen. Die kwam ons nog even vertellen dat we de volgende keer wel gewoon moeten betalenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:18 schreef Jasza het volgende:
Hehe Heineken, je was het ook al aan het zingen bij de Irish caranavals pub
Hehe liepen teveel pannekoeke bij die pub maargoed het was wel lachen. Beetje jammer van die Ajax homo die als een mongool liep te doenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Oh ja, klopt. Daar waren we voor de wedstrijd ook nog even geweest hehe. Komen we daar buiten de eigenaar van zo'n pizzatent van de vorige avond tegen. Die kwam ons nog even vertellen dat we de volgende keer wel gewoon moeten betalen![]()
Ja, ik kwam met 'de laatste bus' binnen. Wit vest, AFCA-muts op. (Fucking heet, maar m'n gel was afgepakt door de douanequote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:18 schreef Jasza het volgende:
Silenus wie ben jij dan?Maargoed wss kwam je pas binnen toen ik al half lag te slapen in het vliegtuig.
Oh ja, tegen die Zigeuners. Welke gast dan? Heb dat stukkie even gemist.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:23 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hehe liepen teveel pannekoeke bij die pub maargoed het was wel lachen. Beetje jammer van die Ajax homo die als een mongool liep te doen
Haha geen idee dan ouwequote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, ik kwam met 'de laatste bus' binnen. Wit vest, AFCA-muts op. (Fucking heet, maar m'n gel was afgepakt door de douane![]()
)
Hehe mooi was dat, ik roepen:quote:
quote:[b]Op vrijdag 20 februari 2009 22:35 schreef
JAAAAAAAAAAA! WHAT THE FUCK, 0-1! Daar is dat moment weer, dat moment van compleet gek worden, we hebben een uitdoelpunt! Je weet van pure vreugde niet wat je moet doen, je pakt die mafkees naast je vast, je zwaait lachend naar de Italiaanse fans, je springt nog een keer of tien rond totdat je het echt beseft….We staan voor! En wát een goal, wat een poeier, tsjonge jonge jonge jonge jonge! De reďncarnatie van de peun van Finidi tegen Bayern in het Olympisch Stadion, door niemand minder dan de Toreador van het Artemio Franchi! De Zweedse tiran, de Schrik van Florence, de Toscaanse beul, El Goleador, de fijnbesnaarde balvirtuoos met zijn fluwelen techniek, bijnamen te over, ik heb het natuurlijk over niemand minder dan Kennedy Bakircioglu! Wie anders dan Kennedy schiet ons voorbij Fiorentina! Wat een held, een standbeeld voor deze man, geef ‘m een contract voor het leven! Een levende legende, want wie Kennedy zegt, zegt: ‘Bakircioglu!’ En vanaf nu zegt ook iedereen: “Fiorentina-Ajax 0-1!”
quote:Om 14 uur gaan we naar het stadion, om even de kaartjes om te wisselen. De gratis bus vertrekt van het Piazza San Marco. Pas dan besef je hoe groot de status is van onze trainer in Italië, dat ze zelfs zo’n oud plein naar hem vernoemen.
quote:De reďncarnatie van de peun van Finidi tegen Bayern in het Olympisch Stadion, door niemand minder dan de Toreador van het Artemio Franchi! De Zweedse tiran, de Schrik van Florence, de Toscaanse beul, El Goleador, de fijnbesnaarde balvirtuoos met zijn fluwelen techniek, bijnamen te over, ik heb het natuurlijk over niemand minder dan Kennedy Bakircioglu! Wie anders dan Kennedy schiet ons voorbij Fiorentina! Wat een held, een standbeeld voor deze man, geef ‘m een contract voor het leven! Een levende legende, want wie Kennedy zegt, zegt: ‘Bakircioglu!’ En vanaf nu zegt ook iedereen: “Fiorentina-Ajax 0-1!”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |