Ik snap niet helemaal wat het probleem is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:31 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Ongeveer 4 maanden geleden hadden een vriend en ik bedacht dat het grappig zou zijn om tijdens de grote pauze midden in de aula in onze armen te gaan snijden. Iedereen raakte in paniek en sommige kinderen begonnen over te geven of te huilen. De conciėrges kwamen eraan en namen ons mee naar de rector. Mijn vriend ging eerst in de kamer van de rector en mocht gaan zonder dat hij straf kreeg.
Toen ik bij de rector moest komen hoorde ik dat ik voor 20 dagen in een open psychiatrische kliniek moest.
De volgende dag werd ik wakker gemaakt tijdens mijn slaap door 2 agenten.
Blijkbaar had de school mijn kluisje onderzocht en ze hadden een verhaal gevonden dat ik verzonnen had. Het gaat over een jongen die een oude vrouw verkracht maar zijn piemel blijkt vast te zitten in die vrouw dus zaagt hij zijn eigen piemel eraf. Het was niet zo heel gek. Toen bleek het dat ik werd overgeplaatst naar een gesloten psychiatrisch kliniek tegen mijn wil in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast maak dat iemand anders wijs, je bent 16, zonder toestemming van een rechter mogen, ook psychisch gestoorden, niet zomaar opgesloten worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Nou ik heb een lichte psychische stoornis en de school weet hier ook van. De school werkt samen met de open kliniek en me ouders hebben volledige toestemming gegeven zodat ze mij kunnen overplaatsen. Ik ben al eerder opgenomen in de open kliniek dit was toen voor 4 weken. Maar ik ben nog nooit eerder in een gesloten kliniek geplaatst.
Terug te vinden in de wet bijzondere opname psychiatrische inrichtingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:47 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Gast maak dat iemand anders wijs, je bent 16, zonder toestemming van een rechter mogen, ook psychisch gestoorden, niet zomaar opgesloten worden.
Gefeliciteerd. Eens moet de eerste keer zijnquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Nou ik heb een lichte psychische stoornis en de school weet hier ook van. De school werkt samen met de open kliniek en me ouders hebben volledige toestemming gegeven zodat ze mij kunnen overplaatsen. Ik ben al eerder opgenomen in de open kliniek dit was toen voor 4 weken. Maar ik ben nog nooit eerder in een gesloten kliniek geplaatst.
Moedig hem nou niet aan om z'n kontverhaal uit te breidenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:56 schreef katerwater het volgende:
Ook al aan gedacht dat je misschien terecht bent opgenomen
Pathologisch liegen ofzo zeker?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Nou ik heb een lichte psychische stoornis en de school weet hier ook van.
http://nl.wikipedia.org/w(...)hiatrisch_ziekenhuisquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Terug te vinden in de wet bijzondere opname psychiatrische inrichtingen.
TS heeft in zijn verhaal nergens gesproken over de burgermeester of rechter. BS alert dus.quote:* Bij verzet:
Als iemand zich verzet tegen opname, en er veel haast bij is, kan inbewaringstelling met toestemming van de burgemeester worden geeeist. Deze inbewaringstelling, afgekort IBS, kan worden omgezet in een verblijf welk langer duurt dan 4 tot 6 weken zoals wordt aangeduid in de geldende procedure. Tijdens deze periode wordt de geestestoestand van de patiėnt nader onderzocht. Bij langer verblijf in de zorginstelling is toestemming nodig van de rechter. Men spreekt dan over een voorlopige (rechterlijke) machtiging. Dat kan alleen als het vermoeden bestaat dat deze persoon een gevaar vormt - voor zichzelf, anderen of de omgeving - en het gevaar niet op een andere manier is af te wenden en voortkomt uit een geestesstoornis. Deze machtiging geldt eerst voor maximaal zes maanden, met de mogelijkheid van verlenging met telkens één jaar. Een verlenging wordt aangeduid als 'machtiging tot voortgezet verblijf'.
TS heeft het in zijn verhaal ook niet gehad over verzet. Kan nergens uit opmaken dat hij het erg vindt. Hij wil het gewoon delenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:59 schreef Bob-B het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)hiatrisch_ziekenhuis
Ik citeer:
[..]
TS heeft in zijn verhaal nergens gesproken over de burgermeester of rechter. BS alert dus.
TS zegt dat de rector hem heeft gebonjourd naar die toko en dat kan ook niet, als je de link leest ipv je mond opentrekken. Slijten je toetsen alleen maar van. Sterker nog, zie de laatste zin van de OP...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:01 schreef heksehiel het volgende:
[..]
TS heeft het in zijn verhaal ook niet gehad over verzet. Kan nergens uit opmaken dat hij het erg vindt. Hij wil het gewoon delen
Dit dus ^quote:
En verder nog complimenten aan katerwater voor deze bijzonder scherpe opmerkingquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:56 schreef katerwater het volgende:
Ook al aan gedacht dat je misschien terecht bent opgenomen
Yeah.....surequote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:09 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
In de gesloten kliniek had ik niet heel erg veel vrijheid. Er was een soort van open ruimte waar mensen elkaar konden ontmoeten. Ik zag een leuk meisje marleen. Ze overtuigde me dat ik goed genoeg was voor haar en we kregen verkering. Dat was het enige leuke.
Oké, mijn fout:)quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
TS zegt dat de rector hem heeft gebonjourd naar die toko en dat kan ook niet, als je de link leest ipv je mond opentrekken. Slijten je toetsen alleen maar van. Sterker nog, zie de laatste zin van de OP...
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:37 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Ik deed me voor alsof ik heel erg in de war was zodat ik in de kliniek kon blijven. Dit moest ook van marleen. Na een tijd heb ik dit opgegeven want ik wilde niet haar regels opvolgen.
Ik ga nu slapen
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:26 schreef Biancavia het volgende:
Heb je wel de groeten gedaan aan tinoz?
joh..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:09 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
In de gesloten kliniek had ik niet heel erg veel vrijheid.
Door het dikgedrukte stuk verlul je jezelf . Rectors kunnen niet op laten nemen. Die macht hebben ze namelijk niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:31 schreef DeWetVanSnellius het volgende:
Ongeveer 4 maanden geleden hadden een vriend en ik bedacht dat het grappig zou zijn om tijdens de grote pauze midden in de aula in onze armen te gaan snijden. Iedereen raakte in paniek en sommige kinderen begonnen over te geven of te huilen. De conciėrges kwamen eraan en namen ons mee naar de rector. Mijn vriend ging eerst in de kamer van de rector en mocht gaan zonder dat hij straf kreeg.
Toen ik bij de rector moest komen hoorde ik dat ik voor 20 dagen in een open psychiatrische kliniek moest.
De volgende dag werd ik wakker gemaakt tijdens mijn slaap door 2 agenten.
Blijkbaar had de school mijn kluisje onderzocht en ze hadden een verhaal gevonden dat ik verzonnen had. Het gaat over een jongen die een oude vrouw verkracht maar zijn piemel blijkt vast te zitten in die vrouw dus zaagt hij zijn eigen piemel eraf. Het was niet zo heel gek. Toen bleek het dat ik werd overgeplaatst naar een gesloten psychiatrisch kliniek tegen mijn wil in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |