jah ik dacht, laat ik er eens, na al die oersaaie topics, weer een meesterlijke grap in trappenquote:
Je weet dat je daar een ban voor kan krijgen?quote:
gelukkigquote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Osdorp PosseVandaag naar het allerlaaste optreden van ze gewees in Bibelot in het kader van hun afscheidstour en het was geweldig!
1337 - 0quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:52 schreef diamondvoodoo het volgende:
Kutmuziek inderdaad!
MUZIEK wordt in mijn ogen nog altijd gemaakt met instrumenten (gitaar, bas, drum, piano etc.) of in ieder geval zang. Dus daarom luister ik niet naar whigger/rap want dat mag mijn inziens geen eens muziek genoemd worden.
Luister eens naar albums als Brothers in Arms, Night of the Opera & Hotel California. Dat is muziek! Helaas wordt dat door de grafherrie die jij en de 95% van de jeugd tegenwoordig luistert niet meer gemaakt. Nee tegenwoordig wordt je doodgegooid met Rihanna, Kate Perry en weet ik veel wat voor slechte muziek nog meer.
Vroeger stond Deep Purple - Child in Time of Nr.1 in de Top 40, tegenwoordig is dat Rap Das Armas.... Need I say more?
Welkom in het nieuwe millennium.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:36 schreef FJD het volgende:
Verdomme, zijn bankkantoren tegenwoordig dicht op op zaterdag
Natuurlijk, bezuinigingen he. Scheelt weer een dag personeel betalen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:36 schreef FJD het volgende:
Verdomme, zijn bankkantoren tegenwoordig dicht op op zaterdag
ik check na het stappen altijd nog even FOK!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:46 schreef Mrakz0r het volgende:
Waarom zijn julie op zaterdag zo vroeg wakker?
Een half naakte vrouw in de OP en Ijs is presentquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:27 schreef IJsmuts het volgende:
et voila, direct succes, ferdi zn zak ligt al op de grond van het lachen
Werklaptop, dan moet je alles zelf doenquote:
quote:
Je bent een bank, een bank heeft geld nodig, mensen met een fulltime baan hebben geld, ga dan op maandag en dinsdag dicht en op zaterdag en zondag openquote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:45 schreef Bart het volgende:
Natuurlijk, bezuinigingen he. Scheelt weer een dag personeel betalen.
Ja weet ik veel..dat vertelde hij me gisteren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:18 schreef FJD het volgende:
Foxie maagd
Je kunt wel zien dat je al een tijd niet meer op BoF! meetings bent geweest he.
Je zou het Binnenkamers houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja weet ik veel..dat vertelde hij me gisteren.
Ja lullo..hoe kan ik die boffers het vragen en hoe wil je ooit aan die knaken komen voor die game-pc als ik het niet mag posten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:29 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Je zou het Binnenkamers houden.
Oh ja Sorry, ik heb nog geen PM ontvangenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja lullo..hoe kan ik die boffers het vragen en hoe wil je ooit aan die knaken komen voor die game-pc als ik het niet mag posten.
Boehoehoe!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:52 schreef diamondvoodoo het volgende:
Kutmuziek inderdaad!
MUZIEK wordt in mijn ogen nog altijd gemaakt met instrumenten (gitaar, bas, drum, piano etc.) of in ieder geval zang. Dus daarom luister ik niet naar whigger/rap want dat mag mijn inziens geen eens muziek genoemd worden.
Luister eens naar albums als Brothers in Arms, Night of the Opera & Hotel California. Dat is muziek! Helaas wordt dat door de grafherrie die jij en de 95% van de jeugd tegenwoordig luistert niet meer gemaakt. Nee tegenwoordig wordt je doodgegooid met Rihanna, Kate Perry en weet ik veel wat voor slechte muziek nog meer.
Vroeger stond Deep Purple - Child in Time of Nr.1 in de Top 40, tegenwoordig is dat Rap Das Armas.... Need I say more?
@Kev & JP: toch hou ik van julie hoorquote:Osdorp Posse - Geen Clubhit
Altijd als ik uit ben en in een club zit
hoor ik clubhit na clubhit na clubhit
Fuck dit! Draai is een keer meer gewaagd
niet alleen wat geile snollen hebben aangevraagd
ook roffere klanten hebben recht op pret
wij verzorgen wel effe de bieromzet!
dit is de shit die die gasten willen horen
dus wij blazen het van de toren
-Als we fit zijn willen vette beats!
-Als we stoned zijn willen vette beats!
-Als we lam zijn willen vette beats!
-Wat we hangen hier godverdomme niet voor niets!
Altijd maar disco of house of pop
Maar we hebben nou toch onze eigen hiphop?
Eerst amateuristisch op CD gezet
maar professioneel op vinyl en vet!
Dus dit is je kans om ons nou te draaien
nou geen excuses om ons te naaien
vandaar dat wij dit een clubhit noemen
de tijden veranderen, laat maar boemen
en zoemen die bassen met ranzige klasse
ga d'r maar op los en dans is je passen
want ik krijg een slappe lul van dat slappe spul
dus de O.P. brengt je het strakke spul!
HE D.J.! Kap nou is met die kutshit
spin een in en in vette Nederlandse clubhit
geen fuckhit na fuckhit, lukt dit?
Zijn er een paar niet down? Eh Fok ze!
en zet die schuif open en pomp die boxen!
He chick, check dit wat ik heb geflikt
jij flipt en tript of je nou wel of niet slikt
want de funky vette beats vliegen door het huis
bruis tieten en kruis in het feestgedruis
en schud je aars, en nu geen gefok
uit het feministenhok, leve de minirok
Jij wil een kans op een dans in een trance
maar m'n rap is pep, prikt je wakker als een lans
lettergrepen grijpen hakke takken op de beat
als kralen op een ketting, een snoer door het lied
maar je hoort het niet aan, dus het spoort je niet aan
dus je geeft geen moer, want je beleeft geen moer
stakker word wakker, makker dit is de shit
voor de negen zeven, zweef is even mee op de hit
met populaire, literaire rap-dictionaire
maar laat je niet weerhouden door de revolutionaire
woordenschat, ik hoorde dat je woorden had
met woorden... jij scoorde wat, ik stoorde dat, verwoorde dat
wist je dat? mis je dat? het is wat!
ik had dan zat van dat gedis gehad
mijn verse nederhop klimt fier omhoog
als verse klimop van je tuin naar vier hoog
Met glans op tijd onze kans voorbereid
dus dans in m'n krijt voor balans in de strijd!
geen fuckhit na fuckhit, lukt dit?
Zodat ik met plezier in jouw club zit.
Zijn er een paar niet down? Eh Fok ze!
en zet die schuif open en pomp die boxen!
quote:Osdorp Posse - Wat Zou Je Doen?
Soms heb je wel eens van die dingen dat je denkt da¹s raar
Zo gebeurt het je nooit, zo twee keer achter elkaar
Zoals dit jaar, we kregen op een dag een brief te lezen
van een meisje die schreef: Mijn vriend is niet te genezen¹
Hij heeft kanker, z¹n linkerbeen is al geamputeerd,
maar de kanker was al uitgezaaid, dus hij crepeert¹
Hij heet Sander, hij houdt van Nederhop als geen ander,
maar hij heeft niet zo lang meer, niemand die dat veranderd¹
Dus nu hebben wij; zijn vrienden; nog een laatste verzoek
Dat is mag Sander een keer in de studio op bezoek¹
Misschien kan hij een stukje rappen of iets zeggen op cd,
want daar maak je hem voor ons gevoel onsterfelijk mee¹
Ik zei: O.K., laat hem maar wat schrijven, volgende week
kan hij dan meedoen aan een nieuwe O.P.-studiotake
Sander vond dat wel tof, dus ik dacht: Die komt gewoon¹
Maar voor dat het zover was ging alweer de telefoon
Het was zijn vriendin weer, ze zei: Moet je horen¹
Sander is net overleden dus die afspraak gaat niet door en
hij heeft nog wel een tekst gemaakt, die stuur ik wel op¹
Ik zei: gecondoleerd, ik draag nog wel een nummer aan hem op¹
En ik dacht: Wat een lullig en een triest verloop,
om zo jong te moeten sterven aan een ziekte zonder hoop¹
Ik wou wel schrijven hierover, maar ik wist niet wat
Want alles wat ik kon bedenken leek zo simpel en plat
Want ik dacht: Wat zou ik doen als ik wist dat
ik zelf nog geen twee weken meer te leven had?
Zou ik mijn geld op zuipen en neuken in een sjiek bordeel?
Of zou ik heroïnespuitend bungeejumpen? weet ik veel!
Toen kreeg ik Sander zijn tekst en die zei juist relaxed:
Ga jij dan helemaal los? Dan ben je eerder de klos!¹
Ik kom er door en krijg de kracht van boven of opzij¹
Ik weet alleen¹ zei hij, de kracht komt naar mij!¹
Wat zou je doen als jij wist dat
je door kanker nog geen maandje meer te leven had?
Wat zou je doen als je niets kan doen?
Ga jij wanhopig door het lint of hou je je fatsoen?
Wat zou je doen als iemand tegen je zei:
Het einde komt nabij, maar schrijf je straks een nummer voor mij?¹
Wat zou je doen als er geen hoop meer blijkt?
Wat kan je dan nog zeggen zonder dat het onzin lijkt?
Vlak na dit alles kwam er opeens weer een bericht
Het ging om Willem van Magnifiosie, het gezicht
van een jongerencentrum waar wij vaak optraden
en waar Willem altijd kookte, dat was niet te versmaden!
Maar wat bleek? Ook Willem was door kanker afgetaaid
De ziekte was bij hem al door zijn hele lijf gezaaid
Hij had nog maar een paar weken en daarom zei hij:
Ik wil nog een keer wat drinken met de O.P. d¹r bij¹
Dus wij gingen snel naar Lisse om met Willem te praten
En het voelde wel vreemd toen we daar zo zaten
en te weten dat je hem dan voor de laatste keer ziet
Maar Willem hield zich ijzersterk en toonde geen verdriet
Het werd zelfs nog gezellig en het bier ging vlot
We praatten over leuke dingen, maar ook over het lot
Ik vertelde hem van Sander en zijn laatste tekst
Ik zei: Ik moet een nummer schrijven, maar dat gaat niet best¹
Want hoe het ook loopt, het eindigt steeds in een knoop
want kanker is en blijft een ziekte zonder enige hoop¹
Toch, ondanks alle pijn moet zo¹n nummer wel goed zijn
en niet depressief, want verdriet zal er genoeg zijn
En toen zei Willem zonder na te denken:
Schrijf gewoon maar de waarheid, dat is wat je kunt schenken!¹
Een nummer over kanker vraagt niet om een happy end
Maar ik eindig toch met blij dat ik jou heb gekend¹
Wat zou je doen als jij wist dat
je door kanker nog geen maandje meer te leven had?
Wat zou je doen als je niets kan doen?
Ga jij wanhopig door het lint of hou je je fatsoen?
Wat zou je doen als iemand tegen je zei:
Het einde komt nabij, maar schrijf je straks een nummer voor mij?¹
Wat zou je doen als er geen hoop meer blijkt?
Wat kan je dan nog zeggen zonder dat het onzin lijkt?
Deze is voor Sander en Willem, en alle lotgenoten, Rust In Vrede.
Wat een lambal ben je ook hequote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:51 schreef FJD het volgende:
Beats komen uit de computer en niet uit een instrument en daarmee is het dus geen muziek
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een lambal ben je ook heJullie lezen m'n post gewoon niet goed
Joelie houden ook van Frankie hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Boehoehoe!Volgens mij zit in rap nog altijd heel veel TEKST dus zang en bij de OP zijn dat ook nog eens erg goede teksten.
Speciaal voor jou:
[..]
@Kev & JP: toch hou ik van julie hoor
De OP wil niet eens in echt grote zalen staan en zeker niet commercieel worden. Luister maar naar hun muziek hoe ze daar over denken. Het laatste concert is in de Melkweg en dat is al maanden uitverkocht helaas. Deze afscheidstournee die bijna een jaar duurt trekt wekelijks bijna altijd volle zalen door heel het land.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Joelie houden ook van Frankie hoor.![]()
Maar serieus.. Kan me niet voorstellen dat OP niet een glorieuzere afscheidstoernee in gedachte hadden dan Bibelot.
ja die kutzaaltjes voltrekken is ook een kunst zeg.. Bij die jongens moet de schoorsteen ook blijven roken he.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
De OP wil niet eens in echt grote zalen staan en zeker niet commercieel worden. Luister maar naar hun muziek hoe ze daar over denken. Het laatste concert is in de Melkweg en dat is al maanden uitverkocht helaas. Deze afscheidstournee die bijna een jaar duurt trekt wekelijks bijna altijd volle zalen door heel het land.
Je kan met me mee terugrijden 5 weken na Cebit.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:04 schreef Silver_Shark het volgende:
gaat er iemand nog na CeBIT in hannover?
Ben je weer in zo'n bui vandaagquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:10 schreef jpjedi het volgende:
ja die kutzaaltjes voltrekken is ook een kunst zeg.. Bij die jongens moet de schoorsteen ook blijven roken he.
parapapapapapa papa pa paaquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Probeer het zelf eens zou ik zeggen
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ja tuurlijk maar ze verdienen er niet zo veel aan. Def P meer omdat hij nog veel meer doet zoals solo-albums. Download het album Cryptokilostijl eens van hem, dat is werkelijk geniaal
Maar nee, ze willen echt niet in die grote zalen staan. Zaal met 500, max 1000 man vinden ze prima, daar kunnen ze een prima feestje bouwen
quote:
Wat zit je dwars? Deel het met onsquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
![]()
Ik koop alleen muziek op CD ja... moet niets hebben van die EMPEEDRIETJUS en andere moderne shit. En al helemaal niet van illegaollitaiten.
Laat me nou toch ff rellen joh. Werkweek is hier net over.. mijn excelsheet is opgeslagen, mailtjes beantwoord, bets geplaatst. Dus rellen geblazen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat zit je dwars? Deel het met ons
Ja erg goed... vooral die zang joh.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Boehoehoe!Volgens mij zit in rap nog altijd heel veel TEKST dus zang en bij de OP zijn dat ook nog eens erg goede teksten.
Als ik dat zo zie zou ik doorreizen naar Nieuw-Zeeland zodat je er nog verder vandaan zitquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Laat me nou toch ff rellen joh. Werkweek is hier net over.. mijn excelsheet is opgeslagen, mailtjes beantwoord, bets geplaatst. Dus rellen geblazen.
IK MIS CARNAVAL! LUL![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja angstaanjagend ziet het er uit he?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Als ik dat zo zie zou ik doorreizen naar Nieuw-Zeeland zodat je er nog verder vandaan zit
De laatste keer wilde je nog mee naar Prinsenbeek met carnavalquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als ik dat zo zie zou ik doorreizen naar Nieuw-Zeeland zodat je er nog verder vandaan zit
Hell noquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:35 schreef FJD het volgende:
[..]
De laatste keer wilde je nog mee naar Prinsenbeek met carnaval
Is goed hoor jongenquote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat voor jullie Fer & JP:
http://www.1dayfly.nl
Have funquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:43 schreef Incolumis het volgende:
mogguh!
straks maar m'n felle kleurtjes overall aantrekken en dan het dorp in![]()
![]()
![]()
http://www.kyteman.com/quote:
quote:Traditie ook in Prinsenbeek, waar Prins Jonas XLIII de lunch nuttigt in het monumentale theekoepeltje van Leentje Leijten aan de Zanddreef, na het offeren van worsten bij de Heilige Clara in Meersel- Dreef. Vroeger tikte de Beekse prins een eitje in café 't Kruispunt in Galder, waar Leentje Leijten toen achter de toog stonden. Maar nu dus in het theehuisje.
PM!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:43 schreef FJD het volgende:
The Hermit Sessions staan onlineEfkes aanzetten voor straks in de auto
Mooi was die afleveringquote:
ik meende het en maakte geen grap zoals diamondquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
[..]
@Kev & JP: toch hou ik van julie hoor
Ik maakte ook geen grapquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:50 schreef Sickert het volgende:
[..]
ik meende het en maakte geen grap zoals diamond
Osdorp posse is bagger!
BA is tenminste nog muziek met een instrument!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:52 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Ik maakte ook geen grap![]()
Osdorp Posse is zwaar bagger! Zelfs Bryan Adams is beter
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:50 schreef Sickert het volgende:
[..]
ik meende het en maakte geen grap zoals diamond
Osdorp posse is bagger!
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Al die jankerige emo grafherrie van jou is bagger!
Mannen met zwart haar dat voor hun ogen hangt, echt
veeg me op![]()
Net nog 4 CD's gekocht:
Def P - Het Ware Aardverhaal
Muse - Origin of Symmetry
Disturbed - Disturbed
Disturbed - The Sickness
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:00 schreef Sickert het volgende:
[..]
enige grafemo herrie die ik luister is is MCR, The Used en Bullet for my Valentine
prutser
Muse en Disturbed heb ik ook in de playlist
Osdorp Posse heeft NIETS met muziek te maken
wel met een heel slechte smaak...
nee ik snij wel in andermans polsenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]maar je luistert emo dat is zoiezo al triest
Snij je ook in je armen en heb je zwarte nagellak?
quote:Op zondag 22 februari 2009 00:26 schreef FJD het volgende:
Zeg ik kom net uit Zwolle en heb daar met verwondering naar alle dorpsgekken zitten kijken. Ik heb eens even inventariseren wie we van BoF! als malloot en overmatige bierdrinker kunnen kwalificeren en ik denk dat volgend jaar op z'n minst de volgende mensen volgend jaar BoF! moeten vertegenwoordigen op carnaval; ik, JP, Jorrit en Ursel. Ik stel voor dat we dan zo gaan:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Rij ik net in de buurt van het centrum van Dordrecht zie je van die verklede trianglejosti's in hun auto zitten
Sluit de Moerdijkbrug af als ze er eenmaal overheen zijn
En maar zeiken over Carnaval, ondertussen wel massaal komen feesten. Sommigen vinden het dan ook nog nodig om herrie te schoppen.quote:BREDA - De politie heeft gisteravond in Breda een groep van veertig stappers uit de regio Rotterdam de stad uitgezet. Volgens de politie gaat het om Feyenoord-supporters.
Ze gedroegen zich agressief naar het andere uitgaanspubliek, waarna de politie in actie kwam. "We accepteren geen rottigheid in de stad. De groep was met zes auto's naar de stad gekomen. We hebben ze naar hun voertuigen begeleid, bij het NAC-stadion zijn de gegevens van de rij- en kentekenbewijzen opgenomen en vervolgens is de groep richting snelweg gedirigeerd", aldus politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer.
Carnaval 2009 is behalve deze politieactie verder rustig van start gegaan, meldt Steenmeijer. "Volgens de dienstdoende agenten hing er een goed sfeertje." Naar schatting kwam driekwart van de bezoekers van boven de Moerdijk. Door nadrukkelijk en duidelijk zichtbaar in het Bredase centrum aanwezig te zijn, kon de politie een paar incidentjes direct in de kiem smoren. Er zijn negen arrestaties verricht: voor verstoring van openbare orde, mishandenling en niet voldoen aan bevel of vordering.
quote:Natuurlijk is alle aandacht eerst nog gericht op de competitiewedstrijd van zaterdag, uit tegen ADO Den Haag. Maar komende maandag gaat de voltallige selectie van het bourgondische NAC, verkleed als schooljongens en aangevoerd door 'strenge meester' Robert Maaskant, wel degelijk carnaval vieren in Breda. Gisterochtend paste dit 'goede stel' alvast de door Kees Heijnen beschikbaar gestelde feestkleding.
Was stiekem wel jaloers op je Motorhead shirt wat je aanhad in Rotterdamquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:00 schreef Sickert het volgende:
[..]
enige grafemo herrie die ik luister is is MCR, The Used en Bullet for my Valentine
prutser
Zo! Lekker hoor, zo'n brok frustratie eruit bleren tegen een Duitserquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:55 schreef Sickert het volgende:
deze is ook briljant
ik ga helemaal stuk hier
heerlijk hard schreeuwen tegen duitsers op zn duits
Mwah, zijn volgens mij wel de grondleggers voor Nederhop.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:00 schreef Sickert het volgende:
[..]
prutser
Dat is volgens mij Doe maarquote:Op zondag 22 februari 2009 07:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, zijn volgens mij wel de grondleggers voor Nederhop.
Debiliteit... I love itquote:Op zondag 22 februari 2009 00:26 schreef FJD het volgende:
Zeg ik kom net uit Zwolle en heb daar met verwondering naar alle dorpsgekken zitten kijken. Ik heb eens even geinventariseerd wie we van BoF! als malloot en overmatige bierdrinker kunnen kwalificeren en ik denk dat volgend jaar op z'n minst de volgende mensen BoF! moeten vertegenwoordigen op carnaval; ik, JP, Jorrit en Ursel. Ik stel voor dat we dan zo gaan:
[ afbeelding ]
Meer deelnemers van harte welkom natuurlijk
FEAR2 binnenBest snel gegaan daar
![]()
Nah, is niet echt Hiphop ey.. Eeder Reggae..quote:
Ik heb familie in Schijndel en omstreken.. Ik ben dus ook een semi-brabo..quote:Op zondag 22 februari 2009 06:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Eensch! Ophaalbruggen erin en 6 dagen open zetten. Voorkom je dit eeuwige gezeik ook:
[..]
En maar zeiken over Carnaval, ondertussen wel massaal komen feesten. Sommigen vinden het dan ook nog nodig om herrie te schoppen.![]()
In Prinsenbeek komen met Carnaval 25000 bezoekers (op 3 keer zoveel als het aantal inwoners!) en er is nooit geen onenigheid. Dus het kan wel.
En over met BoF carnaval vieren, klinkt erg leuk en ik zal er zeker bij zijn maar punt is dat carnaval in essentie binnen de gemeenschap wordt gevierd. Dat wil zeggen met je oude maten en dorpsgenoten. Er zijn ook zeer weinig zuiderlingen die met carnaval het dorp of stad uit gaan. Carnaval is erg verschillend per regio, stad of dorp. Zo ook de kleding, In Prinsenbeek hebben we ongeveer 150 carnvalsclubs met ieder hun herkenbare kleuren en zogenaamde "kiel". Daarmee bedoel ik te zeggen dat het lastig is om zomaar ergens naar toe te gaan en echt carnaval te beleven. Aan de andere kant moet ik zeggen dat er van oudsher veel mensen uit Dordrecht naar Prinsenbeek komen met Carnaval en vaak al vele jaren lang, Je ziet dan dat ze het "snappen" en ook echt gaan beleven, dat is erg mooi. Het blijft waarheid als een klok dat je ermee opgegroeid moet zijn om het te kunnen begrijpen.Het begint bijvoorbeeld niet met Carnaval zelf maar op 11 november. In die maanden die volgen wordt er een heel proces aan rituelen en gebruiken doorlopen met als hoogtepunt het feest zelf gevolgd door het vasten. Mijn ouders vasten bijvoorbeeld nog wel maar sinds mijn 12e ben ik daar maar snel mee gestopt.
. De laatste echte carnavalsavond, is half vasten, waarbij je nog 1 keer los mag gaan. Dit is 3 weken na carnaval, totaal is het 6 weken tot aan Pasen. In Vlaanderen viert men het Carnaval op verschillende data per dorp, in die periode van 6 weken.
Mensen die het niet snappen die kun je herkennen aan het roepen van de bekende cliche`s als "zuip en neuk festijn".![]()
Sowieso is maandag de leukste dag trouwens.![]()
Hebben ze ook een hele mooie optocht!quote:Op zondag 22 februari 2009 07:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb familie in Schijndel en omstreken.. Ik ben dus ook een semi-brabo..
Ik mag lekker carnaknallen
Tis nog vroeg... Hier dan, hoe het daar is weet ik nietquote:Op zondag 22 februari 2009 08:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hebben ze ook een hele mooie optocht!
Ik las "neder pop" en dan denk ik gelijk aan "doe maar"![]()
en dat noem jij muziek?quote:Op zondag 22 februari 2009 07:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, zijn volgens mij wel de grondleggers voor Nederhop.
Jep. Maargoed, ik heb nogal een brede smaak.quote:
WAAROM???!!!!quote:Op zondag 22 februari 2009 06:46 schreef jpjedi het volgende:
En de NAC selectie gaat nu ook maar Carnaval vieren na die drama wedstrijd gisteravond![]()
[..]
[ afbeelding ]
Euhm.. Omdat Breda in Brabant ligt..quote:
Het ziet er gewoon niet uit die foto... waarom doen mensen zich dat aan.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daar hoef je volgens mij niet echt raketgeleerde voor te zijn om dat te begrijpen?
omdat het carneval isquote:Op zondag 22 februari 2009 11:16 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Het ziet er gewoon niet uit die foto... waarom doen mensen zich dat aan.
Het Grote BoF! Topic: Leg je slurf maar op de BBQ! ->quote:Op zondag 22 februari 2009 11:16 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Het ziet er gewoon niet uit die foto... waarom doen mensen zich dat aan.
quote:Het blijft waarheid als een klok dat je ermee opgegroeid moet zijn om het te kunnen begrijpen
Kind spuit gelijk peppersprayquote:Op zondag 22 februari 2009 12:13 schreef FJD het volgende:
Carnaval
http://www.dumpert.nl/med(...)arnavalskostuum.html
quote:Op zondag 22 februari 2009 12:13 schreef FJD het volgende:
Carnaval
http://www.dumpert.nl/med(...)arnavalskostuum.html
zal toch welquote:Op zondag 22 februari 2009 12:26 schreef jpjedi het volgende:
Gaat slumdog scoren vanavond jongens?
Ik hoop het.. topfilmquote:
best lange film, met weinig echt bizondere gebeurtenissen. je moet er van houden. ik vond em wel apart.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik hoop het.. topfilm![]()
Benjamin button heb ik nog niet gezien eigenlijk, schijnt ook goed te zijn toch?
quote:Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef FJD het volgende:
Gewonnen![]()
We stonden best wel aardig te spelen
quote:Op zondag 22 februari 2009 16:46 schreef jpjedi het volgende:
Auw voor Ajax
Ik heb 5 euro @7.7 voor een gelijkspel..
Lijkt me geen slecht ideequote:
JE hebt gelijk.. ik heb 100 op Ajax gezet nu @ 1.68quote:Op zondag 22 februari 2009 16:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Lijkt me geen slecht idee
Verwacht niet dat Volendam nog 75 minuten lang Ajax van zich af weet te houden. Zou wel fijn zijn natuurlijk maar denk t niet
Van de week 600 euro winst terug gestort en speel weer met de originele inzet. dit alweer bijna verdrievoudigd mits Everton en Liverpool ook meezitten.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:09 schreef staticdata het volgende:
Geld is geen probleem hoor ik alweer
Hoorde ik je donderdag ook?? Helemaal niemand gehoordquote:Op zondag 22 februari 2009 18:19 schreef FJD het volgende:
Naar wat ik hoor komt het grote Ajax daar toch goed weg, echt een topprestatieAls bijna titelkandidaat, tegen Volendam, degradatiekandidaat, in eigen huis
![]()
ja en???quote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef jpjedi het volgende:
Denk dat een dergelijke reactie terecht is Diamond, zal je voor zijn.
Beschuldig jij me nou van selectief reagerenquote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef diamondvoodoo het volgende:
Hoorde ik je donderdag ook?? Helemaal niemand gehoord
Wil je zeggen dat ik dat doe dan?? Ik zou wel willen maar dat gaat moeilijkquote:Op zondag 22 februari 2009 18:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Beschuldig jij me nou van selectief reageren![]()
![]()
quote:Op zondag 22 februari 2009 18:30 schreef diamondvoodoo het volgende:
Wil je zeggen dat ik dat doe dan?? Ik zou wel willen maar dat gaat moeilijk
Je lijkt wel een wijfquote:Op zondag 22 februari 2009 18:34 schreef diamondvoodoo het volgende:
gohh
Wat was er donderdag?quote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Hoorde ik je donderdag ook?? Helemaal niemand gehoord
Zelfs in de beste relaties komen ruzies voorquote:
quote:
Plus het hele feest erom heen.. tis iets wat je gedaan moet hebbenquote:Het Vierdaagsekruis - een medaille - is het 'kruis voor betoonde marsvaardigheid', zoals in het Koninklijk Besluit van 6 oktober 1909 is geformuleerd. Het is een medaille die door Nederlandse militairen op het uniform mag worden gedragen. Meestal zonder het te beseffen neemt de deelnemer aan de Vierdaagse na het volbrengen van de prestatie een koninklijk erkende onderscheiding in ontvangst, dat door Nederlandse militairen op het uniform mag worden gedragen.
Het Vierdaagsekruis behoort daardoor ook tot de officiële Nederlandse onderscheidingen.
Tuurlijk is het te doen, jij redt het ook wel, lichamelijk, met het juiste schoeisel. Iemand die niet gewend is om te lopen / slechte beenspieren, haakt op de 2e dag geheid af. Een goede gezonde sportieve vent kan hem makkelijk uit lopen. Je moet er alleen wel zin in hebben, en dat zit tussen je oren.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:50 schreef FJD het volgende:
Hardlopen > hardcore wandelen
Volgens mij is dat best te doen
Ik ga dit jaar alquote:Op zondag 22 februari 2009 19:02 schreef FJD het volgende:
Dus gaan we m lopen volgend jaar Baussie?
Nou je had vrij weinig te zeggen met je smileyquote:Op zondag 22 februari 2009 18:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Je lijkt wel een wijfZeg nou eens wat je echt bedoeld en antwoord gewoon met ja of nee als er een vraag wordt gesteld.
Ondanks al het gebroken service en de witte vlekken op het feyenoord dekbedquote:Op zondag 22 februari 2009 18:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Zelfs in de beste relaties komen ruzies voor
Beetje vroeg voor een Champions(?) League finale?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:31 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Iets waar menig clubs van kunnen dromen
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:21 schreef FJD het volgende:
Dit jaar gaat m niet worden. Kan straks na ruim een jaar eindelijk weer hardlopen dan ga ik geen risico op overbelasting nemen met iets wat ik er voor de lol naast doe. Volgend jaar rond de tijd van de vierdaagse loop ik ergens tegen de 15 tot 20km hard dus dan kan het er makkelijk bij
Genoeg clubs die in de CL finale hebben gestaan...quote:Op zondag 22 februari 2009 19:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
Beetje vroeg voor een Champions(?) League finale?
Denk ook wel dat ik het aan zou kunnen maar ik kijk er al zolang naar uit om weer te kunnen hardlopen en het is/was/wordt zo'n belangrijke passie in m'n leven dat ik niet t risico wil lopen om door zo'n tussendoortje een blessure op te lopen waardoor ik weer niet zou kunnen lopen. Hoe je het ook ziet, 200km wandelen in 4 dagen is een vrij forse belasting als je dan pas weer vier maanden kunt hardlopen.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:33 schreef Mr_Baus het volgende:
Het is vooral mentaal heh.. denk eens in uren ipv kilometers..
Maar het is wel gezellie!!
![]()
Daar heb je groot gelijk in, zo bedoelde ik die post ook niet.. Als ik jou was zou ik hem dit jaar ook zeker overslaan en gewoon in eigen tempo en naar eigen gevoel herstellen. Maar mocht je weer helemaal het mannetje zijn... dán is het hoofdzakelijk enkel het mentale gedeelte wat tegen zou kunnen vallen, of blaren.. maar dat ligt aan schoeisel.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Denk ook wel dat ik het aan zou kunnen maar ik kijk er al zolang naar uit om weer te kunnen hardlopen en het is/was/wordt zo'n belangrijke passie in m'n leven dat ik niet t risico wil lopen om door zo'n tussendoortje een blessure op te lopen waardoor ik weer niet zou kunnen lopen. Hoe je het ook ziet, 200km wandelen in 4 dagen is een vrij forse belasting als je dan pas weer vier maanden kunt hardlopen.
Dus droomt geen club daar meer van?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:36 schreef diamondvoodoo het volgende:
[..]
Genoeg clubs die in de CL finale hebben gestaan...
Dat is voor als je jeuk hebt op je rug..quote:Op zondag 22 februari 2009 23:19 schreef FJD het volgende:
Je hebt wel veel kledinghaakjes in je douche zeg
Ah! Sorry, ik ben niet zo into de ruige sexquote:Op zondag 22 februari 2009 23:26 schreef ursel het volgende:
Dat is voor als je jeuk hebt op je rug..
Zoals hij al zegt is tie lang, daarom zitten er zo hoog ook zoveel van die weerhaakjes..
Teringquote:cindy22@onemers.com
details weergeven 00:33 (6 uren geleden)
Beantwoorden
Hi there!
It has been long time since we did not meet. I hope everything is okay with you.
I found a great medicine shop on the net. I ordered some meds and
got my orders in 3 days to my postbox.They are cheap and quality.
I thought that you may be interested.Here is their advertisement :
- Man's Health, Anti-Depressants, Antibiotics, Cholesterol, Diabetes, Diuretic,
Pain, Sexual Health, Erectile dysfunction, Sleep Aids and Weight Loss medicines
- Worldwide shipping
- Always fresh discounts
- Always full anonymity
- Always making you a happy customer!
Choose us and you will feel well: Always!
Klopt, maar ging mij meer om het zinnetje:quote:Op maandag 23 februari 2009 07:39 schreef FJD het volgende:
Int ziekenhuis heb je t vast tegen inkoopprijs
Mogguh
Nu nog een speler.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mogguh
Kom ik vanochtend bij m'n werkplek ligt er zowaar een pakketje met The Matrix Trilogy blu-ray erin!
Frank komt 12 minuten voor half 9 op z'n werkplek en hetgene waar jij van achterover slaat is datie een BR-box heeft zonder speler?quote:
scherp +1quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Frank komt 12 minuten voor half 9 op z'n werkplek en hetgene waar jij van achterover slaat is datie een BR-box heeft zonder speler?
quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Frank komt 12 minuten voor half 9 op z'n werkplek en hetgene waar jij van achterover slaat is datie een BR-box heeft zonder speler?
Yep! Rustig sparen voor een goedequote:
Ik was er om 07:45. En jij?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Half 9quote:
6.30...quote:Op maandag 23 februari 2009 08:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Yep! Rustig sparen voor een goede
[..]
Ik was er om 07:45. En jij?
http://www.pcpro.co.uk/CE(...)blu-ray-players.htmlquote:Op maandag 23 februari 2009 08:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Yep! Rustig sparen voor een goede
De mijne ook niet zolang er maar iemand is van 08:00 - 17:00 uur. Als ik dan vroeg begin ga ik lekker om 16:00 uur naar huis om dat te gaan hardlopen en morgen begin ik dan om 09:00 zodat m'n collega om 16:00 uur naar huis kanquote:Op maandag 23 februari 2009 08:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Half 9M'n baas boeit t geen reet hoeveel uren ik maak, zolang ik m'n werk maar doe en of dat dan in 40 of 60 uur is ligt ie niet wakker van
Voila... wederom zelfde verhaaltjequote:Op maandag 23 februari 2009 08:42 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.pcpro.co.uk/CE(...)blu-ray-players.html
Maar goed, de VP van de Visual Display Division van Samsung is natuurlijk ook wel een nobody
Gaan we weer'?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:42 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.pcpro.co.uk/CE(...)blu-ray-players.html
Maar goed, de VP van de Visual Display Division van Samsung is natuurlijk ook wel een nobody
Dudequote:Op maandag 23 februari 2009 08:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Voila... wederom zelfde verhaaltje
DIGITAAL is DIGITAAL. .welkom in het nieuwe tijdperk Frankie.![]()
Net als USB... werkt of werkt niet.
Ja want die wil natuurlijk niet liever de mensen een beter model met hogere winstmarges aan kunnen bieden op basis van een kwaliteitsverschilquote:Op maandag 23 februari 2009 08:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gaan we weer'?Zoiezo lekker geloofwaardig omdat het van een producent komt
Receiver is weer een ander apparaat Frank. Die zet het om naar Analoog weet je nog en ik koop een Receiver voor de vele opties en features. Niet omdat hij geluid geeft..dat is namelijk niet zo digitaal. Stel je voor: Geluid aan of uitquote:Op maandag 23 februari 2009 08:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
DudeDoe normaal, geef je dure Denon receiver dan aan mij want die heb je ook niet nodig dan, digitaal = digitaal
Zal ik nu een quote erbij halen over wat muziek nu isquote:Op maandag 23 februari 2009 08:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Receiver is weer een ander apparaat Frank. Die zet het om naar Analoog weet je nog en ik koop een Receiver voor de vele opties en features. Niet omdat hij geluid geeft..dat is namelijk niet zo digitaal. Stel je voor: Geluid aan of uit
Ja, blijf jezelf lekker tegen spreken.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Receiver is weer een ander apparaat Frank. Die zet het om naar Analoog weet je nog en ik koop een Receiver voor de vele opties en features. Niet omdat hij geluid geeft..dat is namelijk niet zo digitaal. Stel je voor: Geluid aan of uit
Sluit wel aan qua onderwerp.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:54 schreef staticdata het volgende:
[..]
Zal ik nu een quote erbij halen over wat muziek nu is
Zou je even willen quoten waar ik mezelf tegen spreek?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja, blijf jezelf lekker tegen spreken.
Ga maar lezen:
http://hometheatermag.com/discplayers/608denon2500/
http://www.techradar.com/(...)2500bt-467046/review
Enige is dat hij alleen 1.1 support voor de rest
Wie zegt dat ik een BR speler koop Frank?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Geen zin in, ben dit gezeur beetje zat. Maar goed als jij een receiver van meer dan ¤ 1000,- gaat koppelen aan een redelijk simpele blu-ray speler moet je dat gewoon doen
Yupzquote:Op maandag 23 februari 2009 09:14 schreef staticdata het volgende:
even kijken, de PS3 zendt bitdata ( nullen en enen) naar de receiver. De receiver gebruikt zijn capaciteit om alles om te zetten en aan te sturen. De receiver is dus het brein die eigenlijk alleen maar stomme data ontvangt en dit weer omzet.
dus de speler doet er minder toe.
Nou doe mij maar het liefst PCMquote:Op maandag 23 februari 2009 09:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Yupz
Echter Als je RAW (PCM) wil aanbieden dan moet je die feature wel hebben op je speler. Dit is het signaal voordat het de naar de bitrate gaat, dus maar dan komt de kwaliteit van je speler wel in het geding aangezien het analoog verwerkt wordt. PS3 heeft vanwege zijn krachtige processor een bijzonder goed vermogen om dit te verwerken en uit te strooien. Ik weet niet hoe het zit met de goedkopere spelers. Dit kan een reden zijn om een duurder model te kopen. In mijn ogen een feature.
maar de echte audiofielen gebruiken never nooit geen RAW/PCM want dan heb je dat mooie lampje niet op je receiver dat het geluid in true-HD binnen komt.![]()
Je zult het geloven of niet maar er zijn mensen die het niet kunnen aanzien dat dat er een lampje niet brandt op de receiver.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou doe mij maar het liefst PCMOngecomprimeerd ftw!
Nou... ik wil best op mijn receiver een keer DTS_HD master audio zienquote:Op maandag 23 februari 2009 09:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Je zult het geloven of niet maar er zijn mensen die het niet kunnen aanzien dat dat er een lampje niet brandt op de receiver.
Geloof ik ook wel en het is ook best geil als er DTS HD staat natuurlijkquote:Op maandag 23 februari 2009 09:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Je zult het geloven of niet maar er zijn mensen die het niet kunnen aanzien dat dat er een lampje niet brandt op de receiver.
iddquote:Op maandag 23 februari 2009 10:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Geloof ik ook wel en het is ook best geil als er DTS HD staat natuurlijkZaterdag ga ik het zien
Bij PCM 5.1 staat er geloof ik "Multi-Channel".
Irritant man, dat er iets staat. Mijn denon dvd kan wel het display uitzetten, maar volgens mij kan mijn receiver dat nietquote:Op maandag 23 februari 2009 10:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
idd
bij mij staat er multitech maar keertje die andere dingen zien zou wel cool zijn
Als je alles goed laat vast leggen (notaris enzo) en al langer bevriend ben zie ik er zelf niet zoveel preblemen mee.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:46 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb ff een vraagje:
Stel je wil graag een huis kopen en bent van plan om dit te gaan doen met een hele goede vriend (dus niet je levenspartner). Dit doe je samen omdat je geen huis in je eentje kan betalen. Reden dat je geen huis huurt is omdat de wachttijd te lang is en je een optie heb op een mooi huis welke na de zomer klaar is.
Vinden zoiets verstandig om te doen? Het gaat niet over mijzelf maar een vriendin van mij. Ik denk dat ze hier heel wat problemen naar zich toehaalt vooral met het oog op de toekomst. Ze zal niet voor altijd met die 'vriend' blijven samenwonen. Ik ben zelf geen kenner op 't gebied van huizen kopen etc maar misschien heb ik 't verkeerd.
Wat vinden julie?
Geen idee.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:29 schreef FJD het volgende:
Klinkt als kat int bakkie
Vraagje voor mensen met verstand van Access en/of Excel. Ik heb nu transportgegevens maar daarin wordt niet goed bijgehouden wanneer ritten gecombineerd worden. Dit is uiteraard wel handmatig te corrigeren maar met 20k records is dat niet de bedoeling. Format is: Ritnummer, laadtijd, lostijd.
Voorbeeld:
3333 - 10:00 - 11:30
3333 - 10:10 - 11:20
3333 - 11:00 - 11:50
3333 - 14:00 - 15:00
Dit moet worden:
3333 - 10:00 - 11:50
Dus de records die qua tijden samenvallen moet worden gevoegd en degene die niet samenvallen moet los blijven. Een simpele query als ritnummer - vroegste lostijd - laatste laadtijd zal 3333 - 10:00 - 15:00 opleveren en dat is niet wenselijk omdat dat suggereert dat de vrachtauto tussen die tijd niet beschikbaar is terwijl deze wel beschikbaar is tussen 11:50 en 14:00 en daar dus een andere rit tussen gepland zou kunnen worden.
Dus je komt dan een beetje op de volgende statement uit:
Per ritnummer -> Als (begintijd van record) is tussen (begintijd - eindtijd andere record) dan samenvoegen van beide records en gebruik vroegste lostijd en laatste laadtijd als gegevens.
Kom op nerds, help me out
Niet doen, vergeet ook niet dat je elkaars AWIR partner wordt en dus eventuele toeslagen (zorgtoeslag bijvoorbeeld) niet meer krijgt of minder.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:46 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb ff een vraagje:
Stel je wil graag een huis kopen en bent van plan om dit te gaan doen met een hele goede vriend (dus niet je levenspartner). Dit doe je samen omdat je geen huis in je eentje kan betalen. Reden dat je geen huis huurt is omdat de wachttijd te lang is en je een optie heb op een mooi huis welke na de zomer klaar is.
Vinden zoiets verstandig om te doen? Het gaat niet over mijzelf maar een vriendin van mij. Ik denk dat ze hier heel wat problemen naar zich toehaalt vooral met het oog op de toekomst. Ze zal niet voor altijd met die 'vriend' blijven samenwonen. Ik ben zelf geen kenner op 't gebied van huizen kopen etc maar misschien heb ik 't verkeerd.
Wat vinden julie?
Wij zijn er niet om je huiswerk te makenquote:Op maandag 23 februari 2009 11:29 schreef FJD het volgende:
Klinkt als kat int bakkie
Vraagje voor mensen met verstand van Access en/of Excel. Ik heb nu transportgegevens maar daarin wordt niet goed bijgehouden wanneer ritten gecombineerd worden. Dit is uiteraard wel handmatig te corrigeren maar met 20k records is dat niet de bedoeling. Format is: Ritnummer, laadtijd, lostijd.
Voorbeeld:
3333 - 10:00 - 11:30
3333 - 10:10 - 11:20
3333 - 11:00 - 11:50
Dit moet worden:
3333 - 10:00 - 11:50
Dus de records die qua tijden samenvallen moet worden gevoegd en degene die niet samenvallen moet los blijven. Een simpele query als ritnummer - vroegste lostijd - laatste laadtijd zal 3333 - 10:00 - 15:00 opleveren en dat is niet wenselijk omdat dat suggereert dat de vrachtauto tussen die tijd niet beschikbaar is terwijl deze wel beschikbaar is tussen 11:50 en 14:00 en daar dus een andere rit tussen gepland zou kunnen worden.
Dus je komt dan een beetje op de volgende statement uit:
Per ritnummer -> Als (begintijd van record) is tussen (begintijd - eindtijd andere record) dan samenvoegen van beide records en gebruik vroegste lostijd en laatste laadtijd als gegevens.
Kom op nerds, help me out
Ligt ook aan de prijsklasse waarin het huis zitquote:Op maandag 23 februari 2009 11:36 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Niet doen, vergeet ook niet dat je elkaars AWIR partner wordt en dus eventuele toeslagen (zorgtoeslag bijvoorbeeld) niet meer krijgt of minder.
Gewoon huren. Alleen voor een sociale huurwoning zijn wachtlijsten, voor particulieren huur maakt dat niet uit. Met zijn 2en in een huurwoning en klaar, mocht het niet klikken of opbloeiende relaties, dan kun je het eenvoudig opzeggen. Probeer nu maar eens een huis te verkopen.
Console? Dan zou ik een Wii kopenquote:Op maandag 23 februari 2009 13:02 schreef Keltie het volgende:
Owjah, het is geen Blue Ray/ kabeltjes vraag hoor, anders had ik al binnen een minuut antwoord
Console kabel is ook een kabel hoor
Helemaal waar, ik ga het nu ook gewoon proberenquote:Op maandag 23 februari 2009 12:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ligt ook aan de prijsklasse waarin het huis zit
Ja, maar doe er dan ook een 360 bij en neem meteen een ps3quote:
vind ik ookquote:Op maandag 23 februari 2009 13:38 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ja, maar doe er dan ook een 360 bij en neem meteen een ps3
Kiezen is voor de arme
Bedoel je kk? Dat moet je gewoon zien als onvermijdbare kosten bij het kopen van een huis. Je moet ze niet meerekenen met je investering en al helemaal niet meefinancieren. Gelukkig is een deel aftrekbaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:35 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Helemaal waar, ik ga het nu ook gewoon proberen
Starters moet je wel kwijt kunnen raken, ben alleen bang dat ik al me kosten er niet uit ga halen
iemand interesse? PM me maarquote:Your Battlefield Heroes Beta Key!
Congratulations!
Your application to beta test Battlefield Heroes has been approved.
Your unique beta key:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
To register your beta key and begin playing, just go to http://beta.battlefield-heroes.com and follow the instructions.
If you have general questions, gameplay or technical issues, or need to report bugs, check out the beta forums on the Battlefield Heroes beta site.
Enjoy the Battlefield Heroes Closed Beta!
Dat verhelpt het feit niet dat ik dan m'n PC moet loskoppelenquote:
Ben het op zich wel met je eens, echter ik heb het wel meegefinancieerd.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Bedoel je kk? Dat moet je gewoon zien als onvermijdbare kosten bij het kopen van een huis. Je moet ze niet meerekenen met je investering en al helemaal niet meefinancieren. Gelukkig is een deel aftrekbaar.
Ik ben van mening dat je de kk altijd zelf moet kunnen dragen en anders ben je gewoon niet kapitaalkrachtig voor een koopwoning. Jaren was het veel te gek waar we nu de rekening van krijgen. Nederland is ook een van de weinige landen waar je meer hypotheek kan krijgen dan 90% EW. Al moet ik er wel bij zeggen dat in België er tegenwoordig vaak een persoonlijke lening wordt aangegaan om de resterende som te dekken. Tot 15 jaar terug was het gebruikelijk dat je dit zelf betaalde met hulp van je ouders.
Zeker >100% EXW moest per direct afgeschaft worden, dat is echt niet gezond.
Dat is inderdaad een oplossing..quote:
Elke keer als ik dat laat berekenen dan kom ik op zo'n 65000 euroquote:Op maandag 23 februari 2009 15:31 schreef Mrakz0r het volgende:
Tja, je moet kijken wat je aan hypotheek kunt krijgen op basis van je jaarsalaris. Kopen is voor mij ook pas een optie zodra ik een vaste relatie heb, iemand waarmee ik een toekomst wil opbouwen. Dan is een koophuis ook pas betaalbaar.
Op zoiets kom ik inderdaad ook uit als ik geen vaste lasten opgeef, maar net als ieder ander heb ook ik;quote:Op maandag 23 februari 2009 16:14 schreef staticdata het volgende:
Ga uit van 4,5 keer je jaarsalaris wat banken nu nog willen verstrekken. dan zou je komen op ¤108.000,-
Goede postquote:Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef jpjedi het volgende:
4,5x is inderdaad het maximale wat ze geven op het moment. Dan moet je wel met een heel goed verhaal komen bij de bank. Ter vergelijking, 8x is voorgekomen nog maar 3 jaar geleden.
Het idee is dat de bank het risico inschat voor deze hypotheek. Hoe zekerder men van de zaak is, hoe hoger de hypotheek en hoe lager de rente. Parameters kunnen zijn:
-Opleiding
-Carrière
-Arbeidscontract vorm
-Gezondheid
-Eigen geld
-Hypotheek bedrag tov de executie waarde (waarde bij gedwongen verkoop)
Zo zijn er nog wel meer aspecten maar eigenlijk is het allemaal niet zo moeilijk. Kan me wel voorstellen dat het een hele jungle lijkt maar zie het als een dealtje met de bank. Vergeet nooit dat je ook gewoon kunt onderhandelen met de bank en dat JIJ de klant bent. Vaak werkt het goed als je gewoon een koopvoorstel doet bij de bank en laat ze daar naar rekenen.
Toch lijkt me huur voor jou geschikter en zeker gezien het huidige economische klimaat.
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:03 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ach straks een mokkeltje bij je in laten trekken en je zit safe.![]()
Ik zit zelf op 3,5
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Men, ik wil zo graag op mezelf gaan he, duurt alleen nog zo langCan't wait!
25 Maart 1ste paal!
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Men, ik wil zo graag op mezelf gaan he, duurt alleen nog zo langCan't wait!
25 Maart 1ste paal!
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:09 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je je eerste paal al iets eerder hebt meegemaakt?
![]()
Ik zit op nu 3x en in september op 2,5xquote:Op maandag 23 februari 2009 18:03 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ach straks een mokkeltje bij je in laten trekken en je zit safe.![]()
Ik zit zelf op 3,5
In Apeldoorn komen starters in aanmerking voor een starters lening en dat is iets van 35000 gratis lenen ofzo. Misschien kennen ze dat ook op andere plaatsen. Beetje jammer dat ze dat niet hadden toen ik een huis kochtquote:Op maandag 23 februari 2009 15:20 schreef Mr_Baus het volgende:
Hypotheken.. Jeuh!
Ik heb er zelf helemaal totaal geen verstand van of ervaringen mee, ik ben zeg maar zo'n "starter" . Heb er geen kaas van gegeten en heb het ook nooit op school gehad ofzo, maar ik zie wel heul veul "jonge" mensen, ook alleenstaande, die zo bezig zijn met dat wereldje.
Ik heb wel eens hier en daar online gekeken waarbij je je hypotheek kan "berekenen" enzo, ik heb geen flauw idee of dat allemaal realistisch is maar ik kom er dus steeds een beetje op uit dat ik het idee "kopen" moet laten varen. Maar dan snap ik zeg maar niet wat er om mij heen gebeurt, en Frankie had ook al eens gepost dat ik wel een grotere hypotheek zou moeten kunnen krijgen?
Ik hoef niet zo'n groot huis ofzo, gewoon echt een starters woning/flatje.. zoiets als wat Jorrit heeft bijvoorbeeld.. dat is voor mij helemaal prima uitstekend![]()
Ga uit van zeg, 24000 euro Bruto per jaar, alleenstaand. Zijn er dan mogelijkheden?
Ik heb namelijk een beetje het idee dat ik verkeerd aan het zoeken ben ofzo, mijn conclusie is dat kopen gewoon totaal geen optie is, niet eens het dromen waard.., Maar als ik om mij heen kijk dan zijn er toch zat mensen die het wel lukt
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:09 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je je eerste paal al iets eerder hebt meegemaakt?
![]()
Vergeet ze op de bouw geen kratje te brengen voor het Meijen. (hoogste punt viering) kan helpen bij je afwerking.
Tis ongeveer 10 maanden bouwen na de 1ste paal dus ik verwacht zo rond jan. / febr. 2010!quote:Op maandag 23 februari 2009 18:09 schreef staticdata het volgende:
[..]
wanneer is de oplevering gepland?
tegen die tijd kun je dat donshaar op je kin ook eindelijk een baard noemenquote:Op maandag 23 februari 2009 18:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]![]()
Kratje bier? Hmmm goed idee
[..]
Tis ongeveer 10 maanden bouwen na de 1ste paal dus ik verwacht zo rond jan. / febr. 2010!
Damn, dat is echt nog lang. Maar het is het wachten (hopelijk) wel waardquote:Op maandag 23 februari 2009 18:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]![]()
Kratje bier? Hmmm goed idee
[..]
Tis ongeveer 10 maanden bouwen na de 1ste paal dus ik verwacht zo rond jan. / febr. 2010!
quote:Op maandag 23 februari 2009 19:21 schreef staticdata het volgende:
net een rela van paar maanden en dan al over kinderen beginnen
ik zeg dumpen die hap, voor je het weet mag je niets meer
Dat is ook een beetje mijn overweging nu. Ik kan beter nu er even diep in gaan zitten en dan in een ruim huis zitten dan dat ik nu heel safe ga zitten en er straks achter kom dat het huis wel erg klein is voor twee. Maar goed, ik heb makkelijk lullen omdat ik een goed vangnet heb.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:44 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik zit op nu 3x en in september op 2,5x![]()
Ik zat destijds op 5,5x ofzo.
quote:Op maandag 23 februari 2009 19:21 schreef staticdata het volgende:
Ze bedoelde de kids van mijn zus, die heeft momenteel één 6ponder en één 7ponder in de baarmoeder zittenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:21 schreef staticdata het volgende:
En dat detail vertelde ze je voor of nadat je de fles vodka had aangebroken?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:15 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ze bedoelde de kids van mijn zus, die heeft momenteel één 6ponder en één 7ponder in de baarmoeder zitten
Ik vind dat ik momenteel best wat meer mag verdienen, nu alleen mijn baas nog overtuigenquote:Op maandag 23 februari 2009 20:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje mijn overweging nu. Ik kan beter nu er even diep in gaan zitten en dan in een ruim huis zitten dan dat ik nu heel safe ga zitten en er straks achter kom dat het huis wel erg klein is voor twee. Maar goed, ik heb makkelijk lullen omdat ik een goed vangnet heb.
Dat is juist 1 van de redenen om een ander huis te kopen, zodat ik een tuin heb waar ik een BBQ kan gevenquote:[..]![]()
Dalijk magtie niet eens meer een BBQ geven ofzo
![]()
Ik zie t probleem ook niet zoquote:Op maandag 23 februari 2009 21:20 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Dat is juist 1 van de redenen om een ander huis te kopen, zodat ik een tuin heb waar ik een BBQ kan geven
Al was het de vorige keer ook een prima BBQ, ik bedoel wie van ons heeft er nu een tuin van 20x40 meter
Ik moet dan alleen nog wel wat aan de omheining doen, die kinderen van de buren komen steeds in mijn tuin
Vrouwenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:10 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Damn, dat is echt nog lang. Maar het is het wachten (hopelijk) wel waard
Blijft leuk je eerste huis
Hopelijk wordt mijn 2de huis nog leuker
Zat van het weekend ook nog even met de vriendin op de bank een beetje huizen te kijken.
Ik had al het een en ander gezien en zij begon direct van, die is niks, die kan niet, tuin moet op het zuiden.
De mooiste was nog wel dat ik aan een aantal Drive-in woningen had gezien die vanwege de grote ruimte wel interessant zijn, maar wat wist zij daarop te melden... Dat is niks, dan heb je de woonkamer boven, dat is onhandig als je telkens met een kind in je arm de trap op moet![]()
Heerlijk burgelijk woninkje uitzoeken
Meen je dat?quote:Op maandag 23 februari 2009 20:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje mijn overweging nu. Ik kan beter nu er even diep in gaan zitten en dan in een ruim huis zitten dan dat ik nu heel safe ga zitten en er straks achter kom dat het huis wel erg klein is voor twee. Maar goed, ik heb makkelijk lullen omdat ik een goed vangnet heb.
[..]![]()
Dalijk magtie niet eens meer een BBQ geven ofzo
![]()
Anyway, ik werd net gebeld door de NCVB met wat vragen over onze beleggingsclub, nu komen we in het volgende kwartaalbladGeniaal
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 06:56 schreef jpjedi het volgende:
Meen je dat?
Heb je ook genoemd dat we nog leden zoeken?
JP, zag deze post van je. Hebben ze in ieder vliegtuig een stopcontact in de BC?quote:Op zondag 20 april 2008 09:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stopcontact heb je in business class en internet is er al bijvoorbeeld bij Virgin
Ouders betaalden de reisquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:49 schreef staticdata het volgende:
Fokking hell hoe krijg je dat voor elkaar? Vrouwtje of vriend die bij KLM werkt? anders is BC wel erg duur.
Oh ja goedemorgen
Kelties ouders hebben knakenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ouders betaalden de reis
Zijn mee op hun uitnodiging
Wehee, Keltie is een verwend nest![]()
Tegenwoordig hebben de nieuwe vliegtuigen ook een stopcontact in Economy trouwens.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:46 schreef Keltie het volgende:
Laptop in vliegtuig?
[..]
JP, zag deze post van je. Hebben ze in ieder vliegtuig een stopcontact in de BC?
Zit erover na te denken m'n laptop mee te nemen naar Canada en wij vliegen BC met KLM ... Dus vandaar..
Zoiets had ik al gelezen jah.. denk dat ik maar even op schiphol kijk.. Ebay is te kort dagquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben de nieuwe vliegtuigen ook een stopcontact in Economy trouwens.
Echter je vliegt naar Noord Amerika en die werken met een zogenaamde "Empower outlet" waar je dus een verloop voor nodig hebt. Weet niet of je met de nieuwe 777 vliegt van KLM maar dan is de kans groot dat een gewone stekker gaat passen. Even checken met KLM is het beste en anders op het vliegveld een adapter halen. (of a eerder via ebay, scheelt veel geld). Ik weet bijna zeker dat KLM geen Empower heeft maar als je gecodeshared wordt naar North West dan heb je zeker empower.
Als het empower is dan heb je een tussenverloop nodig:
[ afbeelding ]
Past het direct dan is het een auto/airline plug. (sigarettenaansteker plug.)
En 'n powerdrill aka vibrator meenemenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:37 schreef staticdata het volgende:
Kan keltie tenminste zijn haar fohnen![]()
Dan moeten we maar weer een datum prikkenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:59 schreef FJD het volgende:
MP kan ook nogMet een beetje geluk kun je zelfs ophalen in de buurt
Killzone 2 is shipped![]()
Letten op de kleintjesquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:03 schreef jpjedi het volgende:
Tja BC vliegen en 5 euro proberen te besparen op een adapter..
Das ook zowat.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:59 schreef FJD het volgende:
MP kan ook nogMet een beetje geluk kun je zelfs ophalen in de buurt
Killzone 2 is shipped![]()
Volgende week donderdag of vrijdag? Neem ik t spel gewoon meequote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:08 schreef staticdata het volgende:
[..]
Dan moeten we maar weer een datum prikken![]()
Demo klonk wel lekker in surround trouwens
Ik denk er sterk over jaquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zaterdag toch maar ff ophalen dan?Leuk item gister bij P&W met die directeur
quote:Kommer en kwel in de krochten van het Engelse profvoetbal. Weymouth, uitkomend op het zesde en laagste professionele niveau, zag dit weekend zijn hele selectie staken en zorgde daarmee voor grote problemen voor wedkantoren.
Vorige week kwam de spelergroep van Weymouth er min of meer bij toeval achter dat hun werkgever hen door financiële zorgen niet goed had verzekerd tegen blessures. Omdat de selectie ook al weken geen salaris had ontvangen besloten de spelers voor het competitieduel met Rushden & Diamonds te staken.
Om die reden moest manager Alan Lewer een jeugdelftal opstellen. Met spelers die direct uit de schoolbanken waren geplukt ging Weymouth vervolgens met liefst 9-0 onderuit tegen The Diamonds. "Als de spelers maandagavond hun geld niet hebben stappen ze allemaal op", zei Lewer toen. Dinsdagochtend is hun langverwachte salaris in geen velden en wegen te bekennen.
Met de 9-0 afmatting tegen Rushden zorgde Weymouth bovendien voor een bijkomend probleem. Volgens The Times hadden diverse wedkantoren de sores bij de Engelse laagvlieger niet opgemerkt, waardoor slimme gokkers voor meer dan één miljoen euro hebben geprofiteerd.
"Ik heb overal waar ik kon weddenschappen geplaatst. Ik heb zelfs vrienden gebeld om geld voor me in te zetten. Het voelt niet goed om tegen je eigen team te wedden, maar dit was een buitenkansje", zegt een anonieme Weymouth-fan in het dagblad. "Toen ik vrijdag hoorde dat ons jeugdteam zou spelen heb ik al het geld ingezet dat ik kon vinden."
Een woordvoerder van het Engelse wedkantoor Coral bevestigt die lezing: "We kregen in de loop van zaterdag pas door dat er iets gaande was. Toen hebben we de noteringen nog iets kunnen aanpassen om onze verliezen te beperken."
Bij Totesport ging men nog een stapje verder: "We hebben alle weddenschappen ingetrokken toen bleek dat mensen voorkennis hadden. In de lagere divisies zie je wel vaker dat dit soort dingen gebeuren. Dan kunnen bookmakers in grote problemen komen."
Viel me in de demo al op dat gesprekken en inslagen uit alle hoeken en gaten van de speakers komen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Volgende week donderdag of vrijdag? Neem ik t spel gewoon mee
Misschien istie er vrijdag al!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik denk er sterk over ja![]()
Met zo'n geluidsinstallatie als van je pa is t wel de moeite waard natuurlijk
Moet er donderdag zijn, kom vrijdagavond ook niet thuis. We zien welquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Misschien istie er vrijdag al!
Qua geluid moet wel lukken ja! Ik hoop dat de subwoofer goed gebruikt wordt, altijd vet
dan is het wel vrijdag de 13equote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet er donderdag zijn, kom vrijdagavond ook niet thuis. We zien wel![]()
Week erna is goed PuniNeem ik ook de Xbox mee voor FEAR
quote:
quote:
Is dat nou leukquote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Blu-ray's van Amazon.co.uk zijn binnen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |